Mitä työpaikan joululahjaksi?
Joka jouluinen ongelma, mitä antaa lahjaksi työntekijöille? Hinta olisi noin 50-70 euroa, pitäisi olla helposti lähetettävissä ja sopia eri -ikäisille ja miehille ja naisille. Antakaa ideoita, mitä olisi kiva saada?
Kommentit (75)
Itse tykkäisin herkuista ja viinistä. Myös tuo Delicard vaikutta hyvältä, kunhan valitsee omalle henkilöstölle sopivan version.
Delicard tai kiitoskauppalahjakortti. Kaikille jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas viinipullo ja kylkeen jotain spessua viiniin sopivaa herkkua. Esim. viini + sille sopivat suklaakonvehdit
Miksi viini + ruoka saa alapeukkuja?
Alkoholi on aina huono lahja.
Mä en tajuu miksi yksi viinipullo olisi ongelma. Ei sillä kukaan kovia kännejä vedä.
Kaikki ei tykkää ja ne jotka tykkää niin ovat tarkkoja viinin suhteen. Voi aiheuttaa repsahduksen ongelma juopolle. Viini vain on niin huono.
Eikö tää ole vähän tunkkaisen konservatiivinen suomalainen perinneasenne... iso osa ihmisistä pitäisi lahjasta ja yleensä ongelmansa tiedostava ymmärtää antaa eteenpäin. Ei suomalaiset ole ihan niin ongelmaisia. Suljettu arvokas viinipullo on aika helposti eteenpäin annettavissa, jos ei miellytä saajaa.
Et taida tuntea toipuvia alkoholisteja. Tai suomalaisia ylipäätään...
Meillä saa joulun aikaan 2 päivää vapaata joululahjaksi. Päivät saa itse valita. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas viinipullo ja kylkeen jotain spessua viiniin sopivaa herkkua. Esim. viini + sille sopivat suklaakonvehdit
Varmaan silloin, jos henkilöstö on kovin viinaan menevää.
Tai absolutisteja, kuten minä. Ja kun ystäväpiirikään ei juo, ei sitä viinipulloa vaan pistetäkään eteenpäin. Usko pois, se on ihan hyvä työnantajien valveutua siitä, että alkoholi ei ole tänä maailmanaikana mikään yleishyödyke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajuu miksi yksi viinipullo olisi ongelma. Ei sillä kukaan kovia kännejä vedä.
Kyllä se tällä palstalla on! Suorastaan saatanasta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tosiaan olla postitettavissa, joten ruokalahjat tai viinipullot eivät toimi. Samoin lahjakortit ovat poissa laskuista, koska verotus. Pyyhkeet tässä vaiheessa ehkä paras vaihtoehto, mutta eikö niitä ole jo monella?
Ne on kuluvaa tavaraa. Ota Lapuan Kankureiden pellavapyyhe, tuet samalla työllisyyttä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei tykkää ja ne jotka tykkää niin ovat tarkkoja viinin suhteen. Voi aiheuttaa repsahduksen ongelma juopolle. Viini vain on niin huono.
Eikö tää ole vähän tunkkaisen konservatiivinen suomalainen perinneasenne... iso osa ihmisistä pitäisi lahjasta ja yleensä ongelmansa tiedostava ymmärtää antaa eteenpäin. Ei suomalaiset ole ihan niin ongelmaisia. Suljettu arvokas viinipullo on aika helposti eteenpäin annettavissa, jos ei miellytä saajaa.
Et taida tuntea toipuvia alkoholisteja. Tai suomalaisia ylipäätään...
Kai sitä jokainen meistä elää jossain määrin omassa kuplassaan. Osa ei juuri näe ongelmia ja luulee, ettei niitä edes ole. Ja osa näkee ongelmia enemmän ja kuvittelee ne ehkä yleisemmäksi kuin todellisuudessa onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi tuntia palkallista vapaata. Voi käyttää milloin haluaa. Itse olen ollut töissä, jossa ennen juhannusta ja joulua työnantaja päästi vapaille pari tuntia aikaisemmin ja täysi palkka silti tuli.
Meillä saa joululahjaksi päivän vapaata. Ja tiedän, tavallaan "maksaa" työnantajalle paljon, mutta silti... Mulla on ihan kaikki samat työt tehtävänä, tuo tuntuu että on yhtä tyhjän kanssa.
Meillä on saldoja muutenkin työntekijöillä kasassa, joten en usko, että ilahduttaa.
Nuo ruokakorit ja viinit ongelmallisia, kun pitäisi postittaa 19 lahjaa, enkä kyllä halua alkaa käyttää aikaa tuon määrän kasaamiseen ja kuljetuksen hoitamiseen. Lisäksi kuitenkin pikkujouluissa täytyy tänä vuonna etäillä, niin siinä yhteydessä lähiesimiehet varmaan hoitavat ruoka- ja juomajuttuja porukalle.
Jotain pyyhkeen kaltaista siis hakusessa, joka on helppo hankkia ja laittaa postin mukana menemään eri paikkoihin. Tuleeko hyviä saatuja lahjoja mieleen?
Paras työnantajalta saatu joululahja oli Marimekon toilettilaukkusetti / iso + pieni. On ollut käytössä jo yli 20 vuotta. Menee kait hyvinpakattunu xs-pakettina postiluukusta! Noista pyyhkeistä tuli mieleen torkkupeitto - mutta se väri ? Pitäisi sopia kaikkien sisustukseen :-( Entäs metallinen (sellainen "reikämalli", ei lasia) kynttilälyhty + kynttilöitä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tosiaan olla postitettavissa, joten ruokalahjat tai viinipullot eivät toimi. Samoin lahjakortit ovat poissa laskuista, koska verotus. Pyyhkeet tässä vaiheessa ehkä paras vaihtoehto, mutta eikö niitä ole jo monella?
Ne on kuluvaa tavaraa. Ota Lapuan Kankureiden pellavapyyhe, tuet samalla työllisyyttä Suomessa.
Froteepyyhe sopii laajemmalla joukolle. Itsellä on tollanen lahjaksi saatu pellavapyyhe vieläkin paketissa jostain menneltä joululta. En pidä pellavasta ja lisäksi vaatii oman hoitonsa, että pysyy hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, ainakin Suomen ulkopuolella se on aika yleinen lahja. Meilläkin saatu suomalaisessa firmassa monta kertaa. Riippuu varmaan tietysti millainen firma ja henkilöstö on.
Se, että joku on yleistä ei tarkoita että se olisi välttämättä hyvä. Eikä sekään tee asiasta hyvää, että se on suosittua Suomen ulkopuolella.
Tästä voi toki olla eri mieltä, mutta yleisesti ottaen alkoholi lahjana on aika vanhanaikainen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Froteepyyhe sopii laajemmalla joukolle. Itsellä on tollanen lahjaksi saatu pellavapyyhe vieläkin paketissa jostain menneltä joululta. En pidä pellavasta ja lisäksi vaatii oman hoitonsa, että pysyy hyvänä.
Tyttärellä ja miehellään on nuo olleet jo pari vuotta, tykkäävät tosi paljon ja ihan normaalilla pesulla hoituvat. Ja kuivuvat nopeasti. Nuo eivät ole sellaisia karheita tönkköjä, niinkuin jotkut muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, ainakin Suomen ulkopuolella se on aika yleinen lahja. Meilläkin saatu suomalaisessa firmassa monta kertaa. Riippuu varmaan tietysti millainen firma ja henkilöstö on.
Se, että joku on yleistä ei tarkoita että se olisi välttämättä hyvä. Eikä sekään tee asiasta hyvää, että se on suosittua Suomen ulkopuolella.
Tästä voi toki olla eri mieltä, mutta yleisesti ottaen alkoholi lahjana on aika vanhanaikainen valinta.
Riippuu varmaan minkä sukupolven ajattelua edustaa. Alkoholin kulutus laskee koko ajan Suomessa ja nuoremmat sukupolvet juovat viiniä ja oluita maku edellä ja pienissä määrissä. Ei kännääminen ole enää muotia. Maistelukulttuuri on muotia ja siihen sopii hyvin erikoisemmat juomat, kuten kalliit viinit ja erikoisoluet.
Toki ymmärrän, että 50+ sukupolvessa alkoholiin on useilla vähän erilainen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan silloin, jos henkilöstö on kovin viinaan menevää.
Absolutistille varmaan sitten ok. Mä olen meidän firmassa ainoa perheen ulkopuolinen työntekijä. Perhe on uskovainen. Saan aina kaikki heidän saamansa alkoholit, joita sitten taas itse jaan eteenpäin, kun tiedän kelle kelpaa, yhden pullon otan yleensä itselle.
Itse saan vuosittain palkallisen vapaapäivän joulun yhteyteen.
Pistä ap joku neutraali kangaskassi ja jotain käsintehtyä suklaata. Ne saa postitettua. Kasseille nyt on käyttöä varmaan kaikilla, ne on kevyitä postittaa ja suklaata saa menemään siinä postin litteässä paketissa. Jos ei suklaata syö, sen voi pistää kiertoon. Pieni taskulamppu voisi kanssa olla sellainen, mille suurin osa keksii jotain käyttöä joskus jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sitten, mitä minä, absolutistisukuun kuuluva absolutisti teen sille viinipullolle, jonka sain lahjaksi 4,5 vuotta sitten. Myös ne harvat ystävät, joita minulla on, ovat absolutisteja, joten en tiedä ketään, jolle voisin sen pullon antaa. Enkä ole tottunut käyttämään alkoholijuomia yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan minkä sukupolven ajattelua edustaa. Alkoholin kulutus laskee koko ajan Suomessa ja nuoremmat sukupolvet juovat viiniä ja oluita maku edellä ja pienissä määrissä. Ei kännääminen ole enää muotia. Maistelukulttuuri on muotia ja siihen sopii hyvin erikoisemmat juomat, kuten kalliit viinit ja erikoisoluet.
Toki ymmärrän, että 50+ sukupolvessa alkoholiin on useilla vähän erilainen suhde.
Heh, olen kolmekymppinen, entinen maistelija ja nykyinen absolutisti, eli piikkisi meni vähän ohi.
Juuri tämän muodikkaan juomakulttuurin takia alkoholi on hankala lahja, koska makuja ja vaihtoehtoja on niin paljon. Toista se oli silloin Kekkosen aikaan, kun kaikille kelpasi sama konjakki ja siksi alkoholilahja tuntuu niin tylsältä, vanhanaikaiselta ja ummehtuneelta.
Pieni rasiallinen pernaruttobakteeria?
Urheiluetua
Kulttuurietua
Vapaapäivä palkalla