Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlien järjestäminen nykypäivänä (sis.itsesäälivalitusta).

Vierailija
29.03.2014 |

Tunnistaako kukaan muu tällaista? Turhauttavaa, kun järjestät juhlia ja aina alkaa tämä sama kuvio. Ensinäkin moni ei vastaa kutsuun mitään vaikka siinä on vastauspyyntö. Toisekseen vaikka alkuun ollaan niin innoissaan, lopulta perutaan tulo jonkun vähäisen syyn takia, kuten "pitääkin mennä laittamaan mökkiä kesäkuntoon juuri tuolloin" tai "en taidakaan viitsiä tulla kun seuraavana viikonloppuna on koiranäyttely". Törkeimmät vastaavat kutsuun, että pitää katsoa lähempänä tuleeko muuta.

Jotenkin tuntuu, että ihmisiltä puuttuu kunnioitus tosia kohtaan, ollaan hirveän itsekkäitä. Mennään sillä ajatuksella, että katsellaan miltä MINUSTA juuri silloin sattuu tuntumaan. Vähät väliä miltä toisista tuntuu ja kuinka paljon vaivaa ja rahaa juhlanjärjestäjä on asian eteen nähnyt.

Taas kerran olen tässä tilanteessa, vaikka kerta toisensa jälkeen päätän, että nyt oli viimeinen kerta! Jotenkin se aika kultaa muistot.

p.s. ihan oikeasti ihmiset. Miten kuvittelette juhlanjärjestäjän voivan varata tarjoilut jos puolet vastaajista vastaa jotain "en tiiä vielä, pitää kattoo sillon lauantaina pääsenkö".

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, ärsyttävää! Tee palvelus maailmalle ja sano epämääräisestä syystä epävarmoille jämäkästi, mutta kauniisti tuo mitä tuohon ylle kirjoitit. Voisi vähentää moista huonoa käytöstä ja toisen ihmisen arvostamattomuutta jatkossa...

Vierailija
2/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh, ärsyttävää! Tee palvelus maailmalle ja sano epämääräisestä syystä epävarmoille jämäkästi, mutta kauniisti tuo mitä tuohon ylle kirjoitit. Voisi vähentää moista huonoa käytöstä ja toisen ihmisen arvostamattomuutta jatkossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitit ap ja allekirjoitan joka sanan. Ihmiset ei ajattele toisia, vaan vain omia menoja.

Toisaalta nykyelämä on niin hektistä, että jatkuvasti on jotain kissanristäistä, joihin saattaa haluta mennä, jos on fiilis, mutta jos onkin esim. rankka viikko takana (ei voi etukäteen tietää), niin saattaa halutakin levätä kotipuuhissa. --> Toki toista ei saa jättää epätietoisuuteen, mutta ristiriita siinä on. Itse usein sanon, etten tule, koska koen raskaaksi sen, jos joka viikonloppu on jotain ohjelmaa. Ja sitten kun päivä on käsillä, niin olisikin ehkä voimia lähteä, mutta en kehtaa kysyä, että voinko muuttaa mielipiteen.

Vierailija
4/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän. Toi on ihan sietämätöntä.

Meillä oli opiskeluaikoina kerran vuoteen sellaiset bileet, että minä ja yksi mies ostettiin sovitulla summalla ruokaa ja muut maksoi sitten bileissä. Kun sitten yksi opiskelijapari tuli juhliin, he "olivatkin jo syöneet", vaikka tasan tiesivät homman konseptin. Eivät suostuneet maksamaan.

Tästä suivaantuneena opiskelijaporukkamme yksinkertaisesti äänesti tyypit ulos sosiaalisesta kuviostamme. Se oli kertalaakista hei hei. Kauhea nillitys, mutta evvk.

Vierailija
5/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu tollasia ihmisiä. Kutsukaa ne hiljaiset ja yksinäiset paikalle.

Vierailija
6/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni oikein hyvä vaihtoehto on se, ettei edes ala säätämään niiden syömisten kanssa itseään stressiin. Tilaa vaan sitä ruokaa kaikille. Jos sitä sitten jää yli, niin pakastaa loppuja itselle, jakaa lähimmille ihmisille ja syö itse muutaman päivän vähän juhlallisemmin.

Meillä tedään näin, eikä ole ollut mitään ongelmaa vaan päinvastoin paljon helpompaa. Viimeksi varattiin ruokaa 400 ihmiselle, ja kun järjestelyissä auttaneet ottivat ruokaa seuraavaksi päiväksi mukaan, niin meille itselle ei jäänyt kuin pari rasiaa. Joten hukkaan ei ruuat menneet, vaikka en alkanut satojen ihmisten ilmoittautumisia vaatimaan.

Vierailija
7/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole kyse vain ruuasta ja taloudellisista asioista. Vaikuttaahan se tunnelmaan ja intoon järjestää mitään, jos porukoiden reaktio on hälläväliä. Sinänsä lohduttavaa kuulla, että muillekin käy näin.

Vierailija
8/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 07:24"]

Juhlien järjestäminen nykypäivänä (sis.itsesäälivalitusta).

[/quote]

Onko tuo nykypäivän ongelma? Miksi ennen ei ollut tuollaista ongelmaa?

Vierailija
9/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, ennen kunnioitettiin hyviä tapoja ja jopa etikettiä, jota moni nuori ja nuori aikuinen tuntuu nykyään ylenkatsovan. Kivaa on olla niin kauan sellainen itsekeskeinen maailmannapa, kunnes kolahtaa omalle kohdalle. ohis

Vierailija
10/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 08:32"]

. Vaikuttaahan se tunnelmaan ja intoon järjestää mitään, jos porukoiden reaktio on hälläväliä.

[/quote]

Niin juuri. Joten miksi pitää järjestää se ilmoittautumisrumba, kun se tuo vain pahaa mieltä kaikille. Sekä järjestäjille että vieraille on rennompaa, kun tuo ilmoittautumishössötys jätetään pois.

Vierailija
11/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 08:08"]

Älä kutsu tollasia ihmisiä. Kutsukaa ne hiljaiset ja yksinäiset paikalle.

[/quote]

Tässä on muuten ideaa. Ne joilla on niin tavattoman hektistä ja liikaa juhlia ja liikaa kavereita ja hohhoijakkaa niin rankkaa ja ruuhkavuosia: tehkäämme palvelus kaikille ja jääkööt ulos niistä juhlista, jotka ovat itselle kaikkein tärkeimmät. Tuskailijoilla säästy hermot ja juhlaväki välttyy pahalta mieleltä.

Vierailija
12/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 08:23"]

Minun mielestäni oikein hyvä vaihtoehto on se, ettei edes ala säätämään niiden syömisten kanssa itseään stressiin. Tilaa vaan sitä ruokaa kaikille. Jos sitä sitten jää yli, niin pakastaa loppuja itselle, jakaa lähimmille ihmisille ja syö itse muutaman päivän vähän juhlallisemmin.

Meillä tedään näin, eikä ole ollut mitään ongelmaa vaan päinvastoin paljon helpompaa. Viimeksi varattiin ruokaa 400 ihmiselle, ja kun järjestelyissä auttaneet ottivat ruokaa seuraavaksi päiväksi mukaan, niin meille itselle ei jäänyt kuin pari rasiaa. Joten hukkaan ei ruuat menneet, vaikka en alkanut satojen ihmisten ilmoittautumisia vaatimaan.

[/quote]

Noin voi toimia jos on ylimääräistä pätäkkää. Suurimmalla osalla ei ole. Esim. jos tilaa pitopalvelusta, jossa maksu menee vaikkapa kaavalla 30 e/hlö ja kutsuttuja on 80 ja puolet jää pois. Siinä sitten maksat 1200 euroa tyhjästä. Harvalla on varaa tuollaiseen lystiin.

Vierailija
13/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ilmottautumisrumba jätettävä pois? Kyllä se nyt on aika oleellinen tieto jos kutsut vaikka 100, että tuleeko paikalle 10 vai se 100. Ihan noin tarjoilujen ynnä muiden osalta. Aika v-mäistä olisi maksaa pitopalvelulle sadasta, jos tulijoita olisikin vain 10. Tai vastaavasti itse vääntää niska vääränä voileipäkakkuja ja käytekakkuja, jos niistä jäisi suurin osa mätänemään.

Vierailija
14/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lakannut kutsumasta vieraita, joiden käyntiä stressaan. Niitä varsinkin, joille on todella tarkkaa siisteys ja sisustus. Puhuvat jatkuvasti siitä miten pitäisi siivota kotona, vaikka siellä on kaikki ihan tiptop ja miten kaapinovetkin ovat jo niin vanhanaikaiset ja tapetitkin kulahtaneet. Ja vasta ne on uusittu.

Kuntuttavilla tai sukulaisilla on noin tiukka vaatimustaso, niin omaa kotiaan on saanut hävetä häntä koipien välissä. Ihmeen kauan kesti älytä, että voi jättää pyytämättä ihmsiä, joita pitää arastella :D

Vierailija
15/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt tästä syystä täysin maku yhteen "ystävä"pariskuntaan. Ovat varustettuja niin laajalla ystäväpiirillä ja muutenkin ovat niin yltiösosiaalisia ja aktiivisia, että napsivat parhaat juhlat päältä. Harmi vaan me emme ole sitä parhaimmistoa heille. Meidän juhlamme voi aina skipata, kun sattuu olemaan paljon miellyttävämpiä juhlia lähiaikoina tarjolla. En jaksa olla tällainen ei niin tärkeä "ystävä" kenellekään.

Vierailija
16/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 08:48"]

Olen lakannut kutsumasta vieraita, joiden käyntiä stressaan. Niitä varsinkin, joille on todella tarkkaa siisteys ja sisustus. Puhuvat jatkuvasti siitä miten pitäisi siivota kotona, vaikka siellä on kaikki ihan tiptop ja miten kaapinovetkin ovat jo niin vanhanaikaiset ja tapetitkin kulahtaneet. Ja vasta ne on uusittu.

Kuntuttavilla tai sukulaisilla on noin tiukka vaatimustaso, niin omaa kotiaan on saanut hävetä häntä koipien välissä. Ihmeen kauan kesti älytä, että voi jättää pyytämättä ihmsiä, joita pitää arastella :D

[/quote]

Miten tämä kommentti liittyi tähän keskusteluun..?

Vierailija
17/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri alle kolmenkymmenen hengen tapahtumassa, joista 4 ihmistä oli jättäytynyt pois ilman minkään sortin ennakkoilmoitusta (viimeinen ilmoittautumisaika oli edellisenä päivänä ja tottakai samanakin päivänä olisi voinut vielä ilmoittaa, jos pakottava syy). Poisjättäytymisen takia mm. plaseeraukset menivät pieleen. Vartti kun oltiin mattimyöhäsiä odoteltu, alkoi kuulua epämääräisiä mutinoita tyylillä "Se sano tulevansa, jos ehtii salilta". Vaikka en itse ollut edes järjestämässä tilaisuutta, alkoi ärsyttää noiden ihmisten ajattelemattomuus. Itsekin olin juossut hikihatussa koko päivän, että ehtisin ajoissa paikalle. Järjestäjien puolesta tuntui todella pahalta, että joku pistää oman napansa kaivelun lupausten pitämisen edelle.

Vierailija
18/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ilmoittaa hyvissä ajoin jos ei pääse tulemaan.

Vierailija
19/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä todella rasittavaa. Jos kutsussa on vastauspyyntö, siihen päivään mennessä yksinkertaisesti päätetään, tullaanko vai ei, ja siinä sitten pysytään. Käytöstavat, ne on välillä aikuisille ihmisille niiiiiin vaikeita...

Vierailija
20/73 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä tuo röyhkeyttä (täytän just 45...) eli jos olen kutsunut eikä joku ole ilmottanut selvästi MULLE, soitan viimisenä määräpäivänä, että oletko tulossa.

Jos on epävarma, sanon että "mun pitää oikeesti saada tietää huomiseen kello 12 mennessä koska silloin tilaan ruuat"

Jos on vieläkin epävarma, sanon että "sovitaan että soitat mulle huomenna kello 12 mennessä jos olet tulossa". Tämän viestin voi jättää myös vastaajaan.

Pallo jää tuolle toiselle, mutta mä tulen ilmoittaneeksi että jos ei soittoa kuulu, en varaa hänelle ruokaa...

No joo mieheni veli on näitä "kattellaan ny" tyyppejä mutta hän tulee kumminkin aina paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän