G: Oletko koskaan tehnyt rikosta? Jäitkö kiinni?
Kommentit (41)
Kuka ei olisi koskaan rikkonut lakia?!
Itse olen mm. kävellyt päin punaisia, ajanut ylinopeutta, pyöräillyt ilman kypärää ja jopa kaunistellut veroilmoitusta. Mistään edellä mainituista en ole (vielä) joutunut vaikeuksiin.
Olen trokannut viinaa virosta, käyttänyt ja hallussa pitänyt huumaavia lääkeaineita ilman reseptiä, huijannut verottajaa
Ehkä jotain muutakin lisäksi
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 15:52"]Olen trokannut viinaa virosta, käyttänyt ja hallussa pitänyt huumaavia lääkeaineita ilman reseptiä, huijannut verottajaa
Ehkä jotain muutakin lisäksi
[/quote]
Näistä en jäänyt kiinni
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 14:58"]Olen tehnyt rikoksia useammankin kerran, kiinni olen jäänyt vain kerran. Seurauksena istuin poliisin kopissa ja kuulusteluissa 3 päivää ja nyt minulla on ehdollinen vankeustuomio.
Lisäksi on tullut tehtyä pikkurikkeitä, kuten punaisia päin kävelyä ja muuta tuollaista, mutta sellaisista ei varmaan tässä ollut kyse.
[/quote]
Mitä oot tehny jotta ehdollinen?
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 14:58"]Olen tehnyt rikoksia useammankin kerran, kiinni olen jäänyt vain kerran. Seurauksena istuin poliisin kopissa ja kuulusteluissa 3 päivää ja nyt minulla on ehdollinen vankeustuomio.
Lisäksi on tullut tehtyä pikkurikkeitä, kuten punaisia päin kävelyä ja muuta tuollaista, mutta sellaisista ei varmaan tässä ollut kyse.
[/quote]
Mitä oot tehny jotta ehdollinen?
[/quote]
Tuomittiin törkeästä huumausainerikoksesta, joskin on valitus juuri vedossa, koska törkeän rikoksen kriteerit eivät asianajajani mukaan tässä täyttyneet. Mutta kai tuo on vähän tulkintakysymys, syyttäjä tietty hakee aina sen mahdollisimman kovan tuomion.
En ole koskaan jäänyt rikoksesta kiinni. En myöskään tiedä rikoksen ja rikkeen eroa jokaisessa tapauksessa. Joitain rikoksiani ja rikkeitäni pidän myös silkkana kansalaistottelemattomuutena, mikä on mielestäni vain tervettä!
Kävellyt punaisia päin (ajatuksissani).
Kadun/tien saa muuten ylittää kohdasta, jossa ei ole suojatietä, mutta silloin jalankulkija väistää.
Olen nuorempana varastellut ja väärinkäyttänyt reseptilääkkeitäni sekä myynyt niitä huumeina eteenpäin. Lyönyt yhtä poikaa, valehdellut virkamiehille, käyttänyt päihteitä ym. alaikäisenä... Myös kaikenlaisia pieniä rikkeitä on ollut. Huh huh, en edes muistanut miten syntinen ihminen olenkaan. Olen 18- vuotias.
Jäin 14-vuotiaana kiinni karkin näpistyksestä, ja vaikka sillä ei ollutkaan mitään muita seurauksia kuin että jouduin vanhempieni kanssa poliisin puhutteluun, se oli aivan järkyttävän nöyryyttävää, enkä sen jälkeen todellakaan enää varastanut mitään.
Jos ylinopeuden ajaminen lasketaan niin rikon kyllä lakia siltä osin edelleen säännöllisesti, enkä ole vielä näiden 25 vuoden ylinopeushistoriani jälkeen jäänyt siitä kiinni.
Ekaluokalla minä ja yksi kaverini varastelimme muiden pikkutavaroita ihan pelkän jännityksen kannalta varsin runsaasti. Emme edes jääneet siitä koskaan kiinni mutta kätkömme, johon näitä oli säilötty löydettiin. Sittemmin minulla ei ole kleptomaniataipumusta ollut, joskin muutamia kertoja olen baarista kääräissyt lasin mukaan laukkuun.
Muuten olen useita kertoja salakuljettanut sallittua suuremman määrän nesteitä lentokentän turvatarkastuksesta joko tahallisesti tai vahingossa mutta tämä ei taida olla ainakaan Suomen rikoslaissa. Olen myös ajanut moottoripyörää ilman korttia sekä lentänyt pienlentokonetta ilman lentolupaa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:39"]
Ekaluokalla minä ja yksi kaverini varastelimme muiden pikkutavaroita ihan pelkän jännityksen kannalta varsin runsaasti. Emme edes jääneet siitä koskaan kiinni mutta kätkömme, johon näitä oli säilötty löydettiin. Sittemmin minulla ei ole kleptomaniataipumusta ollut, joskin muutamia kertoja olen baarista kääräissyt lasin mukaan laukkuun.
Muuten olen useita kertoja salakuljettanut sallittua suuremman määrän nesteitä lentokentän turvatarkastuksesta joko tahallisesti tai vahingossa mutta tämä ei taida olla ainakaan Suomen rikoslaissa. Olen myös ajanut moottoripyörää ilman korttia sekä lentänyt pienlentokonetta ilman lentolupaa.
[/quote]
Ai niin, mistään näistä en ole jäänyt kiinni.
Näpistin sedältä rahaa taskusta koska siellä oli yleensä aina kolikoita. Oli nk vanhapoika ja joi aika paljon.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:46"]
Näpistin sedältä rahaa taskusta koska siellä oli yleensä aina kolikoita. Oli nk vanhapoika ja joi aika paljon.
[/quote]kiinni en jäänyt mutta hyödyin kyllä mukavasti hänen kuoleman jälkeen eli sain perintöjä
Ajanut pilvessä . Älkää kokeilko jumalauta ikinä
Jos niitä on, niin varmaan niitä kannattaa täällä tunnustaa. :D Ei tämä netti nyt niin anonyymi paikka ole.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 15:45"]
Kuka ei olisi koskaan rikkonut lakia?!
Itse olen mm. kävellyt päin punaisia, ajanut ylinopeutta, pyöräillyt ilman kypärää ja jopa kaunistellut veroilmoitusta. Mistään edellä mainituista en ole (vielä) joutunut vaikeuksiin.
[/quote]
juuri näin.
Vaihdoin yhden Mersun ja volkkkarin rekisterikilvet keskenään (oli kuulkaa melkoinen työ ku olin vähän humalassa) oon kävellyt päin punaisia, juossut tien yli kohdasta jossa ei ole suojatietä, pöllinyt pölykapselin kyttien autosta. (miksi olivat jättäneet yksin siihen missä oli, en tiedä) en jäänyt kiinni mistään.
Olen varastanut rahaa ja tavaraa varmaan tuhansien eurojen edestä :( olen sairas.
Nuorena näpistin karkkia ja tiimarista jotain pientä roinaa. Spraymaalilla maalattiin alikulkutunnelia. Murtauduttiin kouluun ikkunan kautta ja Ilma korttia olen ajanut muutaman kerran. Mistään en jäänyt kiinni. Pientä ylinopeutta saatan toisinaan ajaa. Tuo kortitta ajo olisi saattanut harmittaa, koska autokoulu alkoi seuraavana päivänä.
Nuorena tuli hieman säädettyä. Ei mitään vakavaa kuitenkaan. Nykyään olen ihan kuuliainen ihminen...tuota ylinopeutta lukuunottamatta.