Mikä olisi paras ikä aloittaa päivähoito?
Rahatilanteen takia en pysty olemaan kotona kovin kauan, mutta yritän sinnitellä ainakin siihen saakka kun lapsi on vähän päälle vuoden. Onko eroahdistus pahimmillaan vuoden ikäisenä? Entä mahdolliset sairastelut? Pitäisikö hakea mieluimmin perhepäivähoitopaikkaa? Miten paljon aikaisemmin pitää ylipäänsä hoitopaikkaa hakea Helsingissä? Tulee olemaan taloudellisesti ihan hirveän tiukkaa, mutta kesän yli on huokuttelevaa olla hoitovapaalla ja nähdä itse kun lapsi oppii kävelemään.
Miten te muut pienituloiset olette pärjänneet ja millaiseen ratkaisuun olette päätyneet?
Kommentit (64)
En ymmärrä, miksi lapsia tehdään, jos niiden kanssa ei pystytä olemaan kotona sitä kolmea vuotta. Yksikin perhe perustelee 1 v. muksun hoitoonlaittamista taloudellisilla syillä. Oikeesti. Jos on varaa käydä baarissa ja reissussa ja harrastaa melko kallistakin lajia niin siinä vaiheessa pitäisi kyllä laittaa omat "tarpeet" jäihin ja käyttää nekin rahat siihen, että lapsi saa olla oman vanhemman kanssa eikä muiden hoidettavana. Tuollainen 1 v. juuri kävelemään oppinut jää raasu muiden jalkoihin. Ja puhuakaan se ei vielä osaa.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 16:03"]
En ymmärrä, miksi lapsia tehdään, jos niiden kanssa ei pystytä olemaan kotona sitä kolmea vuotta. Yksikin perhe perustelee 1 v. muksun hoitoonlaittamista taloudellisilla syillä. Oikeesti. Jos on varaa käydä baarissa ja reissussa ja harrastaa melko kallistakin lajia niin siinä vaiheessa pitäisi kyllä laittaa omat "tarpeet" jäihin ja käyttää nekin rahat siihen, että lapsi saa olla oman vanhemman kanssa eikä muiden hoidettavana. Tuollainen 1 v. juuri kävelemään oppinut jää raasu muiden jalkoihin. Ja puhuakaan se ei vielä osaa.
[/quote]
Minua oikein itkettää kun tällaiset lisääntyvät ja sitten mouhkaavat erinomaisuudellaan.
Katso peiliin ja mieti tarkkaan mitä suustasi päästät. Ja suosittelen että keskityt tarkkaan siihen omaan erinomaisuuteesi. Jopa niin tarkkaan että jätät muiden tekemiset/tekemättä jättämiset kommentoimatta.
Hyh hyh.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:38"]
mä en antaisi pientä lasta ventovieraalle hoitoon! jos ette pysty olemaan kotona niin älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia! ei pienen lapsen kuulu olla erossa vanhemmistaan!!
[/quote]
No mutta, lääkkeet ottamatta? Mikäs vaikutus sillä lapsiin sitten on?!
[/quote]
jos on niin pakko niitä lapsia tehä niin luulis sit et haluu myös ite hoitaa niitä! mutta ei, tyrkätään hoitoon vaan heti ku mahollista. pienen lapsen on saatava olla äidin kanssa. kantakaa omat vastuunne. sit ku mä joskus lisäännyn niin pidän huolen siitä että pystyn itse hoitamaan ja kasvattamaan lapseni kunnolla. eihän ventovieras voi sun omaa lasta kasvattaa.
[/quote]
Ystävä hyvä, jos nyt kuitenkin ottaisit ne lääkkeet...ei ole hyväksi tuollainen
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 14:38"]
mä en antaisi pientä lasta ventovieraalle hoitoon! jos ette pysty olemaan kotona niin älkää hyvät ihmiset tehkö lapsia! ei pienen lapsen kuulu olla erossa vanhemmistaan!!
[/quote]
No mutta, lääkkeet ottamatta? Mikäs vaikutus sillä lapsiin sitten on?!
[/quote]
jos on niin pakko niitä lapsia tehä niin luulis sit et haluu myös ite hoitaa niitä! mutta ei, tyrkätään hoitoon vaan heti ku mahollista. pienen lapsen on saatava olla äidin kanssa. kantakaa omat vastuunne. sit ku mä joskus lisäännyn niin pidän huolen siitä että pystyn itse hoitamaan ja kasvattamaan lapseni kunnolla. eihän ventovieras voi sun omaa lasta kasvattaa.