Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästämiskeinoja!!!

Vierailija
28.07.2006 |

Perheemme rahat ovat työttömyyden takia lopussa ja nyt ois hyvät säästämiskeinot kultaakin kalliimpia!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa ylös ihan kaikki. Jos ostat lapselle suklaapatukan, tai itselle hiuspinnejä, jos juot kahvin tai kuljet bussilla. Kun olet kuukaudenkin seurannut, näet mihin teillä sitä rahaa menee, ja mistä siinä voi tinkiä.

Pääasia: ota asenne että mitään ei osteta. Lompakkoa ei avata. ei jätskiäkään.

Perusasioita: halpaa ruokaa, tee itse, vältä kaikkea valmista tai puolivalmista. Ei jogurtteja ja mehuja, ei kalliita hedelmiä, vihannekset perus- ja halvinta.

Leivo, kokkaa, ompele ja korjaa ahkerasti.

Vaatteet, lelut, kirjat, verhot, huonekalut, laukut, astiat, KIRPPARILTA.

Lehdet lopetetaan, puhelimet ja netit minimiin.

Levyjä, lehtiä, koruja, meikkejä, herkkuja EI OSTETA. Ei kukaan, ollenkaan.

Nämä on siis minun käyttämiä, mutta minä olinkin tosi köyhä.

Vierailija
2/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-aloita sillä, että kilpailutat tarkasti kaikki palvelunne: puhelin, vakuutukset, netti,sähkö... Tämä on aika työlästä, mutta meillä tämä tehdään kerran tai kaksi vuodessa.

-jos teillä on asuntolaina, eikä marginaaliin ole tehty tarkistuksia koronnousun jälkeen, niin käykää juttelemassa pankissa myös, tarvittaessa kilpailutatte pankinkin.

-ruoassa voi säästää paljon. suunnittele ruokalista vähintään viikoksi eteenpäin ja pysy siinä. tässä meidän oma ensi viikoksi:

aamupalat: aikuisille puuroa ja pakastimesta marjoja, lapsille halpoja muroja, edullista jogurttia litran purkista, itse tehtyjä sämpylöitä + tomaattia ja halpaa edamia päälle

päivällä syödään: lättyjä+itse tehty hillo, pinaattilätyt, karjalanpiirakat, munakas

lämmin ruoka: hernekeitto, kaalilaatikko soijarouheesta, makkarakeitto, muusi+lihapullat, makaronilaatikko.

ilta- ja välipaloiksi: sämpylät edullsilla päällysteillä, kauden hedelmät esim vesimeloni on edullista, halpa jogurtti, pirtelöt tai rahkat itse poimituista marjoista, edullista marjapiirakkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imua netistä: musiikit, leffat, tv-sarjat, pelit, ohjelmat jne

Vierailija
4/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myydä sitten kalliimmalla esim. Huutonetissä, pitää vain tietää mistä ostaa!

Vierailija:

Imua netistä: musiikit, leffat, tv-sarjat, pelit, ohjelmat jne

Vierailija
5/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä kyllä kaikkea saa, joten yleensä joutuu käymään toisessakin kaupassa. Mutta säästö on huikea!

Vierailija
6/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei lehdentilausta

-ei autoa

-ei tv-lupa maksua

-halpoja ruokamerkkejä kuten pirkka, daily ja euroshopper (käytämme niitä paljon vaikka ei samanlaista tilannetta)

-tavaroiden myyntiä ja panttausta jos löytyy esim. korut, tekniset laitteet, cd:t, kirjat jne.

-yksi kännykkä saldorajoituksella

-vaatteita kirppareilta (käytämme paljon vaikka ei samanlainen tilanne)

-haette kaikki mahdolliset tuet

-haette töitä esim. siivousta ellei muuta löydy

-vippaatte tarvittaessa sukulaisilta tai ystäviltä; tekstivippi on aika kallis mut jos ei muuta keinoa niin sitä kautta maks.100e. Suurissa summissa liian kova korko ts.200e =240e (takaisinmaksu 120e n.3 vko:n kuluttua lainapäivästä)

että semmosta. Ole luova ja yliaktiivinen ainakin yksi päivä viikossa.

Vierailija
7/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet internetiin, teet tilauksen, odotat että tulevat postiluukusta tai jos tilaat kerralla enemmän niin haet postista. Laitat myyntiin ja saat vähintään 2X ostohinnan.

Vierailija
8/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-vippaatte tarvittaessa sukulaisilta tai ystäviltä; tekstivippi on aika kallis mut jos ei muuta keinoa niin sitä kautta maks.100e. Suurissa summissa liian kova korko ts.200e =240e (takaisinmaksu 120e n.3 vko:n kuluttua lainapäivästä)

että semmosta. Ole luova ja yliaktiivinen ainakin yksi päivä viikossa.

Vierailija
9/9 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietää mitä ostaa ja myy, mitään B-luokan Hollywoodin elokuvia tuskin kannattaa myydä kun ei niistä voittoa saa mutta itse saan kuukaudessa 500-1000 euroa voittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan