Ärsyttää, kun elämä on pelkkää työntekoa.
Aamulla töihin, iltapäivällä kotimatkalla kauppaan. Kotona pura ostokset, käy suihkussa, laita ruoka, syö, siivoa vähintään keittiö ja siinähän se päivä onkin mennyt. Töitä ja kotitöitä. Ei ikinä mitään muuta. Mihinkään ei kerkeä, kun aina on jotain tehtävää jossain.
Alkaa ahdistaa, tätäkö tämä elämä on hautaan saakka.. onneksi ei ole lapsia, miten mä niiden kanssa vielä jaksaisin/ehtisin touhuta?
Onko kenelläkään muulla samanlaisia fiiliksiä?
Kommentit (66)
Ota vuorotteluvapaata tai mene pariksi vuodeksi opiskelemaan aikuiskoulutustuella. Saat vaihtelua. Itsekin olin ihan kypsä! Onneksi sain lapsen ja ihana vapaa vuosi ollut kotona!!
Ala tekemään osa-aikatöitä niin jää aikaa muuhunkin elämiseen. Rahaa et saa paljoakaan mutta kyllä sillä elää.
Mulla on sama fiilis. Töitä, kauppaan, kotiin. Kokkaan lounaan seuraavaksi päiväksi töihin, siivoan, hoidan lemmikit. Niin väsynyt, ettei jaksa kuin sohvalla röhnöttää ja seuraavana päivänä sama uusiks. Viikonloppuna on niin poikki, ettei jaksa kuin lepäillä... Haluaisin voimia harrastaa jotain, mutta en pysty. Haluaisin käydä salilla, opetella soittamaan kitaraa ja vaikka mitä Olen vaan aina niin poikki etten pysty mitään.
On sama olo. Lisäksi pitkät työmatkat. 1.5h päivässä yhteensä. Muutenkin väsynyt. Minulle riittäisi lyhyempikin työpäivä mutta tää on tätä. Joko 8h tai ei mitään.
Itseäni ahdistaa, kun koko elämä on pelkkää siivoamista ja siivoamista... vaikka en ammatiltani ole siivooja.
Vitsi kun olisi sen verran varakas, että voisi palkata kodinhoitajan (niin kuin ennenvanhaan oli tapana)... kyllä elämänlaatu paranisi huomattavasti!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:48"]Ota vuorotteluvapaata tai mene pariksi vuodeksi opiskelemaan aikuiskoulutustuella. Saat vaihtelua. Itsekin olin ihan kypsä! Onneksi sain lapsen ja ihana vapaa vuosi ollut kotona!!
[/quote]
mä olen just vapaalla. Ahdistun kun mietinkin töihinpaluuta :(
Miksi käyt joka päivä kaupassa? Kun hoidat ruokaostokset kerran viikossa, saat aikaa ja rahaa.
Miksi siivoat joka päivä? Perussiistillä lapsettomalla ei pitäisi mennä kotitöihin kauempaa kuin vartti päivässä.
Miksi laitat ruokaa joka päivää? Tee pari kahden päivän ruokaa ja kokkaile pidempään viikonloppusin.
Miksi käyt joka päivä kaupassa? Kun hoidat ruokaostokset kerran viikossa, saat aikaa ja rahaa.
Miksi siivoat joka päivä? Perussiistillä lapsettomalla ei pitäisi mennä kotitöihin kauempaa kuin vartti päivässä.
Miksi laitat ruokaa joka päivää? Tee pari kahden päivän ruokaa ja kokkaile pidempään viikonloppusin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:48"]Ota vuorotteluvapaata tai mene pariksi vuodeksi opiskelemaan aikuiskoulutustuella. Saat vaihtelua. Itsekin olin ihan kypsä! Onneksi sain lapsen ja ihana vapaa vuosi ollut kotona!!
[/quote]
Mäkin odotan innolla pian alkavaa äitiyslomaa!
Tuntuu ihan merkityksettömältä tällainen elämä, mihin ei mahdu mitään muuta kuin työn tekoa. Sekin rutiiniduunia, (sinällään työksi kaikinpuolin ok, mut kuitenkin työtä) en pelasta ihmishenkiä tai luo suuria taideteoksia...
Osa-aikatyötä tekisin jos olis mahdollisuus, mutta pätkätyöläisellä ei ole paljoa valtaa alkaa sanella, minkä verran tunteja tehdään, otettava se mitä saa, tulijoita olis niin paljon muitakin joka sijaisuuteen.
Mun elämä pyörii myös töiden ympärillä, mutta en näe siinä mitään ongelmaa. Työttömäksi joutuminen olisi mun pahin painajainen. Maksan asuntolainaa ja elääkin täytyy.
Onneksi pidän oikeasti työstäni ja työkaverit ovat tosi mukavia.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:09"]
Mun elämä pyörii myös töiden ympärillä, mutta en näe siinä mitään ongelmaa. Työttömäksi joutuminen olisi mun pahin painajainen. Maksan asuntolainaa ja elääkin täytyy.
Onneksi pidän oikeasti työstäni ja työkaverit ovat tosi mukavia.
[/quote]
Tuollainen elämä on minun painajaiseni. Silti vääjäämättä joukkopainostus ajaa minuakin tuohon suuntaan. Hyi helvetti, kun puistattaa elää asuntolainan vankeudessa suurin osa aikuiselämää :( hyh Pitää hommata ajokortti ja autokin hyh. Olen kuullut että auto on yksi uusi elätettävä perheessä, josta saa stressiä.
Samoin tuntuu että elämä on yhtä työtä. Päivätyö vie aikaa ja hektisen päivän jälkeen olen ihan poikki. Kotona en tunnu jaksavan pahemmin mitään, käyn puoliteholla. Tekisi mieli levätä, mutta ei kykene kun on levoton olo ja samalla tunne, että pitäisi mennä tai tehdä jotain.
Kotitöitä en niin paljoa aina tee, lähinnä se pakollinen ruoan laitto. Onneksi kotona on lapset joiden kanssa on mukava olla, mutta illat menee lasten kuskaamisessa harrastuksiin. Välissä vain olen. Jonkin verran pyrin käymään lenkillä, mutta nyt taas sellainen olo etten jaksa sitäkään. Vähän kun olisi krooninen väsymys.
Lomia tuntuu olevan ihan liian vähän ja työmatkat vievät turhaa aikaa. Työpaikalla teen töitä koko ajan, sosiaalista leppoista kanssakäymistä ei pahemmin ole. Pidemmän lomattoman ajan jälkeen huomaan olevani töissä kireä ja kiukkuinen, loman jälkeen jaksan taas suhtautua asioihin leppoisammin. En pidä siitä millaiseksi tulen töissä käynnistä.
Niimpä, mulla ihan sama! Lisäksi vielä päivässä 2h työmatkat :(!
Ei ole edes lomia. Ansaittuja on, mutta ei saa pitää. Muka kiirettä. Jaksaisi tätä edes, jos olisi tiedossa lomia, mutta kun ei mitään.
Yritetään vauvaa, mutta ei tärppää. Stressi on sillekin pahasta.
Vaihtakaa työpaikkaa/kouluttautukaa uuteen duuniin. Itse teen 2-vuorotyötä 7-17 & 17-07 työvuoroja. Pitkät työpäivät ja pitkät lomat. Nytkin ensi listassa viikon vapaat että hupsis. Pitää vissiin hankkia lisäduuni kun käy aika pitkäksi välillä.
Voihan sitä välillä kirjoitella nettiin miltä tuntuu, millaisia työkavereita on, millainen pomo töissä sekä millaisia asiakkaita jos on asiakaspalvelua. Sen lisäksi voi lörpötellä kaikki kotiasiat mitä niihin sitten kuuluukaan.
Se tuo elämään juuri sitä sopivaa vaihtelua.
HaisTAKAA VITTU vitun apinat. Minä miehenä otan samat vapaat tuon osa-aikaisen työn kannalta. Haistakaa vittu! Oletatte todellakin että mies maksaa sen osan mitä ette ole töissä. Osa-aikaisesti ei tienaa todellakaan tarpeeksi. Toki riittäähän se jos teillä on tyhmä junttipaska mies, jota voi höynäyttää nenästä. Jee jee
T: 11cm mies
Kuka idiootti laukkaa joka päivä kaupassa?! Ja sitten marisee kun ei ehdi mitään kivaa tehdä!
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:07"]
Kuka idiootti laukkaa joka päivä kaupassa?! Ja sitten marisee kun ei ehdi mitään kivaa tehdä!
[/quote]
No autoton mulkku, kuka ei voi roudaa niitä viittä säkillistä kotiinsa sinne peräkylille missä ei kultuuri heilu.
-vanhasen malli
No lopeta. Tää työttämänä olo kun on niin pirun hienoa...