Pesuhuoneeseen täydellisen remontin tehneitä paikalla?
Harkitsemme talon ostamista ja samalla pitäisi laittaa pesuhuone + sauna kokonaan uusiksi. Talo on yli 40 vuotta vanha ja alkuperäisessä asussaan, joten töitä riittää. Paljonkohan tulee maksamaan täydellinen remontti??
Kommentit (17)
Laatat nielivät jotain 2000 ¿. Onhan niitä halpojakin ja kun kattelee alennuksesta niin voi saada edullisestikkin.
Teetimme keväällä kylppäriremontin, uudet levyt seiniin, kylppärin seinät, lattia ja saunan lattia kaakeloitiin. Suihkusysteemi, peilikaappi ja pikkuinen allaskaapppi uusittiin. Meillä pieni kylppäri, noin 7 neliöö ja silti maksoi 6400 euroa, mielestäni tajuttoman kallista. (Niin ja tietysti kosteuseristys laitettiin myös)
Meillä teetettiin remontti saunaan, pesuhuoneeseen ja kodinhoitohuoneeseen. Kaikki revittiin auki ja rakennettiin uusiksi seinien tukirakenteita myöten. Vanhaa jäi vain kiuas, joka jouduttiin vaihtamaan vuotta aikaisemmin vanhan sanottua sopimuksensa irti. Rahaa kului 20000 euroa, mahtoikohan ihan riittääkään sähkärin laskun jälkeen. Mutta nyt on varma tieto siitä, ettei meidän kylppärissä elä mitään ylimääräistä, vesieristys on standardien mukainen ja työlle on 10 vuoden takuu.
Nyt kyllä alkoi arveluttamaan koko touhu. Lisää kokemuksia, please.
ap
Mutta rempattiin pari vuotta sitten 50-luvulla rakennetun talon alkuperäinen sauna. Suurin osa työstä tehtiin itse, mutta laatoittaja, sähkömies sekä putkityöntekijä maksettiin.
Vaikka valitsimmekin niin sanotusti normaalitasoluokan tavaroita ja aineita, niin kyllä meilläkin meni yli 10 000¿.
Siis näin etukäteen hintoja kyselemättä. Tuolla saanee ihan mukavat tilat, muttei vielä luksusta. Ja vieraalla teetettynä. Mulle joskus sanoin remppamies, että viikon homma purkaa (sen voi tehdä itsekin, vaikka olisi tumpelo) ja viikon tehdä uusiksi.
Toivon toki, että päästäisiin halvemmalla, mutta yritän olla varovainen budjeteissa, ettei tule pettymystä.
Ma ajattelin, että riittäisi, kun tehdään purut itse ja ammattimies sitten loput.
purettiin seinät ja harkkoseinät tilalle, laatat uusiksi. ainoa mitä ei uusittu oli saunan seinät, lauteet ja katto.
laatat, hana, katto- ja seinäpaneelit, vedeneristys tuli uutta ja niihin meni 1500¿
T: se jonka mies teki itse
Suurin osa vanhasta kylppäristä purettiin itse, kaiken muun hoito yksi ja sama firma, joka hommasi sähkö- ja putkimiehetkin. Tosin tuon rempan yhteydessä uusittiin käyttövesiputket ja piikattiin märkä betonilattia auki (kosteusvaurio). Mutta lopputulos on tosi hyvä.
Vierailija:
Ma ajattelin, että riittäisi, kun tehdään purut itse ja ammattimies sitten loput.
Jos on vähääkään kosteusvaurioita (tietää vasta kun on purettu, ei aiemmin edes mittauksilla), niin kuivatukseen menee pahimmillaan 5-7 viikkoa. Ja hintaa koosta riippuen väh. 10 000e, kun kyseessä on sekä sauna että pesuhuone.
Vierailija:
Jos on vähääkään kosteusvaurioita (tietää vasta kun on purettu, ei aiemmin edes mittauksilla), niin kuivatukseen menee pahimmillaan 5-7 viikkoa. Ja hintaa koosta riippuen väh. 10 000e, kun kyseessä on sekä sauna että pesuhuone.
Varmaan joku 4000-6000 ¿ uppoaa helposti.