Häh, onko laihduttaminen näin helppoa?
Olen ihan kauhulla aloittanut tän laihdutusprojektin kun täälläkin niin moni tuskastelee että menee 3kk laihduttaa 5 kiloa vaikka miten jumppaa ja syö vähemmän. Itse aloin laihduttaa metodilla elämäntapamuutos, eli liikun päivittäin sen verran kuin on realistista liikkua seuraavat vähintään 20 vuotta, ja olen löytänyt sellaisia ruokia ja ruoka-aineita jotka on järkeviä, joista lähtee nälkä ja jotka ei lisää painoa. Oikeestaan on ollut tosi hauskaa löytää uudet ruoat eikä enää tee yhtään mieli mitään E-koodimättöjä, ja sipsitkin suorastaan ällöttää. Ja nyt kohonneella kunnolla olen alkanut nauttia liikunnasta ihan todella. Tässä 1,5kk:n jälkeen vaatenumeroita on lähtenyt kaksi (!) ja olen ihan just kohta normaalipainon ylärajoilla. En omista vaakaa joten kiloista on paha mennä sanomaan, ja todennäköisesti laihtuminen hieman ainakin tästä hidastuu, mutta mielestäni senttimäärät on aika hyvät tällä aikavälillä näin alkuun. Olenko jotenkin yliluonnollinen?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:03"]
On se varmaan vielä tuossa iässä helppoa kuin monet eivät ole vielä edes ehtineet lihoa. Itse olen alkanut lihoa vasta yli 3kymppisenä ja nyt kun olen 45v. niin olen lihavampi kuin koskaan vaikka syön paljon vähemmän kuin ennen. Ja läski ei lähde vaan paino junnaa samassa :(
[/quote]
No sä et kyllä ainakaan syö vähän, jos tilanne on tuo! Mitäpä jos vähän liikkuisit enempi ja söisit vähempi?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:27"]
On myös täysin eri asia laihduttaa koosta jätti kokoon normaali, kuin esim normaalin ylärajalta normaalin alarajalle..... Kyllä ne laardit alkaa lähteä helposti, jos on sairaan paksu, mutta jossain vaiheessa se painonputoaminen hidastuu.
[/quote]
Miksi pitäisi laihduttaa normaalipainon alarajalle? Mitä järkeä siinä on? Ei siitä ainakaan terveysvaikutuksia enää tule.
[/quote]
Painoindeksini on alle 21, mutta vyötärönympärys keikkuu aika lähellä ylärajaa. (ohjeiden mukaan mitattuna! hiukan lihasjännitystä ja nauha pari senttiä ylemmäs -> 8 senttiä putoaa mitasta...) Tästä ei tarvitse laihtua, mutta ei saisi juuri lihotakaan.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:07"]
On se varmaan vielä tuossa iässä helppoa kuin monet eivät ole vielä edes ehtineet lihoa. Itse olen alkanut lihoa vasta yli 3kymppisenä ja nyt kun olen 45v. niin olen lihavampi kuin koskaan vaikka syön paljon vähemmän kuin ennen. Ja läski ei lähde vaan paino junnaa samassa :(
[/quote]
Sori, mutta mun on tosi vaikea kuvitella, että perusterveellisillä elämäntavoilla joku vaan "alkaa lihoa" 30-vuotiaana...
[/quote]
Varmasti on vaikea kuvitella sitä, että kun energiantarve iän myötä pienenee, niin saatatkin lihoa siitä samasta määrästä jonka aiemmin söit hyvillä mielin. Eli kun 25-vuotiaana ostit pussin karkkia leffaan ja söit sen, 35-vuotiaana siitäkin alkaa kertyä kiloja samoin kuin siitä, kun syöt kahden voileivän sijasta kolme voileipää. Ei tarvi olla mitkään erityisen huonot elämäntavat.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:29"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 20:07"]
[/quote]
Sori, mutta mun on tosi vaikea kuvitella, että perusterveellisillä elämäntavoilla joku vaan "alkaa lihoa" 30-vuotiaana...
[/quote]
Varmasti on vaikea kuvitella sitä, että kun energiantarve iän myötä pienenee, niin saatatkin lihoa siitä samasta määrästä jonka aiemmin söit hyvillä mielin. Eli kun 25-vuotiaana ostit pussin karkkia leffaan ja söit sen, 35-vuotiaana siitäkin alkaa kertyä kiloja samoin kuin siitä, kun syöt kahden voileivän sijasta kolme voileipää. Ei tarvi olla mitkään erityisen huonot elämäntavat.
[/quote]
No kannattaako sitä leipää mättää kolmea kerralla?!
Tottakai saa viimeisetkin tiristeltyä, toivottavasti mun kommentti ei vaikuttanut tuollaiselta lyttäämiseltä. Itse vaan käytin vuoden (!) kuuden kilon laihduttamiseen (BMI 23->20) koska a) en halunnut vetää mitään nälkäkuuria vaan tehdä ns. elämäntapamuutoksen ja b) halusin menettää mahdollisimman vähän lihasta. Kyllä tässä usko on ollut välillä koetuksella vaikka hitaasti mutta varmasti on menty (mullakin tippui ekat 3kg ja vyötäröltä ~6cm aika vikkelään).
25
se oli 57 esimerkki..ikävää jos olet niin pöljä, ettet saanut ideasta kiinni.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:48"]
Mä en laihtuisi tuolla sapuskamäärällä grammaakaan, vaatii nälkäkuurin. Ihmisten elimistöt on erilaisia.
[/quote]
Samoin. En laihtunut tuollaisella nuorena ja vielä vähemmän nyt. Eikä laihdu muuten ap:kaan enää nelikymppisenä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:48"]
Mä en laihtuisi tuolla sapuskamäärällä grammaakaan, vaatii nälkäkuurin. Ihmisten elimistöt on erilaisia.
[/quote]
Samoin. En laihtunut tuollaisella nuorena ja vielä vähemmän nyt. Eikä laihdu muuten ap:kaan enää nelikymppisenä.
[/quote]
Eikä tarvitse jos hoitaa elämäntavat kuntoon jo parikymppisenä. Niinkuin kannattaakin.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:37"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 18:27"]
Miksi pitäisi stressata jotain normaalipainon alarajalle laihtumista? Mikä ihmeen tavoite sellainen on?
t. -12kg
[/quote]
Siksi kun normaalipainon ylärajalla on raskas olo ja on pienen maatilanemännän näköinen.