Ihmiset ei USKALLA mennä koronatestiin!
Itsekään en aio mennä ennen kuin äärimmäisessä hädässä, koska ahdistaa jo ajatuskin nenästä otettavasta testistä. Tarjotkaa toisenlaista testausta niin johan syntyy jonoja. Miksi tätä asiaa ei käsitellä? Mua pelottaa enemmän se testi kuin itse korona.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Kun lukee näiden "vähän vaan epämukavaa kosketusta"-tyyppien vähättelyä, tulee mieleen, säästävätkö ne kaiken sen synnytyspelkoon, koska se on nyt in ja pop. Synnyttäminen ei ole muodissa, perheet ovat pasketta, individuellisuus on in, MUTTA maskit on in ja testeissä kuuluu käydä että on ns. hyvä tyyppi.
En ymmärrä kyllä tuosta mitään.
Ymmärrän, jos on joku harvinainen rakennevika, vaikea paniikkihäiriö tms, mutta minusta tätä testiä pelotellaan ihan liikaa ja ihan turhaan. Mulla on ahdas nenä. Joo, vedet tuli silmiin ja alkoi yskittää, mutta parin sekunnin kesto ei ole mitään. Keksin monta muuta huomattavasti inhottavampaa toimenpidettä.
Joillain on ohuet verisuonet nenässä jolloin tulee helposti verta, minulla on. Kuulin myös ulkona että joltain oli valunut 4 tuntia verta näytteenoton jälkeen, joten todellakin tulisi suositella myös nielusta otettavaa testiä. Ilmeisesti jotkut ottavat testin kovakouraisesti ja toiset ei. Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia, kaikilla ei ole samanlainen nenänielu. Jos on ohut iho, voi verta tulla.
Oli hieman ikävän tuntuinen se testi, mutta mielestäni kuitenkin velvollisuus mennä testiin pienistäkin oireista. Tulos tuli saman päivän aikana (onneksi negatiivinen). Hyvin toimi testaus ainakin Espoossa viikko sitten siis. Ammattitaitoisen oloinen hoitaja otti näytteen.
En tiedä, millainen nenä mulla rakenteeltaan on, kun koko toimitus kesti muutaman sekunnin ja tunsin, että jotain sielä nenän perukoilla kävi.
Kurjempaa oli, kun tukkeutuneeseen kyynelkanavaan työnnettiin silmän sisänurkasta ruisku ja huuhdeltiin se kanava suolaliuksella.