Mies ei anna rahaa.
Toki se yleensä ruuat ostaa ja laskut maksaa, tosin olen minäkin vuosien varrella joutunut niihin kaikki säästöni laittamaan mutta nyt kun mulla ei ole muutamaan vuoteen ollut mitään tuloja niin ei hän anna enää mihinkään rahaakaan. En enää tajua mitä teen?
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:33"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 13:58"]
Etkö voi haastaa miestäsi oikeuteen? Aviopuolisoilla on keskenäinen elatusvelvollisuus. Jos mies ei kykyjensä mukaan osallistu perheen elatukseen, voit haastaa hänet oikeuteen ja hänet voidaan tuomita maksamaan sinulle elatusmaksua.
[/quote]
No, eikös se mies osallistu jos kerran maksaa kaiken elämisen? Ap:han ei ole lainkaan tuloja, eli mies maksaa kaiken. En tiedä mitä oikeus sanois siihen että sen lisäksi että mies maksaa lapsen ja vaimon kaikki menot, pitäis vielä maksaa vaimolle viikkorahaa. Luulen että oikeus sanois että mies hoitaa jo oman osuutensa, vaimon tarttis itsekin tehdä jotain. Hommata itse ne karkkirahansa.
[/quote]
Joo no lähinnä ihan itselleni ja lapselleni joskus vaatteita tarvitsisin mutta enköhän mä jotain keksi.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:39"]
Etkö voi haastaa miestäsi oikeuteen? Aviopuolisoilla on keskenäinen elatusvelvollisuus. Jos mies ei kykyjensä mukaan osallistu perheen elatukseen, voit haastaa hänet oikeuteen ja hänet voidaan tuomita maksamaan sinulle elatusmaksua.
[/quote]
No, eikös se mies osallistu jos kerran maksaa kaiken elämisen? Ap:han ei ole lainkaan tuloja, eli mies maksaa kaiken. En tiedä mitä oikeus sanois siihen että sen lisäksi että mies maksaa lapsen ja vaimon kaikki menot, pitäis vielä maksaa vaimolle viikkorahaa. Luulen että oikeus sanois että mies hoitaa jo oman osuutensa, vaimon tarttis itsekin tehdä jotain. Hommata itse ne karkkirahansa.
[/quote]
Joo no lähinnä ihan itselleni ja lapselleni joskus vaatteita tarvitsisin mutta enköhän mä jotain keksi.
[/quote]
Ja mieskö ei vaatetta sulle ja lapsellenne osta?
Mene maistraattiin ja pyydä itsellesi edunvalvoja.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja mieskö ei vaatetta sulle ja lapsellenne osta?
[/quote]
No lapselle ostelee mutta minulle ei.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:47"]
[/quote]
Miksi?
Mistä mies kuvittelee että sinä saat uusia vaatteita? Ja jos kerran kela olettaa että olet tienaamassa miehen firmassa, pitää miehen sinulle jotain maksaakin, teit töitä tai et. Tai sitten eroat.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:58"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:47"]
[/quote]
Miksi?
[/quote] Tarvitset tukea asioitesi hoitamisessa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 16:03"]
Mistä mies kuvittelee että sinä saat uusia vaatteita? Ja jos kerran kela olettaa että olet tienaamassa miehen firmassa, pitää miehen sinulle jotain maksaakin, teit töitä tai et. Tai sitten eroat.
[/quote]
No se varmaan luulee että vanhat kestävät ikuisesti tms ja joo olisihan se kiva jos edes pientä palkkaa maksaisi.
Katos se on ammattivalittja taas liikkellä..tuu välillä käymään taas plussan puolella.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:02"]Toki se yleensä ruuat ostaa ja laskut maksaa, tosin olen minäkin vuosien varrella joutunut niihin kaikki säästöni laittamaan mutta nyt kun mulla ei ole muutamaan vuoteen ollut mitään tuloja niin ei hän anna enää mihinkään rahaakaan. En enää tajua mitä teen?
[/quote]
En minäkään vaimolle antaisi rahaa, koska kummallakin on omat tulonsa. Kyllä ne omat menot pitää osata laskea, ettei rahat lopu kesken kaiken. Sitä varten minulla on niin käyttötili, kuin säästötilikin. Säästötiliin säästän koko ajan rahaa palkastani. Säästötilin avasin jo 6 vuotiaana ja siitä asti olen osan rahoistani sinne laittanut.. Nyt olen 32 vuotias eikä rhallisesti ole onneksi hätäpäivää.. Vaimolle kyllä lainaan rahaa, koska hän maksaa ne aina jämptisti takaisin.
[/quote]
Mutta jos vaimollasi ei ole tuloja. Ei saa työmarkkinatukea koska hänen katsotaan tekevän sinun yrityksessä töitä (mutta sinähän et palkkaa maksa). Avioliitossahan on elatusvelvollisuus, ja sen pitäisi kattaa myös jonkinlainen määrä henkilökohtaista käyttöä (vaatteet, hygienia yms), lapsen menoista nyt puhumattakaan.
Olikos tää ammattimarisija muuten naimisissa sen saiturinsa kanssa? En nyt joka ketjua muista mitä hän on tarinoinut....
[/quote]
Ensinnäkään kela/työkkäri ei voi määrätä vaimoa miehen työntekijäksi, jos mies on yksityisyrittäjä ja firma on yhden henkilön firma. Toisekseen kaikille työttömille/sairaille on rahallista tukea tarjolla kelasta, liitosta tai vakuutusyhtiöstä. Meillä esim minä olen nyt työttömänä ja saan liitolta korvaukset. Vaimo on äitiyslomalla ja saa äitiyspäivärahat. Noilla rahoilla nyt kumpainenkin elää. Eli kummatkin saavat tahoiltaan rahaa. Vaimo menee syksyllä takas töihinsä ja saa sieltä silloin liksan. Minä saan liksan, kun saan töitä. Eli ei tässä muuta. Ap vain taitaa olla saamaton.
Onhan se todella epäreilua että sinulla ei ole ns. omaa rahaa jota voiit käyttää ihan minne itse haluat toihan on jo vallankäyttöä, jolloin miehesi ohjaaa sinua miten tahtoo rahalla on suuri valta..
Olen kyllä valmis antamaan sinulle rahaa että pääset näyttämään miehellesi
miten voit laittaa itsesi tosi nätiksi ja sitten viimeistään silmät aukeaa kun läjäytät oven kiinni takanasi ja kerrot että menet tyttöjen iltaa viettämään..
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 16:17"]
Onhan se todella epäreilua että sinulla ei ole ns. omaa rahaa jota voiit käyttää ihan minne itse haluat toihan on jo vallankäyttöä, jolloin miehesi ohjaaa sinua miten tahtoo rahalla on suuri valta..
miten voit laittaa itsesi tosi nätiksi ja sitten viimeistään silmät aukeaa kun läjäytät oven kiinni takanasi ja kerrot että menet tyttöjen iltaa viettämään..
[/quote]
En mä mihinkään baariin halua lähteä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:24"]
Sairauksien takia en pysty fyysisiin töihin,opiskelut ei taas muuten onnistu ja miehen yrittäjyyden takia en saa työmarkkinatukeakaan koska kela katsoo että teen muka toimistohommia miehen firmassa.
[/quote]
Olet provo. Mikä sairaus sinulla muka estää työnteon? Miksi et pysty opiskelemaan?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:02"]
Toki se yleensä ruuat ostaa ja laskut maksaa, tosin olen minäkin vuosien varrella joutunut niihin kaikki säästöni laittamaan mutta nyt kun mulla ei ole muutamaan vuoteen ollut mitään tuloja niin ei hän anna enää mihinkään rahaakaan. En enää tajua mitä teen?
[/quote]
Hanki omia tuloja.
[/quote]
Paitsi että oikeus tuomitsisi AP:n. Hän ei selvästi tee itse mitään perheen elatuksen eteen. Ei käy töissä, ei opiskele, ei mitään.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 12:02"]
[/quote]
Hanki omia tuloja.
[/quote]
Miten mä niitä hankin? mulla sairauksia ja vammoja jotka estää monenlaisen työnteon ja eräs vamma estää opiskelun etten missään opiskeluissa pärjää vaikka monesti olen yrittänyt ei kaikki ole niin yksinkertaista enkä ole laiska.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 16:17"]
[/quote]
Ei tolla meidän ammattivalittajalla ole kavereita joiden kanssa viettää tyttöjen iltaa. Mies ne varmaan on jotenkin karkoittanut sen elämästä, jos oikein arvaan. Anoppikin on ikävä ihminen, joka pyrkii aloittajaa kiusaamaan ja määräilemään.
Sille on tässä vuosien aikana annettu paljon eri neuvoja ja ohjeita. Sille ei mikään vaan tunnu kelpaavan, pian se taas valittaa. Sille tuntuu tuo valittaminen olevan se tärkein, jotenkin tuntuu että se jopa nauttii siitä että täysin miehensä vallan alla. Joillekin martyyrius on elämäntehtävä.
Hei ap, miksi et laita sitä lapsilisää menemään omalle tilillesi? Tässä keskustelussa annettiin jo suora linkki lomakkeeseen jolla muutos tehdään, voit siis tehdä sen tässä ja nyt. Lapsilisällä saat itsellesi ja lapselle vaatteita.
[/quote]