Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kuukautissuojat tulee ilmaisuksi niin eikö miesten parranajovälineet myös pidä olla ilmaisia

Vierailija
27.11.2020 |

Muuten ei tasaarvo toteudu.

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka haluaisi wc-paperin ilmaiseksi; valuuko teillä sitten paska jatkuvasti keskimäärin 5 päivää kuukaudesta? Sitten suosittelen vaippoja, tai avannetta.

Ihmiset, joilla on avanne tai ulosteinkonsistenssia maksavat itse vaippansa ja avannepussinsa.

Vierailija
162/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittäis ihan että kuukautissuojien arvonlisäveroo alennettais käyttötavaran 24% lääkinnällisten tuotteiden 10%.

Mutta onhan se nyt kansanterveydellisesti eri asia että kuukautissuojien jakaminen kuin partaterien jakaminen? Kai säkin sen verran oot koulussa pysyny hereillä?

Eli euron sidepaketissa säästösi olisi huimat 16 senttiä, Mitä ajattelit sillä ostaa? Muovikassin? 

Pennissä on miljoonan alku! Tiedätkö, montako sidepakettia naiset joutuvat elämänsä aikana ostamaan?

Itselläni tämä ei ole niinkään rahasta kiinni, vaan periaate.

Sitä kuitenkin kannatan lämpimästi, että vähävaraiset saisivat ilmaiset siteet.

-eri

Tällaiset 16 sentin kommentoijat varmaan luulevat, että se yksi euron sidepaketti (mitä niissä on, 12 kpl?) riittää per kuukautiset :D. Joo ehkä kaikista niukimmille riittää ja hyvä heille, olen kateellinen jos niin helpolla pääsee.

Itse tarvin 5pv ajan hereilläoloaikaina siteen kahden tunnin välein (5 x 9 = 45), ekana ja vikana päivänä kolmen tunnin välein (2 x 6 = 12). Plus viikon ajan yösiteitä 1-2 per yö (2 x 1 + 5 x 2 = 12), eli yhteensä vähintään 57 tavallista ja 12 yösidettä. Määrä voi myös kasvaa kuukaudesta riippuen, esim. yöllä joutuukin vaihtamaan kolmesti, päivällä tuleekin tunnin päästä jo läpi jne. 

Vuodessa tämä tekee vähintään 684 tavallista ja 144 yösidettä. Kuukautisia on noin ikävuodet 12 - 52, eli vähintään 27 360 tavallista ja  5760 yösidettä. 

Lisäksi otetaan huomioon että euron siteet ovat yleensä huonompilaatuisia jolloin niitä joutuu vaihtamaan useammin.

Pahoittelen jos laskelmat meni väärin, matikka ei ole mun juttu :D, enkä itse edes valita suojien hinnasta. Rahaa menee kuitenkin aina johonkin. Pointtina on vain se, että joku 16 sentin säästö yhdestä paketista EI ole se pointti :D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluihin terkkarille tms.jakoon siteitä. Jokainen siteitä.yarvitseva lapsi saisi ne sieltä. Varmasti suurin osa ihmisistä staisi ne itse, eikä hakisi "huonoja sossusiteitä". Mutta siteet olisi kaikkien lasten ulottuvilla, myös niiden joiden kotona ei välitetä.

Vierailija
164/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies jättää parran ajamatta, ei mitään kovin pahaa tapahdu, oikeestaan ei mitään. Joissain maissa pitkä parta on pakko. (Jemen, juutalaisuus, ym.)

Jos nainen jättää kuukautisveren valumaan, sitä on bussien penkeillä, kirjaston ja koulun tuoleilla, ravintoloiden tuoleilla jne. Ei tule mitään koko yhteiskunnasta. 

Vierailija
165/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille heti synnytyslaitoksella sukupuolitasausleikkaukset niin päästään näistä.

Vierailija
166/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä niitä ilmaisia rättejä sitten jaettaisiin. Lisää jätettä kun niitäkin käytettäisiin väärin.

Vierailija
167/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lopettakaa jo tämä jatkuva nillitys. Yhteiskunta ei pakota ajamaan partaa, mutta se pakottaa käyttämään kuukautissuojia. ja jos aletaan puhua ulkonäköpaineista, naisiltahan sitä karvattomuutta (täysi keho) vaaditaan. Ei nämä teidän argumentit toimi

Yhteiskunta pakottaa käyttämään kuukautissuojia, kerro toki lisää. Missä sellainen laki on?

Et sitten ole kuullut ikinä normeista. Ei kaikki pakko ole lakia, kannattaa tutustua. Sama kun ei ole hyväksyttävää paskantaa housuun, nekin suojat saisi olla 0 verolla tai ilmaisia

Vierailija
168/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisitte niitä lapsia niin kuin kunnon naisen kuuluu niin ei tarvi miettiä tällaisia kuukautisia. Lasten tekeminen on teidän kansalaisvelvollisuutenne, joten mars niiden tekoon.

Vierailija
169/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisitte niitä lapsia niin kuin kunnon naisen kuuluu niin ei tarvi miettiä tällaisia kuukautisia. Lasten tekeminen on teidän kansalaisvelvollisuutenne, joten mars niiden tekoon.

Olen tehnyt niitä viisi ja silti mulla yhäkin on kuukautiset tiheällä kierrolla lähes 2 viikon välein. Eli 8pv kuukautiset, sitten 13pv väliä, taas 8pv kuukautiset... jne

Ne lapset ei tätä kuukautisvuotoa lopeta!

Vierailija
170/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautissiteisiin haluaa sotkea tasa-arvon, niin miehet voisi tutustua kuukautiskipuihin esim. niin, että parin kolmen päivän ajan kuukaudesta he hakkaavat vaikka puunuijalla vatsaansa, vähintään 25 vuoden ajan.

Vierailija
171/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kaikki aja partaa? Kasvattavat pitkäksi?

Eikai naisten tarvitse kaikkien tena märkänä olla? Antaa valua housuun vaan. Sitäpaitsi nykyään miehilläkin on menkat ja nainenkin voi halutessaan olla mies. Kun kuukautiset tulee, valitset vain normaalisti nykyihanteiden mukaan olevasi mies, niin vältyt tältäkin harmilta.

Vierailija
172/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain mies voi olla niin riemutorvelo että luulee kuukautisten loppuvan lapsentekoon. Ne alkaa pari kuukautta synnytyksen jälkeen taas uudestaan!

Vierailija
173/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministithän ajaa vapaata vuodatusta. Suojat ovat patriarkaatin tapa alistaa naista. Jokaisen naisen tulisi olla sinut vuotonsa kanssa ja vuotaa vapaasti. Että silleen.

Vierailija
174/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain mies voi olla niin riemutorvelo että luulee kuukautisten loppuvan lapsentekoon. Ne alkaa pari kuukautta synnytyksen jälkeen taas uudestaan!

VÄÄRIN! Parin kuukauden kuluttua kuuluu olla jälleen raskaana. Se on naisen osa ollut kautta aikain.

Vierailija
175/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukautissiteisiin haluaa sotkea tasa-arvon, niin miehet voisi tutustua kuukautiskipuihin esim. niin, että parin kolmen päivän ajan kuukaudesta he hakkaavat vaikka puunuijalla vatsaansa, vähintään 25 vuoden ajan.

Elämä on valintoja. Kukaan ei pakota olemaan nainen. Senkus menet hakemaan testot lähimmältä terveysasemalta ja alat mieheksi kun biologiasi kerran noin kovin epätasa-arvoista ja tuskallista on. Nykyään on katsos valinnanvapaus!

Vierailija
176/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, jaetaan kestorättejä. Ne on ekologisia, kestää vuosikaudet yms. Vanhat lakanat hyötykäyttöön!

Vierailija
177/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei ole menkkoja?

Vierailija
178/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites niitä lapsia hankkimaan, kun joku toinen tällä palstalla kehottaa vaihtamaan sukupuolta kun kuukautiset alkaa. Olette te "miehet" aika sekaisin.

Vierailija
179/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testosteroni aiheuttaa miehessä aggressiivisuutta, mutta myös halua suojella laumaa.

Tämä ketju havainnollistaa hyvin joidenkin keskustelijoiden kohdalla, ovatko he sosiaalisesti syrjäytyneitä vailla yhteenkuuluvuuden tunnetta muihin ihmisiin vai ei.

Vierailija
180/195 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautissuojat tulevat ilmaisiksi, pitäisi myös sellaiset hormonaaliset ehkäisyt olla ilmaisia, jotka saavat kuukautiset jäämään pois. On epäreilua, jos minun pitää maksaa siitä, että minulla ei ole kuukautisia, mutta ne, joilla on kuukautiset, saavat suojat ilmaiseksi.