Ihmiset ei USKALLA mennä koronatestiin!
Itsekään en aio mennä ennen kuin äärimmäisessä hädässä, koska ahdistaa jo ajatuskin nenästä otettavasta testistä. Tarjotkaa toisenlaista testausta niin johan syntyy jonoja. Miksi tätä asiaa ei käsitellä? Mua pelottaa enemmän se testi kuin itse korona.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päädyin osastolle testin jälkeen: erittäin massiivinen nenäverenvuoto oli pakko lopulta polttaa. Kaikki hoitajat ei osaa työtään ja mahdollisen koronan takia sairaalassa ei haluttu auttaa, vaikka aulan lattialla oli litra verta. Ja tietty pääsin lopulta tiputukseen.
5-vuotias tyttäreni oli testissä ja ei kuulemma sattunut yhtään. Kuitenkin viitenä testin jälkeisenä päivänä alkoi nenästä tulla verta ihan randomisti. Varautukaa siis tähän(kin).
Miten siihen voi varautua? Nenäverenvuoto on kammottavaa. Pelkään sitä todella paljon, koska minulla on ollut pahoja nenäverenvuotoja.
Pitää nenäliinoja mukana.
Kaikki hoitajat ei osaa ottaa sitä. Itsellä kaksi eri kokemusta. Toisella kerralla aivan karsea kokemus ja toisella ei tuntunut missään. Jännitti todella paljon mennä toisen kerran mutta eihän se tuntunut missään kun sen oikein otti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko joutui matkan jälkeen testiin ja sanoi, että se oli todella inhottava. Harja työnnetään syvälle ja pyöritellään siellä. Siskoni on turski täti eikä mikään kaikestaitkevä hörhö.
Se pyörittely kestää viisi sekuntia ja on ohi, ennen kuin kerkee kunnolla pelätä. Ei voi puhua samana päivänä esim. punkteerauksesta, joka oikeesti voi olla hyvinkin kivulias, jos ei kerralla onnistu.
On päivänselvää, että jos jossain on luotettu itse suoritettuihin testeihin, niin ne ei taatusti ole tehty sillä lailla kuin terkkajengi ne tekee. Kukaan ei ronki nenäänsä takaraivoa myöten.
Kävin itse koronatestissä vähän aikaa sitten ensimmäisen kerran. Oli hieman epämiellyttävää, ei sen kummempaa. Hoitaja pyöritteli pumpulipuikkoa nenänielussa muutaman sekunnin ajan. Itse testin ottaminen ei pelottanut vähääkään, sen sijaan huoletti hieman vain se, että tuleehan testistä varmasti oikea tulos. Vaikealta tuntui sekin, että minulla ei ole omaa autoa, ja taksimatka olisi pitänyt maksaa itse. Olin kuitenkin sen verran hyväkuntoinen ja lieväoireinen, että jaksoin mennä testiin kävellen. Tuli mieleen, että mitenkähän sitten, jos ei oireiden takia jaksa mennä kävellen tai pyöräillen testipaikalle, ja rahaa ei ole taksiin. Minusta taksi testipaikalle pitäisi olla ilmainen ainakin pienituloisille.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä pelottaa se että jos testi on positiivinen ja laittaa sen koodin Koronavilkkuun, mihin ikuiseen ’spitaalisten’ rekisteriin ja kartettavien ihmisten luetteloon sitä päätyy?
Mua pelottaisi enemmän se, että joutuisi jatkuvasti ravaamaan testin takia ronkittavana, kun ei tule sitä immuniteettiä kuin vähäksi aikaa ja toimenpide on oikeasti inhottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päädyin osastolle testin jälkeen: erittäin massiivinen nenäverenvuoto oli pakko lopulta polttaa. Kaikki hoitajat ei osaa työtään ja mahdollisen koronan takia sairaalassa ei haluttu auttaa, vaikka aulan lattialla oli litra verta. Ja tietty pääsin lopulta tiputukseen.
5-vuotias tyttäreni oli testissä ja ei kuulemma sattunut yhtään. Kuitenkin viitenä testin jälkeisenä päivänä alkoi nenästä tulla verta ihan randomisti. Varautukaa siis tähän(kin).
Miten siihen voi varautua? Nenäverenvuoto on kammottavaa. Pelkään sitä todella paljon, koska minulla on ollut pahoja nenäverenvuotoja.
Pitää nenäliinoja mukana.
Selkeästi sulla on täysin kokematta asia nimeltä "paha nenäverenvuoto".
Olin helmikuussa samalla tavalla otettavassa influenssatestissä. Hoitaja kyseli monta kertaa olenko ok, ei tuntunut pahalta. Nenät on erilaisia.
Mutta tosiaan, se on kuin influenssatesti.
Kyllä suurin osa lääketieteellisistä toimenpiteistä on paljon ikävämpiä kuin koronatesti. Jopa verinäytteen otto on minusta pahempi kuin koronatesti. Jos pelkää pumpulipuikkoa nenässään, niin miten sitten uskaltaa mennä edes lääkärin vastaanotolle?
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakaan uskallus ei ole ongelma, olen paljon pahempiakin tutkimuksia kestänyt, mm. sepelvaltimoiden varjoainekuvauksen. Mutta testiin meno olisi ongelma, jos sairastuisin. Minulla ei ole autoa eikä ajokorttia, en jaksa kävellä tai pyöräillä testauspaikalle, taksiin ei ole varaa, ja joukkoliikennettä ei ymmärtääkseni saa käyttää jos on tartuntaepäily. En usko että olisin ainoa, jolla on sama ongelma.
Koronatesti oikeutta käyttämään Kela-taksia, pitää toki terveyshuollosta varmistaa lupa ensin. Omavastuu on tietty 25 euroa/yhdensuuntainen matka siinäkin + jos drive-in testissä käy niin se lasketaan yhdensuuntaiseksi matkaksi koko reissu.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a54131b-e63f-41a7-ada5-c8a43ab54534
Koronatesti otetaan pyörittämällä pumpulipuikkoa nenänielussa. En ymmärrä miksi sitä pitäisi pelätä. Verinäytteen ottokin on pahempi kuin koronatesti.
Ihmiset, eli sinä. Normaalille aikuiselle muutaman sekunnin epämukavuus tai vaikka kipukaan ei ole mikään kynnyskysymys
Minua jännitti myös ihan tosi paljon, mutta viime viikolla kurkkukivun yllätettyä jouduin käymään testissä. Eihän se mukavaa ollut, mutta ei tehnyt varsinaisesti kipeääkään.
Testin jälkeen olikin aika euforinen olo, ihan kuin lävistyksen oton jälkeen! Uskallan mennä kyllä uudestaan jos tarve tulee.
Tuntuu todella inhottavalta. Ei se satu, mutta on hankala olla paikallaan ja hiljaa.
Vedet tulee silmistä, joskus yökkäyttää. Riippuu ottajasta.
Se on vaan pakko käydä ottamassa, jos meinaa kotoa päästä pois.
Tiesittehän, että koronaviruksen levittämisestä seuraa rangaistus?
Ei ole minulla uskalluksesta kiinni, mutta ajattelin mennä tämän koronahässäkän läpi siten, että en mene testeihin vaikka olisi minkälaiset oireet. On mukava ajatella, että ei voi tietää, onko sairastanut tuon flunssan vai ei. Eihän sitä yleensäkään taudeista tiedä.
Itse kävin eilen ekaa kertaa ja voi että miten traumaattinen kokemus! Puikko kävi nenussa muutaman sekunnin, siitä ei aikuinen ihminen selviä millään.....
Vierailija kirjoitti:
Koronatesti otetaan pyörittämällä pumpulipuikkoa nenänielussa. En ymmärrä miksi sitä pitäisi pelätä. Verinäytteen ottokin on pahempi kuin koronatesti.
Riippuu varmaan rakenteesta. Minulle verinäyte ei ole mikään, koronatestiin en mielellään mene.
Tiiän jo miltä se tuntuu. Kokeilin kesällä työntää persiljan vartta nennään. Menikin sinne sitä 17 senttiä. Vähän vetistyivät silmät ja viisari pärähti hitusen. Kuumotti naamaa. Koettu on siis koronatesti periaateessa. Ei enää kiinnosta. Lisäksi persilanvarsi oli mukavan taipuisa eikä mikään tönkkö kepakko
Olen käynyt testissä ja ei se niin kamalaa ollut. Inhottavan tuntoista, mutta kesti muutaman sekunnin. Silmät vuotivat, mutta mitään muuta ei tuntunut jälkikäteen. Tympeintä koko touhussa oli ajaa pyörällä testipaikalle yli 38 asteen kuumeessa. Yleensä pelkään kaikkia toimenpiteitä ja pyörtyilen verikokeissa, mutta selvisin koronatestistä.
Testi antaa liian herkästi positiivisia tuloksia. Jossain Kaliforniassa ja Saksassa tämä on jo tajuttu, mutta Suomessa uskotaan testeihin kuin jumalan sanaan. Näin saadaan korkeilla tartuntaluvuilla lietsottua pelkoa, vaikka kuolleisuus ei seuraa tartuntalukemia. Ei seuraa siksi, että testi on liian herkkä eikä siten kerro mitään taudin tarttumisesta.
Se pyörittely kestää viisi sekuntia ja on ohi, ennen kuin kerkee kunnolla pelätä. Ei voi puhua samana päivänä esim. punkteerauksesta, joka oikeesti voi olla hyvinkin kivulias, jos ei kerralla onnistu.