Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun elämä on pelkkää työntekoa.

Vierailija
03.04.2014 |

Aamulla töihin, iltapäivällä kotimatkalla kauppaan. Kotona pura ostokset, käy suihkussa, laita ruoka, syö, siivoa vähintään keittiö ja siinähän se päivä onkin mennyt. Töitä ja kotitöitä. Ei ikinä mitään muuta. Mihinkään ei kerkeä, kun aina on jotain tehtävää jossain.

Alkaa ahdistaa, tätäkö tämä elämä on hautaan saakka.. onneksi ei ole lapsia, miten mä niiden kanssa vielä jaksaisin/ehtisin touhuta?

Onko kenelläkään muulla samanlaisia fiiliksiä?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen 6 päiväistä viikkoa ja 10 tuntista päivää, toivo siitä että joskus helpottaisi auttaa jaksamaan.t: yrittäjä

Vierailija
22/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:41"]

Huvittavaa, kun mammat neuvoo vaihtamaan osa-aikatöihin, hankkiutumaan paksuksi ja siirtymään äitiyslomalle tai sitten vain vaihtamaan alaa tai ryhtymään opiskelemaan. Kuulostaa kovin yksinkertaiselta paperilla, mutta todellisuudessa vain pienellä (hyväosaisimmalla) osalla on mahdollisuus tehdä niin. Itse haluaisin myös kipeästi eroon tästä koko paskasta, vaan minkäs teet, kun ei kukaan mun kuukausittaista 1200 euron lainanlyhennystä maksa, ja mies tuskin tykkäisi, jos pakoilisin vastuuta ja vain lusmuilisin kotona kun hän joutuisi sitten tekemään duunia meidän molempien edestä ja maksamaan 2x1200 e kuussa sitä perkeleen lyhennystä ja autolainat sun muut kulut päälle. Se ei taas olisi reilua.

[/quote]

Tuli noin mieleen että pelkäätkö miestäsi? Tai miehesi reaktioita noin yleensä?

T: 11cm mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:41"]

Huvittavaa, kun mammat neuvoo vaihtamaan osa-aikatöihin, hankkiutumaan paksuksi ja siirtymään äitiyslomalle tai sitten vain vaihtamaan alaa tai ryhtymään opiskelemaan. Kuulostaa kovin yksinkertaiselta paperilla, mutta todellisuudessa vain pienellä (hyväosaisimmalla) osalla on mahdollisuus tehdä niin. Itse haluaisin myös kipeästi eroon tästä koko paskasta, vaan minkäs teet, kun ei kukaan mun kuukausittaista 1200 euron lainanlyhennystä maksa, ja mies tuskin tykkäisi, jos pakoilisin vastuuta ja vain lusmuilisin kotona kun hän joutuisi sitten tekemään duunia meidän molempien edestä ja maksamaan 2x1200 e kuussa sitä perkeleen lyhennystä ja autolainat sun muut kulut päälle. Se ei taas olisi reilua.

[/quote]

Tuli noin mieleen että pelkäätkö miestäsi? Tai miehesi reaktioita noin yleensä?

[/quote]

anteeksi mitä? Ehkä 11-senttisellä miehellä on varaa maksaa yksinään kuussa 2400 e lainanlyhennystä, 600 e autolainaa, 800 e ruokakuluja, bensat 300 e, vastike 400 e, laskut noin 300 e, satunnaiset hankinnat sisältäen vaatteet noin 200 e? Yhteensä taitaapi tulla noin 5000 e? Hieno homma, jos teillä onnistuu, meillä ei, vaan siihen vaaditaan myös mun panosta.

Vierailija
24/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:55"]

On sama olo. Lisäksi pitkät työmatkat. 1.5h päivässä yhteensä. Muutenkin väsynyt. Minulle riittäisi lyhyempikin työpäivä mutta tää on tätä. Joko 8h tai ei mitään.

[/quote]

Oho, mitä työtä teet jos noin poikki varsinkin jos sinulla ei ole lapsia?

Pääkaupunkiseudulla on ihan normi jos 1.5h menee yhteensä työmatkoihin päivässä.

IHan kiva huomata, että itse en ole poikki. tyypillinen päivä:

6.15 herätys

7.30 lähtö töihin

8.15-16 töissä

16.45/17 kotona

17-18 päivällinen + siivoilua

18-19 lasten kanssa leikkiä/harrastuksiin vientiä/kerran viikossa oma harrastus

19-20.30 lasten iltatoimet/kaupassakäyntiä/lenkki

20.30-22 oma aika = tv, pyykkien laittoa, iltapalaa, netti

Vierailija
25/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:55"]

On sama olo. Lisäksi pitkät työmatkat. 1.5h päivässä yhteensä. Muutenkin väsynyt. Minulle riittäisi lyhyempikin työpäivä mutta tää on tätä. Joko 8h tai ei mitään.

[/quote]

Oho, mitä työtä teet jos noin poikki varsinkin jos sinulla ei ole lapsia?

Pääkaupunkiseudulla on ihan normi jos 1.5h menee yhteensä työmatkoihin päivässä.

IHan kiva huomata, että itse en ole poikki. tyypillinen päivä:

6.15 herätys

7.30 lähtö töihin

8.15-16 töissä

16.45/17 kotona

17-18 päivällinen + siivoilua

18-19 lasten kanssa leikkiä/harrastuksiin vientiä/kerran viikossa oma harrastus

19-20.30 lasten iltatoimet/kaupassakäyntiä/lenkki

20.30-22 oma aika = tv, pyykkien laittoa, iltapalaa, netti

[/quote]

teen normaaliatoimistotyötä. Yksi lapsi. Olen vain aina väsynyt. Ehkä osin johtuu kilpirauhasvaivastakin. Herään aamulla klo 6 ja illalla menen nukkumaan klo 9. Ei riitä sekään unimäärä.

Vierailija
26/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Ei ole pakko asua kalliissa onistusasunnossa lainoja maksellen. Lainaa kannattaa ottaa sen verran kuin on varaa kivuttomasti maksaa. Ei sitä asuntoa kukaan mukaansa lähtiessään saa..

Vierailija
27/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään 05.00, lähden duuniin 06.30, tuun töistä klo 17.00 jälkeen, jos kauppaan, niin klo 18.00, ruoanlaitto ja syöminen niin klo on 19.00, istahdus sohvalle ja TV:tä 1,5 tuntia,iltapesulle ja nukkumaan klo 21.00. Eipä siinä hirveesti ehdi / jaksa muuta tehdä. Ja toimistotyötä teen.

Vierailija
28/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:15"]Elämä on valintoja. Ei ole pakko asua kalliissa onistusasunnossa lainoja maksellen. Lainaa kannattaa ottaa sen verran kuin on varaa kivuttomasti maksaa. Ei sitä asuntoa kukaan mukaansa lähtiessään saa..

[/quote]

no se vasta tuskaa olis jos joutuis vielä jossain vuokrakopperossa itä-helsingissä mamujen ja sekojen kanssa pyörimään. Nyt sentään voi nauttia kauniista viihtyisästä asuinympäristöstä.

Vierailija
29/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 18:42"]

Aamulla töihin, iltapäivällä kotimatkalla kauppaan. Kotona pura ostokset, käy suihkussa, laita ruoka, syö, siivoa vähintään keittiö ja siinähän se päivä onkin mennyt. Töitä ja kotitöitä. Ei ikinä mitään muuta. Mihinkään ei kerkeä, kun aina on jotain tehtävää jossain.

Alkaa ahdistaa, tätäkö tämä elämä on hautaan saakka.. onneksi ei ole lapsia, miten mä niiden kanssa vielä jaksaisin/ehtisin touhuta?

Onko kenelläkään muulla samanlaisia fiiliksiä?

[/quote]

On. Ja onneksi on lapsia, pelastavat ja piristävät tämän muuten harmaan arjen.

Vierailija
30/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:15"]

Elämä on valintoja. Ei ole pakko asua kalliissa onistusasunnossa lainoja maksellen. Lainaa kannattaa ottaa sen verran kuin on varaa kivuttomasti maksaa. Ei sitä asuntoa kukaan mukaansa lähtiessään saa..

[/quote]

Mä elän kohtalaisen halvassa (isoissa kaupungeissa, joissa suurin osa työpaikoista sijaitsee, oikeasti halpoja asuntoja perheellisille ei olekaan) kaupungin vuokratalossa, mut ei tämäkään silti ilmaista ole vaan kyllä mulla suuri osa palkasta menee vuokraan. Että kyllä siellä töissä on vaan pakko käydä, vaikkei olisikaan valinnut kallista omistusasumista ja lainojen makselua. Osa-aikatyöt, joista saisi tarpeeksi palkkaa pienenkään perheen elättämiseen, ovat todella harvassa. Lähinnä sellaisiin on mahdollisuus kelan tuella vakityöntekijöillä joilla voi lasten vuoksi olla oikeus lyhennettyyn työaikaan tai vuorotteluvapaisiin tms. - pätkätyöläistähän eivät tällaisetkaan oikeudet koske.

Vierailija
31/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:18"]

Mä herään 05.00, lähden duuniin 06.30, tuun töistä klo 17.00 jälkeen, jos kauppaan, niin klo 18.00, ruoanlaitto ja syöminen niin klo on 19.00, istahdus sohvalle ja TV:tä 1,5 tuntia,iltapesulle ja nukkumaan klo 21.00. Eipä siinä hirveesti ehdi / jaksa muuta tehdä. Ja toimistotyötä teen.

[/quote] Tossa on jo ainakin 3 tuntia vapaa-aikaa. Kaupassa voi käydä kerta viikkoon, tadaa, heti säästyi tunti. Ruoat voi tehdä valmiiksi muutaman kerran viikossa, tadaa, heti säästyi 5 päivää viikossa * puoli tuntia. Telkkari huitsin nevadaan ja oikeita harrastuksia tilalle, ja tadaa, 1.5h päivässä kivaa tekemistä. Ihan on kyllä itse aiheutettu ongelma jos kuitenkin riittää aikaa ravata joka päivä kaupassa, tehdä joka päivä ruokaa ja lojua telkkarin ääressä tuntikaupalla.

Vierailija
32/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 22 vuotias ja siivoojaksi päätynyt, kun ei muuta töitä löytynyt. Herään töihin 5.00 ja palaan kotiin 14.00. Työ on pelkkää juoksua yhdellä puolen tunnin tauolla. Henkisestikin raastavaa. (huono työilmapiiri, liika työmäärä). Teen lisäksi iltaisin noin 2-3krt/vk ~4h iltatyötä (asiakaspalvelua) kotona ja siksi pitää olla aina siistiä. Nukkumaan pääsen vasta 22.00 jälkeen. Tuntuu ihan siltä että elämä vain valuu ohi ja on merkityksetöntä, mikä on surullista koska haluaisin uskoa siihen että valoisampi tulevaisuus olisi edessä... Opiskelisin lisää jos olisi yhtään lukupäätä. Myötäeläjiä?

Vierailija
33/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap:n ongelmaa. Kaupassa tosiaan kannattaa käydä kerran tai enintään kaksi viikossa. Ruokaa voi tehdä moneksi päiväksi kerrallaan, ja kun pakastaa, niin ei tarte edes syödä samaa peräkkäisinä päivinä. Ja kevyttä toimistotyötä tekevä ei edes tartte kahta ruokaa päivässä, ihan hyvin iltapalaksi riittää rahka, hedelmät tms. Jos on mahdollista käyttää työpaikkaruokalaa niin syö siellä, ei tartte edes mitään eväitä alkaa värkätä.

Sotkua ei tule kun ei sotke. Varsinaiseksi siivoukseksi riittää tunti viikossa, kun imuroi ja pyyhkii pölyt. Pyykkikoneellinen tai kaksi ei vie paljoa aikaa siinä samalla.

Itsekin lapseton ihminen, ja vapaa-aikaa on kyllä vähintään 5 tuntia arkisin ja koko viikonloput. Elämä on tasan niin vaikeaa kun siitä itselleen tekee.

Vierailija
34/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri 2lapsen äitinä mietin samaa kuin ap. En ymmärrä mitä ap valittaa. Lapsettomien elämä on niin helppoa! Aamulla ei tarvitse huolehtia kuin itsensä töihin ja töiden jälkeen on vapaa harrastamaan tai vaikka lepäämään sohvalla jos väsyttää. Hanki pari lasta ja tule sitten valittamaan mitä on kiire ja väsymys. Ja hatunnosto kaikille joilla yli 2 lasta, mä en jaksaisi! Ja vaikka siltä kuulosti, en kuitenkaan vaihtaisi pois. Tarkoitin vain, että lapsettomat eivät tajua miten helpolla pääsevät. Töissäkin he ovat valitettavasti niitä, joilla heikoin organisointitaito.

Vierailija
35/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites siellä Isossa kirjassa sanottiinkaan?

'Otsasi hiessä pitää sinun leipäsi ansaitseman.'

Työtä ja taisteluahan tämä elämä on, minkäs sille voi, kun ei sattunut syntymään sellaiseen sukuun, jossa raha tuntuu kasavavan puissa.

Herr 18: Oi, kuinka hieno ja sivistynyt Te olettekaan. Kielenkäyttönne, siis suomen kielen käyttönne, on todella vivahteikasta ja viehättävää. Oletteko kenties gynekologi, kun tunnutte tuntevan naisen anatomian noin hyvin? Yäääk, mikä sika!

Vierailija
36/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:56"]

Tarkoitin vain, että lapsettomat eivät tajua miten helpolla pääsevät. Töissäkin he ovat valitettavasti niitä, joilla heikoin organisointitaito.

[/quote] Älä yleistä. Kyllä minä ainakin tajuan, ja siksi en lapsia haluakaan koska rakastan nykyistä helppoa elämääni. Mutta minäkään en ymmärrä miksi lapsettomalla olisi koko elämä työtä, kun työ vie kuitenkin vain sen 8h arkena ja muita velvollisuuksia ei juurikaan ole - lähes kaikki mitä valitsee tehdä sillä lopulla ajalla, on vapaaehtoista.

Eikä ole mitään organisointivaikeuksia. Ei ainoa keino oppia asioita ole heittää itseään hirveään p***akasaan, eli sitä organisointia voi osata vaikkei olisikaan hirveästi koko ajan organisoitavaa. Tunnen kyllä lasten vanhempiakin joilla ei pysy edes yksi lanka käsissä.

t. 59

Vierailija
37/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä. Minä ja mies tehdään molemmat vuorotyötä. On kaksi lasta ja koira. Harrastan itse joka viikko 2-5x liikuntaa ja lasten harrastukseen vientejäkin on neljänä iltana viikossa. Ja siltikään en tunne samanlaista uupumusta kuin ap.

Mä luulen, että se johtuu siitä, että me molemmat mieheni kanssa osallistutaan arjen pyörittämiseen. Eli se tekee joka ehtii. Kaupassa käynnit, ruuan laitot, koiran lenkitykset, lasten kuskaamiset harrastuksiin jne.

Yksi iso plussa on tosiaankin vuorotyö. Kun koko muu perhe lähtee aamulla kouluun ja töihin, niin minä voin esim. käydä aamupäivällä uimassa ja sen jälkeen koiran kanssa pitkällä lenkillä ja ehdimpä tehdä vielä parin päivän ruuatkin ennen kuin menen iltavuoroon töihin.

Mä olen tyytyväinen tähän.

Vierailija
38/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 14:02"]

Mites siellä Isossa kirjassa sanottiinkaan?

'Otsasi hiessä pitää sinun leipäsi ansaitseman.'

Työtä ja taisteluahan tämä elämä on, minkäs sille voi, kun ei sattunut syntymään sellaiseen sukuun, jossa raha tuntuu kasavavan puissa.

Herr 18: Oi, kuinka hieno ja sivistynyt Te olettekaan. Kielenkäyttönne, siis suomen kielen käyttönne, on todella vivahteikasta ja viehättävää. Oletteko kenties gynekologi, kun tunnutte tuntevan naisen anatomian noin hyvin? Yäääk, mikä sika!

[/quote]

Itse olet haiseva paskanaama. Joka ei hyväksy erilaista kielenkäyttöä. Suomen kieltä voi kirjoittaa monella erilaisella tavalla. Tuliko se sinulle paskanaama yllätyksenä :D ?

Vierailija
39/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 13:15"]Elämä on valintoja. Ei ole pakko asua kalliissa onistusasunnossa lainoja maksellen. Lainaa kannattaa ottaa sen verran kuin on varaa kivuttomasti maksaa. Ei sitä asuntoa kukaan mukaansa lähtiessään saa..

[/quote]

mä asun ihannkivasti pienessä vuokrakämpässä mutra silti työssäkäynti uuvuttaa. Palkkakin niin pieni etten yksin uskalla isompaa omistusasuntoa edes harkita.

Vierailija
40/66 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa tai ei. Päiväni on tällainen:

klo 05:30-06:00 Herätys

klo 06:00-07:00 Laitan itseni ja lapseni päivää varten valmiiksi, kamat kantoon ja autoon

klo 07:00-08:15 lapsi hoitoon ja minä töihin

klo 08:15-16:15 työtä

klo 16:15-17:30 Poika hoidosta, kotimatka + pieni kaupassa käynti, jos tarvitsee

klo 17:45-18:00 Ruoka-aika

klo 18:00-19:00 Lapsen kanssa leikkimistä ja kotitöitä

klo 19:00-20:00 Lapselle puuroa, iltatoimet ja lapsi nukkumaan

klo 20:00-20:30 pyykinpesua, ruoanlaittoa

--- > suihkuun, vapaa-aikaa ja nukkumaan klo 23-00

Töiden jälkeen väsyttää ja PALJON. Joskus otan pieni 10-15 min tirsat ja sit taas jaksaa. Kaksi yötä viikosta lapsi on isänsä luona ja voi sitä autuutta, kun on saa nukkua aamuisin kello seitsemään ja iltaisin on aikaa muuhunkin, kuin ruoanlaittoon, ruokailuihin ja iltatoimiin. Tosin, nyt lapsen isän töiden takia muuttuu niin, että lapsi on vain yhden yön viikossa isänsä luona.

Onneksi on kuitenkin valoisaa!