Voi kun sais 80-luvun takaisin
Silloin oli kaikki jotenkin parempaa. Musiikki oli hyvää, vaatteet ja tukkatyyli ihania. Ah, ne kaikki ihanat pastellin sävyt ja julmetut olkatoppaukset.
Oli rennompaa ja ihmiset oli rennompia sekä kesätkin tuntui erilaisilta.
Matkapuhelimia näkyi vain jupeilla. Ei ollut facebookkia tai instaa. Oltiin enemmän ulkona ja näki kavereita joka päivä. Se oli jotenkin tosi mutkatonta kaikki, vai muistanko väärin?
No onneks nykyään on tietokone, jossa on youtube, josta voi kuunnella iki-ihania kasaribiisejä.
Kommentit (94)
80-luvulta on paljon kivoja muistoja - musiikki, hassu värikäs muoti, telkkariohjelmat.. Kreppihiukset olivat hot :D
Tykkäsin punk-tyylistä ja ihailin gootteja, joku oli uskaltanut lävistää nenänsäkin mikä minusta oli mahtavaa :D
Muistoni 80-luvulta ovat tosi naiiveja koska olin niin nuori silloin, osasin pitää hauskaa ja nauttia. Se on varmasti suurin syy siihen miksi pidän 80-luvusta.
Mutta on asioita jotka ovat nykyään paremmin. Ihmiset ovat tiedostavampia ja suvaitsevampia, terveydenhuolto on parempaa, luontoon ja eläimiin kiinnitetään enemmän huomiota (syystäkin)...
Toki moni asia on huonomminkin, mutta luultavasti tulemme kaiholla muistelemaan tätäkin vuosikymmentä )
Kapakat menivät kiinni yhdeltä yöllä ja laukun saattoi huoletta jättää merkiksi varatusta paikasta. Paikka säilyi ja laukku säilyi. Tytöt joivat vain pohjaksi lonkeroa, kapakassa sinistä enkeliä tai auringonnousua.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 15:46"]
80-luvun musiikki ihan hirveetä paskaa ja pukeutuminen vieläkin hirveempää. Sen sijaan kultainen 70-luku, siinä oli sitä jotakin.
[/quote]
No jaa, minulle käy kumpikin. Välillä BCR:ää, välillä Big Countrya. :)
T. vm 1965
Aivan ihanaa oli. Silloin oli kunnon meno ja miehetkin oli komeita!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 15:46"]
80-luvun musiikki ihan hirveetä paskaa ja pukeutuminen vieläkin hirveempää. Sen sijaan kultainen 70-luku, siinä oli sitä jotakin.
[/quote]
No jaa, minulle käy kumpikin. Välillä BCR:ää, välillä Big Countrya. :)
T. vm 1965
[/quote]
Kaivoit sitten 70-luvulta sen kaikkein paskimman vaihtoehdon :D
Pikkusen erilaiset muistot mulla 70-luvun musasta : CCR, Led Zeppelin, Jethro Tull, Pink Floyd ja tottakai Hurriganeskin :)
vm 1960
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 18:13"]
Kaivoit sitten 70-luvulta sen kaikkein paskimman vaihtoehdon :D
Pikkusen erilaiset muistot mulla 70-luvun musasta : CCR, Led Zeppelin, Jethro Tull, Pink Floyd ja tottakai Hurriganeskin :)
vm 1960
[/quote]
Led Zeppelin: Robert Plantin kauhea kirkuminen, ei jaksa. Ulkonäkö ja lavaesiintyminen äklöä machopullistelua (oli sillä myöhemmin kyllä yksi hyväkin biisi, 29 Palms). Jethro Tull ja Pink Floyd hirveetä progee, huhhuh. Niitä tilulii-urkubiisejä kuunnellessa nukahtaa. Hurriganes oli -63 syntyneen mieheni lempibändejä, mutta Tallahassee Lassie on niitä ainoita, joista minulle tulle lapsuus mieleen. Creedence (ei ikinä CCR), siitä olen samaa mieltä, tosin itse löysin bändin vasta loppuvuodesta 1980 sen K-Tel-tv-mainoskampanjan avulla. Kais sen muistat?
Seiskytluku? BCR, Abba, Mud, Sweet, Suzi Quatro, Hot Butterin Pop Corn, Christien Yellow River, Slikin Forever And Ever. Luvun loppupuolella ELO, Kate Bush ja Kontran Jerry Cotton, Cloutin Substitutesta puhumattakaan.
Ja kesällä 1980 tuli Beatles, ja muuttikin sitten kaiken. :)
8
Eiks Beatles tullu jo 60-luvulla?
Tää on parempi. Muistan kun silloisen poikaystäväni kanssa kierrettiin Datsunilla suomea ja yövyttiin missä milloinkin. Tämä biisi soi monta kertaa sen reissun aikana. Sitä rakkauden määrää ja niitä ihania suudelmia öisin. Nousee iho kananlihalle ja pala kurkkuun. Se oli elämäni upein kesä.
Rockradion Beatles-kuunnelma vuodelta 1980 oli hauska.
80 - luku?
Kylmä sota, suomettuminen, HI - virus leviää hallitsemattomasti, tuhkarokkoa vielä yleisesti, bensan lisäaineena koko vuosikymmenen ajan edelleen lyijy. Ei kiitos.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 19:16"]
[/quote]
Voi sinua, miten nuori olet! Kesällä 1980 Ylen rinnakkaisohjelma esitti lauantaisin kymmenosaisen kuunnelmasarjan Olipa kerran Beatles ja aina sen jälkeen puoli tuntia Beatles-musiikkia. Siitä innostuin Beatlesistä - tosin olin kuullut heidän musiiikkiaan radiosta koko pienen ikäni. Sillä tiellä olen edelleen. :)
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/olipa_kerran_beatles_41123.html#media=41127
Mutta 80-luvulla tykkäsin myös aikansa hittimusiikista. Totta kai, olihan se minulle ns. parasta aikaa, eli ikävuodet 14-25.
Vaikka aika kultaakin muistot niin ihan faktahan se on että -80 luvulla elämä oli aivan helvetin paljon mutkattomampaa kuin nykypäivänä. Kesät olivat aurinkoisia ja talvet lumisia. Omat ongelmathan silloinkin oli, mutta ne eivät olleet mitään verrattuna tähän päivään :(
Todellakin 80-luku oli niin paras! :)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 19:16"]
[/quote]
Voi sinua, miten nuori olet! Kesällä 1980 Ylen rinnakkaisohjelma esitti lauantaisin kymmenosaisen kuunnelmasarjan Olipa kerran Beatles ja aina sen jälkeen puoli tuntia Beatles-musiikkia. Siitä innostuin Beatlesistä - tosin olin kuullut heidän musiiikkiaan radiosta koko pienen ikäni. Sillä tiellä olen edelleen. :)
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/olipa_kerran_beatles_41123.html#media=41127
Mutta 80-luvulla tykkäsin myös aikansa hittimusiikista. Totta kai, olihan se minulle ns. parasta aikaa, eli ikävuodet 14-25.
[/quote]
Mulla kans parasta aikaa. Voih.
Ei se 80-luku silloin tuntunut ihmeellisemmältä ajalta, enkä erityisemmin pitänyt silloisesta listamusiikista noin keskimäärin, ihailin ennemminkin 60-lukua. Nythän tuo kasariaika ja -musiikki tuntuu jo kovin nostalgiselta. Silloin olin nuori ja kaunis ja elämässäni tapahtui kaikenlaista kivaa. Nuo henkilökohtaiset muistot kultaavat koko vuosikymmenen, niin kai yleensäkin ihmisille käy?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 19:28"]
80 - luku?
Kylmä sota, suomettuminen, HI - virus leviää hallitsemattomasti, tuhkarokkoa vielä yleisesti, bensan lisäaineena koko vuosikymmenen ajan edelleen lyijy. Ei kiitos.
[/quote]
Hassua, miten eri lailla muistamme asiat. Minäkin kävin kerran rauhanmarssilla (Ronnie ja Leonid pahimmillaan), mutta ei nuo asiat ole se, jonka parhaiten muistan. Autokoulu, lukio ja valkoinen lakki, opiskelut ja muutto suurempaan kaupunkiin, mukavat ystävyyssuhteet, sitten 80-luvun viimeisenä vuonna aviomieheni tapaaminen - ne ovat päällimmäisenä mielessäni. Ja se musiikki. :)
8,11&17
Mä kävin peruskoulua -80-luvulla ja mua kiusattiin koulussa. Vasta lukiossa, joka alkoi -90-luvulla sain rauhan kiusaajilta. Ei mikään maailman paras vuosikymmen mulle. Eli en todellakaan haluais takas.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 19:28"]
80 - luku?
[/quote]
Alapeukuttajat hei han oikeasti, missä tynnyrissä te silloin 80 - luvulla oikein elitte? Muistelkaa mitä ohjelmaa tuli radiosta ja telkkarista. Kaivelkaa nuo ohjelmat esille vaikkapa youtubesta tai ylen arkistoista ja kuunnelkaa uudelleen. Lehdissä oli tasan yksi totuus. Hallitukseen valittiin vain ne puolueet, joiden valintaan Moskovasta saatiin lupa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomettuminen
Suomettumisen ajan loppuun asti Suomi ei todellakaan ollut puolueeton tai itsenäinen valtio. Vasta kun Neuvostoliitto hajosi 1991 loppui toisinajattelijoiden vainoaminen ja syyttely neuvostovastaisuudesta.
80-luvulta on paljon kivoja muistoja - musiikki, hassu värikäs muoti, telkkariohjelmat.. Kreppihiukset olivat hot :D
Tykkäsin punk-tyylistä ja ihailin gootteja, joku oli uskaltanut lävistää nenänsäkin mikä minusta oli mahtavaa :D
Muistoni 80-luvulta ovat tosi naiiveja koska olin niin nuori silloin, osasin pitää hauskaa ja nauttia. Se on varmasti suurin syy siihen miksi pidän 80-luvusta.
Mutta on asioita jotka ovat nykyään paremmin. Ihmiset ovat tiedostavampia ja suvaitsevampia, terveydenhuolto on parempaa, luontoon ja eläimiin kiinnitetään enemmän huomiota (syystäkin)...
Toki moni asia on huonomminkin, mutta luultavasti tulemme kaiholla muistelemaan tätäkin vuosikymmentä )