AV-palstan ja vastaavien vaikutukset arkielämään
Millaisia vaikutuksia tällä palstalla on ollut elämäänne? Omassa elämässäni tämän palstan lisäksi vaikutti suuresti myös suomi24:n sinkkupalstan keskustelut joskus 15-vuotta sitten, kun olin teini.
Muistan, kuinka järkytyin lukiessani mm. tasoteorioista ensimmäisen kerran sekä niistä lorttokeskusteluista. Muistan, kuinka niiden myötä aloin jännittää miehiä ja pelätä heidän mahdollista pinnallisuuttaan. En uskaltanut tutustua palstamiesten kommenttien vuoksi oikeisiin miehiin vuosikausiin.
Tämän palstan perusteella äitiydestä on tullut suorituskeskeinen ja ahdasmielinen kuva: ihmiset ostavat joitain papu-design-trikoorytkyjä vauvoilleen ja vertailevat niitä keskenään ja niiden perusteella päättelevät äitiyden laadukkuutta.
Ja kuulemma joissain taloissa kytätään ja lasketaan sitä, kuinka usein ja millaisia roskapusseja joku vie roskikseen: en enää uskalla viedä roskia kuin kerran-pari viikossa, jotta en vaikuttaisi epäilyttävältä.
Lopputulema: inhoan näitä palstoja ja ne rampauttavat elämääni.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan ole koskaan oikeasti ottanutkaan nettipalstoja vakavasti. 95 % kirjoittajista vain trollaa ja keksii mitä typerimpiä juttuja ajankulukseen. Sitten löytyy se 5 %, joka oikeasti on niin hölmöä, että luulee kyseessä olevan ihmisten oikeat mielipiteet ja tavat. ":D"
Onko näin? Bestikseni taannoin epäili minulla Aspergeria, mutta siis kyllä mä vain uskon, että ne trollauksetkin ovat kansan tuntojen tulkkausta. :/ Eli turhaanko olen suomi24:n keskustelujen perusteella jännittänyt miehiä koko nuoruuteni?
T. Ap
Oikeasti pelkään esim. roskien viemistä siinä pelossa, että joku pitää johonkin muistikirjaan kirjanpitoa asiasta. ☹
Ei tää mitenkään vaikuta. Olen käynyt täällä harvakseltaan muutaman vuoden ajan, ehkä jotain 5-7 vuotta. Aluksi meni paljon aikaa, kun uusia ällistyttäviä ketjuja tuli ihmeteltäväksi koko ajan. Sittemmin huomasin, että jutut kiertää enimmäkseen samaa kehää. Nykyään käyn vain silloin, jos minulla on todellakin liikaa vapaa-aikaa (ja sitä tapahtuu äärimmäisen harvoin), tai jos haluan kysyä jotain asiaa ns. suurelta yleisöltä. Täällä on myös joskus hauskoja huumoriketjuja, ne ovat ihan parasta. Toki paljon menee ohi, kun harvemmin käy, mutta sellaista elämä on muutenkin, ei voi olla koko ajan kärryillä kaikesta ja hyvä niin. Tämän toivoisin kaikkien palstailuun koukuttuneiden tai koukuttumassa olevien muistavan.
Pelkään myös, että todella suuri osa suomalaisista on piilop*rsuja, kuten täällä palstallakin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään myös, että todella suuri osa suomalaisista on piilop*rsuja, kuten täällä palstallakin.
Suomen kansalaisista yli 80 % ei kannata persuja. Kyseessä on siis pieni, mutta erittäin äänekäs vähemmistö. Tyhjät kannut kolisevat eniten..
Eli kyseessä on joku some-vinouma siis. Siksipä ihmettelinkin, kun juttelin joidenkin kavereitteni ja vanhempieni kanssa erinäisistä asioista ja he olivat mielipiteistäni aivan ihmeissään. Ja olin omaksunut mielipiteeni nettipalstoilta. Eli siis "oikeassa elämässä" on runsaasti (suurin osa) niitä ihmisiä, jotka eivät koko ajan mieti tasoteorioita, papu-lettitrikoita tai oleta, että joku pitää kirjaa heidän jokaisesta tekosestaan.
Tämä palsta avasi silmäni. Olen nykyään erittäin nuiva.
Eihän kukaan ole koskaan oikeasti ottanutkaan nettipalstoja vakavasti. 95 % kirjoittajista vain trollaa ja keksii mitä typerimpiä juttuja ajankulukseen. Sitten löytyy se 5 %, joka oikeasti on niin hölmöä, että luulee kyseessä olevan ihmisten oikeat mielipiteet ja tavat. ":D"