Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omalla Skodalla vai velka Volvolla?

Vierailija
31.03.2014 |

Kumpaa kannatatte?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tosiaan käyttävät tunneälylään autoaan valitessa. Ja se äly sijaitsee alapäässä.

He katsovat ja ajattelevat autoa ensisijaisesti siten kuin se menisi heidän pimppiinsä. Eivät niinkään kulkuvälineenä.

Siten naisten autot kertovat heidän pimpeistään ja siitä mitä he sinne haluavat. Minkä näköistä, muotoista ja väristä.

Vierailija
22/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taviksen elämä on varsin ankeeta jos ei asioita rahoituksella hanki. Jos haluaa ostaa kaiken käteisellä niin on keinutuolissa kun asioihin on oikeasti varaa, sitten on elämä jo ohi. VOLVO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Volvolla ajelu osoittaa sekä henkistä että materiaalista köyhyyttä. Paree on sitten ajella mersulla, jos siihen autoon pitää jotain satsata.

Itse pidin Skodaa jo lähes autona, kunnes puolison vm. 2010 Fabiasta meinasi etuovet tippua, takaikkunoista tuli vesi sisään ja ohjaus ei enää meinannut autoa tiellä pitää vaikka mitään vikaa ei ohjauksesta eikä renkaista löytynyt.

Vierailija
24/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo rahaa ostaa käteisellä. Tykkään että auto on suht uusi. Mulla on Volvo ja velkaa siitä on ja tulee olemaan seuraavankin auton kohdalla.

Vierailija
25/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velka Volvolla. Onhan se sitten parin vuoden päästä oma.

Vierailija
26/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 14:46"]Mihin se sankari hävisi joka on ostanut kaiken käteisellä? Tuliko tietokoneaika täyteen ja äiti komensi ulos?

Velka pirssi jos yhtään paremman haluaa.

[/quote]

Mikä siinä on muka ongelma jos olen aluksi viikkorahat ja kuukausirahat säästänyt ja sen jälkeen palkkarahat? En oikein käsitä tuollaista, et ei voisi säästää siihen ja siihen. Alappa itse laskemaan, että monta vuotta olen säästänyt kun aloitin 6 vuotiaana säästämään ja nyt olen 32 vuotias. Niin 26 vuotta olen säästänyt, joten eiköhän kiken järjen mukaan sitä tuohta siis pitäisi tililläni olla? 25 vuotiaana muutin vasta virallisesti pois kotoa, vaikka tosin siinä välissä asuin 3 vuotta opiskelupaikkakunnalla. Ja tälläkin hetkellä ainoat adiat mitä joudun kuussa maksamaan on kännykkälasku, vastikkeet ja ruuat. Puolen vuoden välein maksan kaikki vakuutukset. Rahaa jää siis säästöön ja lapsen vaatteisiin sekä harrastuksiin. Ja joo kuukausiansioni ovat 3500€/kk, olleet jo 2005 vuodesta lähtien.

[/quote]

Normi kämppä maksaa ihan minimissään 130 000 euroa ns. heikommalla alueella? Yleensä kämppä maksaa sen 260 000e. Olet siis säästänyt 26 vuotta. Minimissään siis 5000e vuodessa, markka aikana siis 30 000 mk, jos ostit ton kalliimmaan kämpän niin sinun piti säästää alaikäisenä 60 000mk joka oli siihen aikaan erittäin hyvätuloisen ihmisen 6 kk palkka.

Hyvin olet säästänyt.

Vierailija
27/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leasing skoda alla painetaan menemään

Vierailija
28/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 11:49"]

Velka Skodalla, miten muuten tavis lapsiperheellä olisi varaa hankkia autoa?

[/quote]

Ei mitenkään, suurin osa hankkii jollain rahoituksella vaikka väittävät mitä.

Vierailija
29/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh! Oletteko tosissanne että autoa varten pitää ottaa velkaa?!? Noita ihan hyvä kuntoisia vanhoja autoja saa 2500-5000€:lla jopa, merkistä riippumatta. Ja joku 25-35 000€ autosta on myös suht halpa hinta, jonka pystyy kuka vaan maksamaan ilman lainaa. No tietenkin näillä persaukisilla, jotka ovat aina polttaneet rahansa, voi olla vaikeata ostaa auto. Itselläni on tosiaan uuden auton hinnan verran säästössä rahaa säästötilillä. Autoa en kyllä ole ostanut, enkä osta. Vanhempien halpisauto kia ceed:iä lainailen kun tarvin autoa.

Vierailija
30/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko liikkua, mielellä hyvällä autolla, ei muuten varaa kuin rahoituksella, siis volvo

Vierailija
31/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:08"]Pakko liikkua, mielellä hyvällä autolla, ei muuten varaa kuin rahoituksella, siis volvo

[/quote]

volvo ja saab muka hyviä autoja! Salli mun nauraa! Kyllä mm kia on parempi, kuten skoda, lada wolksvagen, fiat, lancia, alfa romeo, smart, mersu, bmw, audi. Noi ruotsalais-kiinalaiset autot eivät ole autoa edes nähneet. Aina alkaa säälittämään nuo volvo ja saab kuskit.

Vierailija
32/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:06"]

Siis häh! Oletteko tosissanne että autoa varten pitää ottaa velkaa?!? Noita ihan hyvä kuntoisia vanhoja autoja saa 2500-5000€:lla jopa, merkistä riippumatta. Ja joku 25-35 000€ autosta on myös suht halpa hinta, jonka pystyy kuka vaan maksamaan ilman lainaa. No tietenkin näillä persaukisilla, jotka ovat aina polttaneet rahansa, voi olla vaikeata ostaa auto. Itselläni on tosiaan uuden auton hinnan verran säästössä rahaa säästötilillä. Autoa en kyllä ole ostanut, enkä osta. Vanhempien halpisauto kia ceed:iä lainailen kun tarvin autoa.

[/quote]

Aika harvalla on todellisuudessa tällainen tilanne. Sanoit LAINAAVASI autoa, toiset tarvitsevat autoa joka päivä. Mitään vanhaa romua ei voi ostaa jos 30tkm vuodessa, auton pakko toimia.

Vierailija
33/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa kyseisiin automerkkeihin, niin en ymmärrä velattomuuden ihannointia. Miten auto muuttuu paremmaksi, jos se on oma tai velaton?

Kyllä minä ostan mielummin paremman auton osamaksulla, kuin ajaisin paskalla autolla, johon riitti lomarahatili.

Mieluiten ajaisin jonku toisen omistamalla ja maksamalla autolla.

Vierailija
34/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Hä, oletko tosissasi että pitäisi ajaa jollain viiden tonnina paskakasalla, ihan vai siksi ettei olisi velkaa? Mikä elämässä muuttuu velattomana paremmaksi?

Vierailija
35/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:11"]

[/quote]

Aika harvalla on todellisuudessa tällainen tilanne. Sanoit LAINAAVASI autoa, toiset tarvitsevat autoa joka päivä. Mitään vanhaa romua ei voi ostaa jos 30tkm vuodessa, auton pakko toimia.

[/quote]Meillä tulee toiseen autoon 35 tonnia vuodessa ja toiseenkin yli 10 tonnia. Eli meillä tarvitaan ihan oikeasti kahta autoa. Ei hoituisi menemiset jotain mutsin samaraa lainaamalla.

Vierailija
36/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kans ihmettelin tota sankari päivällä joka ostaa kaiken käteisellä. Tottakai se on mahdollista että säästää 26 vuotta ja ostaa käteisellä kaiken tosin silloin pitää säästää aivan kaikki tulot ja jonkun muun pitää maksaa sillä aikaa eläminen ja asuminen. Mutta ihminen joka on 32v ei todellisuudessa pysty säästämään asunnon hintaa tilille jos maksaa samalla itse elämisensä ja menemisensä. Jossain on pitänyt asua kokoajan ruokaakin pitää ostaa. Jos on tienanut 3500e vuodesta 2005 saakka ja palkka ei ole muka noussut on urpo. Vuonna 2005 palkka oli suurituloinen mutta vuonna 2014 keskituloinen. Jos 3500e on netto niin siitä on mahdollista saada säästöön 2000e eli 24 000e vuodessa ja 9 vuodessa 216 000e viimeisillä rahoillasi kämpän ostit. 

Toivottavasti ihmiset ymmärtävät sen verran yksinkertaisia asioita että rahan säästäminen pankkiin ei ole järkevää. Helppona esimerkkinä mainittakoon vaikka Lottovoitto vuonna 1990 loton päävoitto oli esimerkiksi 3 000 000 markkaa, silloin sillä sai valtavan hulppean tiluksen nyt samalla rahalla 500 000 euroa ei saa muuta kuin perusomakotitalon asutuskeskuksesta.

Tämän vuoksi säästäminen ei kannata asuntokaupassa.

Alkuperäiseen kysymykseen ostaisin oman auton, merkillä ei väliä.

Vierailija
37/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ että korjaat sitä paskaromua parin kuukauden välein ja jännäät että pääsetkö sillä aamulla töihin...

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:11"]

Ottamatta kantaa kyseisiin automerkkeihin, niin en ymmärrä velattomuuden ihannointia. Miten auto muuttuu paremmaksi, jos se on oma tai velaton?

Kyllä minä ostan mielummin paremman auton osamaksulla, kuin ajaisin paskalla autolla, johon riitti lomarahatili.

Mieluiten ajaisin jonku toisen omistamalla ja maksamalla autolla.

[/quote]

Vierailija
38/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin tyhmä että olisi koskaan kerännyt tilille auton hinnan verran rahaa.

Autorahoituksia saa ajoittain todella halvalla, typeryyttä käyttää omiaan auton ostoon, kun lainarahaa saa lähes ilmaiseksi.

Vierailija
39/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 22:23"]

Itse kans ihmettelin tota sankari päivällä joka ostaa kaiken käteisellä. Tottakai se on mahdollista että säästää 26 vuotta ja ostaa käteisellä kaiken tosin silloin pitää säästää aivan kaikki tulot ja jonkun muun pitää maksaa sillä aikaa eläminen ja asuminen. Mutta ihminen joka on 32v ei todellisuudessa pysty säästämään asunnon hintaa tilille jos maksaa samalla itse elämisensä ja menemisensä. Jossain on pitänyt asua kokoajan ruokaakin pitää ostaa. Jos on tienanut 3500e vuodesta 2005 saakka ja palkka ei ole muka noussut on urpo. Vuonna 2005 palkka oli suurituloinen mutta vuonna 2014 keskituloinen. Jos 3500e on netto niin siitä on mahdollista saada säästöön 2000e eli 24 000e vuodessa ja 9 vuodessa 216 000e viimeisillä rahoillasi kämpän ostit. 

Toivottavasti ihmiset ymmärtävät sen verran yksinkertaisia asioita että rahan säästäminen pankkiin ei ole järkevää. Helppona esimerkkinä mainittakoon vaikka Lottovoitto vuonna 1990 loton päävoitto oli esimerkiksi 3 000 000 markkaa, silloin sillä sai valtavan hulppean tiluksen nyt samalla rahalla 500 000 euroa ei saa muuta kuin perusomakotitalon asutuskeskuksesta.

Tämän vuoksi säästäminen ei kannata asuntokaupassa.

Alkuperäiseen kysymykseen ostaisin oman auton, merkillä ei väliä.

[/quote]

Rahan/omaisuuden sitominen johonkin pysyvään on järkevää, pankkitilille säästäminen tai auton ostaminen velalla on tyhmää. Toisen arvon haihduttaa inflaatio, toisen ruoste.

Vierailija
40/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen ja minulla on velkaa, ei tosin yli maksukyvyn. En ymmärrä niitä sukan varteen säästäjiä joille on joku meriitti että kaikki on omaa ja velkaa ei saa olla. Mihin hittoon ne ihmiset sitten käyttävät rahansa kun ovat vanhoja, jättävät lapsille perinnöksi? ja oma elämä oli muuten helvetin kivaa ku koskaan ei ollu mihinkään varaa. Meillä velka volvo ja nautin joka kerta kun istun siihen