Kuukautiskierron lyheneminen, miksi?
Ennen oli aina 28. Nyt ollut 26, 17, 23. Ikää 39. Missä vikaa vai normaalia?
Kommentit (27)
Mulla on käynyt samoin. Noin 28-30 päivän kierto lyhentynyt 26-27 päiväiseksi. En käytä hormonivalmisteita, ikää 35. Äitini vaihdevuodet alkoivat 45-vuotiaana, joten kaipa tässä viedään näitä vikoja "nuoruusvuosia" :D
Mulla on auttanut yrttiteesekoitus pidentämään kierron taas noin 28 päivään (kyllä, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin), jota tosin pitää muistaa juoda pitkin kiertoa, vahvana ja melko paljon. Auttaa muuten myös menkkakipuihin :) Huomaan heti, jos on unohtunut lipittää litkua: kipeämmät kuukautiset ja lyhyempi kierto.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käynyt samoin. Noin 28-30 päivän kierto lyhentynyt 26-27 päiväiseksi. En käytä hormonivalmisteita, ikää 35. Äitini vaihdevuodet alkoivat 45-vuotiaana, joten kaipa tässä viedään näitä vikoja "nuoruusvuosia" :D
Mulla on auttanut yrttiteesekoitus pidentämään kierron taas noin 28 päivään (kyllä, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin), jota tosin pitää muistaa juoda pitkin kiertoa, vahvana ja melko paljon. Auttaa muuten myös menkkakipuihin :) Huomaan heti, jos on unohtunut lipittää litkua: kipeämmät kuukautiset ja lyhyempi kierto.
Täällä yksi jolla kierto alkanut lyhentyä. Olisiko tämän ylläoleva kirjoittaja tai muu asiasta tietävä linjoilla - mikä yrttitee tähän auttaisi, onko joku valmis sekoitus?
Vanha ketju mutta nostan. Mitä on tämä edellä mainittu yrttitee?
Voi perhana. Ei edes kahta kokonaista viikkoa ilman menkkoja! Ikää 42 ja menkat ilmoittelee tulostaan nyt kierron 22. päivänä. Tätäkö tämä nyt sitten on? 😬 Miten tässä nyt sitten tietää, koska ne pirulaiset aina ilmaantuu seuraavan kerran?
Mulla alkoi kuukautiset 11-vuotiaana ja sain kuopuksen 41-vuotiaana...
Moni varmaan jo vastasikin... tuo on normaalia, ja lyhyimmillään kierto on noin 42-vuotiaana. Eli menet ihan speksien mukaan jos nyt on alkanut lyhentymään.
Harmi ettei näistä puhuta tai opeteta. Aika iso asia terveydessä, yhtä iso kuin kuukautisten alkaminenkin aikoinaan. Kaiken tiedon on saanut kaivaa netistä, onneksi on netti.
syitä voi olla muitakin tottakai tai sitten se on jo menoa. Ei se ikää kato.