Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat tuntemanne vuosia sinkkuina olleet naiset?

Vierailija
25.11.2020 |

Itse tunnen vain yhden, läheisesti. Ennen ihmettelin miten niin huippu lyyli ei löydä itselleen vuosien jälkeen jo pikkuhiljaa uutta kumppania (nyt on tainnut kulua 5 vuotta jo sinkkuna, eikä hän myöskään harrasta yhden illan juttuja tms). Puhutaan juuri ja juuri 30-v. naisesta, hoikka, nätti, akateemisesti koulutettu, älykäs, hyvä työ isossa firmassa ym., osti juuri oman kodin.

Mutta alan nyt ymmärtää, ja luulen ettei hän ehkä tulekaan löytämään enää ketään. Mikä itsessään on ihan OK, kukin elää tavallaan, mutta en ole varma ymmärtääkö hän itse näitä piirteitä itsessään.

- Ainainen negatiivisuus - tiedätte sen ihmistyypin mistä huomaa kilometrin päähän ärtyneisyydestä, että tuo ei ole saanut aikoihin? Kaikessa ja kaikissa on aina jotain vialla, ja hänen huomionsa kiinnittyy aina negatiiviseen.
- Hän viihtyy eniten yksin, omissa oloissaan
- Hän haluaa olla aina oikeassa ja sanoa viimeisen sanan (käyttää keskusteluissa tosi usein "kuten sanoin -..." ym.)
- Hänellä on paljon kärkkäitä mielipiteitä joista ei ole valmis joustamaan senttiäkään kenenkään toisen vuoksi
- Hän ei osaa olla empaattinen, vaan tarjoaa pikemminkin maalaisjärkisiä neuvoja. Mikä on ihan hyvä, mutta kertoo myös siitä ettei hän oikein osaa "lukea" hetken ilmapiiriä ja siten myöskään muita ihmisiä
- Hän ei halua omia lapsia (toisille tämä käy, mutta tietysti tuossa iässä alkaa rajaamaan pois monia miehiä jotka ehdottomasti haluaisivat)
- Hän ei osaa olla spontaani, eikä myöskään osaa kuvitella asioiden erilaisia lopputulemia ja mahdollisuuksia. Ainoastaan ne mitkä hän on valmiiksi päättänyt, ja sitten hän hämmästyy suuresti kun asia meneekin eri tavalla - joka kerta...
- Hän ei uskalla/halua käyttää mitään deittiappeja, mutta ei myöskään halua mennä yksin baariin, eikä käy yksin missään tapahtumissa, ei puhu netissä ihmisille jne.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luetellaan ominaisuuksia sinkkuuden syiksi, jotka siis ovat negatiivisia, mutta jännä kun ette tunnu hoksaavan että tuollaisia negatiivisia puolia on monissa seurustelevissa naisissa yhtälailla 😃. Olisiko kuitenkin niin, ettei ole mitään tiettyä ihmistyyppiä joka on sinkku ominaisuuksien x ja y takia, vastaavasti sama pätee seurusteleviin? Jos te näette että sinkkuus on automaattisesti huono asia itsessään, katsotte kyseisen statuksen omaavia ihmisiä oman ennakko-luulojen sävyttämän linssin läpi, ettekä kykene havainnoimaan ihmisiä ja asioita objektiivisesti. Täällä vallitsee joko-tai ajattelu ja asioiden mustavalkoisuus, joka sävyttää mitä tahansa keskustelua.

Vierailija
62/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi viimeistä kohtaa lukuunottamatta ystäväsi kuulostaa ihan minulta. (Minä näen erittäin selvästi erilaiset skenaariot, se ei kuitenkaan tarkoita että pitäisi olla spontaani vaan olen aina varautunut kaikkeen, ei tule yllätyksiä.)

Minäkin olin nuorena pitkään sinkkuna. Nyt olen ollut 15 vuotta erittäin onnellisesti naimisissa. Se sinkkuus voi katsos olla ihan omaa valinta; ei viitsi haaskata aikaansa muihin kuin sellaisiin miehiin jotka ovat sen arvoisia.

Mitä deittiappeihin tulee, ne ovat miehenkipeitä hempukoita varten. Paras parisuhde syntyy kun osapuolilla on mahdollisimman samanlainen arvomaailma, ja sellainen kumppani löytyy todennäköisimmin siitä omasta elinpiiristä: harrastuksista tai ystävien kautta tms.

Mitä negatiivisuuteen tulee, huomattava osa miehistä tuntuu viehättyvän kyynisyydestä ja vittuilusta merkittävästi enemmän kuin sydämistä ja halinalleista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä keksinyt mihin tarvitsisin parisuhde-elämää.

Lapsia nainen saa lyhyelläkin tuttavuudella jos haluaa. Minä halusin.

Yksin vaeltava (ei yksinäinen) susi 52v

Oma perheenjäsenet lähellä riittää, miestä en tarvitse.

Vierailija
64/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat pitkäaikaissinkut on kaikki tosi minäkeskeisiä, ilkeitä ja pahantuulisia ihmisiä. Niin että eipä tuo taida ihme olla että ovat sinkuiksi jääneet 🤔

Vierailija
65/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu nelikymppinen sukulaisnainen. Ei ole ikinä seurustellut.

On sosiaalinen, reipas, huumorintajuinen, taas-arvoinen, siisti olematta neuroottinen, akateeminen, työskentelee unelma-alallaan, matkustelee paljon, velaton omistusasunto, paljon ystäviä niin miehissä kuin naisissa, juo kohtuudella, harrastaa, on nätti kuin mikä vaikka vähän pyöreä, hyvä kuuntelija ja puhuja, todella hauska, tykkää lapsista ja niiden kanssa työskenteleekin ja etenee urallaan, mutta ei ole kuitenkaan 247 töissä. Hyvä laittamaan ruokaa.

Kaikin puolin semmoinen ihana likka olisi monellekin hänestä tullut ja ottajia on ollut vuosien aikana hurumykke, mutta jostain syystä ei joko halua seurustella tai ehkä ei uskalla enää varsinkaan tuossa iässä. Tai sitten hänessä on joku pimeä puoli, mitä me läheisetkään ei tiedetä. Tai sitten vaikka naisiin päin, mutta tietää ettei hänelle läheinen lähipiirinsä (sisko ja äiti) sellaisia oikein hyväksy.

En tiedä tosiaan. Nuorena hänelle vitsailtiin, että ei kelpaa kukaan mies ehdokas, mutta parikymmentä vuotta myöhemmin ei kukaan enää ehdottele tai kyseenalaista hänen haluaan olla sinkku.

Vierailija
66/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ei tunnu millään tajuavan, että jos parisuhteen haluaa saada, sen eteen on nähtävä itsekin vaivaa eikä odotettava että joku tulee kotoa hakemaan. Eli itsekin on laitettava itsensä ns. tyrkylle käymällä paikoissa ja juttelemalla vieraillekin ihmisille, siinä ei ole mitään erikoista. On luonnollista haluta kumppani, ihminen on laumaeläin.

Mutta ehkä se on sitten luonnonvalinta, että ei pääse lisääntymään jos ei ymmärrä näiden asioiden päälle.

Vierailija
67/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn yksin. Tykkään harrastaa omassa rauhassa ja sisustaa asuntoni oman mieleni mukaan. Saan sosiaalisesta kanssakäymisestä yliannostuksia työni kautta, joten vapaa-aikani vietän omassa rauhassa.

Nuorempana koin sinkkuuden epäonnistumisena ja olin kateellinen seurusteleville kavereilleni. Myöhemmin tajusin, että kaikki se paine olikin sosiaalista (muillakin on, eli minullakin pitää olla) ja tajusin etten tarvitse ketään rinnalleni, jos en halua. En ole aktiivisesti etsinyt seuraa vuosiin, mutta voihan joku upea heppu tulla vastaankin ja jätän sinkkuuteni taakse. 

Vierailija
68/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 3,5 vuotta sinkkuna eron jälkeen, keskityin poikiini, työhöni, talomme hoitoon ja harrastuksiini. Aloittajalle tiedoksi että kaikki sinkut eivät aktiivisesti etsi miestä, miksi siis käyttää äppejä jos ei ole haku päällä. Turhaan luettelet kaverisi vikoja miesten silmissä, ehkä hän ei vioistaan välitä vaan on tyytyväinen noin.

Minun tapauksessa hyvä mies ilmaantui sitten elämääni sattumalta ihan itsestään ja sinkun päivät olivat luetut.

Vierailija
69/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat sinkkuystäväni, 40 vuotiaita, sinkkuna +-10 vuotta, ovat iloisia, onnellisia, tasapainoisia, meneviä, koulutettuja, osalla lapsia ja ovat hienoja äitejä ja esikuvia lapsilleen.

Sinkut ympärillä ovat varmasti samanlaisia kuin muutkin ihmiset ympärillä.

Vierailija
70/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"- Ainainen negatiivisuus - tiedätte sen ihmistyypin mistä huomaa kilometrin päähän ärtyneisyydestä, että tuo ei ole saanut aikoihin? Kaikessa ja kaikissa on aina jotain vialla, ja hänen huomionsa kiinnittyy aina negatiiviseen."

Tää särähti korvaan ja todella negatiivisesti. Se on seksistinen ja erittäin ärsyttävä tapa ajatella. Sama kun sanoisit, että koska nainen on hankala tai ärsyttävä joten sillä on varmaan menkat.

Maailma on muutenkin yliseksuaalinen ja liikaa seksin ympärillä pyörivä ja tämänkaltainen ajattelu ei sitä ainakaan vähennä.

Negatiivisuudelle on varmaan miljoonia eri syitä ja sinä valitset sen, ettei se ole saanut munaa reikäänsä ja valittaa siksi?

Täytyy muuten myös todeta, että se, mikä on naiskaverin mielestä negatiivisuutta ja ärtyisyyttä, voi olla miesten mielestä miellyttävää neutraaliutta ja kutsu olla oma itsensä. Eli syy sinkkuudelle tuskin on se, että miehet vieroksuisivat pahantuulista naista. Luultavasti ne eivät edes huomaa. Tiedän sen siitä että olen itse tosi usein ihan oikeasti pahalla tuulella, mutta miehet ovat aina pitäneet minusta ja rentoutuneet seurassani. Mieheni sanoo sen johtuvan siitä että minun kanssani ei tarvitse puhua eikä esittää.

Naiskaverit, äidit ja sisaret on aina kyselemässä, että mikä nyt on kun olet niin synkkkä tai muuta ärsyttävää, mikä ei ainakaan paranna mielialaa. Miehet ei edes huomaa jos lakkaa kuuntelemasta kesken niiden puheen. Miehet on sillä tavalla ihania.

Se on oikeasti myytti että miehet aina ja kaikkialla tykkäisi erityisesti iloisista naisista. Moni ehkä tykkää, mutta hyvin moni tuntuu tykkäävän myös jurottajista.

Vierailija
71/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi on ainakin ihan sanalla sanoen nirso.

Haluaisin kuulla millä perusteella? Antoiko hän sinulle pakit?

Vierailija
72/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on hankittu. Tiedän jo millaisia miehet on. Pidän elämästäni enkä halua pilata sitä miehellä. Tiedän kokemuksesta, että ne pilaa sen.

Melkoisia helmiä olet löytänyt tai sitten olet jotenkin neuroottinen tapaus jonka miehet hylkää paremmin tutustuttuaan.

Minä olen jättänyt kaikki.

Vierailija
73/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin jo nuorena, että miehet ovat kovia komentamaan ja yrittävät seurustelusuhteessa puuttua siihen millainen olet, mitä teet ja millä lailla.

Ei ole väliä minkä luonteinen äijä on kyseessä, hippi vai juntti, kaikilla alkoi viirata päästä seurustelusuhteessa.

Päätin etten tuhlaa elämääni miehiin yhtään enempää. En halua tehdä elämästäni vaikeampaa kuin se muutenkin on.

Elämä ilman parisuhdetta on yksi murhe vähemmän. kukaan ei ole jatkuvasti määkimässä mitä teen väärin, miten lihava tai väärässä olen ja päläpälä. Haluan kotonani olla turvassa ja rennosti, enkä jonkun miehen jatkuvan vinkumisen sylkykuppi.

Vierailija
74/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"- Ainainen negatiivisuus - tiedätte sen ihmistyypin mistä huomaa kilometrin päähän ärtyneisyydestä, että tuo ei ole saanut aikoihin? Kaikessa ja kaikissa on aina jotain vialla, ja hänen huomionsa kiinnittyy aina negatiiviseen."

Tää särähti korvaan ja todella negatiivisesti. Se on seksistinen ja erittäin ärsyttävä tapa ajatella. Sama kun sanoisit, että koska nainen on hankala tai ärsyttävä joten sillä on varmaan menkat.

Maailma on muutenkin yliseksuaalinen ja liikaa seksin ympärillä pyörivä ja tämänkaltainen ajattelu ei sitä ainakaan vähennä.

Negatiivisuudelle on varmaan miljoonia eri syitä ja sinä valitset sen, ettei se ole saanut munaa reikäänsä ja valittaa siksi?

Täytyy muuten myös todeta, että se, mikä on naiskaverin mielestä negatiivisuutta ja ärtyisyyttä, voi olla miesten mielestä miellyttävää neutraaliutta ja kutsu olla oma itsensä. Eli syy sinkkuudelle tuskin on se, että miehet vieroksuisivat pahantuulista naista. Luultavasti ne eivät edes huomaa. Tiedän sen siitä että olen itse tosi usein ihan oikeasti pahalla tuulella, mutta miehet ovat aina pitäneet minusta ja rentoutuneet seurassani. Mieheni sanoo sen johtuvan siitä että minun kanssani ei tarvitse puhua eikä esittää.

Naiskaverit, äidit ja sisaret on aina kyselemässä, että mikä nyt on kun olet niin synkkkä tai muuta ärsyttävää, mikä ei ainakaan paranna mielialaa. Miehet ei edes huomaa jos lakkaa kuuntelemasta kesken niiden puheen. Miehet on sillä tavalla ihania.

Se on oikeasti myytti että miehet aina ja kaikkialla tykkäisi erityisesti iloisista naisista. Moni ehkä tykkää, mutta hyvin moni tuntuu tykkäävän myös jurottajista.

Totta! En tiedä yhtään "pirttihirnua", joka ei olisi parisuhteessa, suurin alla osalla ihan perhekin. Mies sitten usein ei ole niin temperamenttinen ja räjähdysherkkä kuin nainen, mutta kyllä näillekin on ottajansa.

Vierailija
75/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin ovat ylipainoisia.

Vierailija
76/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tiiviisti tekemisissä? Et varmaan näe kuin osan hänestä ja samoissa tilanteissa.

Vierailija
77/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä heillä ei ole hyvät perät.

Vierailija
78/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! En tiedä yhtään "pirttihirnua", joka ei olisi parisuhteessa, suurin alla osalla ihan perhekin. Mies sitten usein ei ole niin temperamenttinen ja räjähdysherkkä kuin nainen, mutta kyllä näillekin on ottajansa.

Tämäkin on totta, tiedän montakin "pirttihirmua". Kukaan niistä ei ole hetkeäkään sinkkuna jos ei tahdo. Minä en kyllä sellainen ole, vaan olen nimenomaan jurottaja. En tarkoita että murjottaisin esim. miehelleni jostain sen tekemisistä, vaan sellainen hiljainen synkkä jurotus on vain tapani olla olemassa.

-lainaamasi-

Vierailija
79/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikenlaisia tavallisia tai epätavallisia ihmisiä.

Itse olen siltä osin kai epätavallinen, että sanon ihan suoraan miksi en koskaan asuisi miehen kanssa:

Mies on aina turvallisuusriski.

Pahimmat hirviöt ovat miehiä, ja niiden yleisin kohde on nainen. Niitä on enemmän kuin voi ajatella. Kuka tahansa mies voi olla ihmishirviö, mukavan tuntuinenkin mies, tuttu tai tuntematon.

Itseni lisäksi on ajateltava lapsia, jotka ovat myös hirviöiden herkkua.

Ja tää ei ole Provo, vaikka joku leimaa mut nyt hulluksi trolliksi. Hullu varmaan olenkin, mutta en luota yhteenkään mieheen.

Vierailija
80/115 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääosin ovat ylipainoisia.

Varmaan siksi että saavat nauttia elämästä, toisin kuin pikkuvaimot joilla mies rääkyy läskeistä mittanauha nyrkissä ja vetää turpaan jos muija syö.