Häh, onko laihduttaminen näin helppoa?
Olen ihan kauhulla aloittanut tän laihdutusprojektin kun täälläkin niin moni tuskastelee että menee 3kk laihduttaa 5 kiloa vaikka miten jumppaa ja syö vähemmän. Itse aloin laihduttaa metodilla elämäntapamuutos, eli liikun päivittäin sen verran kuin on realistista liikkua seuraavat vähintään 20 vuotta, ja olen löytänyt sellaisia ruokia ja ruoka-aineita jotka on järkeviä, joista lähtee nälkä ja jotka ei lisää painoa. Oikeestaan on ollut tosi hauskaa löytää uudet ruoat eikä enää tee yhtään mieli mitään E-koodimättöjä, ja sipsitkin suorastaan ällöttää. Ja nyt kohonneella kunnolla olen alkanut nauttia liikunnasta ihan todella. Tässä 1,5kk:n jälkeen vaatenumeroita on lähtenyt kaksi (!) ja olen ihan just kohta normaalipainon ylärajoilla. En omista vaakaa joten kiloista on paha mennä sanomaan, ja todennäköisesti laihtuminen hieman ainakin tästä hidastuu, mutta mielestäni senttimäärät on aika hyvät tällä aikavälillä näin alkuun. Olenko jotenkin yliluonnollinen?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:32"]
Voi kyllä, olet yli-ihminen!
Senhän halusit kuulla :)
[/quote]
No ei nyt hermostua tarvitse. Minuun oli vain valettu hirmuinen laihdutuksenpelko kun se on niin hankalaa eikä yrityksestä huolimatta koskaan onnistu.
ap
Kerro esimerkki päivän syömisistäsi!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:36"]
Kerro esimerkki päivän syömisistäsi!
[/quote]
-Aamupala jogurttia marjoilla, hedelmä, keitetty kananmuna ja jos aikaa jää niin mieluusti vielä ruispuuroa.
-Lounaalla yleensä ruskeaa riisiä (jotain currytahnaa mausteena), kalaa, papuja ja salaattia
-Kotiin tullessa syön yleensä jotain nopeaa, kuten vaikka ruskeaa pastaa tonnikalalla
-Välipalaksi hedelmiä, joskus ruisleipää tai näkkäriä
-Iltapalalla mun suosikki on munakas herkkusienillä, toki tämä vaihtelee. Joskus syön illalla sen puuroni ellen aamulla kerkeä.
Tähän tyyliin aina vähän muunnellen ja vaihdellen, viikonloppuna laitan ihan ajalla sitä ruokaa niin tulee syötyä monipuolisemmin. Raejuusto kuuluu myös yleensä aina johonkin väliin, usein noiden hedelmien kanssa välipalaksi.
Jestas miten kauheesti ruokaa! Sulla on tosi hyvä aineenvaihdunta. Onnea laihtumisesta, hieno homma!
Minua kyllä kiinnostaa kuulla puolen vuoden ja vuoden kuluttua, miten sinulla menee. Ainakin itse olen laihtunut välillä helposti ja välillä ei niin helposti, mutta se painon pitäminen kurissa on hankalaa. Aina, kun tulee joku haastava elämänvaihe, mikä vie kuukausien ajan ajan ja energian siihen, niin paino nousee. Laihduttaessa ja painon pitämisessä tavoitteessaa tarkoittaa minulla sitä, että ruokaa pitää ajatella koko ajan ja elämän pitää olla tasaista.
Kyllä juurikin noin helppoa se on, turhaan aina tehdään laihduttamisesta isoa mörköä!
Mä en laihtuisi tuolla sapuskamäärällä grammaakaan, vaatii nälkäkuurin. Ihmisten elimistöt on erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:44"]
alkupaino/pituus
[/quote]
En omista vaakaa, pituus on 165cm. Olin kokoa väliltä 42-44, nyt menee päälle koko 40, ja alkaa jo löystyä.
Veikkaan, että olet vielä suht nuori. Laihdutin itse vastaavalla tavalla 24-vuotiaana parissa kuukaudessa 9 kiloa. Ja oli helppoa ja hauskaa :) Kilot kuitenkin hiipivät aikaa myöten korkojen kera takaisin ja nyt 38-vuotiaana ei tahdo karista millään, vaikka samoilla systeemeillä yrittää!!
Veikkaan, että olet vielä suht nuori. Laihdutin itse vastaavalla tavalla 24-vuotiaana parissa kuukaudessa 9 kiloa. Ja oli helppoa ja hauskaa :) Kilot kuitenkin hiipivät aikaa myöten korkojen kera takaisin ja nyt 38-vuotiaana ei tahdo karista millään, vaikka samoilla systeemeillä yrittää!!
Onhan se ylipainoisen mässäilijän helppo laihduttaa. Toista se on normaalipainoiselle ei-mässäilijälle. Kohta ap on sellainen.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:51"]
[/quote]
Olen 26. Hiipiikö ne kilot takaisin vaikka söisin ja liikkuisin loppuelämäni suunnilleen näin? Sittenhän tää on suht turhaa, miinus hyvä olo. :(
ap
Ei ne kilot hiivi takaisin, jos tajuaa kuluttaa enemmän kuin syö.
Meni jotenkin into puihin, jos tästä ei sittenkään ole mitään hyötyä. Luulin jo olevani onnistuja.
ap
Älä nyt ap, jatka samaan malliin. Kilot eivät mitenkään hiivi!
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:45"]
Minua kyllä kiinnostaa kuulla puolen vuoden ja vuoden kuluttua, miten sinulla menee. Ainakin itse olen laihtunut välillä helposti ja välillä ei niin helposti, mutta se painon pitäminen kurissa on hankalaa. Aina, kun tulee joku haastava elämänvaihe, mikä vie kuukausien ajan ajan ja energian siihen, niin paino nousee. Laihduttaessa ja painon pitämisessä tavoitteessaa tarkoittaa minulla sitä, että ruokaa pitää ajatella koko ajan ja elämän pitää olla tasaista.
[/quote]
Hienoa, että olet päässyt hyvään vauhtiin!
Minustakin olisi kiinnostava kuulla missä menet puolen vuoden tai vuoden kuluttua. Sain reilut pari vuotta sitten kalorilaskurin ja liikunnan avulla yhdeksän kiloa pois reilussa kahdessa kuukaudessa. Kilot pysyivät kivasti pois sen puolisen vuotta, mutta vuoden kuluttua laihdutuksen lopettamisesta olin taas samassa pisteessä kuin ennen.
Joka tapauksessa on kiva lukea näitä onnistumisen kokemuksia! Jospa tässä itsekin saisi taas tempaistua itsensa liikkumaan ja katsomaan tarkemmin mitä syö.
Olet onnistuja! Johan sun hyvä fiilis kertoo sen! Lisäkunnon kasvaessa liikut enemmän, kulutat enemmän. Laihduttaminen on just sitä että kuluttaa enem,än kuin syö. Ja syö säännöllisesti ja terveellisesti. Jos kinkkaa, vähennät riisin tms määrää ja korvaat kasviksilla. Sä olet hyvä. Sä olet super! Ja kaikki pystyy tohon. KAIKKI!
Vau, onnittelut hyvistä tuloksista!
Minä myös pelkäsin, että laihduttaminen on ihan mahdotonta ja vaikeaa ja ei se onnistu kuitenkaan. Joten turha yrittää, syön vaan näitä herkkuja mussunmussun.
Sitten tuli stoppi. En syönyt viikkoon sokeria. Enkä toiseen. Painoa lähti 1,5 kg.
Kolmannella viikolla aloin lisätä kasviksia ja vähän liikkua.
Nyt on mennyt 2,5 kk ja olen 12 kg hoikempi. Vaatekoko on muuttunut 48->46. Mutta ihan vielä ei nuo koon 44 farkut mahdu jalkaan. Puserot kyllä menee.
Tähän mennessä olen lähinnä kävellyt, ei muuta kuntoilua. Pitäisi lisätä nyt lihaskuntoilua, kun nyt alkaa mittarin mukaan vissiin tuo paino lähteä enempi lihaksesta kuin läskistä - eli ilmeisesti kävely riittänyt liikunnaksi tähän asti, ei enää.
Mun päivittäinen ruokavalio sisältää: annos puuroa + marjoja, lasi maitoa, lasi piimää, viili/jogurtti + raejuusto + marjoja, 1-2 hedelmää, 2 palaa leipää, 2-4 siivua juustoa, kananmuna, ruokana kanaa/kalaa/lihaa + vihanneksia (perunaa/riisiä/Makaronia ei joka päivä), vihreää teetä, 1 avocado ja 8 pähkinää/päivä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:30"]
Kai ymmärrät että kaikilla se ei toimi niin yksinkertaisesti.
[/quote]
Näin olen ainakin täältä lukenut.
ap