Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olette töissä niin saatteko käydä vessassa koska tahansa?

Vierailija
23.11.2020 |

Vai ainoastaan kahvi/ruokatauon aikana?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.suomi.fi/kansalaiselle/oikeudet-ja-velvollisuudet/digituki-…

Voisivatko kaikki typerykset, joiden mielestä ope voi käydä tunnin aikana vessassa, lukea oheisen tekstin?

Vierailija
62/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen yksikköni ainoa työntekijä, olen aspa. Jos asiakkaita tulee tiskille koko ajan, en pääse vessaan. Kiireisimpinä päivinä en käy vessassa tai syö. Yhden kerran olen joutunut pyytämään asiakkaalta luvan käydä vessassa, niin kova hätä oli etten olisi pystynyt pidättelemään sekuntiakaan. Oli inhimillinen asiakas (kaikki eivät todellakaan ole) ja ihmetteli, miksi edes pyydän lupaa. Joskus taas on niin hiljaista, että istun koko päivän tällä palstalla ja vessassakin saisi olla niin pitkään kuin huvittaa ja vaikka syödä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivoojana ja voin käydä vessassa aina kun on tarvetta.

Vierailija
64/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän aina vessassa saa käydä kun tarvii, mutta välillä täytyy hakea sellainen väli, että kerkeää. Linjastolla töissä eikä sitä tietenkään mielellään pysäytellä vessahädän takia. Eli yleensä silloin on käytävä kun linja muutenkin seis.

Vierailija
65/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä valtaosassa myös ns. toimistotöistä on kokouksia ja muita tapaamisia, joten harva pystyy täysin vapaasti käymään.

Nykyään suurin osa kokouksista on etäkokouksia, joten hyvin ehtii vessaan jonkun henkilön pitkän puheenvuoron aikana.

Aikoinaan kun oli paikan päällä asiakkaan tiloissa palavereja ja monen kahvikupin jälkeen iski kova pissahätä, otin vain kännyn käteeni, ja teeskentelin, että joku oli soittanut mulle, kun se oli äänettömällä, ja kävin nopeasti "puhumassa kännykkään" vessassa.

Vierailija
66/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vessa niin joo, saa siellä käydä koska vaan. Usein ei vessaa ole, silloin pitää joko pidätellä tai käyttää vähän luovuutta.

Vierailija
67/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsuri olen ja vaikka minkä puun juurelle pääsen milloin vain.

Itse naisena olin yhden kesän miesten mukana metsurin hommissa. Oli muuten ärsyttävää yrittää löytää sellainen paikka, johon turvallisesti pyllistää.

Vierailija
68/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähän luulen, että samat tyypit, jotka väittävät opettajan voivan käydä vessassa milloin vaan, vaatisivat vihan vimmassa opettajalle vaikka vankeutta, jos sen vessareissun aikana lapselle kävisi köpelösti.

Vierailija
69/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vähän luulen, että samat tyypit, jotka väittävät opettajan voivan käydä vessassa milloin vaan, vaatisivat vihan vimmassa opettajalle vaikka vankeutta, jos sen vessareissun aikana lapselle kävisi köpelösti.

On ilmeisesti ammatinvalinnasta kiinni. Ne, joilla on runsaat kuukautiset, herkkä vatsa tai vti taipumuksia, eivät päädy alalle.

Tällaisen (friikin pohjasakan?) on vaikea käsittää sitä että että joutuisi ripuloimaan housuunsa tai työskentelemään vaatteet veressä pääsemättä vessaan.

Vierailija
70/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ilmeisesti ammatinvalinnasta kiinni. Ne, joilla on runsaat kuukautiset, herkkä vatsa tai vti taipumuksia, eivät päädy alalle.

Tällaisen (friikin pohjasakan?) on vaikea käsittää sitä että että joutuisi ripuloimaan housuunsa tai työskentelemään vaatteet veressä pääsemättä vessaan.

Jos on oikeasti ripuli tulossa housuun, niin kyllähän silloin saa varmasti jonkun apuun soitettua. Mutta kai sinä oikeasti tajuat, ettei ope voi vaan häipyä kesken koetilanteen?

Vierailija
71/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tottakai nyt opettaja saa nyt vessassa käydä kesken tunnin, jos hätä tulee. Mitä ihmettä te selitätte??

Ja kun sun Nico-Petteri vetää Jami-Jessicaa turpaan sillä välin, asiaa selvitellessä ope sanoo, että sorry, olin paskalla. Olisko se susta ok niin? Opettajilla on tuntien ajan valvontavastuu.

Vierailija
72/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä en välttämättä pääse koko työvuoron aikana. En voi potkia jonoa ulos kioskista.

Ison ketjun kioskimyyjä, yksin töissä

Vierailija
73/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana periaatteessa milloin vain, mutta pyrin olemaan käymättä aamutoimien aikana ja ruokailutilanteissa kun ne on niin hektisiä.

Vierailija
74/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käydä milloin haluan, kerran olen kymmenen vuoden aikana joutunut ajamaan asiakkaat pois ja sulkemaan ovet jotta en ripuloisi housuihin.

Vierailija
75/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope tässäkin moi. Tänään mulla oli eka tunnilla (75 min) koe. Yhdellä oppilaista meni koe pitkäksi, joten se välitunti meni siinä.

Toka tunnin (75 min) jälkeen valvoin ruokalassa, vaihdoin luokkaa ja söin pikapikaa ja ehdin käydä siellä vessassakin kun jäi 2 minuuttia ylimääräistä ennen seuraavaa oppituntia.

Kolmannen tunnin jälkeen olin sovittelemassa kahden oppilaan välistä riitaa. Sovittelusta oli sovittu jo edellisellä viikolla. Se välitunti meni siinä.

Neljännen tunnin jälkeen pidin saman tien pari vanhempainvarttia etänä ennen kuin kyseiset oppilaat lähtivät kotiin. Sitten kello olikin jo 15.15 ja pääsin toisen kerran vessaan.

Töitä jäi toki vielä sen jälkeisellekin ajalle sillä kaikki paperihommat, wilmaviestittelyt, monistamiset ja suunnittelut oli vielä tekemättä, mutta toki jos hätä olisi yllättänyt niin vessaan olisin päässyt. Päivällä tilanne on usein toinen.

Vierailija
76/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saisi, en kovin pitkään siinä paikassa olisi töissä. Eri asia on, ehtiikö silloin käydä kun tarvisi, mutta jos joku kieltäisi menemästä...

Vierailija
77/87 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potilaan aikana en oikein voi poistua vessaan. Potilasvaihdon yhteydessä ehtii yleensä kyllä, varsinkin jos teen suuhygienistin töitä eli aikataulutan yksin oman työni. Mutta jos avustan hammaslääkäriä, en voi välttämättä samalla tavalla "sanella" missä välissä käyn vessassa. Lähes aina ehdin hyvin potilaiden välissä veskiin, mutta jos olemme myöhässä/muuten kiireinen aikataulu niin jaksan kyllä pidätellä yhden potilaan ajan ja menen sitten seuraavan vaihdon aikana.

Tarkennetaan siis sen verran, että jotkut hammaslääkärit ottavat uuden potilaan sisään heti, kun ovat saaneet edellisen potilaan käynnin tiedot kirjattua koneelle. Huolimatta siitä, onko hoitaja jo desinfioinut pinnat, vienyt likaiset instrumentit välinehuoltoon ja laittanut uudet tarvikkeet esille vai ei. Jos lekuri on tätä liukuhihnatyyppiä, ei veskiin pääse sanomatta asiasta tai sitten pitää ronskisti kävellä ulos hoitohuoneesta.

Eikös tää ole vain sopimiskysyms? Ja kuulostaa tehokkaalta, samalla kun potilas siinä höpöttää alkuhöpötyksiä lääkärin kanssa, voi hygienisti desinfioida ja vaihtaa välineitä.

Sopimiskysymys ja sopimiskysymys. Suun terveydenhuolto alana on villi länsi, hammaslääkärit erikoishammaslääkäreistä puhumattakaan ovat melkoisia persoonia. Osa arvostaa hoitajaa yli kaiken, osa pitää alamaisenaan jonka selkänahasta revitään kaikki. Näin ollen joku epäinhimillinen lekuri voi sanoa, että tauolla hoidetaan syömiset ja kusemiset eikä kiltimpi hoitaja uskalla sanoa vastaan. Itse pidän kyllä puoleni, mutta tiedän tapauksia joissa hoitajaa kyykytetään jatkuvasti. Mutta se siitä aiheesta.

Mieluummin desinfioin pinnat, hoitotuoli mukaan lukien, ennen kuin uusi potilas tulee sisään. Ihmisillä on likaiset vaatteet, päästä putoaa hilsettä ym. ja itsekin potilaan roolissa haluaisin kaiken olevan jo valmiina ja puhtaana ennen kuin astun sisään. Joskus potilasvaihto on kesken uuden potilaan tullessa sisään, mutta sellaista vältän kuin ruttoa (koska osa hammaslääkäreistä ei juurikaan höpöttele potilaan kanssa, vaan istuttaa tämän heti tuoliin ja ottaa turbiinin käteen). Silloin ei voi hoitaja olla enää pyyhkimässä veriroiskeita edellisen jäljiltä. Potilasvaihdot tehdään syystä mahdollisimman tiiviissä ajassa, lekurin kirjatessa.

Vierailija
78/87 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa.. on aina niin kiire..

Vierailija
79/87 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ei kannata syödä mitään koko päivänä että ei tuu vessahätä.

Vierailija
80/87 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesken palaverin ei oikein voi mennä milloin vain (vain pitkissä palavereissa sovitulla tauolla), mutta muuten kyllä ihan vapaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä