Muiden somekäytöksessä ihmetyttävät asiat -peukutusketju
Ihmetteletkö jotain tiettyä asiaa toisten somekäytöksessä? Hämmästyttääkö joku tietty tapa, johon somessa säännöllisesti törmäät? Mitä ilmiötä somessa et voi käsittää? Peukku ylös = ihmetyttää minuakin, peukku alas = ei ihmetytä minua. Yksi asia per viesti.
Somessa ihmetyttää, kun ihmiset kyselevät toisilta ihan yksinkertaisia asioita. Jos Matti kertoo facessa käyneensä kahvilassa X, niin Maija kirjoittaa somessa kommentin ”missäs tuo kahvila on”? Tuossa ajassa ehtisi jo googlata kyseisen paikan ja saada tiedon ihan itse selville. Ihmetyttää nämä, jotka odottavat muiden vastaavan kaikkiin kysymyksiin, eikä itse viitsitä nähdä vaivaa.
Ap
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset setämiehet, jotka käyvät kommentoimassa nuorille naisille "oot upea/hot/wau/kuuma!"🔥🔥🔥😍😍😍
Taitaa keski-ikäinen kurttu olla kateellinen nuorille ja kauniille naisille, joita haluavat kaikenikäiset miehet vauvasta vaariin kun itse on miehille ilmaa ollut jo vuosia.
Naisen kukoistuskausi on todella lyhyt.
En ymmärrä miten joku voi luulla, että naiset ihään katsomatta haluaa huomioa miehiltä.
Näin ei todellakaan ole. Ja enemmänkin naiset säälii näitä nuoria tyttöjä sen takia, kun vanhat ukot kuolaa perään. Jokainen meistä on ollut se nuori nainen ja tietää, miten kamallaa on, kun papat kuolaa perään. Se ei todellakaan imartele vään ällöttää.
Enkä ainakaan itse kaipaa vieraiden miesten ihailua, enkä kyllä tuttujenkaan. Miksi minua pitäisi ihailla jotenkin erityisesti? Oma mies näyttää palvovan ja se riittää.Ja keski-ikäiset naiset saa varmasti ihailua ihan tarpeeksi jos sitä kaipaavat. Suurinta osaa miehiä kun kiinnostaa ne oman ikäiset. Jotkut pervot kuolaa myös niitä, joka ikänsä puolesta sopisivat heidän lapsenlapsikseen. Ja se ei kyllä imartele ketään, eikä kukaan ole tuollaiset ihailusta kateellinen.
Tosin nämä papat ehkä niin luulee, kuten edellinenkin kommentti antaa ymmärtää :D[/quote
Älä valehtele itsellesi. Nuoret naiset tykkäävät kun keski-ikäinen komea mies huomoi ja miestä ei kiinnosta omanikäiset kurttanat vaan nuoret ja kauniit naiset. Keski-ikäiset naiset eivät saa ihailua enää edes siltä lähibaarin puliukolta ja sinunkin miehesi katsoo nuorempia ja kiinteämpiä naisia.
Hahahaa, niinhän sinä itsellesi uskottelet, että kaikki miehet ovat , miten sen nyt kauniisti sanoisi, jälkeenjääneitä ped******jä. Sillähän sitä aina selitellään, kun tehdään väärin, että kun kaikki muutkin.
Sanotaanko näin, että normaalia keski-ikäistä miestä kiinnostaa se keski-ikäinen nainen, kun hän ei halua lasta kumppanikseen, mutta tietenkin on sitten näitä, jotka jahtaa omien lastensa ikäisiä/ lastenlasten ikäisiä tyttöjä, mutta se ei ole normaalia.
Kaikki miehet eivät suinkaan ole jammusetiä vaikka niin haluat uskotella meille ja itsellesi.
Toki minäkin nään jos nuori mies on komea, mutta ei se minussa herätä mitään ""ooo, oletpa komea, pusi pusi " reaktiota, enkä ikinä menisi kommentoimaan noin johonkin oman poikani ikäisen pojan/miehen kuvaan.
Ja olen ihan varma, että jos mies mies katselee jotakin muuta naista kuin minua, niin sekin nainen on keski-ikäinen, eikä varmasti meidän tyttöjen ikäinen. Sillä on järki päässä, vaikka sinä näytät luulevan, että kenelläkään miehellä ei ole aivoja vaan muna vie.
Mutta siis, tämä ei ole tämän ketjun aihe.
Älä valehtele itsellesi, äläkä vääristele. Katkerilla keski-ikäisillä ruusuilla on tapana yrittää väittää tervettä ikäistään heteromiestä pedofiiliksi jos tämä katselee 20v naisia eli naista parhaassa iässään, joka kiinnittää kaikenikäisten miesten huomon aina niistä ikäisistään finninaamoista 90v mieheen.
Ei keski-ikäinen komistus halua mitään ikäistään homepillua vaan nuoremman naisen. Se Frendit-komistus Mathew Perrykin kihlasi juuri 22v nuoremman naisen.
Se, että keski-ikäinen mies haluaa lisäätymiskyvytöntä tätiä se ei ole sitä normaalia. Normaali mies pyrkii aina parittelemaan hedelmällisimmillään olevan naisen eli noin 20v naisen kanssa.
Dannykin panee 19v kaunotarta vaikka on jo 78v
Vaikka oletkin vain trolli, vastaan sinulle, koska olet niin väärässä. 90v mies ei todellakaan kiinnitä 20v vuotiaaseen sellaista kiinnostusta, koska pitää tätä ihan lapsena. Mitä vanhemmaksi ihminen (myös mies) tulee, sen nuoremmalta alkaa nuoremmat ihmiset näyttämään. Kaikki alle 30v näyttää jo kuusikymppisestä lapsilta.
Sanonta, "kun lääkärit alkaa näyttämään lapsilta" tiedät olevasi vanha, ei ole tuulesta temmattu.
Tässä iässä ne lääkäritkin todellakin näyttää nuorilta tyttösiltä tai poikasilta.
Muistan kuinka ollessani 50v kävin kuntouttamassa vanhoja ihmisiä. He eivät tietenkään tienneet ikääni, ja monen mielestä olin tehnyt lapset tosi nuorena, kun esikoinen oli jo 15v(todellisuudessa olin siis tehnyt lapset vanhana)
Päivittelivät, että miten minulla voi olla niin vanhoja lapsia. Joku voisi luulla, että papat ja mummot olivat vain vieraskoreita, mutta näin ei ole. Vanhan ihmisen silmään kun se keski-ikäinenkin näyttää vielä ihan nuorelta.
Muistan kuinka yksi mummo puhui aina pojastaan ja hänen vaimostaan "nuorisona". Poika ja hänen vaimonsa olivat molemmat yli 40v.
Tämä on muuten totta. Itse työskentelen vanhusten parissa ja lähes kaikki kohtaamani ikäihmiset kutsuvat minua nuoreksi tytöksi ja olen ”ihan nuorisoa”, vaikka olen reilu 30-vuotias :’D
Ihmettelen tuttavaani, joka postaa itsestään ja aikuistuvasta tyttärestään vähäpukeisia kuvia.
Tällä tavalla kysymällä yritykset koittavat saada ihmiset tägäämään kavereitaan kommentteihin, sitä kun ei voi vaatia ehtona arvontaan osallistumiselle. Oma mieheni ei ole facebookissa, eli en voi häntä tägätä joten kommentoin usein vain sen ”mieheni” jos haluan arvontaan osallistua. Sinänsähän on se ja sama mitä kommentoi, jos kyseessä kerran on arvonta, voittava kommentti arvotaan sen sisällöstä huolimatta 😅
1) Se, että kuvataan aina vaan omaa naamaa, monta kertaa viikossa, sama kuvakulma, sama ilme. Maailmassa on vaikka mitä kaunista kuvattavaa, mutta sinä et näe mitään muuta kuin oman kauneutesi?
2) Tärähtäneet, nopeasti räpsäistyt kuvat arkisista ruoka-annoksista, jauhelihakastiketta ja perunaa kotona, burgeri ja hampurilainen mcdonaldsilla. Miksi?
3) "Joo-o! Olipahan päivä!", "Huh nyt tuli sellaisia uutisia, että...", "En kyllä tiedä miten tästä selviän, tuli nyt sellainen pommi" -vihjailut.
4) Kuvat sairaalan päivystysvuoron jonotusnumerosta tai selfiet päivystyksessä tai kuva kädestä ja tippaletkusta, ilman mitään selitystä. Tai sitten vain "on paikassa Satakunnan keskussairaala".
5) "Mitä nimesi tarkoittaa Anne?",- "Mikä kenkä olisin?"-, "Mikä kolmesta pienestä porsaasta olisin?"- testitulosten jakaminen.
6) Aforismit ja mietelausekuvat.
7) Muka-hauskasti kirjoitetut lemmikkieläimen suulla kirjoitetut päivystykset.
8) Kuvat kakuista ja muista leipomuksista tai sitten käsitöistä teksteillä "Tämmöisen leipaisin tänään", "Tämmöiset tuli tehty telkkaria katsellessa."
9) Urheilupäivitykset. Kävely 1,2 km, kalorinkulutus 43 kilokaloria. Mukana kartta matkasta.
10) Photaroidut selfiet, joissa silmiä kirkastetaan/suurennetaan, silmälaseista saattaa hävitä osa blurrauksen seurana ja leukalinjasta puuttua pala, nenä hävitä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Täysin suomenkielinen, suomessa asuva ja kommenteissa pelkkiä suomenkielisiä kommentteja julkaisee päivityksensä englanniksi. Vieläpä sellaista ylinokkelaa kikkailevaa kieltä. Monesti ihmetellyt miksi.
Seuraajissa voi olla paljonkin tilejä muualta kuin Suomesta. Tai jos tavoitteena on kasvattaa tiliä ja saada seuraajia ympäri maailman, kannattaa kuvatekstit olla englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Etpä tiedä miltä tuntuu olla se nuori ja nätti kun sadat tykkäilevät kuvistasi :)
niin et voi ymmärtääkään.Ja ne testit ovat vajakeille ja itse piilotan jokaisen joka niitä tekee.
Minua nolottaa jo se kun facekamut tykkää kansikuvastani, vaikka se ei edes ole kuva itsestäni enkä laita sitä huomionhakemistarkoituksessa. Harmittaa ettei kansikuvaa oi vaihtaa kaikessa hiljaisuudessa, vaan se lävähtää ties kelle näkyviin kun sen vaihtaa.
En todellakaan ole se ihminen joka nauttii minkäänlaisesta peukkuhuomiosta. En ollut nuorenakaan, vaikkei sillon onneksi somea ollut. Kaverillani oli kamera jota kuljetteli aina mukana js yritin paeta sen räpsäyksiä parhaani mukaan, vaikka olin hyvin nätti ja coolin näköinen.
Nyt jälkeenpäin ihan tyytyväinen että kaverillani oli se ärsyttävä tapa, muuten musta ei siltä ajalta kuvia olisi. Mutta huomionhaku, sitä ei todellakaan ome kaikilla. Minua suorastaan ärsyttää jos sivulleni tullaan laittamaan yläpeukkuja, pelästyn ja ärsyynnyn, tulee häiritty olo. 😂 Joo, tiedän, olen pipipää.
En ole facessa kavereiden takia, vaan ryhmien. Ja jos lsitan sinne ittamiani luontokuvia, laitan ihan sinsi että oisivat jossain tallessa jos vaikka laitteet vaihtuu ja katoavat niiden mukana. Tietysti tunnen hyvistä esim lintukuvista myös ylpeyttä, mutta ei ne mulla facessa ole huomionhaun vuoksi ja ärsyttää helvetisti jos joku tulee kuvan alle utelemaan "mistä tää on" tms, ei kuulu muille.
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Kertokaahan mulle. Miksi joku poseeraa näytellen tissejään napit auki paidaassa, ja yöpaisoissa jatkuvasti Instassa? Minusta tälläinen henkilö hakee jotain ihme hyväksyntää miehiltä. Oletteko samaa mieltä? Vai onko jotakin mitä minä en ymmärrä?
N-77
Tämä myös kertoo itse somessa kuinka ihanaa on tuntea tulevansa hyväksytyksi.
N-77
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu vaihtaa profiilikuvaansa aina samanlaiseksi. Siis sama tausta kotoa, lähes sama ilme, sama kuvakulma. Siinä uudessa kuvassa ei ole juuri mitään eroa entiseen. Filtterit korkeintaan lisääntyy iän myötä. Sitten tämän yli nelikymppisen naisen ”tyttöporukan” jäsenet käy laittamassa sydämiä ja kommentoimassa kaunotar. Jokaiseen samanlaiseen kuvaan. Nainen on tavis, ei todellakaan mikään entinen missi.
Entinen missi on yli nelikymppisenä samanlainen kurppa kuin muutkin naiset.
Uuu, missä päin nainen muuttuu kurpaksi, kun täyttää 40v? Täällä meillä päin naiset pysyy naisina hamaan hautaan asti, vaikka olisivat 100 vuotiaita.
Haluaisin päästä näkemään, miten nainen muuttuu kurpaksi tietyssä iässä ja miten tämän naisen perhe/läheiset reakoi, kun perheen äiti muutuu kurpaksi ja muuttaa luontoon toisten lintujen luo.
Itse asiassa tuo voisi oll ihan varteen otettava vaihtoehto, itse tosin olen enemmän sitä kotka-ainesta (iso nenä ja ärhäkkä luonne.
Ihmiset jotka käy instassa tykkäämässä noin 20:sta kuvastasi, tai kommentoivat kuvaan kuinka ihana ja kaunis tilini on, mutta eivät ala seuramaan. Tyylillä ”hei huomaa tilini!!!”
Tai nämä jotka alkavat seuraamaan, jotta seuraisit takaisin ja sitten itse lopettavat seuraamisen seuraavana päivänä, riippumatta siitä seurasitko takaisin vai et.
Itse seuraan instassa vain tilejä jotka oikeasti kiinnostavat, en seuraa, kommentoi tai tykkäile takaisin kohteliaisuudesta.
Inhoan sitä emotionaalista kirsitystä jota esiintyy kun jaetaan joku ylitunteellinen vuodatus jostkin sinänsä ihan vakavasta ja tärkeästä asiasta ja sitten annetaan ymmärtää ettet ole todellinen ystävä tai hyvä ihminen jollet jaa sitä omalla sivullasi (en koskaan jaa, ja pahimmat tuon tekijät tekisi mieli pudottaa pois ystävälistalta, mutta on nillää hyviäkin puolia, joten olkoon siellä).
Vierailija kirjoitti:
Inhoan sitä emotionaalista kirsitystä jota esiintyy kun jaetaan joku ylitunteellinen vuodatus jostkin sinänsä ihan vakavasta ja tärkeästä asiasta ja sitten annetaan ymmärtää ettet ole todellinen ystävä tai hyvä ihminen jollet jaa sitä omalla sivullasi (en koskaan jaa, ja pahimmat tuon tekijät tekisi mieli pudottaa pois ystävälistalta, mutta on nillää hyviäkin puolia, joten olkoon siellä).
Ärsyttää ihan suunnattomasti nämä. Ja aina tulee mielikuva, että vähän tyhmempi tyyppi kyseessä kun toimii näin.
Joka ainoa perjantai postaus: vihdoinkin perjantai tai hassutellen bärjantai tms väännös, yleensä vaan: "Onneksi jo perjantai!!!". Välillä oikein meemillä, välillä pelkkä teksti. Ja postaajalla ihan normaali päivätyö, lapset isoja koululaisia (ts pahimmat ruuhkavuodet ohi). Perjantaihehkutus ennen viikonloppua alkaa olla jo huvittavaa seurattavaa.
Vierailija kirjoitti:
ikuisilla = aikuisilla
Tää saamarin puhelin ei ota kaikkia näppäimiä heti. Nää huaweit ei taida kovin hyviä olla.
263
Kyllä se vika on käyttäjässä.
T. Huawein omistaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin suomenkielinen, suomessa asuva ja kommenteissa pelkkiä suomenkielisiä kommentteja julkaisee päivityksensä englanniksi. Vieläpä sellaista ylinokkelaa kikkailevaa kieltä. Monesti ihmetellyt miksi.
Seuraajissa voi olla paljonkin tilejä muualta kuin Suomesta. Tai jos tavoitteena on kasvattaa tiliä ja saada seuraajia ympäri maailman, kannattaa kuvatekstit olla englanniksi.
Ja jos haluaa jakaa kuvia ulkomaiselle kohdeyleisölle esim. sijainnilla ja hastageilla, niin he eivät ymmärrä suomen kieltä.
Itse ainakin etsin kuvia nimenomaan Instagramista lomakohteista ja nähtävyyksistä yms. mihin olen matkustamassa. Saa realistisemman kuvan paikasta.
Mutta tämäkin toki riippuu julkaisun sisällöstä.
Vanhojen parien älytön rakkaus-postailu, parisuhdetta ja sen loistavuutta julistetaan joka viikko runsaan kuvapostailun kera.
Ihmiset, jotka ovat itse kutsuneet fb-kavereikseen mutta eivät milloinkaan tykkää yhdestäkään julkaisustani tai kommentoi mihinkään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vanhojen parien älytön rakkaus-postailu, parisuhdetta ja sen loistavuutta julistetaan joka viikko runsaan kuvapostailun kera.
Minusta yuo ylistäminen usein kertoo päinvastaisesta. Syvällä muhivaa tyytymättömyyttä joka on pääsemässä pinnalle hitaasti mutta kuitenkin.
N-77
Vanhemmat, jotka jakavat omasta mielestään tosi "söpöjä" videoita/kuvia lapsistaan tajuamatta, että muista ne eivät ole lainkaan söpöjä, vaan ällöttäviä, noloja tai ikäviä lapsen kannalta.
Esimerkkinä tulee mieleen eräs nelikymppinen äiti, joka jakoi someensa videon kuopuksestaan. Videolla noin nelivuotias kuopus sekoitti pinaattilettutaikinaa, välillä nosti lusikan kulhosta ja maisteli taikinaa suoraan lusikasta nuoleskelemalla, kunnes laittoi lusikan takaisin kulhoon ja jatkoi sekoittamista. Ällötti, enkä todellakaan olisi halunnut syödä tuollaisia lettuja kyläillessä perheen luona, kun "meidän ihana Meea-Matias on ollut tekemässä näitä". Joo, äidistä se voi olla suloista, kun lapsensa tekee noin, mutta perheen ulkopuolisena vaan ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
nää, jotka raivoaa kuinka kamala päivä on ollut ja kuinka väärin heitä on jossain asiassa kohdeltu. kuitenkaan ei sanota, mistä on kyse. sitten kun joku tulee kysymään, niin vastataan et laitan sulle yv. argh!
Yleisimmin noihin kyselyihin vastataan kyllä "En halua kertoa asiasta somessa".
Miksi sitten ylipäätään kertoo asiasta somessa, jos ei halua kertoa asiasta somessa?
Kertokaahan mulle. Miksi joku poseeraa näytellen tissejään napit auki paidaassa, ja yöpaisoissa jatkuvasti Instassa? Minusta tälläinen henkilö hakee jotain ihme hyväksyntää miehiltä. Oletteko samaa mieltä? Vai onko jotakin mitä minä en ymmärrä?
N-77