Pk-seutulaiset; montako maskitonta näit tänään kaupassa tai julkisessa liikennevälineessä?
Kommentit (37)
Kävin Prismassa bussilla aamupäivällä. Menomatkalla meitä oli 20 henkeä ja maski minun lisäksi 5 muulla. Tulomatkalla oli 5 henkeä ja maski vain minulla ja yhdellä vanhalla naisella.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Prismassa bussilla aamupäivällä. Menomatkalla meitä oli 20 henkeä ja maski minun lisäksi 5 muulla. Tulomatkalla oli 5 henkeä ja maski vain minulla ja yhdellä vanhalla naisella.
Prismassa maskeja oli noin puolella.
Metroasemalla lähes kolmasosalla oli maskit. Lukiolaiset eivät näemmä käytä maskeja, ei tytöt eikä pojat. Niitä oli 15 siinä seuraavalla laiturilla.
Pubissa istuu kaikki maskittomina ja vieri vieressä :/
Valitettavan paljon. Bussipysäkeillä tulossa ja menossa. Jopa puolet.
Ohi menneessä raitiovaunussa ei ollut yhtään maskitonta! Hyvä, ihmiset!
Maskin käyttöasteen on oltava vähintään 80%, jotta maskien joukkovaikutus alkaa näkyä! 50% käyttöaste on aivan liian vähän!
Miten voisin muistaa tuollaisen asian? En edes tiedä montako maskillista olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Maskin käyttöasteen on oltava vähintään 80%, jotta maskien joukkovaikutus alkaa näkyä! 50% käyttöaste on aivan liian vähän!
Mihin tutkimukseen tämä perustuu?
Näppituntumalla sanoisin, että vähän yli puolet pitää maskia päässä. Kaupassa käydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ohi menneessä raitiovaunussa ei ollut yhtään maskitonta! Hyvä, ihmiset!
Kävin myös kävelyllä ja bussi oli pysähtyneenä valoihin. Aika täynnä oli mutta kaikilla näkyi olevan maskit.
En laskenut, mutta laitoin taas merkille, että suurin osa maskittomista on vanhempia ihmisiä, siis pitkällä keski-iässä tai eläkeikäisiä.
Ihan teineillä n. 13-15-vuotiaillakaan ei juuri ole, mutta muut näyttävät käyttävän tunnollisesti.
Joka tapauksessa niin moni, että sosiaalinen paine on iso ja maskittomuus noloa.
Kävin juuri Isossa Omenassa. Noin 1/10 oli ilman maskia. Hyvä Espoo!!
Nyt viime päivinä on alkanut näkymään selvästi enemmän maskeja käytössä (Hki).
Vierailija kirjoitti:
En laskenut, mutta laitoin taas merkille, että suurin osa maskittomista on vanhempia ihmisiä, siis pitkällä keski-iässä tai eläkeikäisiä.
Ihan teineillä n. 13-15-vuotiaillakaan ei juuri ole, mutta muut näyttävät käyttävän tunnollisesti.
Joka tapauksessa niin moni, että sosiaalinen paine on iso ja maskittomuus noloa.
En asu pk-seudulla, mutta minuunpa ei mikään sosiaalinen paine pure, ei ole purrut enää 15-20 vuoteen, eikä minun mielestäni myöskään maskittomuudessa tai ihmisten kasvoissa ole mitään noloa.
Autolla ajoin estoniin, joten matkalla en yhtään ketään kehen olisin kiinnittänyt huomiota.
Eastonissa sitten näin yllättävän vähän maskittomia ihmisiä. Se mihin kiinnitin huomiota oli että, suurin osa maskittomista oli noin kuuskymppisiä miehiä!
Kaupassa kai yhden, nopeasti käväisin. Junassa ja ratikassa niitä kyllä riittää vaikka miten paljon :( Kiva kun vesittävät muiden yritykset suitsia taudin leviämistä.
Kävin vain lenkkipolulla. Kellään ei siellä ollut maskia. Ei ollut tungostakaan.
Nolla. Tosin en ole poistunut kotoani tänään.