Mitä normaalinaisen hiustenlaittorutiineihin kuuluu aamuisin?
En edes tiedä mikä on normaalia mutta haluaisin saada kauniit hiukset ja ainakin minun kohdallani se vaatii toimenpiteitä aamuisin. Ehtivätkö naiset yleensä esim föönata hiukset aamulla suoriksi ja kiiltäviksi? Äitini papana oli käyttää sekä papiljotteja että fööniä aamuisin jos oli lähdössä johonkin mutta hänen työnsä alkoivatkin aika myöhään. No mutta joka tapauksessa, sama kysymys voi toki koskea myös viikonloppuja ja niitä hetkiä kun haluaa ja ehtii olla edustavassa kunnossa. Onko yleistä omistaa hiustensuoristin? Sitten entä kun nykyään on muotia että pitkät otsahiukset kiharretaan sivuille roikkumaan, niin käytetäänkö nykyään kiharrinta sellaista kuumaa piikikästä vai onko sellainen metallinen parempi... Mihin muotovaahtoa ja geeliä tarvitaan... Vai harrastaako yhtään kukaan tällaisia?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhythiuksiset eivät kehtaa kertoa kaikkea, pesu, muotovaahto + tyvituki, föönaus, viimeistely suoristuraudalla tai kihartimella, sitten kuivashampoota tuuheuttamiseksi, poisharjaus, vielä uudelleenmuotoilu, lopuksi tupeeraus päällihiuksille ja lakkaus.
Mitä ”kehtaamista” tuossa nyt olisi?
Itse pesen joka aamu, föönaan kuivaksi ja ilmakihartimella vielä käännän latvoja. Lakkaa lopuksi päälle.
Varmaan se, kun jotkut perustelevat hiusten lyhyeksi leikkaamista vaivattomuudella, pitkistä on kuulemma niin hirveästi vaivaa.
Hiuksissa on ihan sen verran vaivaa kuin itse haluaa nähdä. Mulla on ollut lyhyet hiukset ja pitkät hiukset, ja ihan yhtä vähän aikaa olen käyttänyt molempien "laittamiseen".
Jos olen käynyt illalla suihkussa, aamulla ainoastaan harjaan hiukset ja annan niiden olla, tai sitten laitan ne kiinni ponnarilla tai soljella. Jos käyn aamulla suihkussa, niin kuin pyrin tekemään, mutta en aina onnistu siinä koska olen aamu-uninen, laitan suihkun jälkeen hiuksiin hiusöljyä, föönaan, harjaan ja jätän auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhythiuksiset eivät kehtaa kertoa kaikkea, pesu, muotovaahto + tyvituki, föönaus, viimeistely suoristuraudalla tai kihartimella, sitten kuivashampoota tuuheuttamiseksi, poisharjaus, vielä uudelleenmuotoilu, lopuksi tupeeraus päällihiuksille ja lakkaus.
Mitä ”kehtaamista” tuossa nyt olisi?
Itse pesen joka aamu, föönaan kuivaksi ja ilmakihartimella vielä käännän latvoja. Lakkaa lopuksi päälle.
Varmaan se, kun jotkut perustelevat hiusten lyhyeksi leikkaamista vaivattomuudella, pitkistä on kuulemma niin hirveästi vaivaa.
Hiuksissa on ihan sen verran vaivaa kuin itse haluaa nähdä. Mulla on ollut lyhyet hiukset ja pitkät hiukset, ja ihan yhtä vähän aikaa olen käyttänyt molempien "laittamiseen".
Niin. No luultavasti kuitenkin tuo oli ajatus sen "kehtaamisen" takana.
Lyhyt poikatukka: pesen illalla, kostutan aamulla suihkepullolla, suihkutan muotoilunestettä, kuivaan föönillä, vähän vahaa ja lopuksi suihkaus hiuslakkaa.
Menee reilusti alle 2 minuuttia, sillä tukka on hyvin leikattu ja asettuu helposti oikeaan malliin.
Aamuisin, jos ehdin, harjaan hiukset ja laitan ponnarille. Jos en ehdi tai muista niin töissä kietaisen vaan ponnarille tai sotkunutturalle, kun peiliä ei ole niin ei näe mitä tekee. Töissä se on ihan sama miten ne hiukset on, kunhan ovat myssyn/huivin/pipon alla. Kotiin tullessani laitan sitten paremmin jos tarvitsee vielä johonkin lähteä.
Vapaapäivänä yleensä vaan harjaan hiukset ja laitan ponnarin jos teen jotain sellaista mikä edellyttää hiusten pitämistä poissa silmiltä/suusta/ruuasta.
Aamuisin yleensä laitan vain ponnarin tai jos olen lähdössä kotoa harjaan hiukset ja laitan ponnarin tai letin. Letti on yleensä joko toispuoleinen ranskanletti yhdistettynä ponnariin, perinteinen ranskalainen tai perusletti. Muotoilutuotteita en käytä ollenkaan. Minulla on aika liukas hiuslaatu ja hartioille ylettyvät hiukset.
Anoppi laittaa joka ilta papiljotit päähänsä, jotta saa kuohkeutta hiuksiinsa. Niissä on jokin kiharrus laitettu kampaajalla pohjaksi.
Näkisin että molemmat ollaan ihan normaalinaisia.
Harjaan ja laitan lotealin ordunary Oilia latvoihin. Antaa kiiltoa. Kun pitää laittautua niin tuota öljyä en laita, vaan lämpösuojaa ja laitan kihartimella pikku osioissa puolihuolimattomia laineita ja lakkaa päälle tai sitten vetaisen suoristusraudalla tukan piikkisuoraksi.
Avaan hiukset yölliseltä kiinnitykseltä, jolloin ovat valmiiksi sopivan laineikkaat. Muotoilen etummaiset hiukset kihartimella taipumaan kasvoista pois päin, suoristan ja tupeeraan vähän päälaelta.
Kuulostaa helpolta mutta yleensä saa taistella, koska olen liian kriittinen ja kaiken on oltava hyvin. 20-30min tuohon saa kulumaan... Haluaisin helpot hiukset mutta näyttää ihan lättänältä jos vaan harjaan ne.
Jos lähden ihmisten ilmoille niin
- pesen hiukset, käytän kosteuttavaa shampoota ja hiusnaamiota
- laitan muotoilevaa ja suojaavaa suihketta
- föönaan pienissä osissa, tyvestä kohottaen
- muotoilen otsiksen ilmakihartimella
- jos haluan suorat hiukset, suoristan
- jos kiharat, kiharran automaattikihartimella
- laitan öljyä tai voidetta latvoihin
- päätän laitanko nutturan, ponnarin, puoliponnarin, letin vai jätänkö auki
Rakastan hiustenlaittoa joten mikään vaihe ei tunnu rasittavalta. Mutta joskus hiuksiani kehutaan ja kysytään miten ne ovat niin upeat, ja viimeksi kun selitin, kysyjä katsoi kauhistuneena ja sanoi ettei käytä edes hoitoainetta kun ei jaksa... Noh ok mutta siksi hiuksesi ehkä ovat kuivat hamput (hänen sanansa, ei minun :D).
Kiitos vastauksista 🙂 lisääkin saa antaa. 👍
Harjaan hiukset pää alaspäin. Sitten kampaan jakauksen tai harjaan suoraan taakse. Lopuksi hiukset joko letille, ponnarille tai nutturalle, joskus saparot tai letit molemmin puolin päätä.
Hiukset pesen kerran viikossa ja annan kuivua vapaasti. En käytä koskaan hiustenkuivaajaa tai kihartimia.
Harjaan, kampaan. Voin suihkuttaa jotain hiuksiin jätettävää hoito- ainetta tai aavistus hiusöljyä. En föönaa koskaan, minulla ei edes ole fööniä.
Nukun hiukset letillä niin aamurutiini on:
1. aukaisen letin
2. harjaan hiukset
Jos käyn aamulla suihkussa ja pesen hiukset niin se on sit kolmantena, mutta käyn yleensä illalla.