En jaksa pestä hiuksiani, onko vinkkejä muilta samanlaisilta?
Viime kerrasta taas 10 päivää. Sitä ennen oli kahden viikon tauko. En vaan jaksa. Käyn suihkussa pikaisesti ehkä viisi kertaa viikossa, mutta hiustenpesu inhottaa kun se on niin vaivalloista ja koko pieni vessa on veden peitossa sen jälkeen, ja lattiakaivo täynnä hiuksia. Hiukset myös menee pesussa todella takkuun ja niitä saa raastaa vartin auki. Ne on siis todella pitkät.
Kommentit (47)
En ole pessyt hiuksiani shampoolla ainakaan yli vuoteen. Huuhtelen ne kyllä aina suihkussa käydessäni. Eivät rasvoitu enää, joten päällepäin ei kukaan tiedä, että skippaan hiustenpesun. Kumma kyllä hiukset tuntuvat nyt paljon puhtaammilta kuin silloin kun vielä lotrasin shampoon ja hoitoaineen kanssa.
Leikkasin hiukset pitkistä huomattavasti lyhyemmiksi ihan vain siksi, että niiden pesu, selvittäminen ja kuivattamien olisi helpompaa, suosittelen! :)
Vapaaehtoinen kaljuus ei ole vaihtoehto
ap
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin hiukset pitkistä huomattavasti lyhyemmiksi ihan vain siksi, että niiden pesu, selvittäminen ja kuivattamien olisi helpompaa, suosittelen! :)
Tämä kai ainut vaihtoehto :(
ap
Mun hiukset rasvoittuu sitä tahtia että jos niiden haluaisi olevan puhtaat, pitäisi pestä joka päivä. Kaksi päivää menee kotioloissa, kolmantena päivänä hiukset on järkyttävän rasvaiset. Kuin märät. En jaksa enää ees kysellä mitään vinkkejä kun ei ne auta.
Minäkin pesen nykyään hiukset kolmen viikon välein. En pese myöskään naamaa kuin hyvin harvakseltaan. Iho ei ole aikuisiällä ikinä voinut yhtä hyvin kuin nyt. Couperosa ja ruusufinni on poissa.
Hiukseni eivät ole rasvoittuvaa laatua ja päänahka on enemmänkin kuiva, että sikäli kerran viikossa pesu on ihan ok, ongelma on se kun pesuväli venähtää siitäkin...
ap
Vierailija kirjoitti:
En ole pessyt hiuksiani shampoolla ainakaan yli vuoteen. Huuhtelen ne kyllä aina suihkussa käydessäni. Eivät rasvoitu enää, joten päällepäin ei kukaan tiedä, että skippaan hiustenpesun. Kumma kyllä hiukset tuntuvat nyt paljon puhtaammilta kuin silloin kun vielä lotrasin shampoon ja hoitoaineen kanssa.
Sama juttu. Ensin kuljin pipo päässä ensimmäisen n reilu kuukauden ja sen jälkeen hiukset tottuivat siihen. Hiuksista tuli paljon paksummat ja kiiltävämmät kuin aiemmin shampoilla pestessä. Nyt mennyt joitain vuosia ja käytän välillä vaihdellen kananmunakeltuaista, oliiviöljyä, ja merisuolaa.
Pesemättömät hiukset+päänahka haisevat kyllä ällöltä.Itse sitä ei välttämättä huomaa, ympäristö sitäkin paremmin.
En ihan ymmärrä ettei jaksaisi pestä hiuksia... mulla siihen menee 5 minuuttia.
Pesuvälit kannattaa säätää hiusten laadun ja kunnon mukaan. Jos on kuiva päänahka, sitten tukka pysyy hyvänä pidemäpään. Jos on rasvainen päänahka, sitten joutuu pesemään useammin.
Toki hiusten hoitaminen oikein olisi se tärkein pointti. Takkuuntuminenhan johtuu suureksi osaksi hiusten huonokuntoisuudesta.
Mulla on kohtuullisen pitkät ja paksut hiukset, ja nukun hiukset nutturalla. Jos takkuisuutta alkaa tulla, sitten leikkaan kuivat osat latvoista pois. Käytän kosteuttavaa hoitoainetta sekä teen ajoittain kookosöljyhoidon.
Yleensä pesen hiukset todellakin muutamassa minuutissa, huuhtelen lopuksi viileällä vedellä ja annan hiusten kuivua luonnollisesti. Yleensä pesen kaksi kertaa viikossa nykyään.
AP, oletko kokeillut tukkapöllyä?
Tämä korona aika on vaikuttanut siten, että itsestäni huolehtiminen on jäänyt vähälle. Jäin työttömäksi, vaikka saan ansiosidonnaista ja pärjään ihan ok, niin tämä eristyneisyys ja stressi, sekä pelko taudista on aiheuttanut sen, että en enää välitä ulkonäöstäni. En vaivaudu meikkaamaan, en hoitamaan hiuksiani yms. Kun elää eristyksissä, niin en enää välitä. Hiukset huonokuntoiset, ohentuneet, iho samea. Psyykkinen väsymys. Voisi nukkua koko ajan. Tämä aika aiheuttaa mielenterveysongelmia ihmisille.
Pese lavuaarissa kraanan alla, pieni vati auttaa ettei hiukset valu veden mukana poistoletkuun.
Hiustenpesu on aika vehkeestä. Mullakin on tosi pitkä tukka ja pesen sen shampoolla kerran viikossa. Toisinaan pesen vedellä varsinaisten pesujen välillä. Selvittelyyn auttaa, kun pitää hiukset noin muutoin kammattuna ja käyttää hoitoainetta. Ite teen vedestä ja etikasta liuoksen sitä varten. Kannattaa kokeilla myös hoitosuihkeita, sellaisia jotka jätetään hiuksiin kampaamisen jälkeen. Märkää tukkaa ei kannata ruveta kampaamaan - se on vaikeaa ja hiusten rakenne kärsii venymisestä. Lattiakaivoon löytyy semmosia suodattimia, joilla saa estettyä smäigän ja hiusten valumisen kaivoon.
Vierailija kirjoitti:
Pesuvälit kannattaa säätää hiusten laadun ja kunnon mukaan. Jos on kuiva päänahka, sitten tukka pysyy hyvänä pidemäpään. Jos on rasvainen päänahka, sitten joutuu pesemään useammin.
Toki hiusten hoitaminen oikein olisi se tärkein pointti. Takkuuntuminenhan johtuu suureksi osaksi hiusten huonokuntoisuudesta.
Mulla on kohtuullisen pitkät ja paksut hiukset, ja nukun hiukset nutturalla. Jos takkuisuutta alkaa tulla, sitten leikkaan kuivat osat latvoista pois. Käytän kosteuttavaa hoitoainetta sekä teen ajoittain kookosöljyhoidon.
Yleensä pesen hiukset todellakin muutamassa minuutissa, huuhtelen lopuksi viileällä vedellä ja annan hiusten kuivua luonnollisesti. Yleensä pesen kaksi kertaa viikossa nykyään.
Ei mullakaan mene siihen montaa minuuttia. Se hoituu melkein huomaamatta kun muutenkin käy suihkussa. Hassua miten se on joillekin niin iso operaatio. Yksi tuttu huokailee jo hyvissä ajoin, että se olisi taas tänään hiustenpesupäivä kuin olisi johonkin sotaan lähdössä. Tällä tutulla on vieläpä lyhyet ja aika ohuet hiukset.
Takkujen selvittäminen on vähän helpompaa kun käytän sellaista shampoota, jossa on hoitoaine samassa.
Oksettaa ihmiset, jotka eivät pese hiuksiaan. Sen kyllä todellakin haistaa kun jollain on likainen tukka. Yök.
Minulla on myös hyvin pitkät hiukset ja itseäni lähinnä ärsyttää se märällä tukalla oleminen hiustenpesun jälkeen. Hiukseni kuivuvat tunteja ja yritän vältellä föönausta, koska se ei ole hyväksi hiuksille. Koska kuitenkin haluan olla puhdas ja tuoksua hyvältä, pesen hiukseni joka toinen kerta vain tyvestä eli käytännössä letitän hiukseni löysälle letille ja pesen suihkussa pää alaspäin pelkän päänahan.
Kastelen siis ensin hiukset siltä osin, kuin ne haluan pestä ja sitten hieron käsissä veden kanssa laimennetun shampoon hiuksiin ja sitten huuhtelen. (Tämä voi vaatia pari kertaa harjoittelua, että alkaa sujua.) En välttämättä käytä edes hoitoainetta. Tällä menetelmällä minulla on märät hiukset vain otsasta niskaan saakka, mutta loput 40-50 cm hiuksista ovat kuivia. Tämän jälkeen suihkutan kevyttä hoitosuihketta kaikkialle hiuksiin, harjaan ne ja laitan esimerkiksi ponnarille tai nutturalle. Pesty osa kuivuu melko nopeasti, kun on päätä vasten. Ulos mennessä myös pipo peittää märän osan, eivätkä latvat talvellakaan jäädy. Todella kätevää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan mene siihen montaa minuuttia. Se hoituu melkein huomaamatta kun muutenkin käy suihkussa. Hassua miten se on joillekin niin iso operaatio. Yksi tuttu huokailee jo hyvissä ajoin, että se olisi taas tänään hiustenpesupäivä kuin olisi johonkin sotaan lähdössä. Tällä tutulla on vieläpä lyhyet ja aika ohuet hiukset.
No niinpä. Luulen kuitenkin että niillä, joille tukanpesu on raskas juttu, on huono hiusten kunto tai laatu ja ovat niitä, jotka myös "laittavat" hiukset, eli jollakin tavalla muotoilevat jne...
Itse lopetin jos toistakymmentä vuotta sitten värjäämisen ja hiusten kärventämisen eri laitteilla sun muut. Kummasti hiukset ovat sitä paremmat, mitä vähemmän niille tekee tuota väkivaltaa. Lyhyemmän tukan kanssa oli yhtä tuskaa koko ajan, piti käydä kampaajalla koko ajan, joka pesun jälkeen kihartaa tai mitä ihmettä tehtiinkään jne.. Nyt vaan pesen ja annan kuivaa. Piece of cake. Suosittelen kaikille.
Lisäksi ennen pesua, jos on kotona, voi laittaa kuiviin hiuksiin sitä kosteuttavaa hiushoitoa ja antaa sen vaikuttaa tunnin tai pari. Sitten kun pesee tukan, se on ihana eikä takkuunnu. Ja aina paras on pestä pää alaspäin pesualtaassa tai suihkussa hiukset.
kalju