Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha-avustusta vauvan alku hankintoihin sossusta?

Vierailija
02.04.2014 |

Tilanne on sellainen, että asun mieheni asunnossa ilman toimeentuloa. Mies käy töissä. Sossun mielestä pärjäämme hyvin hänen tuloillaan. Pärjäämme juuri ja juuri. Nyt tilanne on hankalampi kun vauva on tulossa.

Tekee todella tiukkaa yrittää hankkia vauvalle tarvikkeita, kun aiemminkaan ei ole ylimääräistä jäänyt.

Tarvittaisiin lisäavustusta vauvan alku hankintoihin mm. pinnasänky, hoitopöytä, hygienia, petivaatteet, vaunut vaikka käytettynä ynnä muuta.

Vakuutus on hankittu vauvalle jo.

Ongelma on se, että äitiyspäiväraha tulee vasta hieman ennen laskettuaaikaa. Stressaavaa jättää niin viimetinkaan kaikki, etenkin jos vauva syntyykin etuajassa. Käytettyjä vaunujakin kun yrittää metsästää, muttei ole rahaa tarttua tilaisuuteen.

Eli,

myöntääkö sosiaalitoimisto rahaa vauvan alkuhankintoihin?

Miehellä on vakiotyö ja omistusasunto, jossa asumme. Minä en saa mitään tuloja mistään sen vuoksi. Äitiysavustusta sitten aikanaan.

Kiitos kovasti jos joku osaa vastailla!

Kommentit (172)

Vierailija
41/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaanko kirjata ehdotukset ja toiveet ihan ronskisti ylös ja lähettää sossuille?

Esimerkiksi:

pinnasänky 40e

vaunut 100e

turvakaukalo 50e

hygienia 40e

äitiysvaatteet 30e

Ja kirjoittaa vielä loppuun että pienikin avustus on tarpeellinen?

Vierailija
42/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole rahaa ostaa lapselles edes tutteja ilman sossujen avustusta, niin kannattaako sitä lasta edes hankkia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut tilanteen taustat jo aiemmin tässä ketjussa. Lue sieltä jos kiinnostaapi.

Vierailija
44/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahalle kuulostaa tilanne!

En usko että saatte sossusta senttiäkään.

Itse olen vähätuloinen yh, saan kuukauden päästä vauvan yksin. Olen ostanut ihan kaiken vauvalle käytettynä!

Esim. Tori.fi, välillä on vaunuja tosi halvalla! Omani maksoi 50€ ja on ihan hyvät vaikka melkein 10v. vanhat. Kellekään ei kelpaa yli 5v. vanhat joten niitä saa sikahalvalla.

Hoitopöytää ei tarvitse ollenkaan, ostin pinnasängyn (30€) ja siihen päälle sen levyn, hoitotason tmv? Ja se oli 20€.

Olen kerran viikossa kiertänyt kirppikset, sieltä löytyy tosi siistiä bodyä ja housua hntaan 0,20€-1€ eli kympillä jo iso kassillinen.

Ulkovaatteita ei ees tarvii ostaa kun ne tulee ä-pakkauksssa.

Toivon et valmistut tosi hyvään ammattiin sillä lapsi maksaa tosi paljon, ei nyt vauvana mut 10v. päästä hän on älytön rahareikä (tiedän tän 10-vuotiaan äitinä).

Onnea ja tsemppiä nyt kuitenkin.

Vierailija
45/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi, olet löytänyt edullisesti tavaraa kyllä todella hyvin!

Äitiyspakkauksesta tulee myös suuri apu. Vaatteita, petivaatteet jne.

Vierailija
46/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana, lisääntyminen luvanvaraiseksi.

Vierailija
47/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lisääntyminen ei ole teidän asianne, turha tuomita. Ihankuin automaattisesti olisit minua parempi äiti lapsellesi. Muilla ei varmaan koskaan mitään kriisejä ole, eikä tule.

Huhhuh mitä tuomitsemista. Toivottavasti et opeta lapsellesi tuollaista käytöstä kohdella ihmisiä. Siinä minä olen mielestäni sinua parempi äitinä. Sinulla on ehkä enemän rahaa.

Vierailija
48/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva tarvitsee ihan oikeasti ihan älyyttömän vähän ja tätä varten kai juuri on se äitiyslaatikko? Sinuna ostaisin lähinnä vaippoja vähillä rahoillasi. Vaunut ehtii ostaa vauvan synnyttyä, et sä ekalla viikolla lähde vielä millekään pitkälle kärrylenkille. Ja teillähän on autokin. Turvakaukalon saat ihan varmasti vaikka lainaan, kysele lapsiperheiltä tai laita vaikka ilmoitus leikkipuistoon. Hoitopöytä on turha, Mille tahansa alustalle voi tehdä pienen pehmusteen esim. pyyhkeistä. Pinnasänkykin on alkuun turha, vauva nukkuu usein mieluiten vanhempien vieressä. Sinuna pyytäisin sairaalassa aktiivisesti imetykseen tukea, se on muutenkin parasta vauvalle ja alun harjoittelun jälkeen ihanan helppoa. Mutta lisäksi siinä ihan oikeasti säästää pitkän pennin! Et välttämättä tarvitse ainuttakaan tuttipulloa tai korviketta! Älä nyt ihmeessä osta siis monta pulloa valmiiksi, vauvalle voi ensipäivinä höroyttää maitoa vaikka mukista, antaa ruiskulla tai lusikalla. Lelua vastasyntynyt ei vielä kaipaa, eikä välttämättä tuttiakaan. Ja yksi tutti ei kovin kallis ole. Nyt turha tavarastressi pois ja osta vaikka niitä vaippoja!

Vierailija
49/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihunaa kiitos sanoistasi! :)

Vierailija
50/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ap:lle Maxi Cosi turvakaukalon, 6v vanha, ei kolaroitu, siisti. Saa hakea jostain stadista.

Vierailija
51/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siis joku s-posti osoite tähän.

Vierailija
52/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitusta varten ajattelit harsoja? Meillä olisi, joskin osa n jo meille tulleina olleet hieman värivikaisia. Jos käytät vai puklurätteinä, niin siihen sopii pyyhekin. Voin kyllä lähettää teille niitä harsoja, jos kiinnostaa. Muut vauvatavarat ovat jo lähteneet kiertoon.

Vierailija
53/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö teidän myydä omistusasunto tai auto vaihtaa halvempaan? pienentää lainan kk eriä ja sun mennä vaikka kelan työharjotteluun/kokeiluun niin saat työmarkkinatuen + 9 e joka ois tuossa sun tilanteessa parempi ku ei mitään ja teet sen lapsen vuoks etkä ittes.

kipin kapin kelalle

Vierailija
54/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 02:35"]

Opintotuki loppui nyt kun jätin opinnot tauolle raskauden myötä. Työmarkkinatukea en saa, koska minulla ei ole vielä ammattia, ja olen alle 25 vuotta. Näistä olen selvillä.

[/quote] Jälleen näkee että "yhteiskunnan laiskottelija opiskelijat" ovat heikoimmilla, tiedän tunteen.. Mutta jos et voi opiskella raskauden takia mars lääkäriina selvittämään asiaa, niin pääset sairauspäivärahan piiriin. Ja sossuun hakemaan toimeentulotukea, sitäkin saat jos miehesi ei tienaa kohtuuttomasti.

Vierailija
55/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen täällä oli ketju, jossa valitettiin kun naiset hankkii vakityön ja saa sitten lapsen työnantajan kiusaksi. Niin että kumpikos se parempi tapaus kuitenkin lapsen, perheen ja yhteiskunnan kannalta on?

Vierailija
56/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan pysty käsittämään näitä ihmisiä...

Minkä hemmetin takia niitä lapsia pitää pykätä maailmaan jos niitä ei ole rahaa elättää?

Ihme oletus että valtion pitäisi kustantaa lasten elättäminen.

Mourutaan rahaa hankintoihin ja ruokaan.

Työssäkäyvät ihmiset joutuvat ihan itse kustantamaan lapsiensa elättämisen, en ymmärrä miksi vähävaraiset katsovat oikeudekseen tehdä lapsia ja olettaa että kyllä valtio maksaa!

Miettisitte vähän niitä lapsiakin, ei ole niille helppoa että äiti on sossupummi, tuollainen status kun vilkkuu kauas. Ja näistä sossupummien lapsista tulee yleensä samanlaisia sossupummeja, ottavat vanhemmistaan mallia kun kuvittelevat sen olevan normaalia.

Vierailija
57/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko udella, paljonko miehesi tienaa puhtaana kuukaudessa? Ja kun kerran asutte miehesi omistusasunnossa, onko hänellä  asuntolainaa ja minkä verran lyhennätte sitä? Paljonko teidän asumiskulut on kuukaudessa kaikkinensa? Entä onko hänellä  muuta lainaa esim. autoa varten ja minkä verran?

Jos teillä on lainoja, niin kyllähän pankissa voi käydä aina neuvottelemassa lyhennyksistä. Miksi miehesi ei hakisi pientä lainaa vauvaa varten, jos ei ole muuten varaa hankkia tarpeellisia? 

Vierailija
58/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kenties käydä laittamassa lähikauppojen ilmoitustauluille lappusia, että otetaan vastaan vauvan hoitopöytää jne. Kyllä niitäkin ihmisiä vielä löytyy, jotka antavat ihan ilmaiseksi nurkistaan pyörimästä joutavaa tavaraa. Varsinkin omakotitaloissa asuville kertyy helposti ullakoille vanhoja lasten sänkyjä, vaunuja jne. Näin meilläkin :)

Vierailija
59/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydätte pankista parin kuukautta ilman lyhennyksiä.

Vierailija
60/172 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, kirjoitin tosi pitkän viestin, ja se jotenkin hävisi tästä, enkä ehdi kirjoittaa enää uudestaan! :\ Mutta lyhennettynä: kannattaa kokeilla, riippuu ihan sossuntädistä. Esim me saimme yhtenä kuukautena ns "muuten vaan" 1000€ sossusta, kun oli vähän tiukka kuukausi. Katso vaikka tänään netistä numero ja soita sinne, varaa aika ja kysy mitä kaikkia lappuja tarvitset mukaan. Ja tiedän, saan tästä viestistä paskaa niskaan, mutta halusin vastata aplle :)

Onhan tuo tyhmä tilanne ja ilmeisen väärä aika tehdä lapsi, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi, ja vaikutat ap muuten fiksulta ja hyvältä äidiltä, kun mietit tällaisia! Tsemppiä :)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi