Mitä työpaikan joululahjaksi?
Joka jouluinen ongelma, mitä antaa lahjaksi työntekijöille? Hinta olisi noin 50-70 euroa, pitäisi olla helposti lähetettävissä ja sopia eri -ikäisille ja miehille ja naisille. Antakaa ideoita, mitä olisi kiva saada?
Kommentit (75)
Delicard on hyvä.
Paskin firman joululahja on varmaan Juhlapöydän konvehdit (firma tuhlasi). Olen herkkuper$€, mutta nuo ei kelpaa. Annoin ne anopille.
Ruoka kaupan lahja kortit on verotettavaa tuloa. Eli se saaja maksaa veron ja työnantaja palkan sivukulut
Marimekon esiliina ja patakinnas.Itse sain tuollaisen ja tykkäsin.
Marimekon keittiöpyyhesettikin olisi kiva.
Armytecin laadukas LED taskulamppu.On pienikokoinen ja todella tehokas.Menee tuohon laittamasi hintahaarukan.Aina löytyy käyttöä tuolle, sopii miehelle ja naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas viinipullo ja kylkeen jotain spessua viiniin sopivaa herkkua. Esim. viini + sille sopivat suklaakonvehdit
Miksi viini + ruoka saa alapeukkuja?
Alkoholi on aina huono lahja.
OK, ainakin Suomen ulkopuolella se on aika yleinen lahja. Meilläkin saatu suomalaisessa firmassa monta kertaa. Riippuu varmaan tietysti millainen firma ja henkilöstö on.
Se, että joku on yleistä ei tarkoita että se olisi välttämättä hyvä. Eikä sekään tee asiasta hyvää, että se on suosittua Suomen ulkopuolella.
Tästä voi toki olla eri mieltä, mutta yleisesti ottaen alkoholi lahjana on aika vanhanaikainen valinta.
Riippuu varmaan minkä sukupolven ajattelua edustaa. Alkoholin kulutus laskee koko ajan Suomessa ja nuoremmat sukupolvet juovat viiniä ja oluita maku edellä ja pienissä määrissä. Ei kännääminen ole enää muotia. Maistelukulttuuri on muotia ja siihen sopii hyvin erikoisemmat juomat, kuten kalliit viinit ja erikoisoluet.
Toki ymmärrän, että 50+ sukupolvessa alkoholiin on useilla vähän erilainen suhde.
Heh, olen kolmekymppinen, entinen maistelija ja nykyinen absolutisti, eli piikkisi meni vähän ohi.
Juuri tämän muodikkaan juomakulttuurin takia alkoholi on hankala lahja, koska makuja ja vaihtoehtoja on niin paljon. Toista se oli silloin Kekkosen aikaan, kun kaikille kelpasi sama konjakki ja siksi alkoholilahja tuntuu niin tylsältä, vanhanaikaiselta ja ummehtuneelta.
Ei se ollut mikään piikki, vaan ihan rehellisesti tällaisen 30+ IT-alan työntekijän oma kokemus ja näkemys. Itse ja omat ystävät juovat kohtuudella ja maistellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas viinipullo ja kylkeen jotain spessua viiniin sopivaa herkkua. Esim. viini + sille sopivat suklaakonvehdit
Miksi viini + ruoka saa alapeukkuja?
Alkoholi on aina huono lahja.
Mä en tajuu miksi yksi viinipullo olisi ongelma. Ei sillä kukaan kovia kännejä vedä.
Kerro sitten, mitä minä, absolutistisukuun kuuluva absolutisti teen sille viinipullolle, jonka sain lahjaksi 4,5 vuotta sitten. Myös ne harvat ystävät, joita minulla on, ovat absolutisteja, joten en tiedä ketään, jolle voisin sen pullon antaa. Enkä ole tottunut käyttämään alkoholijuomia yhtään mihinkään.
Harmi, ei osu just sulle, niin kuin ne pellavaiset pyyhkeet tai lasilyhdyt ei välttämättä osu mulle. Terveisin, aika monta itselle tarpeetonta firman lahjaa saanut.
Ei alkoholia. Joku voi olla ex alkoholisti tai vaikka toipuva.
Villasukat ja suklaata😁
Delicard on ollut tähän mennessä ainoa järkevä ehdotus, ota ap se.
Lahjakortti hierontaan/kauneushoitolaan. Sopii kaikille niin miehille kuin naisille.
Torkkupeitto, pöytäliina (esim. Marimekko, Vallila tai Finlayson), saunaan pellavaisia laudeliinoja + muuta saunatavaraaa, pussilakanasetti x 2 (Finlaysoniin tai Vallilaan riittää rahat), Pentikin hopean värinen poro
Vierailija kirjoitti:
Mikä *itun delicard?!
KVG, vai ymmärrätkö sitäkään? 😄
Jos kaipaat joululahjaideoita työntekijöille, niin Elämyslahjoilta eivät ideat lopu kesken. Olemme vuosien varrella koonneet valikoimaan kaikkea aina panimovierailusta karting-ajoon. Klikkaile tekemään joululahjalöytöjä Elämyslahjojen yli 1300 elämyksen valikoimaan, jos sieltä saisit inspiraation uudenlaiseen lahjaideaan >>> www.elamyslahjat.fi/joululahjat/
Kuinka monen alaisesi pillun olet testannut?