Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni siskon miehen etälapset sukujuhliin?

Vierailija
27.03.2014 |

Mitenhän näiden uusperheiden kanssa menetellään... Järjestämme pienet häät vain lähipiirille. Mieheni siskon miehellä on pari etälasta edellisestä liitosta. Näemme heitä harvakseltaan, ovat isänsä luona joka toinen viikonloppu. En laske heitä lähipiiriimme kuuluvaksi. Mutta onko tyhmää kutsua vain sisko + mies + heidän yhteiset lapset, jotka ovat meille läheisiä?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olen ollut sen etalapsen asemassa ja voin kertoa, ettei se kivalta tunnu kun jätetään kutsumatta.

Vierailija
2/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu maija ja matti meikäläinen perheineen ja pyydä vastausta kuinka monta heidän perheestään on osallistumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tyhmää kutsua vain miehesi sisko, hänen miehensä ja heidän yhteiset lapsensa, sillä halusit sinä tai et, etälapset kuuluvat heidän perheeseen  olennaisena osana. Entä jos sattuisikin isä viikonloppu, jäisivätkö lapset yksin kotiin vai tulisiko miehesi sisko vain yhteisten lasten kanssa häihisi, muussa tapauksessa kylvät epäsovun siemenen kälysi perheeseen ja laitat lapset eriarvoiseen asemaan suvun perhejuhlissa. 

Näin ainakin meillä, eroiden ja karanneiden kanssa. Lapsien lisäksi, sukujuhliin kutsumme myös avioliiton kautta sukuun kuuluvat x-puolisot, samoin huomiomme muut perhetapahtumat - joulut, syntymäpäivät jne. Sopu on ollut loistava ja kaikki tulevat hyvin toimeen ja lapset saavat aikuisilta esimerkit, miten toimitaan.

Vierailija
4/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:53"]

No, meillä ainakin mies puhuu perheestä, kun tarkottaa mua ja yhteisiä lapsia. Tai käyttää ilmaisua "omalla porukalla". Etälapsi kuuluu väjästi tähän yhteisöön, mutta enimmäkseen "pois silmistä, pois mielestä". Käy tässä ehkä kerran kuussa, asuu satojen kilometrien päässä ja mies ei ole koskaan edes elänyt lapsen kanssa samassa taloudessa. Mä en jaksa uskoa, että mies edes muistaa lasta päivittäin, vaikka sinällään velvollisuuksia lasta kohtaan onkin. Useimmat noteeraukset lähtee ainoastaan siitä, että tietää niiden merkitsevän lapselle jotain ja kunnian ihmisenä haluaa siinä suhteessa täyttää velvollisuutensa.

[/quote]

Kamala mies, ei voi muuta sanoa. En ikimaailmassa tekisi lapsia miehelle, joka kohtelee esikoistaan noin.

Vierailija
5/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mieheni siskon miehellä on pari etälasta edellisestä liitosta. Näemme heitä harvakseltaan, ovat isänsä luona joka toinen viikonloppu. En laske heitä lähipiiriimme kuuluvaksi. Mutta onko tyhmää kutsua vain sisko + mies + heidän yhteiset lapset, jotka ovat meille läheisiä?"

Minun tuttavani sai juuri tuollaisen hääkutsun, jossa etälapset suljettiin pois kutsusta (äidin lapset). Kutsu loukkasi perhettä, koska heille kaikki lapset ovat tasavertaisia ja sitä samaa odottivat suvulta.

Lopputuloksena vain perheen isä osallistui hääkutsuu ja muut jäivät kotiin.

Vierailija
6/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No, meillä ainakin mies puhuu perheestä, kun tarkottaa mua ja yhteisiä lapsia. Tai käyttää ilmaisua "omalla porukalla". Etälapsi kuuluu väjästi tähän yhteisöön, mutta enimmäkseen "pois silmistä, pois mielestä". Käy tässä ehkä kerran kuussa, asuu satojen kilometrien päässä ja mies ei ole koskaan edes elänyt lapsen kanssa samassa taloudessa. Mä en jaksa uskoa, että mies edes muistaa lasta päivittäin, vaikka sinällään velvollisuuksia lasta kohtaan onkin. Useimmat noteeraukset lähtee ainoastaan siitä, että tietää niiden merkitsevän lapselle jotain ja kunnian ihmisenä haluaa siinä suhteessa täyttää velvollisuutensa."

En puhuisi tuossa tapauksessa miehestä vaan luuserista. Ja uusia lapsia pukataan vain maailmaa, vaikka ei edes välitetä entisestään, vaikka jo LAIN mukaan vastuu lapsesta on molemmilla vanhemilla.

Ydinperheen äitinä en olisi hetkeäkään tuollaisessa suhteessa, jos lapsia kohdeltaisiin noin eriarvoisesti ja vähättelevästi.  

Vierailija
7/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hienoa, jos kutsut myös etälapset. Kutsulla voi olla myös iso merkitys näille lapsille, vaikka eivät kuitenkaan osallistuisi. Kuitenkin se tunne heille, että he kuuluvat tähän isompaan perheeseen ja ovat hyväksyttyjä.

Vierailija
8/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa että on noin tunnekylmiä ihmisiä jotka hyljeksivät uuden puolison lapsia. Ymmärrän jos haluaa pitää häät johon ei lapsia tule ollenkaan, muussa tapauksessa pitää tajuta että nuo lapset ovat samalla tavalla heidän perhettä kuin yhteisetkin lapset.

Vierailija
9/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:53"]

No, meillä ainakin mies puhuu perheestä, kun tarkottaa mua ja yhteisiä lapsia. Tai käyttää ilmaisua "omalla porukalla". Etälapsi kuuluu väjästi tähän yhteisöön, mutta enimmäkseen "pois silmistä, pois mielestä". Käy tässä ehkä kerran kuussa, asuu satojen kilometrien päässä ja mies ei ole koskaan edes elänyt lapsen kanssa samassa taloudessa. Mä en jaksa uskoa, että mies edes muistaa lasta päivittäin, vaikka sinällään velvollisuuksia lasta kohtaan onkin. Useimmat noteeraukset lähtee ainoastaan siitä, että tietää niiden merkitsevän lapselle jotain ja kunnian ihmisenä haluaa siinä suhteessa täyttää velvollisuutensa.

[/quote]

Hyi! Mitä oikein ajattelit, kun tulit raskaaksi tuollaiselle miehelle? Olisiko ok, jos kohtelisi teidän yhteisiä lapsianne noin, jos teille tulisi ero?

[/quote]

Aivan tuollaisen miehen sydämen tilalla on perse.

Vierailija
10/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kutsun "perheelle" ja voisivat sitten itse päättää ottavatko etälapset mukaan vai eivät. Järjestämini noin 20 ihmisen juhliin ovat tulleet myös ystäväni miehen lapset edellisestä avioliitosta, kun kutsuin ystäväni ja sanoin että kutsu koskee myös muita perheenjäseniä.

Vierailija
11/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu koko perheelle ja pyydät vastausta ajoissa ja vastaukseen tietoa monta pääsee paikalle. Siksihän kutsut lähetetään ajoissa, niin pitopalvelulle voi ilmoittaa osallistujien määrän. Ei jokainen kutsun saanut aina paikalle pääse. 

Jos olet myöhässä kutsujen kanssa niin laitat kutsun koko perheelle ja sitten soittelet heille vaikka jo heti että osaavatko sanoa monta heiltä olisi häihin mahdollisesti tulossa.

Minusta on ok kutsua häihin vaikka vain vanhemmat eikä lapsia. Aikuisista sukulaisistakin on ok päättää ketkä ovat niitä läheisiä että haluaa heidät häihinsä ja ketkä ei. Siis mielestäni jokaiselle serkulle ei automaattisesti kuulu kutsua, jos vain osan kanssa on missään tekemisissä. Mutta jos kutsuu jonkun perheen lapsineen niin silloin ei saisi jättää joitain perheen lapsista kutsun ulkopuolelle. Se olisi äärimmäisen loukkaavaa.

Vierailija
12/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin kutsumatta "etälapset", jos ette muutenkaan ole tekemisissä

Vierailija
13/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne etälapsetkin on sinun kälysi perhettä, halusit tai et. Heidän kutsumatta jättäminen olisi aika noloa.

Vierailija
14/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai etälapset kuuluu siskosi perheeseen. Kutsut heidät. Päättävät itse tulevatko.

Vierailija
15/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietipä tämä toistenpäin: sinulla on lapsia,menet uudelleen naimisiin ja uuden miehesi sisar kutsuu juhliinsa vain sinut ja siis veljensä. Tuntuuko sinusta pahalta lastesi vuoksi? Jos ei, jätä kutsumatta, jos joo, mieti vielä kerran. Eivätköhän he kuitenkin ole samaa perhettä koko porukka?

Vierailija
16/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota...jos lapset ovat isällään juuri sinä viikonloppuna kun juhlanne on, niin totta kai lapset kuuluvat slloin myös kutsua mukaan. Mutta jos lapsilla on äiti viikonoppu niin ei varmaan tarvii sitten erikseen vaihtaa vikonloppuja jotta lapset pääseväy. Jos lapset pieniä, nii suuremmalla syyllä he tulevat mukaan, eihän niitävoi kotiinkaan yksin jättää!

Vierailija
17/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nolo kysymys. Tietysti kutsutaan koko perhe. Perheen sisällä voivat päättää ketkä osallistuvat.

Vierailija
18/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan yrittää järkätä häät vkl jolloin lapset ovat äidillään.... Mutta olisi aika ikävä kutsua vain osa lapsista.

Vierailija
19/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika noloa olisi jättää kutsumatta. Kuten jo mainittiin, he ovat nyt miehen siskon perhettä. Voihan olla etteivät tule, mutta se on sitten heidän päätöksensä.

Vierailija
20/53 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin Minna ja Matti Meikäläisen perheineen. Saisivat sitten itse päättää ketkä tulevat:)