Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nyt rajoituskiiman taas noustessa mietitty lainkaan koronarajoitusten vaikutuksia kansalaisten mielenterveyteen?

Vierailija
24.11.2020 |

Minusta on todella hullua lähteä sulkemaan yhteiskuntaa näin vuoden pimeimpänä aikana, kun itsemurhia tehdään muutenkin keskimääräistä enemmän. Elämme jatkuvassa pimeydessä nyt marraskuussa ja ihmisiä kehotetaan vielä välttämään sosiaalisia kontakteja. Ihmiset jäävät koteihinsa sitten hautomaan yksin synkkiä ajatuksia. Tästä ei seuraa kyllä mitään hyvää...

Kommentit (168)

Vierailija
61/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri uutisoitiin, että nuoret sopeutuvat hyvin erilaisiin olosuhteisiin.

Suurin osa nuorisosta ymmärtää varsin hyvin korona rajoituksia ja toimiikin niiden mukaan. Samoin kuin hoitavat asiansa muutenkin kunnollisesti. Tietty kapinointi  on kuitenkin tyypillistä kaikille nuorille, jossain vaiheessa kehittymistä.

Sitten on aina ne tietyt ryhmät, joukkiot ja jengit, joille ei mikään sovi ja jotka eivät noudata mitään muitakaan sääntöjä ja ohjeita yhteiskunnassa.

He  ovat kuitenkin vielä marginaaliryhmiä.

Ja lopuksi ovat nämä palstalaiset, jotka ovat tuulella käyviä tyhmyreitä.

Suurin osa heistä on vakio trollaajia, jotka ovat aina kaikkea vastaan ja toisaalta taas kiihkeästi jonkin asian puolesta. 

Mitään kirkasta pysyvää mielipidettä, joka olisi heidän omien aivojensa tuotetta, ei näillä palstalaisilla ole.

Joskus täällä liikkuu ihan selvää mielipidevaikuttamista monine sivuilmiöineen.

Vierailija
62/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se mielenterveys menee siinä jos pitää pelätä koronan tartuttajia koko ajan,pösilöt! Rajoitukset parempi.

Mä olin juuri ajatellut, että okei tämä on nyt tätä mutta alan silti menemään sinne ja tänne ja elän kuin virusta ei olisikaan.

Mä en jaksa enää olla huolissaan ja varovainen. Olen ollut sitä jo maaliskuusta asti enkä enää jaksa. Ei tämä tästä varmaan poistu muutenkaan , ei ainakaan kolmessa viikossa ja sitten kumminkin tulee taas joku skopjen kone ja tilanne on ennallaan.

Kyllä tässä ihmisten pitäisi voida elääkin välillä! 

Olihan tässä kesä välissä, jolloin itse ainakin elin rennommin. Etkö huomannut kesää ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerikot näköjään ovat saapuneet alapeukuttamaan joukolla. 🙄

Vierailija
64/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää läheisistänne huolta.

Vierailija
65/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan vaikutusta nuorten mielenterveyteen on jo kartoitettu. Tässä tuloksia:

Tuloksista tuli vahvasti esille nuorten masentuneisuus, sillä noin puolet vastaajista kertoi kokeneensa pahaa oloa ja mieltä. Nuorten psyykkinen pahoinvointi on suuri huoli. Melkein puolet nuorista kokivat yksinäisyyttä kevään 2020 aikana. Etäkoulu ja harrastusten loppuminen lisäsivät nuorten sosiaalista eristäytymistä, masennusta ja yksinäisyyden kokemusta. Nuoret kokivat myös pelkoa ja epätietoisuutta. Yksinäisyys on iso asia nuoren elämässä ja voi vaikuttaa nuoren itsetuntoon. Nuori voi kokea itsessään olevan jopa jotain vikaa. Nuoret vertailevat helposti itseään muihin ajatellen, että asiat ovat muilla paremmin. Kokemus yksinäisyydestä voi olla ahdistava ja tuskallinen. Nuoruuteen kuuluu ryhmään kuuluminen, jossa voi jakaa kokemuksia, tuntea yhteenkuuluvuutta ja tehdä asioita yhdessä. Osalla kyselyyn vastannaista nuorista sosiaaliset kontaktit vähenivät, jopa lakkaisivat.

https://uasjournal.fi/3-2020/miten-korona-vaikutti-nuorten-hyvinvointii…

Ja vinkuvonku taas. Nuoret pystyy nykyteknologialla olemaan yhteydessä kavereihinsa 24/7. Ainakin omilla teineillä whatsappit ja snapit naksuu kokoajan viestejä kavereilta. On teamseja yms. Voi ottaa videopuheluja kaveriporukan kanssa jne. Toki niillä luusereilla on vaikeaa, joilla on vaikeaa muutenkin eikä ole niitä kavereita oikeasti muutenkaan.

Vierailija
66/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla tilanne on olennaisesti muuttunut sitten kevään?

Elämme ihan samalla tavoin kuin silloinkin: ei resuta yöelämässä, ei hilluta yleisötilaisuuksissa huutaen, ei harrasteta kuorolaulua, tavataan suvun vanhuksia ulkotiloissa, pidetään huolta turvaväleistä, asioidaan pikkutunneilla kaupassa, tilataan safkat ja ostokset kotiin, huolehditaan hygieniasta. No, välillä huudatettiin landeja viettämällä aikaa möksällä kaupunkikodin sijasta.  

Vierailija
67/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan vaikutusta nuorten mielenterveyteen on jo kartoitettu. Tässä tuloksia:

Tuloksista tuli vahvasti esille nuorten masentuneisuus, sillä noin puolet vastaajista kertoi kokeneensa pahaa oloa ja mieltä. Nuorten psyykkinen pahoinvointi on suuri huoli. Melkein puolet nuorista kokivat yksinäisyyttä kevään 2020 aikana. Etäkoulu ja harrastusten loppuminen lisäsivät nuorten sosiaalista eristäytymistä, masennusta ja yksinäisyyden kokemusta. Nuoret kokivat myös pelkoa ja epätietoisuutta. Yksinäisyys on iso asia nuoren elämässä ja voi vaikuttaa nuoren itsetuntoon. Nuori voi kokea itsessään olevan jopa jotain vikaa. Nuoret vertailevat helposti itseään muihin ajatellen, että asiat ovat muilla paremmin. Kokemus yksinäisyydestä voi olla ahdistava ja tuskallinen. Nuoruuteen kuuluu ryhmään kuuluminen, jossa voi jakaa kokemuksia, tuntea yhteenkuuluvuutta ja tehdä asioita yhdessä. Osalla kyselyyn vastannaista nuorista sosiaaliset kontaktit vähenivät, jopa lakkaisivat.

https://uasjournal.fi/3-2020/miten-korona-vaikutti-nuorten-hyvinvointii…

Tämä on surullista. Osa nuorista rajoitti elämäänsä lähes täydellisesti ja silloin varmaan onkin ottanut mielenterveyden päälle. Osa nuorista kuitenkin kykeni keväälläkin muodostamaan "koronakuplia" eli pystyi koko ajan tapaamaan myös kavereitaan, vaikka kavereita ei tavannutkaan koulussa. 

Mun tytöllä (16 v) oli keväällä "koronakupla" kahden parhaimman kaverinsa kanssa. Kaikissa kolmessa perheessä vanhemmat olivat etätöissä ja ostokset tilattiin kotiinkuljetuksella. Etäopetukseen siirtymisen jälkeen kaikki olivat varmuuden vuoksi kaksi viikkoa tapaamatta muita kuin perheenjäseniään ja sen jälkeen tytöt alkoivat taas viettää aikaa yhdessä. Ulkona tai jonkun kotona. Vaikka monet harrastukset oli keväällä kiellettyjä, esim ratsastus onnistui ihan hyvin. Tytön kavereista kumpikaan ei ollut ratsastanut aiemmin, mutta innostuivat asiasta. 

Juuri näin. Normaalit ihmiset osaavat sopeutua. Oma nuoriso kävi uimassa ja vaeltamassa kavereidensa kanssa.

Vierailija
68/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot sortuu elon tiellä... kirjoitti:

Pah, onpa mielenterveys heikoissa kantimissa, jos joku muutaman viikon eristys aiheuttaa hirrrveää ahdistusta. Nykyään on netit ja TV:t, videopuhelut ja Teamsit, ei voi edes puhua mistään "sosiaalisesta eristäytymisestä." Opetelkaa olemaan itseksenne, ehkäpä opitte jotakin itsestänne. 

Ihmiset ovat niin itsekeskeisiä, ettei kukaan koskaan milloinkaan saisi heitä rajoittaa. Oikeita  hyvinvointiyhteiskunnan hemmoteltuja kakaroita. Jos keskiajalla olisi ruton tullessa tajuttu panna yhteiskunta kiinni, niin vähemmällä olisivat säilyneet. Olemme kuitenkin kehittyneet tuosta ja nyt pandemian jyllätessä pannaan ovet säppiin. Ei ole suomalaiselle vaikeaa.

Ruttoon kuolee keuhkoruton kyseessä ollessa jokainen sairastunut. Paiseruttoonkin joka toinen. Eli aivan eri luokan ongelmasta on kyse kuin nyt.

Sitäpaitsi keskiajalla yhteiskunta pantiin säppiin heti kun tajuttiin ruttoa olevan liikkeellä. Opettele hyvä ihminen edes vähän historiaa ennen kuin vetoat siihen.

Kansalaisten oikeudet ovat hyvinvointiyhteiskunnan ehdottomasti tärkein asia. Niitä ei koskaan pitäisi rajoittaa kevein perustein. Nyt meitä jo keväällä rajoitettiin enemmän kuin sota-aikana. Jos hieman vilkaiset kuolintilastoja, huomaat että sota on aika tavalla vakavampi asia kuin korona. Ja silti meitä rajoitettiin enemmän.

Teiltä pelkureilta se suhteellisuudentaju on hävinnyt. Ei meiltä, jotka tahdomme pitää oikeuksistamme kiinni.

Vierailija
69/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ajateltu lainkaan. On paljon ryhmiä, joille koronarajoitukset ovat itse koronaa isompi terveysriski. Esimerkiksi lapset ja nuoret, heille korona on vain nuhakuume ja riski jälkitaudeista / taudin pitkittymisestä on hyvin pieni. Kuolemia ei ole tainnut olla nuorissa ikäluokissa lainkaan. Sen sijaan kotiin eristäminen, mihin nyt PK-seudulla ollaan käytännössä menossa kun toinen aste siirretään etäopiskeluun ja harrastukset kielletään, johtaa tutkitusti ahdistuneisuuteen, masennukseen, paniikkihäiriöihin, syömishäiriöihin ym. Nämä ovat myös tappavia tauteja, sillä ne lisäävät itsetuhoisuutta. Ne voivat myös viedä toimintakyvyn vuosikausiksi.

Järkevämpää olisi eristää riskiryhmät ja antaa muiden elää suht normaalisti. Tähän vielä maskipakko ja korostunut hygienia + turvavälit.

Miksi maskipakko? Ei niidenkään sivuvaikutuksista näin laajassa käytössä tiedetä mitään, eikä tunnu ketään kiinnostavan tutkiakaan. Heikentynyt hengitys, kostuneessa maskissa kasvavat homeet, hiivat ja bakteerit, kasvojen peittämisen dehumanisoiva vaikutus sekä kantajalle että näkijälle jne.

Parempi olisi, että ne jotka tahtovat itseään suojata, käyttäisivät ffp3 -maskeja. Muut keskittyisivät turvaväleihin ja hygienaan ja HALUTESSAAN maskeihin.

Tuo sinun maskien demonisointisi alkaa saada aika koomisia piirteitä.

Dehumanisoiva vaikutus? Voi nyt yhden kerran...

Mitä ihmeen homeita niihin ehtii kasvaa sen tunnin parin aikana, joka työmatkaan/kauppareissuun saattaa pahimmillaan mennä?

Aasiassa maskeja on käytetty jo vuosikaudet, ja täällä meilläkin monet kesästä asti. Minkätyyppisestä pitkäaikaisvaikutuksesta olet huolissasi? Jos käyttää maskia oli vuoden, nenä tippuu pois?

Vierailija
70/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkähän tollot aloitusta ovat alapeukuttaneet?

Minä alapeukutin. Se vasta rassaa mielenterveyttä, jos läheisesi kuolee koronan takia. Nettiyhteydet ovat olemassa, niillä voi pitää yhteyttä. Nyt tauti pitää saada hallintaan ja rajoitustoimet ovat paikallaan. Ulkoilua ei ole keneltäkään kielletty, voihan tuttavia tavata vaikka kävelylenkillä.

...paitsi ainakin täällä Helsingissä pällit ulkoilijat kävelee olkapäätä hipoen vastaantulijoiden ohi, koronasta välittämättä. Junteimmat yskii samalla - ja ilman maskia tietenkin.

Ihan samassa Helsingissä asun ja kyllä on ainakin minulle löytynyt reittejä, missä ei tule juuri ketään vastaan. Voihan siitä keskustan alueelta lähteä pikkusen etäämmäksi. Ei ollut edes Helsingin keskustassa tänään mitään ruuhkaa.

Vierailija
71/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virus on yhä läsnä ja sitä ei hetkauta yhtään toisten mielenterveydelliset kuormitukset. Nyt koitetaan kaikin voimin estää viruksen leviämistä järeimmin keinoin tykkäsitte tai ette.

Vierailija
72/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todella huolissani lasten hyvinvoinnista. Olemme miehen kanssa tukiperhe ja myös muussa lastensuojelun vapaaehtoistoiminnassa mukana, joten olemme saaneet nähdä koronakevään vaikutukset lasten hyvinvointiin monellakin eri tasolla.

Ymmärrän rajoitukset siltä kantilta että leviäminen on saatava loppumaan ja siksi noudatan tarkkaan suosituksia, ettei rajoitteita tulisi enempää. Kannan suurta ja alati pahenevaa huolta huonompiosaisista lapsista tässä tilanteessa. Onneksi peruskoulut eivät ole ainakaan toistaiseksi menossa etäopetukseen. On tärkeää että joku vastuullinen aikuinen näkee lapsen mahdollisen hädän ja puuttuu siihen.

Vierailija
73/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole,eikä ajatella.Kunhan minä ja mun kaverit saadaan taskut täyteen teidän rahaa. Njäh,njäh.T:valtaeliitti

Vierailija
74/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielenterveys on pahemmin vaarassa, jos läheisiä kuolee tähän hirvittävään tautiin tai saa jotain kauheita vaurioita.

Mikä näissä rajoituksissa on niin kamalaa?

Kuoleminen on normaalia. Kenenkään mielenterveys ei kärsi siitä, että joku jo lähtökuopissa oleva vanhus kuolee -ja heitähän suurin osa kuolleista on. Jokainen meistä on varmasti menettänyt sen verran läheisiään että tietää kyllä miltä se tuntuu.

Nuorten mielenterveys on merkittävästi vakavampi asia kuin keski-ikäisten noulifettäjätätien pelkotilat. Olen nimittäin huomannut, että niitä nämä pelkääjät ovat: vanhenevia naisia, joilla hormonit ja nuppi heittää ja on tyhjän pesän syndrooma.

Itse jouduin panemaan välit poikki yhteen tuollaiseen hysteerikkokaveriini joka suostui näkemään vain ulkona ja maski naamalla vaikka meidän 20 000 asukkaan kunnassa on tähän mennessä ollut kokonaista 50 koronatapausta eikä kumpikaan meistä edes liiku juuri missään...

Minua rajoitukset eivät vaivaa, mutta mites kaikki ne nuoret, joille kaveripiiri ja harrastukset ovat todella tärkeitä identiteetin rakentumisen vuoksi? Mites ne vanhukset, joille se kahvilassa käynti ja tuttavien näkeminen on todella tärkeää mielen virkeänä pysymisen vuoksi?

Lässynlässy. Kenenkään identiteetin rakentuminen tai kunto ei romahda sen takia jos muutaman viikon joutuu olemaan kotonaan . Lisäksi ulkoilla ja kuntoilla voi ihan niin paljon kun haluaa. Mikään ei estä. Nykyaikana ihmiset ovat itsekkäitä ja heikkoja eikä kestetä juuri mitään. Toivottavasti kaikki vinkujat saa koronan ja kuolee.

Vierailija
75/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mielenterveysongelmia syntyy siitä kun ihmiset tuntevat turvattomuutta kun valtio ei suojele heitä vaaralliselta taudilta. Moni suomalainen on luottanut että asumme sivistysvaltiossa ja valtio pitää huolta  omistaan, tämä käsitys on nyt saanut romahtaa totaalisesti. Täällä ei puolusteta ihmisoikeuksia elää ja pysyä terveenä.

Sivistysvaltion, eli demokraattisen valtion yksi tärkeimpiä periaatteita on yksilönvapaus ja se, että kansalaisten perusoikeuksia ei rajoiteta. Koskaan. Mistään syystä.

Minusta on todella huolestuttavaa huomata miten kyvyttömiä ihmiset ovat näkemään suurempia kuvioita asioiden taustalla. Kuten sitä, miten vaarallisia ennakkotapauksia kansalaisten oikeuksien rajoittamiset aina ovat. Ei ole suhteellisuudentajua ymmärtää koronan vaarattomuutta (kuolleisuus on jopa WHO:n mukaan vain hiukan kausi-influenssaa isompi), eikä kykyä myöskään nähdä sitä, että mitä pienempien asioiden takia yksilönvapauksia rajoitetaan, sitä helpompaa se on seuraavalla kerralla.

Minua eivät rajoitukset rassaa, voin olla kotona vaikka maailman tappiin. Mutta minua rassaa se, että oikeusvaltion perusteita rapautetaan pikkuhiljaa ja lampaat määkii lisää rajoituksia.

Vierailija
76/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen todella huolissani lasten hyvinvoinnista. Olemme miehen kanssa tukiperhe ja myös muussa lastensuojelun vapaaehtoistoiminnassa mukana, joten olemme saaneet nähdä koronakevään vaikutukset lasten hyvinvointiin monellakin eri tasolla.

Ymmärrän rajoitukset siltä kantilta että leviäminen on saatava loppumaan ja siksi noudatan tarkkaan suosituksia, ettei rajoitteita tulisi enempää. Kannan suurta ja alati pahenevaa huolta huonompiosaisista lapsista tässä tilanteessa. Onneksi peruskoulut eivät ole ainakaan toistaiseksi menossa etäopetukseen. On tärkeää että joku vastuullinen aikuinen näkee lapsen mahdollisen hädän ja puuttuu siihen.

Mitä vastuullista siinä on,että koulut saa rauhassa levitellä koronaa???

Vierailija
77/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkähän tollot aloitusta ovat alapeukuttaneet?

Minä alapeukutin. Se vasta rassaa mielenterveyttä, jos läheisesi kuolee koronan takia. Nettiyhteydet ovat olemassa, niillä voi pitää yhteyttä. Nyt tauti pitää saada hallintaan ja rajoitustoimet ovat paikallaan. Ulkoilua ei ole keneltäkään kielletty, voihan tuttavia tavata vaikka kävelylenkillä.

...paitsi ainakin täällä Helsingissä pällit ulkoilijat kävelee olkapäätä hipoen vastaantulijoiden ohi, koronasta välittämättä. Junteimmat yskii samalla - ja ilman maskia tietenkin.

Ihan samassa Helsingissä asun ja kyllä on ainakin minulle löytynyt reittejä, missä ei tule juuri ketään vastaan. Voihan siitä keskustan alueelta lähteä pikkusen etäämmäksi. Ei ollut edes Helsingin keskustassa tänään mitään ruuhkaa.

Tämä on totta. Asun Kampissa ja hyvin täällä pystyy lenkkeilemään kontakteja välttäen ihan kaupunkialueella. Ei sinne aivan ytimeen nyt tarvitse tunkea.

Vierailija
78/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielenterveys on pahemmin vaarassa, jos läheisiä kuolee tähän hirvittävään tautiin tai saa jotain kauheita vaurioita.

Mikä näissä rajoituksissa on niin kamalaa?

Kuoleminen on normaalia. Kenenkään mielenterveys ei kärsi siitä, että joku jo lähtökuopissa oleva vanhus kuolee -ja heitähän suurin osa kuolleista on. Jokainen meistä on varmasti menettänyt sen verran läheisiään että tietää kyllä miltä se tuntuu.

Nuorten mielenterveys on merkittävästi vakavampi asia kuin keski-ikäisten noulifettäjätätien pelkotilat. Olen nimittäin huomannut, että niitä nämä pelkääjät ovat: vanhenevia naisia, joilla hormonit ja nuppi heittää ja on tyhjän pesän syndrooma.

Itse jouduin panemaan välit poikki yhteen tuollaiseen hysteerikkokaveriini joka suostui näkemään vain ulkona ja maski naamalla vaikka meidän 20 000 asukkaan kunnassa on tähän mennessä ollut kokonaista 50 koronatapausta eikä kumpikaan meistä edes liiku juuri missään...

Minua rajoitukset eivät vaivaa, mutta mites kaikki ne nuoret, joille kaveripiiri ja harrastukset ovat todella tärkeitä identiteetin rakentumisen vuoksi? Mites ne vanhukset, joille se kahvilassa käynti ja tuttavien näkeminen on todella tärkeää mielen virkeänä pysymisen vuoksi?

Lässynlässy. Kenenkään identiteetin rakentuminen tai kunto ei romahda sen takia jos muutaman viikon joutuu olemaan kotonaan . Lisäksi ulkoilla ja kuntoilla voi ihan niin paljon kun haluaa. Mikään ei estä. Nykyaikana ihmiset ovat itsekkäitä ja heikkoja eikä kestetä juuri mitään. Toivottavasti kaikki vinkujat saa koronan ja kuolee.

Olemme samaa mieltä. On erittäin itsekästä ja heikkoa vaatia muita rajoittamaan elämäänsä siksi, että SINÄ pelkäät. Vaikka sinulla on kaikki mahdollisuudet huolehtia ihan itse turvallisuudestasi; se hitsarinmaski. Ai maksaa liikaa? Ei se terveys niin tärkeää olekaan, että viitsisit maksaa itsesi suojelemisesta, mutta muilta vaadit kyllä oman elämän rajoittamista koska minäminäminä PELKÄÄÄÄÄÄÄN! YHYYYYYYYYYY!

Vierailija
79/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja myös ihan fyysiseen terveyteen, kun kiireetön hoito lykätään tulevaisuuteen kun varaudutaan sairaaloiden täyttyvän koronapotilaista. Periaatteessa kiireettömästäkin asiasta voi tulla hankalampi hoitaa kun hoito pitkittyy.

Mäkin odotan, että tämä olisi ohi, että voisin mennä hammaslääkäriin, silmälääkäriin ja tavalliseen lääkäriin ja kampaajalle ja vaikka mitä alkaa jo olla listalla. Verikokeeseenkin pitäisi mennä mutta ei uskalla lähteä kun ei ole ihan pakko, vielä ...

Mikä verikokeessa ja lääkärissä pelottaa? Lääkärit ainakin täällä käyttävät maskia ja hanskoja on käytetty ennenkin. En näe verikoetta vaarallisena kun hanskat ja maski päällä ollaan vaikka lähikontaktissa ollaan. Itsekään en ehkä hammaslääkäriin ja parturiin menisi.

Vierailija
80/168 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ollenkaan olisi vaikeaa eristäytyä muutamaksi viikoksi yksin kotiin, mutta 3-vuotiaan kanssa kotona on ihan kamalaa! Karanteenissa ei saa mennä mihinkään. Ja nuo muutkin rajoitukset jotka jatkuu ja jatkuu, ihmiset kyttää toisiaan ja maskien käyttöä, mitään ei saa tehdä enkä muista enää miltä tuntuu normaali elämä! Ja etätöitä en voi alallani tehdä. En varmaan edes osaa enää elää sitten kun mitään rajoituksia ja suosituksia ei enää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme