Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyöpalaverit ja kamera

Vierailija
23.11.2020 |

Introvertille oli unelma, kun siirryttiin etätyöhön ja ei tarvinnut koko ajan leikkiä ylisosiaalista. Nyt monet meuhkaa siitä, että etäkokouksissa täytyy pitää kamerat päällä. Eikö kukaan mieti sitä, että kaikki ei viihdy linssin edessä, vaan joillekin videolla jatkuvasti olo on tosi stressaavaa.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on menty etänä niin pitkään, että suositaan vuorostaan ekstrovertteja. Kamerat päälle!!!

Vierailija
2/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen samalla tavalla. Ilman kameraa keskittyy kuuntelemaan, kun ei tarvitse koko ajan miettiä miltä näyttää kamerassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan laita kameraa päälle. Näkyyhän siinä nimi niin aivan turhaa. Kukaan ei pakottaa kameraa laittamaan päälle, kun olen kotona.

Vierailija
4/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kamera päällä. Siis ei missään tapauksessa.

Vierailija
5/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin osaston isopomo vaati että kaikki sen osaston etäpaltsut käydään kameran kanssa. Osa oli välittömästi yhteydessä henkilöstöosastoon  ja liittoon... Mutta siis ketään ei voi pakottaa. 

Itse en pidä kameraa päällä ikinä, enkä edes katso paltsusovellusta jollei joku esitä jotain seurattavaa omalta ruudultaan. Inhoan niitä ruudulla nenäänsä kaivavia jne. päitä. Kaikkein eniten inhoan niitä, jotka "unohtavat" mykistää mikkinsä jolloin kuva hyppii puhujan ja jonkun  huohottajan/rykijän välillä. 

Vierailija
6/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan te töissäkin palavereissa ”näkyvillä”, joten mitä eroa siinä on, jos etäpalaverissa on kamera päällä?

Vierailija
7/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha video vie kaistaa turhaan. Voi alkaa jopa yhteys pätkimään :) vink vink

Vierailija
8/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä palstaa lukiessa selviää, miksi meillä Suomessa on niin paljon yksinäisyyttä. Ovea ei missään nimessä avata, jos ovikello soi, ja ainakaan kameraa ei etäpalaverissa laiteta päälle. Ollaan mieluummin liittoon yhteyksissä, kuin näytetään naama työkavereille.

Kertoo aika paljon meidän kansanluonteesta.

Vierailija
9/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettehan te töissäkin palavereissa ”näkyvillä”, joten mitä eroa siinä on, jos etäpalaverissa on kamera päällä?

Kotirauha. Eri assii jos palaveriin osallistuu työpaikalta.

Vierailija
10/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kone kiinni telakassa enkä sen vuoksi voi pitää kameraa päällä. Täytyy erikseen sopia etukäteen, että olen jossain muualla.

Vierailija
11/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sen taustan sumennettua, ettei koti näy, ainakin teamsissa saa.

Vierailija
12/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mullakin syy, miksi en haluaisi pitää kameraa päällä. Teen töitä kotona makuuhuoneessa ja en halua kaikille esitellä omaa makuuhuonetta.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
13/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kameraa kotikoneella. :)

Läppärillä liian tuskaista tehdä mitään tehokkaasti.

Vierailija
14/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Microsoft kyttää silti.

Vierailija
15/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa taustakuva jos ette halua näyttää kotejanne - mutta näyttäkää naamanne. Niille alkukirjaimella varusteluille ympyröille on aivan sietämätöntä puhua.

Vierailija
16/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en pidä ikinä kameraa päällä ja enkä katsele muiden videoita vaan pienennän ne alalaitaan. 

Vierailija
17/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Microsoft kyttää silti.

Sulla on kovat luulot omasta kiinnostavuudestasi.

Vierailija
18/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kone kiinni telakassa enkä sen vuoksi voi pitää kameraa päällä. Täytyy erikseen sopia etukäteen, että olen jossain muualla.

Sama täällä. Jos tarvii käyttää kameraa pitää mennä kokoustamaan keittiön pöydän ääreen. Hankalaa kun kotona on toinenkin etätöitä tekevä.

Vierailija
19/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa taustakuva jos ette halua näyttää kotejanne - mutta näyttäkää naamanne. Niille alkukirjaimella varusteluille ympyröille on aivan sietämätöntä puhua.

Miksi pitää nähdä naama? Ei minua ainakaan kiinnosta nähdä muiden naamoja. Yleensä mulla on asiaan liittyvä dokumentti auki. Riittää, kun ääni vaan kuuluu. 

Vierailija
20/79 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kamera päällä olet vain ääni jossain, et välttämättä enää edes henkilö vähennät olemuksesi puhtaasti resurssiksi johon ei yhdistetä mitään humaaneja ominaisuuksia. Ihminen on visuaalinen olento, jos vastapuolta ei miellä henkilöksi niin sinulle voi puhua paljon rumemmin (kysy vaikka puhelinmyyjiltä). Koita sitten rakentaa tiimihenkeä kun et näe reaktioita siihen mitä sanot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän