Introverttien/ujojen ammatit
Vietän toistä välivuottani lukion jälkeen jonka aikana olen ehtinyt opiskella muutaman kuukauden lähihoitaja opintoja, sekä vuoden avoimessa AMK:ssa suuhygienistiksi ja olen niin loppu kun en vaan keksi mille alalle soveltuisin, tai paremminkin mitkä opiskelut kykenen suorittamaan loppuun. Olen ihan tavallinen parikymppinen, mutta poikkeuksena on, että minulle on hankalaa hankkia kavereita elleivät nämä itse ole myös tuppisuita jotka puhuvat pääasiassa koulusta ja opinnoista. Ryhmätyöt ovat minulle yhtä tuskaa, koska olen jättäytynyt ulkopuolelle muusta luokasta, niin koen jotenkin tuppautuvani näihin valmiisiin kaveriporukoihin. En vaan yksinkertaisesti kykene luontevaan small talkiin jos ympärillä on useampi vieras ihminen. Osaatteko siis kertoa aloja joille sopivat hiljaiset ja liiasta ihmisjoukosta lamaantuvat tyypit?
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 06:58"]
Hauskoja nämä, ketkä kaiken maailman testien mukaan ovat olleet introverttejä, mutta ovat sitten "kehittyneet" tästä piirteestään! Mä olen penskasta asti ollut introvertti, ja sitä olen vaikka voissa paistais.
[/quote]Toisaalta "hauskaa" voi olla sekin, etteivät ekstrovertit taida koskaan ajatellakaan, että olisiko jossain kehittymisen paikkaa omassa persoonassa.
On vähän vanha ketju mutta pakko ottaa kantaa.Eli joku tuolla esitti eläintenhoitajaa ammattiksi ujolle ihmiselle.Jos haikailisi esim.eläintenhoitajaksi(oik.Klinikkaeläintenhoitaja)eläinlääkärin vastaanotolle/klinikalle,niin k.o työ on mitä suurimmassa määrin ASIAKASPALVELUTYÖTÄ.Eli paljon on puhumista ja esillä oloa tässä työssä.Ja eläinten omistajia löytyy joka lähtöön ja usein purkavat kiukkuaan juuri avustajiin.Että sitä varsinaista eläinten hoitoa on suht vähän.Jos siis hakeutuisi alalle,koska ei halua olla ihmisten kanssa tekemisissä,niin hakoteillä ollaan!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 06:58"]
Hauskoja nämä, ketkä kaiken maailman testien mukaan ovat olleet introverttejä, mutta ovat sitten "kehittyneet" tästä piirteestään! Mä olen penskasta asti ollut introvertti, ja sitä olen vaikka voissa paistais.
[/quote]Minut on työn puitteissa testattu aikuisiällä, en sitä ennen tiennyt mitään näistä persoonatyypeistä. Enkä koe muuttuneeni kyllä milläänlailla. Mutta kun olen ymmärtänyt luonnettani enemmän, olen voinut jossain määrin käsittää reaktioitani ja vaikuttaa niihin. En vain enää ajattele, että miksi nuo muut on niin idiootteja, ovatpa vain erilaisia :D