Mieheni siskon miehen etälapset sukujuhliin?
Mitenhän näiden uusperheiden kanssa menetellään... Järjestämme pienet häät vain lähipiirille. Mieheni siskon miehellä on pari etälasta edellisestä liitosta. Näemme heitä harvakseltaan, ovat isänsä luona joka toinen viikonloppu. En laske heitä lähipiiriimme kuuluvaksi. Mutta onko tyhmää kutsua vain sisko + mies + heidän yhteiset lapset, jotka ovat meille läheisiä?
Kommentit (53)
No miedän sukujuhliin tulee n 30-35 ihmistä, ei satoja.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:59"]No miedän sukujuhliin tulee n 30-35 ihmistä, ei satoja.
[/quote]
"Isoja pippaloita"
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:53"]
No, meillä ainakin mies puhuu perheestä, kun tarkottaa mua ja yhteisiä lapsia. Tai käyttää ilmaisua "omalla porukalla". Etälapsi kuuluu väjästi tähän yhteisöön, mutta enimmäkseen "pois silmistä, pois mielestä". Käy tässä ehkä kerran kuussa, asuu satojen kilometrien päässä ja mies ei ole koskaan edes elänyt lapsen kanssa samassa taloudessa. Mä en jaksa uskoa, että mies edes muistaa lasta päivittäin, vaikka sinällään velvollisuuksia lasta kohtaan onkin. Useimmat noteeraukset lähtee ainoastaan siitä, että tietää niiden merkitsevän lapselle jotain ja kunnian ihmisenä haluaa siinä suhteessa täyttää velvollisuutensa.
[/quote]
Hyi! Mitä oikein ajattelit, kun tulit raskaaksi tuollaiselle miehelle? Olisiko ok, jos kohtelisi teidän yhteisiä lapsianne noin, jos teille tulisi ero?
Ei ne teinit välttämättä edes halua tulla (mun miehen teini ei tod. lähde, edes oman sukunsa juhliin, jos ei ole pakko), joten voit huoleti kutsua Matin ja Maijan perheineen.
Vai pitäiskö vaan reippaasti soittaa sille kälylle että suunnittelemme häitä, että onkohan teidän etäteinit mahdollisesti maisemissa ja osallistumassa.
Ap
Surullista tosiaan, että tällaisia keskusteluja pitää käydä. Mutta nämähän ovat yleistyneet uusperheiden myötä, joten kai näitä sitten tarvitaan. Tuntuu vaan kummalta, että ei osata perheen / suvun kesken päättää, mitä tehdä, vaan pitää kysyä tuiki tuntemattomilta. Osa av-mammoista tuntuu olevan niin riippuvaisia palstasta, että pitää pyytää suorastaan toisilta mammoilta lupa tehdä asioita. Miksi ette luota omaan päähänne?
AP:n ongelmaan sanoisin, että jos etälapset kävisivät vain satunnaisesti isänsä luona vaikkapa kerran pari vuodessa, niin silloin voisi jättää kutsumattakin, mutta koska he käyvät ihan säännöllisesti joka toinen viikonloppu, osoittaa se, että he ovat osa isänsä ja tämän uuden puolison perhettä ja kuuluvat kutsuttujen joukkoon siinä kuin pienet sisaruspuolensakin. Suhtausu asiaan positiivisesti. Nämä teinithän voivat pitää huolta pienistä sisaruksistaan!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:02"]
Ei ne teinit välttämättä edes halua tulla (mun miehen teini ei tod. lähde, edes oman sukunsa juhliin, jos ei ole pakko), joten voit huoleti kutsua Matin ja Maijan perheineen.
[/quote]
Juuri näin tekisin!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:06"]Vai pitäiskö vaan reippaasti soittaa sille kälylle että suunnittelemme häitä, että onkohan teidän etäteinit mahdollisesti maisemissa ja osallistumassa.
Ap
[/quote]
Tää on hyvä idea
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:06"]
Vai pitäiskö vaan reippaasti soittaa sille kälylle että suunnittelemme häitä, että onkohan teidän etäteinit mahdollisesti maisemissa ja osallistumassa.
Ap
[/quote]
No toi ois ehdottomasti kaikkein fiksuinta, tuota itse arvostaisin eniten. Hyvä idea!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:49"]
Mun mielestä tämän kaltaiset pohdinnat ovat surullisia. Ja olen ylpeä suvustani, jossa sisarpuolia on pidetty tasavertaisina ja kaikki ovat aina olleet tervetulleita.
[/quote]
3 ei tykkää tästä mun viestistä. Varsinaisesti en yllättynyt, mutta aika julmaa, että ylpeyttäni tasavertaisuudesta pidetään huonona juttuna. Kuinka moni teistä naisista jakaa omat lapset isän mukaan kahteen tai useampaan kastiin?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:53"]
No, meillä ainakin mies puhuu perheestä, kun tarkottaa mua ja yhteisiä lapsia. Tai käyttää ilmaisua "omalla porukalla". Etälapsi kuuluu väjästi tähän yhteisöön, mutta enimmäkseen "pois silmistä, pois mielestä". Käy tässä ehkä kerran kuussa, asuu satojen kilometrien päässä ja mies ei ole koskaan edes elänyt lapsen kanssa samassa taloudessa. Mä en jaksa uskoa, että mies edes muistaa lasta päivittäin, vaikka sinällään velvollisuuksia lasta kohtaan onkin. Useimmat noteeraukset lähtee ainoastaan siitä, että tietää niiden merkitsevän lapselle jotain ja kunnian ihmisenä haluaa siinä suhteessa täyttää velvollisuutensa.
[/quote]
Hyi! Mitä oikein ajattelit, kun tulit raskaaksi tuollaiselle miehelle? Olisiko ok, jos kohtelisi teidän yhteisiä lapsianne noin, jos teille tulisi ero?
[/quote]
Tosiaan "kunnian mies" asialla. En voi ymmärtää! Törkeää käytöstä mieheltä. Ikinä en olisi ottanut tuollaista miestä, joka kohtelee lapsiaan noin julmasti.
No ajalliseti ne sukujuhlat on isoja pippaloita, kun kestävät perjantai-illasta sunnuntaihin. Ainakin sen muonituksen, ohjelman, saunomisen, kälätyksen jälkeen tuntuu, että olisi ollut festareilla. Toki siellä pistäytyy päiväseltään myös muuta sukua, mutta nämä vanhemmat sukulaiset ei jaksa montaa päivää ( siis yli 70v)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:57"]Mä rupesin miettimään tätä kun suunnittelen ja laskeskelen tarjoiluja. Pitopalveluun täytyy antaa lukumäärä vieraista, ja varmaan nyt sitten lasken nuo teinitkin ruokailijoiksi. Kutsuja en ole vielä laittanut, kun nyt saisin ensin hahmoteltua koko homman muuten kasaan.
Ap
[/quote]
Mitä mieltä miehesi on?