En voi ymmärtää ihmisiä jotka kävelevät avojaloin Helsingin keskustassa, tyhmää
Kommentit (44)
seksuaalisista estoista vai estottomuudesta? Nimittäin minä super-estoinen elli en ainakaan kursaile ruoan kanssa. Pikemminkin syön liikaa jos ruoka on hyvää, mutten kumminkaan tolkuttomasti ahmi, painokin on ihan normaali. En kyllä oikeasti voi uskoa, että seksuaalisia estojani voi lukea kuin avointa kirjaa pelkän syömisen perusteella.
Sitten vielä tulevat vieraisille paljasjaloin. Hyi. Astuvat ties mihin limaklöntteihin ja kakkoihin. Ihmettelen myös, miten jalkansa kestävät kaiken sen terävän, mitä kaduilla on. On vastenmielistä astua kengillä sylkeen, mutta velä vastenmielisempää paljain jaloin.
erityisesti syöminen on tulkinnallisesti kirkkaimpia esimerkkejä. Se on niitä harvoja toimintoja, missä ei ihmisellä tavallisesti ola kovaa suojaa päällä. Ja sinun syöminen vaikuttaa olevan kutakuinkin sopusoinnussa mainitsemasi " estoisuutesi" kanssa, jos estoisuudessasi nyt yleensä on kyse varsinaisesta estoisuudesta.
syömistä voi niin helposti lukea, niin mikä syömisessäni sitten on sitä estoisuutta? Sekö että syön joskus liikaa? Olen normaalipainoinen, uskon että harva nykyihminen ei koskaan syö liikaa.
Syön pieniä annoksia eriteltyinä, mutta jos hyvää niin ahnaasti ja voin ottaa monta kertaa lisää yhtä pienen annoksen. Siis käyttäydynkö seksuaalisesti samaan tapaan, hih!
no esim. syöminen, jossa toiminnon perusajatus kietoutuu lopulta vain ruokailijan oman itsetarkkailun ympärille, missä ihminen ikäänkuin itse ei nauti, vaan ihminen syö oikeastaan " tarkkailevan silmän" tiedostaen tai häntä varten. Tosiasiallisestihan ihmisen tulisi ruokaillessa keskittyä itseensä ja tuohon nautinnon hetkeen. Ruokailuun, missä ihminen on periaatteessa onnellisimmillaan rakastelun, nukkumisen ohessa.
joku kirja, olisko tällä käyttäytymistieteilijällä jotain suosituksia.
Nimittäin, 30 ottaa lautaselle tavanomaisen kokoisen annoksen ruokaa ja rupeaa pistelemään sitä mutkattomasti ja normaaliin tahtiin poskeensa, samalla lehteä lukien tai perheen kanssa keskustellen. En kyllä oikeasti löydä yhtymäkohtia mihinkään seksuaalisiin estoihin.
Meillä keskitytään syömiseen, ollaan naurettu ravintolassa että kun ei keritä puhua ollenkaan kun ruoka on niin hyvää (siis jos on hyvää)
ihan totta, ei kaikkien syömisestä toki voi sanoa " jotain" . Ehkä näin, että mitä kompleksisempi ihminen, sitä enemmän hänen ruokailukin paljastaa.
enkä koe mitään tarkkailemistunteita tms. syömisen kontrollointia. Seksissä onkin sitten eri juttu, tajuan kyllä mitä tämä käyttäytymishemmo tarkoittaa, kun vertaan syömistä ja seksiä. Ja mun seksuaalisten estojen laadusta, nitä on ollu aina ja ne on pahoja kaikkien partnereiden kanssa. Ei siis liity mielenstäni elämäntilanteeseen.
kaikenmaailman räkäysköksistä huolimatta, mutta eniten pelottaa kyllä lasinsirpaleet ja kivet. Auuuuuuts.
Kävelin eilen paljain jaloin pitkin Helsingin keskustaa. Syy: hankaavat uudet kengät. Parempi avojaloin kuin nilkat verillä nilkuttaen. Voihan sitä katsoa mihin astuu. Sitäpaitsi ei siellä kovin paskasta ollut, illalla lähti jalat aivan helposti puhtaaksi. Siitä tuli itseasiassa tosi kesäinen fiilis - voisin mennä uudestaankin :)
Mä rakastan ruokaa ja usein kyllä keskityn nautiskelemaan siitä suunnattomasti ja yksin ollessani ahminkin joskus. Hyvässä ravintolassa, jos ruoan kanssa on hyvää juomaakin, on olo joskus kun taivaassa, kun saa maistella uusia elämyksiä. Mutta toisaalta mulla on kyllä sitten kaikkia " sääntöjä" ruoan kanssa: en yleensä tahdo esim. että vihannekset, joita ei ole tarkoitettu nimenomaan jonkun kastikkeen kanssa, tulevat lautasella kosketuksiin minkään kastikkeen kanssa. Ja syön laittamani leivät tietyssä järjestyksessä koon ja muodon mukaan, tietystä kulmasta tiettyyn kulmaan, ja kaikkia muitakin pikkuneurooseja löytyy.
Seksihalut ja seksiin suhtautuminen vaihtelee tosi paljon. Välillä superestoton ja nautiskeleva ja tahtoisin vaan elää petissä miehen kanssa kaikkea kivaa keksien - ja välillä koko ajatus seksissä tylsistyttää ja inhottaa ja tekee mieli keskittyä vaan siihen suklaaseen tms.
Pitää vissiin munkin mennä opuksia lainailemaan.
Esimerkinä muistan, että ihminen joka esimerkiksi syö kursailematta sormin, ei kammoa seksissä eritteitä ja on estottomampi kuin ihminen joka syö sievästi sotkua välttäen ja pieniä suupaloja kerrallaan. Mutta tämä on siis karkea linjanveto. Suurin osa meistä on kai kuitenkin jotakin näiden ääripäiden väliltä.
Voi pitää paikkansakin. Mun ex-mies on ruokaillessaan sievistelijä. Söi huolella eikä sotkenut koskaan. Edes leivänmuruja ei hänen jäljiltään löytynyt. Sängyssä hän oli aika tarkka noiden eritteiden kanssa. Suudelmat eivät saaneet olla märkiä eikä hän koskenut sormillaan koskaan haaruksiini. Seksi oli mielikuvituksetonta ja tylsää kun aina piti varoa ja yliajatella asiat. Vaihdoin miestä ja nyt on aivan eri tohinat.
Meitä on tässä talossa kaksi aikuista totaalipossua syömisen suhteen ja sängyssä ollaan ihan hillittömiä!
Kyllä tuossa on ihan selvä looginen yhteys. Mutta miten se sitten kuuluu paljasjaloin kulkemiseen, niin se ei vielä mulle selvinnyt, täytyy miettiä vielä lisää.
Mutta... mielestäni kaupungin keskustassa ei vain kuulu liikkua avojaloin, sivistynyt ihminen käyttää kenkiä, vaikka sandaaleja, kyllähän niissäkin jalat " tuulettuu" . Eihän bikineissä liikkuminenkaan keskellä kaupunkia kuulu asiaan, uimaranta onkin aivan eri asia. Miestenkin tulisi pitää paidat päällä Kaikki tämä kuuluu ihan kohteliaaseen käyttäytymiseen..
Jos voisin poistaa ton edellä kirjoittamani, tekisin sen ja samalla unohtaisin ees avanneeni tän kahjon ketjun johon ei saa ilmaista mielipidettään. :P
-21-
Vierailija: