Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omalla Skodalla vai velka Volvolla?

Vierailija
31.03.2014 |

Kumpaa kannatatte?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisen pakoputki näyttää paremmalta

Vierailija
62/74 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta paskaa täällä jauhetaan. Olen itse sihteerinä isossa autotalossa helsingissä. En muista milloin olisi joku ostanut käteisellä uutta autoa, tosi harvinaista.

Rahoituksella ne menee, osa ottaa pankkilainan jostain syystä, mutta ei uusia käteisellä osteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhet ne narisee jokainen ostaa halutessaa auton kun auton käteisellä

Vierailija
64/74 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä  kulkeminen hoidetaan taksilla...
"oma auto" niin last season!

Vierailija
65/74 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelin kerran kilometrin ja totesin että on homppeleitten hommaa.

Vierailija
66/74 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella? Hinkatkaa te mitä haluatte

Vierailija
67/74 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:35"]

Vanhemmilla vantaalla 1,5 miljoonan markan kämppä jossa on 9 huonetta, keittiö, 2 vessaa, sauna, autotalli, etupiha 2 omaa autoa, noiden lisäksi meillä on 2 mökkiä, toinen tampereella ja toinen santiksen edustalla olevassa saaressa.

[/quote]

Unohda nyt vittu jo ne markat, kun ei ne ole ollut käytössä yli kymmeneen vuoteen! Saatana että ärsyttää nämä markoista puhujat.

Vierailija
68/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 14:46"]Mihin se sankari hävisi joka on ostanut kaiken käteisellä? Tuliko tietokoneaika täyteen ja äiti komensi ulos?

Velka pirssi jos yhtään paremman haluaa.

[/quote]

Mikä siinä on muka ongelma jos olen aluksi viikkorahat ja kuukausirahat säästänyt ja sen jälkeen palkkarahat? En oikein käsitä tuollaista, et ei voisi säästää siihen ja siihen. Alappa itse laskemaan, että monta vuotta olen säästänyt kun aloitin 6 vuotiaana säästämään ja nyt olen 32 vuotias. Niin 26 vuotta olen säästänyt, joten eiköhän kiken järjen mukaan sitä tuohta siis pitäisi tililläni olla? 25 vuotiaana muutin vasta virallisesti pois kotoa, vaikka tosin siinä välissä asuin 3 vuotta opiskelupaikkakunnalla. Ja tälläkin hetkellä ainoat adiat mitä joudun kuussa maksamaan on kännykkälasku, vastikkeet ja ruuat. Puolen vuoden välein maksan kaikki vakuutukset. Rahaa jää siis säästöön ja lapsen vaatteisiin sekä harrastuksiin. Ja joo kuukausiansioni ovat 3500€/kk, olleet jo 2005 vuodesta lähtien.

Vierailija
69/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:06"]

Siis häh! Oletteko tosissanne että autoa varten pitää ottaa velkaa?!? Noita ihan hyvä kuntoisia vanhoja autoja saa 2500-5000€:lla jopa, merkistä riippumatta. Ja joku 25-35 000€ autosta on myös suht halpa hinta, jonka pystyy kuka vaan maksamaan ilman lainaa. No tietenkin näillä persaukisilla, jotka ovat aina polttaneet rahansa, voi olla vaikeata ostaa auto. Itselläni on tosiaan uuden auton hinnan verran säästössä rahaa säästötilillä. Autoa en kyllä ole ostanut, enkä osta. Vanhempien halpisauto kia ceed:iä lainailen kun tarvin autoa.

[/quote]Hä, oletko tosissasi että pitäisi ajaa jollain viiden tonnina paskakasalla, ihan vai siksi ettei olisi velkaa? Mikä elämässä muuttuu velattomana paremmaksi?

[/quote]

Tässä se taas tuli ilmi, miksi suomalaisten talous ja suomen talous on retuperällä. Pellet ostaa lainalla kaiken, eikä osaa säästää, eikä tajua säästämisen ideaa. Säästämisen ideahan on se että on rahaa huonon päivän varalle tai rahaa ostaa jotain tarpeellista, ettei tarvitse ottaa velkaa. Velalla ei pitkälle elellä ja ei ole kiva että omat muksut makselee meidän velkoja. Yleensä kun ostan jotain, niin ostan sellaista jonka arvo säilyy tai jopa kohoaa ja siitä saa hyvät rahat kun myy. Ja en näe mitään typerää siinä että rahaa on uuden henkilöauton verran tilillä. Mieluummin maksan kerralla sen auton, mökin, asunnon tai veneen, kuin jäisin makselemaan jotain velkoja siitä. Näin ollen se itse ostamani tuote on minun, eikä pankin ja voin vaikka heti myydä sen halutessani pois, eikä kukaan kyselisi mitään,eikä tarvitsisi maksella mitään vanhoja velkoja myydystä tuotteesta pankille, vaan voisin pitää saamani rahat itselläni. Tälläkään hetkellä ei tarvitse surkutella mitään, eikä ottaa lainaa jos esim tulisi vaikka vesivahinko, a) kotivakuutus korvaisi suuren osan ja jotain mitä itse joutuisi makselemaan, voisi tililtä ottaa. Tai jos sairastuisin niin tilillä olisi hätävara rahaa. Muutenkin kun tulevaisuus tulee olemaan se, että emme luultavasti tule saamaan eläkettä, koska valtio on persaukinen, niin minulla on säästöjä, joilla voin elättää itseäni. Eli te joilla ei ole säästöjö ja ette osaa säästää tulette tippumaan sudenkuoppaan. No ei ole minun ongelmani. ;-)

[/quote]Suomalaisillahan on tosi vähän velkaa ja se kertoo vain siitä että ei ymmärtetä raha-asioista hevon vittua ja ollaan ylpeitä kun ei omisteta mitään, mutta eipähän ole velkaakaan. Rikkailla on aina velkaa, se on keino vaurastua.

Vierailija
70/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole syntyneet kultalusikka perseessä.

Kun se auton tarve tulee, niin silloin se pitää yleensä ostaa. Jos ei ole sellaisessa tilanteessa että olsi säästöjä, niin vaihtoethoina on säästää joko etukäteen tai jälkikäteen. Kumpi on fiksumpaa, säästää ostaaksen auton, vai ostaa auto lainalla, jos esimerksiksi työpaikan vastaanottominen on siitä autosta kiinni?

Olen ajanut omilla ja rahoitusyhtiön autoilla, sen mukaan mikä on ollut oma rahatilanne ja millä hinnalla rahoituksia on tarjottu. En ole huomannut autossa mitään eroa käytössä sen perusteella että kukan sen papereissa omistaa.  Ihan samalla tavalla se on käytännösä minun vaikka olisi ostettu rahoituksella ja autokaupan yhteydessä ei haittaa pätkääkään vaikka vanhasta olisi vielä vähän maksamatta.

Vierailija
71/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:06"]

Siis häh! Oletteko tosissanne että autoa varten pitää ottaa velkaa?!? Noita ihan hyvä kuntoisia vanhoja autoja saa 2500-5000€:lla jopa, merkistä riippumatta. Ja joku 25-35 000€ autosta on myös suht halpa hinta, jonka pystyy kuka vaan maksamaan ilman lainaa. No tietenkin näillä persaukisilla, jotka ovat aina polttaneet rahansa, voi olla vaikeata ostaa auto. Itselläni on tosiaan uuden auton hinnan verran säästössä rahaa säästötilillä. Autoa en kyllä ole ostanut, enkä osta. Vanhempien halpisauto kia ceed:iä lainailen kun tarvin autoa.

[/quote]Hä, oletko tosissasi että pitäisi ajaa jollain viiden tonnina paskakasalla, ihan vai siksi ettei olisi velkaa? Mikä elämässä muuttuu velattomana paremmaksi?

[/quote]

Tässä se taas tuli ilmi, miksi suomalaisten talous ja suomen talous on retuperällä. Pellet ostaa lainalla kaiken, eikä osaa säästää, eikä tajua säästämisen ideaa. Säästämisen ideahan on se että on rahaa huonon päivän varalle tai rahaa ostaa jotain tarpeellista, ettei tarvitse ottaa velkaa. Velalla ei pitkälle elellä ja ei ole kiva että omat muksut makselee meidän velkoja. Yleensä kun ostan jotain, niin ostan sellaista jonka arvo säilyy tai jopa kohoaa ja siitä saa hyvät rahat kun myy. Ja en näe mitään typerää siinä että rahaa on uuden henkilöauton verran tilillä. Mieluummin maksan kerralla sen auton, mökin, asunnon tai veneen, kuin jäisin makselemaan jotain velkoja siitä. Näin ollen se itse ostamani tuote on minun, eikä pankin ja voin vaikka heti myydä sen halutessani pois, eikä kukaan kyselisi mitään,eikä tarvitsisi maksella mitään vanhoja velkoja myydystä tuotteesta pankille, vaan voisin pitää saamani rahat itselläni. Tälläkään hetkellä ei tarvitse surkutella mitään, eikä ottaa lainaa jos esim tulisi vaikka vesivahinko, a) kotivakuutus korvaisi suuren osan ja jotain mitä itse joutuisi makselemaan, voisi tililtä ottaa. Tai jos sairastuisin niin tilillä olisi hätävara rahaa. Muutenkin kun tulevaisuus tulee olemaan se, että emme luultavasti tule saamaan eläkettä, koska valtio on persaukinen, niin minulla on säästöjä, joilla voin elättää itseäni. Eli te joilla ei ole säästöjö ja ette osaa säästää tulette tippumaan sudenkuoppaan. No ei ole minun ongelmani. ;-)

[/quote]Suomalaisillahan on tosi vähän velkaa ja se kertoo vain siitä että ei ymmärtetä raha-asioista hevon vittua ja ollaan ylpeitä kun ei omisteta mitään, mutta eipähän ole velkaakaan. Rikkailla on aina velkaa, se on keino vaurastua.

[/quote]

No tuuppa tänne, niin näet ei meidän kämppä on täynnä tavaroita. Pulaa ei ole mistään. Kämppä on muutenkin kaksio parvekkeella, kylmähuoneella, varastolla ja polkupyöräkellarilla, ihan helsingissä. Vanhemmilla vantaalla 1,5 miljoonan markan kämppä jossa on 9 huonetta, keittiö, 2 vessaa, sauna, autotalli, etupiha 2 omaa autoa, noiden lisäksi meillä on 2 mökkiä, toinen tampereella ja toinen santiksen edustalla olevassa saaressa. Mitään ei olla ostetu lainarahalla, vaan säästöillä, palkoilla ja perinnöllä ja rahaa on.

Vierailija
72/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skodalla ja eikös se ole ihan bemarin näköinenkin.

Vierailija
73/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla Škodalla ajellaan. En kyllä paljon kalliinpaa raaskisi ostaakaa, tuo 25 000€ tuntui jo aika isolta summalta pistää autoon.

Vierailija
74/74 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote]

No tuuppa tänne, niin näet ei meidän kämppä on täynnä tavaroita. Pulaa ei ole mistään. Kämppä on muutenkin kaksio parvekkeella, kylmähuoneella, varastolla ja polkupyöräkellarilla, ihan helsingissä. Vanhemmilla vantaalla 1,5 miljoonan markan kämppä jossa on 9 huonetta, keittiö, 2 vessaa, sauna, autotalli, etupiha 2 omaa autoa, noiden lisäksi meillä on 2 mökkiä, toinen tampereella ja toinen santiksen edustalla olevassa saaressa. Mitään ei olla ostetu lainarahalla, vaan säästöillä, palkoilla ja perinnöllä ja rahaa on.

[/quote]No mulla on itsellä 2.4 miljoonan markan talo ja kokonaan velkarahalla hankittu, lähtötilanteessa ei ollu penniäkään omaisuutta. Eikä muuten ole kovin paljon enää lainaa jäljellä. Tässä se nähtiin miten hyvin velan ottamisella tienaa. Jos olisin jäänyt 15 vuotta sitten jäänyt säästämään asuntoa varten, asuisin ehkä edelleen vuokralla ja olisin saanut ehkä juuri ja juuri tuon kaksion hinnan säästettyä.

Velattomia ovat vain köyhät, luottotiedottomat ja tyhmät. Näin se vaan on.