Jos kuukautissuojat tulee ilmaisuksi niin eikö miesten parranajovälineet myös pidä olla ilmaisia
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Moniko teistä on valmis jonottamaan ö-luokan siteitä sossun jakelupisteiltä?
Vai kuvitteletteko te saavanne siteet ilmaiseksi kaupasta?
Missä julkisessa vessassa olette nähneet keltaisen halpa-wc-paperin sijasta hyvää wc-paperia?
Kumpaa laatua luulette sossu-siteiden olevan?
Kertoisitko näistä kuukautissuojien laatuista kun näytät kovin perillä olevan?
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittäis ihan että kuukautissuojien arvonlisäveroo alennettais käyttötavaran 24% lääkinnällisten tuotteiden 10%.
Mutta onhan se nyt kansanterveydellisesti eri asia että kuukautissuojien jakaminen kuin partaterien jakaminen? Kai säkin sen verran oot koulussa pysyny hereillä?
Eli euron sidepaketissa säästösi olisi huimat 16 senttiä, Mitä ajattelit sillä ostaa? Muovikassin?
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan eri asia, koska partaa ei ole pakko ajaa. Mä en tajua miten naisten kuukautiset ja miesten parran ajo liittyy toisiinsa tai että miten ne on toisiinsa rinnastettavia asioita? Musta ne ei oo mitenkään samalla tasolla. Keksi jotain muuta. Mikä muu olisi miehille vielä välttämättömämpää, sellaista mitä kuukautissuoja on naisille, apu johonkin sellaiseen, mitä ei pysty välttämään? Ei taida olla mitään. Tää vaan kertoo siitä, että miehet ei ymmärrä naisten elämästä yhtään mitään.
Totta, totta ja totta. Eivät tosiaankaan ymmärrä. Pitäiskö niitä kutsua katsomaan pönttöä ja yön jäljiltä lakanoita, niin josko sitten...? Ja joka j umalan kerta, ei vain kerran elämässä.
Ja jonne alapeukuttaa pian kuumeisesti ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moniko teistä on valmis jonottamaan ö-luokan siteitä sossun jakelupisteiltä?
Vai kuvitteletteko te saavanne siteet ilmaiseksi kaupasta?
Missä julkisessa vessassa olette nähneet keltaisen halpa-wc-paperin sijasta hyvää wc-paperia?
Kumpaa laatua luulette sossu-siteiden olevan?
Kertoisitko näistä kuukautissuojien laatuista kun näytät kovin perillä olevan?
Eli kelpaako ne euron siteet vai ei? Vai kuvitteletko todella saavasi valita ne kalleimmat mahdolliset ilmaisjakelussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Parran ajo on kosmeettinen asia. Pilluveret taas ovat terveydenhuollollisia asioita. Eli onhan siinä huima ero.
Ai käytkö sinä terveyskeskuksessa vaihdattamassa siteesi?
Kyseessä on kyllä ihan jokaisen oma henkilökohtainen hygienia.
Terveyskeskus ei ole mikään määritelmä terveydenhuollolle. Henkilökohtainen hygienia sukupuolielinten alueella on terveydenhuoltoon liittyvä asia. Et taida olla lukiota käynyt. Duunaripohjalta huutelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Parran ajo on kosmeettinen asia. Pilluveret taas ovat terveydenhuollollisia asioita. Eli onhan siinä huima ero.
Terveyttään voi huoltaa käymättä terveyskeskuksessa. Se on jopa suotavaa koska siellä on varmasti muutakin tekemistä kuin paapoa ääliöitä.
Tämä ketju näyttäisi olevan täynnä sellaisia oletettavasti miehiä, jotka luultavasti ovat ottaneet / ottavat mielellään kaikki mahdolliset yhteiskunnan tarjoamat etuudet itse (ilmainen koulutus jne.) ja tukevat sellaisia, mitkä periaatteessa voisivat osua omalle kohdalle (esim. lääkkeiden Kela-korvaus), mutta jos on joku sellainen välttämätön menoerä joka koskee muuta kuin omaa viiteryhmää ja jolta on itse täysin "turvassa", niin sitten sellaista yhteiskunta ei missään nimessä saa tukea.
Ja samat miehet väittävät paria tuntia myöhemmin jossain muussa keskustelussa silmät kirkkaina, kuinka naiset ovat täysin itsekeskeisiä ja kykenemättömiä empatiaan, oikeita tunnekylmiä hirviöitä toisin kuin me miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskus ei ole mikään määritelmä terveydenhuollolle. Henkilökohtainen hygienia sukupuolielinten alueella on terveydenhuoltoon liittyvä asia. Et taida olla lukiota käynyt. Duunaripohjalta huutelet.
Voi luoja mitä paskalässytystä. Perseenpyyhkiminenkin on sinulle huippukirurgiaa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju näyttäisi olevan täynnä sellaisia oletettavasti miehiä, jotka luultavasti ovat ottaneet / ottavat mielellään kaikki mahdolliset yhteiskunnan tarjoamat etuudet itse (ilmainen koulutus jne.) ja tukevat sellaisia, mitkä periaatteessa voisivat osua omalle kohdalle (esim. lääkkeiden Kela-korvaus), mutta jos on joku sellainen välttämätön menoerä joka koskee muuta kuin omaa viiteryhmää ja jolta on itse täysin "turvassa", niin sitten sellaista yhteiskunta ei missään nimessä saa tukea.
Ja samat miehet väittävät paria tuntia myöhemmin jossain muussa keskustelussa silmät kirkkaina, kuinka naiset ovat täysin itsekeskeisiä ja kykenemättömiä empatiaan, oikeita tunnekylmiä hirviöitä toisin kuin me miehet.
Käytkö töissä, vai oletko muutenkin yhteiskunnan elätti?
Perustele ihmeessä, miksi siteiden pitäisi olla ilmaisia KAIKILLE NAISILLE?
Tuo partajankkaaja on vaan tylsistynyt kotiäiti, trollailee huvikseen kun ei muuta tekemistä keksi.
Ei tähän mitään jonneja tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittäis ihan että kuukautissuojien arvonlisäveroo alennettais käyttötavaran 24% lääkinnällisten tuotteiden 10%.
Mutta onhan se nyt kansanterveydellisesti eri asia että kuukautissuojien jakaminen kuin partaterien jakaminen? Kai säkin sen verran oot koulussa pysyny hereillä?Eli euron sidepaketissa säästösi olisi huimat 16 senttiä, Mitä ajattelit sillä ostaa? Muovikassin?
Pennissä on miljoonan alku! Tiedätkö, montako sidepakettia naiset joutuvat elämänsä aikana ostamaan?
Itselläni tämä ei ole niinkään rahasta kiinni, vaan periaate.
Sitä kuitenkin kannatan lämpimästi, että vähävaraiset saisivat ilmaiset siteet.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Moniko nainen vastustaisi papparaisten ilmaisia inkontinenssisuojia? En usko että monikaan. Naiset kun tietävät, mitä se on kun vuotaa hallitsemattomasti. Ainoa vaan, että naisilla se ei ole vain vanhuuteen liittyvä asia, vaan alkaa jo pahimmillaan alakouluikäisenä ja jatkuu yli viisikymppiseksi.
Naisilla on ihan syystäkin kykyä empatiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen on NAINEN?
Tyttö jolla alkaa kuukautiset 10-15v?
Aikuinen jolta on loppunut kuukautiset syystä tai toisesta?
Määrittele NAINEN?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska KAIKILLA NAISILLA on kuukautiset.
Vai rajaatko vaikka allergialääkkeiden korvaukset vain osalle allergikoista?
Kerropa itse, mitä yhteiskunnan tarjoamia etuuksia olet itse ottanut elämäsi aikana vastaan? Et varmaan mitään :D Ihan itse olet maksanut jo sikiövaiheessa kaikista aiheuttamistasi menoeristä.
Ne jotka haluaisi wc-paperin ilmaiseksi; valuuko teillä sitten paska jatkuvasti keskimäärin 5 päivää kuukaudesta? Sitten suosittelen vaippoja, tai avannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan se nyt kansanterveydellisesti eri asia että kuukautissuojien jakaminen kuin partaterien jakaminen? Kai säkin sen verran oot koulussa pysyny hereillä?Eli euron sidepaketissa säästösi olisi huimat 16 senttiä, Mitä ajattelit sillä ostaa? Muovikassin?
Pennissä on miljoonan alku! Tiedätkö, montako sidepakettia naiset joutuvat elämänsä aikana ostamaan?
Itselläni tämä ei ole niinkään rahasta kiinni, vaan periaate.
Sitä kuitenkin kannatan lämpimästi, että vähävaraiset saisivat ilmaiset siteet.
-eri
Mitä muuta aiot vaatia yhteiskunnalta, vaikka ei ole rahasta kiinni?
Tajutako miten naurettava olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska KAIKILLA NAISILLA on kuukautiset.
Vai rajaatko vaikka allergialääkkeiden korvaukset vain osalle allergikoista?
Kerropa itse, mitä yhteiskunnan tarjoamia etuuksia olet itse ottanut elämäsi aikana vastaan? Et varmaan mitään :D Ihan itse olet maksanut jo sikiövaiheessa kaikista aiheuttamistasi menoeristä.
Eli yhteiskunnan pitää maksaa elämisesi ja hygieniasi.
Onpa hienot periaatteet teillä kovin itsenäisillä ja voimaantuneilla naisilla vuonna 2020.
Vierailija kirjoitti:
lopettakaa jo tämä jatkuva nillitys. Yhteiskunta ei pakota ajamaan partaa, mutta se pakottaa käyttämään kuukautissuojia. ja jos aletaan puhua ulkonäköpaineista, naisiltahan sitä karvattomuutta (täysi keho) vaaditaan. Ei nämä teidän argumentit toimi
Asian vierestä, mutta jos alat puhumaan ulkonäköpaineista, mieti hieman. Miehiin kohdistuu aivan samanlaiset vaatimukset kuin naisiinkin, mutta muotti on miehille huomattavasti ahtaampi. Naisille on paljon sosiaalisesti sallitumpaa poiketa normista kuin miehille ja erityisesti naiset vieroksuvat normista poikkeavaa miestä.
Naisten on pakko kestää kk kuukautiset joka kuu ja synnytystuskat . Mutta myös ajaa karvat kainaloista reisistä sääristä . Naiset ostaa kertakäyttö ja sähkö teriä . Mutta kuukautis juttuihin menee rahaa vuodessa paljon yhteensä . Aina 50-55 vuotiaaksi asti . Toki miehet ajaa partaa mutta sen voi rinnastaa naisen karvojen ajoon. Molemmat leikkaa kynsiään ostaa uimapukuja ja muuta mutta vain naisilla on kuukautiset . Rintaliivejä on pakko käyttää koska muuten selkään sattuu ja ryhti menee . Miehellä ei olisi lapsia ilman naista eikä muestäkään olisi .
Joo valitettavasti tuosta lääkkeestä joutuu taistelemaan, ja sitten kun sen saa viimein reseptille niin Kela ei tosiaan edes korvaa. Mutta muitakin lääkkeitä/ehkäisypillereitä on jolla kuukautiset voi laittaa pois. Mulle sopii parhaiten tämä kallis kun en saa tavallisia pillereitä käyttää. Varmaan voisit siis kysellä vaihtoehtoja.
Ja juu ymmärrän että joskus voi olla vaikeaa tuntea myötätuntoa jos ei itse ole ko.asiaa kokenut. Mutta silloin on parempi olla hiljaa kuin ehdottaa vessapaperin tunkemista housuihin...