Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä normaalinaisen hiustenlaittorutiineihin kuuluu aamuisin?

Vierailija
27.11.2020 |

En edes tiedä mikä on normaalia mutta haluaisin saada kauniit hiukset ja ainakin minun kohdallani se vaatii toimenpiteitä aamuisin. Ehtivätkö naiset yleensä esim föönata hiukset aamulla suoriksi ja kiiltäviksi? Äitini papana oli käyttää sekä papiljotteja että fööniä aamuisin jos oli lähdössä johonkin mutta hänen työnsä alkoivatkin aika myöhään. No mutta joka tapauksessa, sama kysymys voi toki koskea myös viikonloppuja ja niitä hetkiä kun haluaa ja ehtii olla edustavassa kunnossa. Onko yleistä omistaa hiustensuoristin? Sitten entä kun nykyään on muotia että pitkät otsahiukset kiharretaan sivuille roikkumaan, niin käytetäänkö nykyään kiharrinta sellaista kuumaa piikikästä vai onko sellainen metallinen parempi... Mihin muotovaahtoa ja geeliä tarvitaan... Vai harrastaako yhtään kukaan tällaisia?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äitini tapana eikä papana... 😂"TARKISTA viesti ennen kuin lähetät sen..."

Vierailija
2/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubesta katsot omalle hiustyylillesi sopivan rutiinin. Suurin osa suomalaisista naisista ei hirveästi laita hiuksiaan.

Niitä piikikkäitä kihartimia ei enää nykypäivänä käytä kuin mummoikäiset, eivätkä ne taida edes sopia kuin lyhyille permanenttikypärähiuksille. Tai en ainakaan itse ole niitä koskaan ymmärtänyt pitkähiuksisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaan hiukset melkein joka päivä. 

Vierailija
4/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yön ajan pitkät hiukset kahdella siskonmakkaralla. Eli jaan hiukset puoliksi ja laitan molempiin puolikkaisiin kolme neljä ponnaria, niin että hiuksista muodostuu ns siskonmakkaroita. Aamulla kampaan hiukset auki. Minulla on otsis, joten ennen naaman pesua laitan otsiksen papiljotille ja loput hiukset yhdelle takaponnarille. Otsis pysyy papiljotilla naaman pesun ja rasvauksen sekä meikkauksen ajan. Otan sen pois ennen töihin lähtöä ja suin sitä vähän auki. En siis kampaa sitä.

En ikinä suorista tai kiharra hiuksia, koska olen laiska. Kun leikkautin otsiksen, olin vähän huolissani jaksanko tehdä sille mitään, mutta se on ollut oikeastaan tosi vaivaton. Lisäksi minusta tuntuu, että näytän siltä kuin olisin tehnyt enemmänkin hiuksilleni. En käytä mitään muotoilutuotteita ja yleensä annan hiusteni kuivua luonnollisesti.

Mulla on kyllä luonnostaan paksut ja liukkaat hiukset, joten ne näyttää ihan hyviltä ilman mitään suurempaa muotoilua. Eikä ne muotoilut oikein pysy mun hiuksissa, koska mun hiukset on pitkät ja painavat. Otsis pysyy mallissa ihan hyvin ilman mitään tuotteita, mutta jos se näyttää aamulla ihan hullulta, saatan hieman kostuttaa sitä vedellä, että se sitten kuivuu oikeaan asentoon.

Vierailija
5/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttis harjaa hiuksiani joka päivä. Ne ovat pitkät ja aamulla vetäisen ne nutturalle. Lupaan aina itselleni, että aamupalan jälkeen harjaan ne mutta totuus on toinen :D

Mutta jos olen menossa töihin tai johonkin, niin silloin harjaan ne ja laitan ponnarille, puolinutturalle tai nutturalle.

Vierailija
6/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, laitan vain yöllisen ponnarin uudestaan päähäni.

Vierailija
7/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin harjaan hiukset ja kietaisen ponnarille. Siinä se. Osa taas pesee joka aamu, kuivaa, föönää, suoristaa ja ties mitä. Lie ihan yhtä normaalia kaikki.

Vierailija
8/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Youtubesta katsot omalle hiustyylillesi sopivan rutiinin. Suurin osa suomalaisista naisista ei hirveästi laita hiuksiaan.

Niitä piikikkäitä kihartimia ei enää nykypäivänä käytä kuin mummoikäiset, eivätkä ne taida edes sopia kuin lyhyille permanenttikypärähiuksille. Tai en ainakaan itse ole niitä koskaan ymmärtänyt pitkähiuksisena.

Lyhyisiin hiuksiin (ei ollut mikään permanenttikypärä) se perinteisen mallinen kiharrin on varsin erinomainen. Nykyäänkin, kun mulla on pitkät hiukset, käytän sitä toisinaan takaraivolle, kun hiuksiin on yön aikana tullut sinne jakaus.

Vierailija
9/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ihmisten ilmoille lähtöä tupeeraan kevyesti tyvestä (muuten paistaa päänahka läpi vaikka oon vasta 31 v...) , harjaan ja laitan hiukset edestä esim. letille tai puolinutturalle, puristelen hiusten latvat kosteilla käsillä kiharalle. Toinen vaihtoehto hiukset ponnarille tai nutturalle.

Vierailija
10/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhythiuksiset eivät kehtaa kertoa kaikkea, pesu, muotovaahto + tyvituki, föönaus, viimeistely suoristuraudalla tai kihartimella, sitten kuivashampoota tuuheuttamiseksi, poisharjaus, vielä uudelleenmuotoilu, lopuksi tupeeraus päällihiuksille ja lakkaus.

Vierailija
11/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pesen aamulla, välillä illalla. Riippuu ihan hiuspäivästä mitä hiuksille teen. Useimmiten suoristan tai teen kiharoita tai laitan nutturalle. Mulla ärsyttävä luonnonkihara joka huonona hiuspäivänä on luonnontilassa ihan katastrofi. Hyvänä päivänä vaan rutistelen kiharoita muotoiluaineen kanssa ja huonoina päivinä joko nuttura tai hattu.

Vierailija
12/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhythiuksiset eivät kehtaa kertoa kaikkea, pesu, muotovaahto + tyvituki, föönaus, viimeistely suoristuraudalla tai kihartimella, sitten kuivashampoota tuuheuttamiseksi, poisharjaus, vielä uudelleenmuotoilu, lopuksi tupeeraus päällihiuksille ja lakkaus.

Mitä ”kehtaamista” tuossa nyt olisi?

Itse pesen joka aamu, föönaan kuivaksi ja ilmakihartimella vielä käännän latvoja. Lakkaa lopuksi päälle.

Vierailija
13/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee muuta kuin harjaan läpi ja laitan ponnarille. Latvoihin joskus suihkautan jotakin kiiltosuihketta, jos on kulunut pesusta muutama päivä ja näyttävät sameilta.

Minulla siis pitkä ja paksu, tosi liukas hius. Pesen kahdesti viikossa, silloin käytän hiustenkuivaajaa (koska muuten menee puoli päivää kuivumista odotellessa).

Vierailija
14/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapituinen, luonnonkihara ja otsatukka. Tai luonnonkihara on kaunis ilmaus, oikeasti tukka pyörteilee. Yleensä vaan kampaan takut auki, laitan kiinni tai hiusvahalla vähän asettelun.

Jos on kamalan huono hiuspäivä, niin käytän siitä piikikästä kuumaa ilmaa puhaltavaa laitetta, se saa otsiksen ruotuun.

Vierailija
15/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaan ja laitan ponnarille. Ei vois vähempää kiinnostaa.

Vierailija
16/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaan hiukset, done.

Vierailija
17/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä en tee yhtään mitään. Syön terveellisesti ja muuta tälläista, hiukset ovat terveet ja kauniit. Hiuslaatu on sellainen ettei takkuunnu helposti.

Vierailija
18/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sovia ratkaisu löytyi hakemalla sopivaa pituutta ja leikkausta niin kauan että tukka toimii sellaisenaan, laittamattakin. Aamupörröön sipaisen latvahoitoainetta, siinä viimeistely.

Vierailija
19/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjaan. Laitan myös aika usein ponnarin, jos huvittaa. Joskus saatan laittaa vaikka pinnin tai pannan, ettei aina olisi samalla tavalla.

Vierailija
20/34 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pitkät hiukseni kaksi kertaa viikossa (iltaisin), kuivaan kunnolla pyöröharjan avulla. Etuosaan saatan laittaa ison papiljotin, jolloin kääntyvät kauniisti kehystämään kasvoja. Laitan aina kuivauksen alle muotovaahdon ja vielä rakennesprayta, muuten hiuslaatuni on liian liukas. Yöksi laitan hiukset löysälle nutturalle, jotta pysyvät siistinä. Aamuisin ei tarvitse kuin harjata ja tupeerata kevyesti. Kolmantena päivänä laitan yleensä kuivahampoota, kun alkavat olla hieman rasvaiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan