Keskituloiset, miten teillä nyt menee taloudellisesti?
Riittääkö rahaa mihinkään ylimääräiseen vai meneekö kaikki välttämättömiin?
Kommentit (28)
Ihan ok menee. Asuntolaina maksettu ja lapset maailmalla joten ei meillä ole kulut mitenkään kauheasti nousseet.
Miltä tuntuu, kun kohta teidät voi irtisanoa helposti?
Olen huomannut että kaikki kallistunut järjettömästi. Juuri eilen mietittiin pitäisikö katsoa omaa kulutusta tarkemmin.
No ei häävisti. Lainaa on talosta ja vapaa-ajan asunnosta. Ylimääräistä ei juurikaan jää välttämättömyyksien, tankkaamisen yms. jälkeen, mutta sinnitellään.
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu, kun kohta teidät voi irtisanoa helposti?
Niin, sinuahan ei voikaan irtisanoa, kun olet työtön.
Hyvin menee, leikkaukset eivät kosketa meitä eikä hintojen nousu tunnu missään.
Hyvin menee. Joka kuukausi jää edelleen säästöön parisataa euroa. Tänä vuonna reissataan kesälomalla kotimaassa, ensi vuonna taas ulkomailla. Avoimet Särkänniemi-liput on jo ostettu ja juhannusviikonlopulle kylpyläreissu varattu. Kolmet festeriliputkin odottavat hyllyssä. Mukava kesä siis edessä.
Huonosti. Talous kyntää miinuksella useamman satasen per kuukausi. Tiedän kyllä keinot, että näin ei kävisi, mutta en ole vielä sopeutunut siihen, että mun pitäisi keskituloisena alkaa elämään pienipalkkaisen elintasoa.
Huonosti menee. Erosin ja vaikka ex oli työttömänä hänen panoksensa puuttuminen tuloista ja kotitöistä jätti loven. Itse töissä. Asuntolainaa pari erää vain enää onneksi jäljellä.
Nuorallatanssia on ja töissä syksyllä todennäköisesti lomautusta jne. Ei naurata.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee. Joka kuukausi jää edelleen säästöön parisataa euroa. Tänä vuonna reissataan kesälomalla kotimaassa, ensi vuonna taas ulkomailla. Avoimet Särkänniemi-liput on jo ostettu ja juhannusviikonlopulle kylpyläreissu varattu. Kolmet festeriliputkin odottavat hyllyssä. Mukava kesä siis edessä.
Kuulostaa hullulta että kaksi ihmistä tekee kuukauden töitä ja todellinen ansio eli säästö on 200 euroa.
Kuulun luultavasti keskiluokkaan kun tienaan noin 3300e/kk ja netto 2300e/kk.
Pärjään ihan hyvin, säästöön saan joka kuukausi noin 500e. En itse laita rahaa mihinkään ylimääräiseen eli en käy yleisötapahtumissa enkä ravintoloissa.
Asun yksin,ei lapsia,on asuntolainaa ja oma auto.
Tavoitteena on pihistellä niin kauan että olen asuntolainan saanut maksettua pois ja siihen menee noin 5v vielä.
M33
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee, leikkaukset eivät kosketa meitä eikä hintojen nousu tunnu missään.
Meillä on kulut (ruoka, bensa, sähkö jne.) nousseet 1000 euroa kuukaudessa. Vain surkea rahankäyttäjä sanoo ettei tunnu missään. Tottakai tuntuu vaikka menisi vähemmän rahaa sijoituksiin.
Ihan ok menee. Ei ole lainoja, talo maksettu. Tukia Kelasta en ole saanut äitiyspäivärahan jälkeen ja siitäkin aikaa jo 25 vuotta. 😅
Säöstöön jää kuukaudessa 500-800, vaikka kulutan kulttuuriin, matkoihin yms. samalla tavalla kuin aiemminkin. Koskaan en ole erityisen leveästi elänyt, siksi elintasossa ei merkittävää laskua.
Olen pienituloinen: verojen jälkeen tilille reilu 2000€, mutta asuntolaina maksettu jo. Ollaan nelikymppisiä ja asutaan Helsingissä. Ihan hyvin jää rahaa mökkeilyyn, kulttuuriin, merkkituotteisiin ja laadukkaisiin elintarvikkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen: verojen jälkeen tilille reilu 2000€, mutta asuntolaina maksettu jo. Ollaan nelikymppisiä ja asutaan Helsingissä. Ihan hyvin jää rahaa mökkeilyyn, kulttuuriin, merkkituotteisiin ja laadukkaisiin elintarvikkeisiin.
Onko nykyään 2000e/kk nettopalkkalainen pienituloinen...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto 2400, joten olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto 2400, joten olen.
Miten sulla noin vähän lähtee veroa? 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brutto 2400, joten olen.
Miten sulla noin vähän lähtee veroa? 😄
Pieni veroprosentti.
Juuri olen ostanut lippuja kesän tapahtumiin yms. Ei siis ole vaikutusta ollut minun rahankäyttööni.