Mitä työpaikan joululahjaksi?
Joka jouluinen ongelma, mitä antaa lahjaksi työntekijöille? Hinta olisi noin 50-70 euroa, pitäisi olla helposti lähetettävissä ja sopia eri -ikäisille ja miehille ja naisille. Antakaa ideoita, mitä olisi kiva saada?
Kommentit (75)
Sellaista mikä sopisi kaikille ei ole olemassakaan.
Jos pitää lähettää niin lahjakortti. Sellaiset kinkkukortit on yleisiä, että kaupasta saa noutaa tietynlaisen kinkun korttia vastaan. Kaikki ei tietty syö kinkkuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista mikä sopisi kaikille ei ole olemassakaan.
Tämä on täysin tottaja yleensä materiaaliset lahjat jää suurimmalla osalla kaapintäytteeksi, koska kaikille tavara harvoin on tarpeellinen.
Siksi suosittelen jotain kulutushyödykettä. Jotain syötävää ja juotavaa. Tai sitten joku lahjakortin tapainen. Palvelut ja elämykset on vaan vähän huonoja lahjoja nyt korona-aikana.
Jotain syötävää. Herkkukori, juustolajitelma.
Ikinä ei löydy sellaista, mikä olisi kaikille hyvä, mutta noita nyt on helppo antaa vaikka eteenpäin.
Pyyheliinasetti on yleishyödyllinen ja helppo antaa eteenpäin, jos ei itse käytä, voi postittaa eikä mene rikki. Ei firman logoja.
Lahjakortin verottaja katsoo rahapalkaksi
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää lähettää niin lahjakortti. Sellaiset kinkkukortit on yleisiä, että kaupasta saa noutaa tietynlaisen kinkun korttia vastaan. Kaikki ei tietty syö kinkkuakaan.
Mieluusti joku vähän ”hehkeämpi” lahjakortti. Kinkun kaikki halukkaat kuitenkin hankkii. Lahja pitäisi olla mun mielestä jotain ekstraa tai ”luksusta” mitä ei välttämättä muuten omin rahoin raaskisi hankkia.
Lahjakortin kohde riippuu todella radikaalisti henkilöstöstä. Jos on heterogeeninen joukko, niin silloin todella vaikea keksiä kaikille sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Laadukas viinipullo ja kylkeen jotain spessua viiniin sopivaa herkkua. Esim. viini + sille sopivat suklaakonvehdit
Miksi viini + ruoka saa alapeukkuja?
S-ryhmän lahjakortti on erittäin käyttökelpoinen.
Vierailija kirjoitti:
Jotain syötävää. Herkkukori, juustolajitelma.
Ikinä ei löydy sellaista, mikä olisi kaikille hyvä, mutta noita nyt on helppo antaa vaikka eteenpäin.
Vaatimuksena oli, että lähetettävissä. Herkkujen pitää siis olla lämpimässä säilyvää, ei juustoja.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortin verottaja katsoo rahapalkaksi
Onko se sitten niin paha? Suurin osa ihmisistä ei halua tavaraa, ja ruokalahjatkin on vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmän lahjakortti on erittäin käyttökelpoinen.
Ja ainakin mun mielestä samalla myös todella tylsä ja mielikuvitukseton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas viinipullo ja kylkeen jotain spessua viiniin sopivaa herkkua. Esim. viini + sille sopivat suklaakonvehdit
Alkoholi on aina huono lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei alkoholia. Herkkukori, jossa on sellaista, mitä voi antaa eteenpäin On täysin mahdotonta saada siihen kaikkia kaikille, joten yleisesti suosittuja tuotteita. Huom, näissä on sellaisia, mistä en itsekään pidä, mutta mitä voisin antaa eteenpäin:
Keksejä, karpalohilloa, jotain muuta hilloa, paholaisen hilloa ehkä, sinappia, laadukasta kahvia, jotain mausteita ehkä, kuivahedelmiä, suklaata. Kun ostaa nämä laadukkaina, saa 50 euroa nopeasti menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, ainakin Suomen ulkopuolella se on aika yleinen lahja. Meilläkin saatu suomalaisessa firmassa monta kertaa. Riippuu varmaan tietysti millainen firma ja henkilöstö on.
Kaksi tuntia palkallista vapaata. Voi käyttää milloin haluaa. Itse olen ollut töissä, jossa ennen juhannusta ja joulua työnantaja päästi vapaille pari tuntia aikaisemmin ja täysi palkka silti tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajuu miksi yksi viinipullo olisi ongelma. Ei sillä kukaan kovia kännejä vedä.
Pitäisi tosiaan olla postitettavissa, joten ruokalahjat tai viinipullot eivät toimi. Samoin lahjakortit ovat poissa laskuista, koska verotus. Pyyhkeet tässä vaiheessa ehkä paras vaihtoehto, mutta eikö niitä ole jo monella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajuu miksi yksi viinipullo olisi ongelma. Ei sillä kukaan kovia kännejä vedä.
Kaikki ei tykkää ja ne jotka tykkää niin ovat tarkkoja viinin suhteen. Voi aiheuttaa repsahduksen ongelma juopolle. Viini vain on niin huono.