Ihmiset ei USKALLA mennä koronatestiin!
Itsekään en aio mennä ennen kuin äärimmäisessä hädässä, koska ahdistaa jo ajatuskin nenästä otettavasta testistä. Tarjotkaa toisenlaista testausta niin johan syntyy jonoja. Miksi tätä asiaa ei käsitellä? Mua pelottaa enemmän se testi kuin itse korona.
Kommentit (84)
Korona epidemia loppuu kun ihmiset lopettaisivat testeissä käymisen. Sillä tiedolla kuinka paljon tätä nuhakuumetta on liikkeellä ei ole merkitystä kuin tilastojen kannalta.
Olihan se epämiellyttävä kokemus, mutta kesti alle 20 sekuntia ja kipukin lähti tunnissa pois. Ihan oikeasti, keksin heti paljon, paljon pahempiakin operaatioita joihin ihminen voi joutua. En minä viisurin leikkauksestakaan erityisemmin nauttinut, saati keuhkojen tähystyksistä.
On vähän liian helpolla elämässä selvinnyt jos joku tikku nenässä on pahinta ikinä.
Ai jaa. Minä kun luulin, että syynä uskaltamattomuuteen on pelko positiivisesta koronatuloksesta ja sen seurauksena määräyksestä lukittautua kotiin.
Miksi toisilla sattuu niin ja toiset ei pidä minään? Kumppani kävi testissä eikä edes huomannut kuulemma tikkua ennenkuin se oli nielussa mutta häntä edellä oleva nuori mies oli valitellut kun sattui niin paljon. Itse en ole käynyt testissä.
Itseä vaivaa se soittaminen.
T: Puhelin fobialainen
Vierailija kirjoitti:
Ei juma, jos et oo 8-vuotias, niin kasvata ittelles sen verran munaa ettet pelkää pumpulipuikkoa nenässä.
Tämä! Ihmiset on nykyään niin munattomia itkeviä pikkulikkoja. Mitään ei kestetä.
Päädyin osastolle testin jälkeen: erittäin massiivinen nenäverenvuoto oli pakko lopulta polttaa. Kaikki hoitajat ei osaa työtään ja mahdollisen koronan takia sairaalassa ei haluttu auttaa, vaikka aulan lattialla oli litra verta. Ja tietty pääsin lopulta tiputukseen.
Miksi ihmiset lietsovat itseään pelkoon ja antavat pelolle valtaa? Älkää ajatelko niin paljon. Jotkut jutut pitää vaan hoitaa ja that's it.
Lähinnä pelottaa se että jos testi on positiivinen ja laittaa sen koodin Koronavilkkuun, mihin ikuiseen ’spitaalisten’ rekisteriin ja kartettavien ihmisten luetteloon sitä päätyy?
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisilla sattuu niin ja toiset ei pidä minään? Kumppani kävi testissä eikä edes huomannut kuulemma tikkua ennenkuin se oli nielussa mutta häntä edellä oleva nuori mies oli valitellut kun sattui niin paljon. Itse en ole käynyt testissä.
Monenlaisia kokeita on otettu, myös kivuliaita ja tämä oli kyllä yksi helpoimmista.
Vierailija kirjoitti:
Päädyin osastolle testin jälkeen: erittäin massiivinen nenäverenvuoto oli pakko lopulta polttaa. Kaikki hoitajat ei osaa työtään ja mahdollisen koronan takia sairaalassa ei haluttu auttaa, vaikka aulan lattialla oli litra verta. Ja tietty pääsin lopulta tiputukseen.
Mulla plompsahti silmä ulos kun työnsivät sen tikun liian syvälle.
Vierailija kirjoitti:
5-vuotias tyttäreni oli testissä ja ei kuulemma sattunut yhtään. Kuitenkin viitenä testin jälkeisenä päivänä alkoi nenästä tulla verta ihan randomisti. Varautukaa siis tähän(kin).
Vierailija kirjoitti:
tätä pelkään eniten. kärsin toistuvista nenäverenvuodoista. miten pääsit hoitoon nenäverenvuodon vuoksi?
Sisko joutui matkan jälkeen testiin ja sanoi, että se oli todella inhottava. Harja työnnetään syvälle ja pyöritellään siellä. Siskoni on turski täti eikä mikään kaikestaitkevä hörhö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5-vuotias tyttäreni oli testissä ja ei kuulemma sattunut yhtään. Kuitenkin viitenä testin jälkeisenä päivänä alkoi nenästä tulla verta ihan randomisti. Varautukaa siis tähän(kin).
Miten siihen voi varautua? Nenäverenvuoto on kammottavaa. Pelkään sitä todella paljon, koska minulla on ollut pahoja nenäverenvuotoja.
Voit myös pyytää näytteen ottamista nielusta. Jos on hyvä syy niin pitäisi ainakin onnistua.
Itselläni on riski saada paha nenäverenvuoto nenäontelon takaosaan kun sieltä mennään ronkkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Minä kun luulin, että syynä uskaltamattomuuteen on pelko positiivisesta koronatuloksesta ja sen seurauksena määräyksestä lukittautua kotiin.
Jep, siksi en testiin mene. Pysyn mielummin kotona, jos sattuu joku flunssa tulemaan. Ohje on, että kun korona-oireita ei ole ollut kahteen päivään, voi liikkua normaalisti, joten samahan se on itse pysytellä kotona ilman testauksia ja lähteä, kun oireet hävinneet.
Mulla sattu koronatesti enemmän ku kierukan laitto, en todellakaan mene vapaaehtoisesti uudelleen. En ketään vanhuksia tapaa muutenkaan niin sori olen itsekäs ei kiinnosta
Itse en uskalla mennä siksi, että viimeksi kesti yli viikko tuloksen saamisessa! Se aikahan pitää olla kotona eristyksissä. Käyn töissä, en haaskaa aikaa tuollaiseen enää päivääkään. Jos tulos luvataan vuorokaudessa voin mennä, muuten pidän oireet itselläni jollei ole vakavaa syytä epäillä tartuntaa.
Minuakin pelottaa mennä. Oon ollut lapsesta asti hankala nenän, suun ja kurkun tutkimuksissa eikä aina oo rauhoittavat tai kevytnukutuskaan riittänyt. Enemmän minua siis pelottaa testissä oma käytökseni kuin itse toimenpide, koska refleksini ja taistele tai pakene -reaktioni on ollut aina äärimmäisen voimakkaita. Käy sääliksi aina lääkäreitä mun kanssa.