Onko muiden miehet tällaisia?
Mies on kotona suurimman osan ajasta kärttyinen, puuhailee omien harrastustensa parissa eikä juuri välitä viettää yhteistä aikaa. "Mitä me muka yhdessä tehtäis?" Usein mies on pahalla tuulella pikkuasioista, jotka eivät ole muiden syytä (avaimet hukassa, mies on myöhässä jostain jne) ja purkaa tätä oloaan sanomalla muille ikävästi, vaikka muut kotona olisivat neutraalisti/ystävällisesti. Jossain välissä saattaa sanoa, että olet rakas ja tärkeä ja sitten taas palataan tuohon kärttyiseen ja omiin oloihin vetäytyvään olotilaan. Joskus kohdalle osuu hyvä päivä, mutta joku pikkuasia voi pahoittaa miehen mielen pitkäksi aikaa.
Sitten, kun miehen kanssa on asioilla kodin ulkopuolella ja tavataan vaikka joku tuttu kaupassa (miehen entinen työkaveri tms), niin on toinen ääni kellossa. Mies on iloinen, puhelias, ystävällinen ja kertoo hauskoja juttuja. Kun ulkopuolinen poistuu tilanteesta, mies muuttuu taas oman puolison/perheen kesken mörrimöykyksi. Harmittaa, että minä saan kotona katsella niitä miehen huonoja puolia ja työkaverit, kaverit ja tutut saavat sen "mukavan ja hauskan Jannen". Olen yrittänyt sanoa tästä asiasta miehelle, mutta hän ei ymmärrä asiaa.
Onko muilla tällaista? Mikä tilannetta voisi helpottaa?
Ap
Kommentit (29)
Mitä itse saat tuollaiselta suhteelta?
Kaikkein tyhmintä on kysyä muilta neuvoa ja noudattaa niitä.
Hän on kyllästynyt sinuun ja olet vain ärsytyksen aihe valitettavasti.
Jos ei ole masennus kyseessä, on kyllä pienen kehityskeskustelun paikka.
Kerro, että hän ei voi kohdella sinua noin.
Onpa taas asiallisia vastauksia...
Sitä ahdistaa parisuhteessa. Epätyytyväinen suhteeseen. Olin itse tuollainen vikat vuodet ennen kuin erottiin. Kannattaa heti yrittää jotain, kohta jo myöhäistä. M40
Miehellä on matalat testosteronitasot. En tiedä, voisiko se vaikuttaa asiaan?
Ap
Joo, kaikki maapallon 3.5 miljardia miestä ja silleen.
Itse olet miehesi, huom! YKSIKÖSSÄ! valinnut
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on matalat testosteronitasot. En tiedä, voisiko se vaikuttaa asiaan?
Ap
Jos seksiä ei oke, niin taatusti masentaa (molempia)
Omasta mielestäni tuo on kunnioituksen puutetta. Itse tiedän tuollaisia miehiä, jotka ovat olleet tyytymättömiä suhteeseensa jotka ovat sitten pettäneetkin ja parisuhde päättynyt.
Voisiko mies olla masentunut? Tuskin on koko ajan ikävällä tuulella ja kuitenkin kertoo rakastavansa?
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehet ovat niin avuttomia tossukoita etteivät osaa sanoa sitä ääneen vaan heitä pitää tulkita kuin pikkuvauvaa? Säälittävää.
Meillä oli tuollaista ja vielä paljon pahempaa.
Ero tuli pitkän terapian jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miehet ovat niin avuttomia tossukoita etteivät osaa sanoa sitä ääneen vaan heitä pitää tulkita kuin pikkuvauvaa? Säälittävää.
Kaikki miehet taas joo 🤣🤣🤣
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta ei lisää puuroon kaurakermaa, vaan syö sen voisilmän kera. Meillä ei ole koskaan, ei siis ikinä, riitaa mistään asiasta.
Justiin tuollainen.Petturi joka suhteessa.Vain omat menot/harrastukset kiinnosti ja ulkopuoliset naiset.Oma perhe ja lapset,koti sekä perheen kanssa harrastaminen/matkustelu ei niinkään.Ero tuli.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta ei lisää puuroon kaurakermaa, vaan syö sen voisilmän kera. Meillä ei ole koskaan, ei siis ikinä, riitaa mistään asiasta.
Jos mie söisin tuota kaurakermaa,niin sais ukko viikon siivota seiniä riplasta...
Ei ole tuollaista. Hakisin apua terapiasta, joku siinö teidän parisuhteessa ja perhe-elämässä on pielessö jos se saa miehen vain mököttämään ja ilkeilemään.