Keski-ikäkö tekee naisesta hirviön?
Tunnistatko itsesi?
Painat yli 60 kg. Huulesi ovat ohuemmat kuin kulmakarvasi ja suupielesi kääntyneet aina alaspäin.
Jos ei ole jo nähnyt lähiönpunaisen tukkasi vilkkuvan Citymarketin Mammuttimarkkinoilla, tunnistaa sinut jo kaukaa narisevan, mutta voimakkaan äänesi perusteella.
Koet asiakaspalvelijan olevan vain ja ainoastaan sinua varten ja reklamoit säännöllisesti, kun kaupasta ei löytynytkään kokoa XXL.
Lempiharrastuksesi on haukkua tiettyjä bloggaajia keskustelupalstoilla, sillä onhan se väärin, että nuoret naiset ovat nykyään treenattuja, iloisia ja varakkaita. Toisin kuin itse olit parikymppisenä.
Mikä saa keski-ikäisen naisen lihomaan, leikkaamaan hiuksensa ja katkeroitumaan nuorille naisille? Onko syynä matala koulutustaso, kotoa opitut mallit, vai se, että on joutunut tyytymään omaa markkina-arvoaan vastaavaan mieheen?
Kommentit (27)
on ihanaa olla läski keski ikäinen akka mutta en silti samanlainen kuin kuvauksessa. Nuoruuden epävarmuus on ohi. Olen aikuinen nainen!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:35"]
Tunnistatko itsesi?
Painat yli 60 kg. Huulesi ovat ohuemmat kuin kulmakarvasi ja suupielesi kääntyneet aina alaspäin.
Jos ei ole jo nähnyt lähiönpunaisen tukkasi vilkkuvan Citymarketin Mammuttimarkkinoilla, tunnistaa sinut jo kaukaa narisevan, mutta voimakkaan äänesi perusteella.
Koet asiakaspalvelijan olevan vain ja ainoastaan sinua varten ja reklamoit säännöllisesti, kun kaupasta ei löytynytkään kokoa XXL.
Lempiharrastuksesi on haukkua tiettyjä bloggaajia keskustelupalstoilla, sillä onhan se väärin, että nuoret naiset ovat nykyään treenattuja, iloisia ja varakkaita. Toisin kuin itse olit parikymppisenä.
Mikä saa keski-ikäisen naisen lihomaan, leikkaamaan hiuksensa ja katkeroitumaan nuorille naisille? Onko syynä matala koulutustaso, kotoa opitut mallit, vai se, että on joutunut tyytymään omaa markkina-arvoaan vastaavaan mieheen?
[/quote]
Keski-ikäisiä niistä bloggaajista tulee ja niin sinustakin. Että turhaa vaivauduit.
Keski-ikäiset "naiset" monsterit on kyllä joka miehen painajainen. Yritäppä viikonloppu katsella kotimonsteria selvinpäin.. Huh huh
Monsteriksi naisparka on varmaan tullut siksi, kun on joutunut katsomaan sinua selvin päin, lökäpöksyistä millimunaista kaljamahaa.
Minusta taas keski-ikäisen naisen tunnistaa siitä, että hänellä on varaa käydä hyvällä kampaajalla säännöllisesti. Eli ei tarvitse pitää roikkuvaa, pitkää tukkaa hapsottamassa, vaan voi valita tyyliinsä sopivan leikkauksen.
Samoin on varaa ostaa hyvälaatuisia vaatteita, jotka istuvat hyvin eikä tarvitse tyytyä halpiketjujen rytkyihin, jotka eivät keski-ikäisen vartalolle todellakaan istu.
Jos on epätyydyttävä avioliitto, voi erota, koska on vakaa taloudellinen tilanne ja rahaa säästössä. Lapset on saatu maailmalle, joten on vastuussa vain itselleen.
Tällaisia keski-ikäisiä naisia on omassa ystäväpiirissäni. Eri asia ne naiset, jotka ovat olevinaan ikinuoria, koska oma nuoruus on jäänyt elämättä silloin, kun sen aika oli.
Jos on sinut itsensä kanssa, voi elää suupielet ylöspäin ja nauttia elämästä; toivottavasti sen monikymmenvuotisen puolisonsa kanssa.
En tunnista itseäni. Tunnistan ap:n 20-30 vuoden kuluttua. Olen hiriviöikäluokkaa, hiukset on lyhyet koska ne eivät koskaan ole olleet pitkänä kauniit, kun ovat niin ohuet ja hiuksia ei ole paljon. Ylipainoa ei kyllä ole ja nuorille en ehdi olemaan kateellinen, kun on paljon parempaakin kadehtittavaa. Nuori olen ollut, mutta älykäs en koskaan, joten kadehdin älykköjä.
Sen kuitenkin voin oman aikani nuorista sanoa: Mitä enemmän oli taipumusta nuorena haukkua keski-ikäisiä, sitä katkerampi on eukosta tullut. Onhan se järjelläkin helppo ajatella, että tuskin ap omaakaan vanhenemistaan kestää, kun näyttää olevan epäselvää sekin, ettei nuorena pysy ikuisesti. Suurin osa nuorista on kuitenkin fiksuja, ainakin minun tuntemistani.
Ulkonäön yksityiskohdat vaihtelevat, mutta keskimäärin keski-ikäinen nainen on katkera ja koko ajan vihainen. Huutaa ja nalkuttaa.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:48"]
Ulkonäön yksityiskohdat vaihtelevat, mutta keskimäärin keski-ikäinen nainen on katkera ja koko ajan vihainen. Huutaa ja nalkuttaa.
[/quote]
Eli normaali aviovaimo iästä riippumatta, sanoisi palstan mies.
Vastaus on huono itsetunto! Jos arvostat ja rakastat itseäsi, oli ikä mikä tahansa, olet miellyttävä kasnssaihminen etkä nariseva ja lässähtänyt piina ympäristöllesi.
Miten musta tuon aloituksen perusteella tuli niin mieleen ellien Sportman. Mutta siis, jos aloittaja olet sama tyyppi, niin sinähän olet jo sitä ikäluokkaa, ettei sulla pitäis olla minkäänlaista ristiriitaa keski-ikäisten naisten kanssa. Keskittyisit haukkumaan niitä oman ikäluokkasi naisia, 60+ tyyppejä. Niilehän sinä oikeasti olet katkera, kun et heiltä saanut mitä halusit.
En tunnista
- painan kyllä yli 60kg: +
- tukkani on värjätty pähkinänruskeaksi ja se on hyvin pitkä (vyötärölle): -
- en käy Mammuttimarkkinoilla, koska en tarvitse euron nenäliinapaketteja ja saippuatarjouksia
- käyttäydyn asiakaspalvelijoita kohtaa yhtä arvokkaasti kuin lääkäriä kohtaan. Odotan vuoroani, katson silmiin puhutelessani, hymyilen kohteliaasti. - NO joo, en teitittele kuten lääkäriä enkä kättele kassan yli. XXL-vaatteita en pidä osoituksena huonommasta ihmisrodusta kuten parikymppisillä tuntuu olevan tapanan AV:lla provosoidessaan.
- en seuraa lainkaan blogeja enkä bloggaajia, en ole lainkaan kiinnostunut ulkonäköön ja kodin koristamiseen liittyvistä asioista, joita AV:lle linkatut blogit tuntuvat käsittelevän. Skippaan jok' ikisen avauksen.
- Olen lihonut ikäni myötä, sen tulee moni huomaamaan miten vaikeata litteä napa on säilyttää ikäetapin 30-35 jälkeen. Nuoria kohtaan tunnen huolen ja liikutuksen sekaista äidillisyyttä, ymmärrän heidän ämpyilnsä. Se kuuluu kasvuun. Ymmärrän sen yhtä hyvin omien lasteni kuin palstalla mellastavien nuorten naisten kohdalla. Mielipiteet pehmenevät elämänkokemuksen myötä. En voi kaataa kenenkään päähän sitä tietoa mikä minulla on vaikka 20v vanhempana. Eikä voi kaataa äitini, joka on puolestaan 6-kymppinen ja minua 23 vuotta vanhempi.
- koulutustaso on se, johon olen aikoinani kyennyt, siinä elämäntilanteessa. En syytä uran "tavallisuudesta" yhtään ketään. Ratkaisut ovat olleet omiani tasan sillä kyvyllä, joka minulla nuorena naisena ja äitinäkin on aikoinaan ollut. - Koko maailma auki, tein sillä sen mitä kykenin.
- Mies markkina-arvoa myöten? Toki on,. Olen ihan tavallinen suomalainen nainen. Niin onn mieskin tavallinen suomalainen mies. En tämän ikäisenä ( en kyllä nuorempanakaan) kuvitellut jotenkin hyppääväni sosiaaliluokassa tai markkina-arvossa usieta pykäliä ylemmäs. Mitähän se olisi sitten ollut? Etsiä aristokraattinen kreikkalainen veistos, joka on miljoonaperijä, kun itsellä on pottunokka ja vanhemmilta jää kotitalo ja pieni tontti?
Ja tottahan olen kotoa oopittujen mallien summa. MItä suurimmassa määrin lapsusperheeni tuote, maustettuna omilla ajatuksillani siitä mitä tahdon tehdä toisin. Näin tulevat olemaan myös kaikki 5 lastani, mutta hekin löytävät maailmasta oman tapansa elää ja ajatella. Minun näkemkseni ei ole koskaan ollut se ainoa oikea ja autuaaksi tekevä.
En oikein tunne olevani katkera enkä kateellinen mistään. On hienoa olla 43 ja kotina tavallinen talo tavallisessa Suomessa, töissä iltavuorossa tavallinen ukko Suomesta. Kesä tulossa ja kaikkea.
"Onko syynä ---se, että on joutunut tyytymään omaa markkina-arvoaan vastaavaan mieheen?
Valittaisit siitäkin, jos mielestäsi rumalla naisella on liian komea mies
"onhan se väärin, että nuoret naiset ovat nykyään treenattuja, iloisia ja varakkaita."
Eikö av:n totuus olekaan se, että nuoret naiset ovat nykyisin paljon lihavampia kuin ennen?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:35"]
Tunnistatko itsesi?
[/quote]
Ihan kiva kun kuvailit itsesi, mukava tulevaisuus sinulla. Ja hei, aika menee tosi nopeasti joten toi on sun huomisesi, vitun urpo.
Joo olen 35 joten varmaankin keski-ikäinen mutta en kyllä kuvaamasi kaltainen lainkaan, ja sen verran älykäs etten ole koskaan kuvitellut nuorenakaan etteikö vanheneminen koskisi myös minua joten ihan helvetin turhaa aina morkata naisia siksi että he vanhenevat, ihan kuin sahaisi oksaa jolla itse istuu jos nainen sitä itse tekee.
12 ottaa allekirjoituksen samantien: Lapsusperheen tuote
*hajoilee itsekseen*
Harvinaisen katkeraa ja vittumaista tekstiä kukkeimmillaan olevasta naisesta..
vanhempi mies
Aloittaja on kaksikymppinen nuori nainen, joka ei pelkää vanhenemista vaan näitä sen mukana tulevia lieveilmiöitä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:00"]
Aloittaja on kaksikymppinen nuori nainen, joka ei pelkää vanhenemista vaan näitä sen mukana tulevia lieveilmiöitä.
[/quote]
Ei oikeasti! Siis kehen sä olet samaistunut kun puhut kuin pahin sovinistiäijä? Miten parikymppisellä voi olla tuollaiset kalkkiksen aivot! Nyt vähän puhtia elämään ettet ala säilöä itseäsi etikkaan jo ennen kuin ekat rypyt ilmaantuu. Pahansuopuus ja ilkeys kun on varmin tapa happamoittaa se omakin mieli.
Höpsis! Tulipa ap taas tuutintäydeltä sontaa!
Tehdäänpä vertailu. Minä 39v (keski-ikäinen), äitini 59v. (lähestyy eläkeikää).
Meillä molemmilla oli vaaleat pitkät hiukset kun olin lapsi, yläasteella leikkasin hiukseni ja aloin värjäämään punaiseksi, kiva pirtsakka väri, ja kun on vaalea iho niin tuo vähän väriä naamaankin. Äitini ei voi värjätä punertavaksi yhtään, ei taas hänen ihonsa väriin sovi, äitini on aina värjännyt vaalealla, ja hän lyhensi hiuksensa puolipitkiksi, vähintään olkapäille asti, ja permanenttia laittoi aina.
20 vuotiaana mulla oli taas pitkät hiukset, kun sain lapsen leikkautin lyhyeksi, pitkät ja paksut hiukset oli ärsyttävät kun ei niitä voinut mitenkään laittaa, jos laittoi kiinni niin päänahka kipeytyi. Joskus vuosien varrella olen kasvattanut polkkatukan, mutta väri on pysynyt aina punaisena tai violettina. Äitini on pitänyt jo vuosia taas ihan pitkiä hiuksia.
Minä en ole painanut alle 60kg sitten teini-iän, samoin äitini on ollut varmaan 70kg kieppeillä jo 30 vuotta.
Meillä kummallakaan ei ole kova nariseva ääni, äitini varsinkin on ujo ihminen, eikä todellakaan mene reklamoimaan myyjille yhtään mitään. Minä olen ikäni ollut kaupanalalla ja muutenkin asiakaspalvelualalla, minä kyllä reklamoin jos on aihetta, mutta kertaakaan elämässäni en ole mennyt kokoasiaa valittamaan vaikka olen niin lihava että harvoin mitään löytyy mikä päälle mahtuisi.
Meistä kumpikaan ei lue blogeja, ja vaikka lukisikin, emme haukkuisi ketään blogistia kenellekään, mitä ihmeen hyötyä siitä on? Sama kuin arvostelisi jotain lehden toimittajaa joka kirjoittelee juttuja.
Minulla on 19 vuotias tytär, ja kaksi nuorempaa siskoa, eikä minä tai äitini arvostele tms. heistä ketään, päinvastoin kehutaan ja kannustetaan elämässä eteenpäin. Minun tyttäreni on ensimmäinen meidän perheessä, myös äitini perheessä, joka kirjoitti ylioppilaaksi, tytär suoritti juuri kolmoistutkinnon (minä, äitini ja siskoni olemme kaikki käyneet vain kauppiksen), siitäkään emme ole muuta kuin ylpeitä.
Minä ja äitini olemme myös avioliittoihimme tyytyväisiä.
En kyllä edes tunne ketään kuvailemasi kaltaista ihmistä, joten ei ihan yleinen kuvaus voi olla.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:00"]
[/quote]
No etkä ole. Olet provojen provo, joka heitti aika rankasti överiksi kaiken. Mutta htä kaikki, hypoteesisi menivät pahasti metsään. Kuvailemasi asiat eivät johdu KESKI-IKÄISYYDESTÄ lainkaan. Mieleen tulee katkera, kypsymätön, loukattu, kapea-alainen ihminen, jolla ei ole mitään yhteistä nimittäjää iän kanssa. Jos olisi iän kanssa, niin nuoruuden.
12
Pelkäätkö sinä vanhenemista? Ei kannata: se tuo mukanaan viisautta, syvyyttä elämään, itsevarmuutta joka perustuu muuhunkin, kuin omaan ulkonäköön, itsetuntemusta... Minä koen, että iän myötä olen saanut asioita, vähemmän niistä olen joutunut luopumaan.
En paina yli 60kg, minulla on pitkät hiukset ja olen pääosin iloinen. Tule sieltä perähikiältä tänne pk-seudulle, niin näet koulutettuja, hoikkia, kauniisti pukeutuvia, fiksuja ja hyväkäytöksisiä keski-ikäisiä naisia :) Jos kerran itse sellaisia asioita arvostat.