Tori.fi pilattiin uudistuksella :(
En ole yleensä sellainen "entinen oli aina parempi" -tyyppi ja suhtaudun positiivisella asenteella uudistuksiin.
Mutta voi että harmittaa tuo Tori! Se on ollut ainoa (suomalainen) nettikirppis, jota olen jaksanut käyttää, koska on ollut alustaltaan niin selkeä ja näppärä. Nyt tuo Torikin on sellainen liian täysi ja sekava, isoja mainoksia välissä, kuvat liian isolla jo esikatselussa, liikaa ominaisuuksia joita en tarvitse ja sitten monet tosi kätevät jutut, kuten se, että pystyi valitsemaan nopsaan että mlltä alueelta tuotteita etsii, ovat hävinneet.
Samanlainen sekava alusta kuin mitä esim. Huuto.net on nykyään. No, tuleepa selattua vähemmän ja tehtyä vähemmän heräteostoksia
Kommentit (76)
Kokeile ja hämmästy. Kirjoita hakukenttään mitä etsit. Vaikka "hölmölä". Tulee kaikki mitkä sijaitsee hölmölässä.
Huutonet on kyllä suoraan perseestä, pilattu "osta heti" ilmoituksilla. Tori toimii hyvin.
Itse lopetin torin käytön kun poistivat asuntojen vuokrauksen. Vaihtoivat maksulliseen palveluun josta mahdoton löytää edullisia vuokralaisia
Vierailija kirjoitti:
Vanha Tori ei kyllä ollut mitenkään "selkeä" eikä etenkään "näppärä".
No, minun mielestäni oli. Oli ensinnäkin niin paljon selkeämpi, uudessa on häiritsevän paljon visuaalista häiriötä. Lisäksi tuo haku ei toimi minusta niin kätevästi kuin ennen (juuri jos haluaa etsiä tuotteita vaikka vain Pirkanmaan alueelta), sivuja ei voi siirtyä kuin yksi kerrallaan jne.
Joo, kyllähän tuolla voi vielä valita mitä tuotteita etsii ja mistä osasta Suomea...
Ajattelin myös ensin, että uudistus on huono, jotenkin se ulkoasu on sotkuisempi kuin ennen. Sitten kuitenkin huomasin, että toimintoja on parannettu, esim voi valita tarkemmin, mistä etsii tuotteita, lisäksi ne voi nähdä kartalla.
Tori näyttää edelleen olevan hyvä paikka myydä tuotteitaan. Yritin just ostaa tiettyä tuotetta, mutta ainakin kaksi myyjää ehti myydä sen jollekin toiselle. Myyn ja ostan itsekin aika paljon Torissa.
Siis mikä muutos? Mulla on ihan saman näköinen kuin aina?
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllähän tuolla voi vielä valita mitä tuotteita etsii ja mistä osasta Suomea...
Jaa onko se karttahaku sinusta kätevä? No, hyvä jos jostakusta on. Minusta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minun mielestäni oli. Oli ensinnäkin niin paljon selkeämpi, uudessa on häiritsevän paljon visuaalista häiriötä. Lisäksi tuo haku ei toimi minusta niin kätevästi kuin ennen (juuri jos haluaa etsiä tuotteita vaikka vain Pirkanmaan alueelta), sivuja ei voi siirtyä kuin yksi kerrallaan jne.
Kirjoita siihen kaikki ilmoitukset hakukenttään "Pirkanmaa" niin tulee ilmoitukset alueelta Pirkanmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita siihen kaikki ilmoitukset hakukenttään "Pirkanmaa" niin tulee ilmoitukset alueelta Pirkanmaa.
https://www.tori.fi/koko_suomi?q=Pirkanmaa&cg=0&w=3&st=s&st=k&st=u&st=h…;
Mä en itse huomaa, että tuota Toria olisi uudistettu mitenkään. Todella kauan tuo on näyttänyt ihan samalta. Sivulla olevista mainoksista pääsee eroon, kun käyttää selaimessa mainostenestäjää/selainta, missä se on sisäänrakennettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistä, käytän tuota joskus, mutta mielestäni entinen oli kätevämpi, kun tuotehaku ja alueen valinta olivat erikseen.
Mutta hyvä, jos osa sitten kokee uudistuksen onnistuneeksi. Itseä kaikista eniten häiritsee sivuston (visuaalinen) sekavuus. Johtuu varmaan osin adhd:stani. Inhoan sitä, kun yhtäkkiä tulee väliin jotakin mainoksia, kuvat poukkoilevat sivulla, on liikaa härpäkkeitä. No, tosiaan parempi, jos tulee nyt tuollakin vietettyä vähemmän aikaa ja tehtyä joskus impulsiivisiakin ostoksia 😅
Vierailija kirjoitti:
Mä en itse huomaa, että tuota Toria olisi uudistettu mitenkään. Todella kauan tuo on näyttänyt ihan samalta. Sivulla olevista mainoksista pääsee eroon, kun käyttää selaimessa mainostenestäjää/selainta, missä se on sisäänrakennettuna.
En tiedä, onko sitten puhelimella käytettäessä sivusto eri näköinen? En ole myöskään saanut mainoksenestoa toimimaan androidilla, pitänee katsoa olisiko jotenkin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kirjaudu ulos niin huomaat kyllä. Tai puhdista selain.
Todellakin on pilalla. Harrastan pyöräilyä ja seurasin aktiivisesti ajankuluksi myyntiin tulevia kilpapyöriä, josko sieltä tulisi joku helmi vastaan. Nyt kaikki aikuisten pyörät on ympätty samaan osastoon, ennen pyörätyypit oli erikseen (kilpa, maasto, City jne). Ei kiinnosta enää katsoa läpi 11 000 aikuisten pyörää, kun suurin osa niistä jotain 50 e hintaisia ruostuneita romuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun etsin selloa ostettavaksi, niin tulee kaikki tuotteet, jotka sijaitsevat Sellossa tai sen lähellä. Tosi näppärää! (Tämä on oikea esimerkki.)
Vierailija kirjoitti:
Uudistukset näkyy mulla vain mobiilissa, jossa siirtyy beta-sivustolle (näkyy URL:ssa).
Läppärillä katsoessa näyttää ihan samalta kuin ennenkin. Helppo valita alueet. Vuokrailmoituksia voi lukea ilmaiseksi.
Koskeeko nämä valitukset vain kännykän käyttäjiä?