Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä helvettiä Vilan myyjien päässä liikkuu?

Vierailija
02.04.2014 |

Kävin tänään aamulla Vilassa. Ei olisi pitänyt käydä. Yritin ostaa farkut, mutta ostaminen epäonnistui kun rupesi ahdistamaan se myyjien kotkotus.

Heitä siis oli kaksi (2) ympärilläni pitämässä mainospuheita, vaikka olin sanonut jo painokkaasti "ei kiitos, pärjään yksin" ja olin löytänyt jo kolmet farkut sovitettavaksi. Toinen myyjistä yritti sinnikkäästi kaupata farkkuliiviä, vaikka sanoin etsiväni vain housuja ja näytin vielä että nämä tässä löytyivät sovitettavaksi. Toinen esitteli jotain uusia farkkuja, joissa oli joku nanokuitutekninen uutuus (liittyi jotenkin polvipusseihin :D?) Molemmat puhuivat liioitellun kovaa vaikka esim musiikki ei ollut kovalla ja olin aivan vieressä. Puhetta oli vaikea katkaista ja toinen heistä alkoi vain etsimään minulle kaikenvärisiä farkkuja, ojensi kokoani kysymättä viidet farkut syliin.

Karkaisin sovituskoppiin, mutta lähdin oikeastaan samantien ulos koko kaupasta kun en halunnut kokeilla edes niitä farkkuja jotka olin itse valinnut. Ehdin katsomaan myös että myyjä latosi minulle kaksi kokoa liian pieniä farkkuja, jotka eivät olleet erityisen venyvää kangasta. Joo, ihan imartelevaa mutta melko epäammattimaista ihmiseltä joka tekee sitä työkseen. Tuleeko heille palkka myynnin mukaan?

Ei enää ikinä Vilaan.

Kommentit (346)

Vierailija
41/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju hyvästä aiheesta mutta piti sitten näemmä joukkoon saada aggressiivinen kommentoija joka ei ole mitenkään penaalin terävin kynä.

Vierailija
42/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia tälläkin! Kauheaa tyrkyttämistä kun kassalla koitat maksaa valitsemasi vaatteen. "Sulle sopisi vielä tuohon asuun tällainen vyö. Entäpä onko legginsseille tarvetta, nyt sais kahdet legginsit 14 eurolla". Onko muuten NameIt-liikkeessä ja Kansallisessa kirjakaupassa myös nämä provikkamyynnit käytössä? Niissä asioidessa myös kaupitellan aina jotain, jos ei muuta niin postimerkkejä (kirjakaupassa) ainakin...Ärsyttää! Ja ihan kiusallanikaan en osta, vaikka tarvetta saattaisi sillä hetkellä ollakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:34"]Mitäs menet/ostat roskaa halpakaupasta, sitä saa mitä tilaa köyhä!

[/quote]

Köyhät alapeukuttaa. Kun ei ole rahaa kuin halpiskauppaan, niin harmittaahan se. Köyhät kyykkyyn ja Vilaan ostoksille, se on teille läskeille ihan oikein.

[/quote]

Tyrkyttää ne yksityisissäkin putiikeissa.  Mutta sinne pitää laittaa korkkarit ja turkki että saa palvelua ja sitten jos laittaa, ei saa rauhaa. Ei kelvannut esim. yhteen paikkaan vakityössä käyvän insinöörin palkka, kun työmatkalla ohi mennen pyöräilykypärän ja repun kera kävin katselemassa juhlamekkoa, niin töykeää oli palvelu. 

Vierailija
44/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noille myyjille jotenkin sanottu, että pitää myydä pienempää kokoa asiakkaalle? Siis farkkuja ostaessa koko tuleekin olla napakka. Minulle on tyrkytetty nyt useaan otteeseen vaatteita liian pieninä, kuten kangashousut ja mekko. Ja sit jotain epämääräistä puhetta siitä kuinka olen niin siro ja tosta tuon kuuluukin olla tiukka, ja samalla kuitenkin on nähtävissä kuinka läskit tursuaa ja olo on tukala. Samalla myyjät tarjoaa ties mitä ja se vaatteiden määrä mitä sinne sovitus koppiin tuodaan on älytön, joista kaikki on liian pieniä. Itselleni on aika noloa huutaa suurempaa kokoa. Ei siis ainakaan mun mieltä imartele.

Vierailija
45/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Kampin Vero Modassa ollaan viety tämä aivan överi-tasolle. Olin viimeksi viime kuussa kyseisessä liikkeessä (kierrän Vero Modan ja Vilan kaukaa juurikin lujaa omia tai muiden asioita huutavien myyjien takia) sovittamassa sovituskopissa suloista pörröliiviä, kunnes yhtäkkiä verhon takaa kuului aivan huuto. Eikä siis mikään lujalla äänellä sanottuna vaan aivan huudettuna tuli että "TARVIIKO JOKU SOVITUKSEEN LISÄÄ VAATTEITA TAI KOKOJA???!!?!! SANOKAA VAAN NIIN MÄ TUON!!!!1" meinasin kusta alleni, revin äkkiä liivin pois päältä ja pakenin paikalta. Jos oikeasti olisin tarvinnut kokoa niin en olis uskaltanu vastata tuohon huutoon. Huh.

Vierailija
46/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se, että ahdistuu myyjien palvelusta on ihan oman pään sisällä. Jos et halua palvelua sanot sen selvästi! Mikä meitä suomalaisia vaivaa? Valitettaan kun on huonoa palvelu, kun ei kukaan tullu auttamaan eikä edes tervehditty. Sitten kun tervehditään ja palvellaan valitetaan. Joo, menkää vaan kaikki tilaamaan netistä, sillähän se saadaan Suomen talous kuntoon! Vilan myyjissä mitään vikaa oo, niin hyvää ja asiantuntevaa palvelua saatiin tyttären kanssa, että olin hämmästynyt, että ketjumyymälästä saa sellaista palvelua.  terkuin vaan itsekin vaatemyyjä

Vierailija
47/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siellä on joku nauhoittava kamera laaduntarkkailun takia, niin sen takia pitää kovaa huutaa.

Vierailija
48/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kultainen keskitie varmasti löytyisi palvelemattomuuden ja Vilan välistä.

Vierailija
49/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:38"]

Ainahan te läskit voitte laihduttaa, että mahdutte niihin normaalikokoisiin housuhin.

[/quote]

Läski voi laihduttaa, mutta bimbolle ei voi asentaa uusia aivoja... :D

Vierailija
50/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun Vilaan yhtäkkiä tuli tuo tyrkytysmyynti. Sorruin jopa ostamaan ne typerät "taikalegginssit", joita kaupataan jokaisen ostoksen lisukkeeksi (vaikka on ne ihan hyvät ja yhdet legginssit nyt voi ihan hyvin ollakin vaatekaapissa). Näiden taikalegginssien lisäksi kaupitellaan korviksia ja muuta pikkukrääsää vielä viime hetkellä kun asiakas on jo maksamassa.

Ei mulla oo mitään asiakaspalvelua vastaan, mutta sellainen sinne tänne huiskiminen, kaakatus ja pinnallinen "palvelu" ei auta asiakasta yhtään.

Vierailija
51/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoohan ne kun sanoo että mä otan vaan tämän paidan ja ei kiitos tota huivia/korua/whatevs. Ei kyse ole siitä. Mä en vaan jaksa kaupoissa SÄÄTÄÄ eli en tykkää että mun ylipäänsä pitää kieltäytyä ostamasta jotain. Valitsen itse ostokseni ellen erikseen kysy neuvoa.

Vierailija
52/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT TÄSTÄ JOKIN UUTINEN ILTALEHTEEN TMS!!

Vierailija
53/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 18:52"]Joo, HM on paras; saa olla aina rauhassa!

[/quote]

HM ON PASKAA! Köyhien järkkyjä rytkyjä.

[/quote]

Mutsis teki paskat kun sua synnytti.

Vierailija
54/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 19:33"]

Mäen usko et sellasia myyjiä ois, jotka ei sanomalla lähtis pois. Taitaa olla jotain assburgereita tämä lanka täynnä ku ei osaa käsitellä myyjiä. Asenne on myös kuin pikkulapsella, heti kiukuttelemassa kun kohtaa tälläisen "vastoinkäymisen" eli kohtaamisen myyjän kanssa. Ootte kyllä ihan luusereita.

[/quote]

Käyhän kokeilemassa.  "Ei kiitos, katselen vain" ei riitä, sen voi sanoa kohteliaasti ja myyjä sivuuttaa sen, tai voit sanoa sen muokkamaisesti epäkohteliaalla sävyllä ja myyjä silti alkaa latelemaan sinulle myyntipuhetta. Se voi olla vähän häiritsevää jos menet hakemaan kaupasta tasan tavaran X mutta sinulle esitellään kaikki tavarat samalta seinältä. Kun jotkut ei vaan halua ostaa sitä mitä ei tarvitse!

Olen huomannut että jos kannan muiden vaateliikkeiden kasseja käsissä, myyjä todennäköisemmin pitää niitä myyntipuheita eikä päästä menemään. Jos menen vaikka kulunut koululaukku olalla saatan olla hetken rauhassa.

Vierailija
55/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilassa et voi "vain katsella".

Vierailija
56/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä paikassa, jossa piti lisämyydä tai siis pakkomyydä suoraan sanoen. Se oli kamalaa, ei ollenkaan mun juttu. Pitää oikeasti olla tietynlainen luonne ja asenne, että tuollaista työtä jaksaa. Myyntitavoitteet on asetettu ja sitten ei kellään ole kivaa jos ne ei täyty.

Olen edelleen myyjänä, mutta toisessa paikassa. Sielläkin on lisämyyntiä, mutta aivan eri tavalla. Siellä ei kytätä ja tuotteita on helpompi ehdottaa jos sellainen tulee mieleen, minkä asiakas voisi oikeasti tarvita/haluta lisäksi.

Kartan muuten itsekkin Vilaa ja Vero Modaa, välillä ärsyttää jo valmiiksi mennä liikkeeseen, juurikin tuon tekopirteyden ja "tyrkytyksen" vuoksi. Sitten voi huokaista helpotuksesta ja kierrellä rauhassa, jos myyjä vain moikkaa ja ymmärtää kun sanotaan, että kiitos en tarvitse apua.:D

Vierailija
57/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:42"]

Pakko entisenä ketjuvaateliikkeen myyjänä kommentoida: vain silloin, jos kyseessä on 26 tuumakokoa tai pienempää käyttävä asiakas, hälle tarjotaan automaattisesti oikeaa kokoa. Kaikkien isompien kanssa viedään juurikin imartelun takia kokoa tai kahta pienemmät, ei siksi että oikeasti niin luulisi vaan siksi, että pääsee sanomaan että näytit niin hoikalta. Muuten on se vaara, että vie yhtä kokoa liian suuret, ja siitä suututaan aina.

[/quote]

Mutta mitä järkeä on puolipakolla yrittää saada asiakas ostamaan niin tiukat farkut että niitä ei voi käyttää? Kun itselläni jo jalassa ne tosi tiukat 27 tuuman farkut, niin myyjä minua katsoessa (ei saanut rauhassa verhon takana sovittaa), niin myyjä suositteli vielä pienempiä, jotka ihan oikeasti eivät olisi varmasti edes mahtuneet päälle.

Olen erittäin tyytyväinen painooni. Minusta tuntuu hassulta että joku "imartelisi" minua sanomalla että minulle kyllä mahtuu 26 tuuman farkut (kun en saisi niitä varmasti edes kiskottua jalkaan). Enkä edes haluaisi olla noin kapealanteinen.

t.9

Vierailija
58/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Myllyn Vilassa ymmärretään kun vastaa "ei kiitos katselen vain" :) mutta kyllä silti tulee aina tarkistettua ennen liikkeeseen astumista onko liikkeessä muita asiakkaita, ettei jää myyjän silmätikuksi!

Skanssin Vilan myyjät taas ei ikinä edes tervehdi.

Vierailija
59/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot mut mitkä on taikalegginsit?

Vierailija
60/346 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu rantautunut Espritin-liikkeisiin? Kävin tällä viikolla katselemassa ja sovitin muutamia vaatteita kolmella eri kerralla. Heti liikkeeseen tullessa myyjä hyökkäsi päälle, sovituskopin takana käytiin kysymässä miten menee ja sieltä ulos tullessa myyjä oli taas kysymässä oliko sopiva. Kaikki tämä sitten x 3. Ostin paidan ja kassa halusi myydä vielä huivin. Minäkin haluan katsoa ja miettiä ostoksia rauhassa. Osaan kyllä pyytää apua, jos sitä tarvitsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan