Lapset ovat minusta ällöttäviä, haluatko kysyä jotain?
Siinä se tulikin. Kammoksun lapsia ylikaiken. En ole aina ajatellut näin, päinvastoin. Olen rakastanut lapsia yli kaiken, mutta mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän -sekä realistisemmin heitä näen niin sitä pahemmaksi tämä "viha" muuttuu.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:16"]Vanheneminen ei aina tuo viisautta mukanaan.
[/quote]
Ei kaikille, mutta minulle ainakin itsetuntemusta ja tietoisuutta siitä mistä pidän ja mistä en. Se ei liene tekemään minusta ei-viisasta, etten voi sietää lapsia.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:17"]Oisko sulla hyvää jauhelihakastikkeen ohjetta? Mun epäonnistuu aina. Ja millon voi vaihtaa kesärenkaat?
[/quote]
En vaihtais renkaita vielä. Viimeistään kuun vaihteessa, itselläni kitkat.
Tee tomaattikastikkeeseen, älä kermaan.
Mitä tapahtuisi jos sulle kävisi vahinko ja tulisit raskaaksi? Entä jos mies haluisi ehdottomasti lapsen, eroaisitteko?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:22"]
Mitä tapahtuisi jos sulle kävisi vahinko ja tulisit raskaaksi? Entä jos mies haluisi ehdottomasti lapsen, eroaisitteko?
[/quote]
Oletin siis että olet nainen. Oletko nainen?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:16"]Vanheneminen ei aina tuo viisautta mukanaan.
[/quote]
Ei kaikille, mutta minulle ainakin itsetuntemusta ja tietoisuutta siitä mistä pidän ja mistä en. Se ei liene tekemään minusta ei-viisasta, etten voi sietää lapsia.
[/quote]
No, kyllä se minusta tarkoittaa. Lapset eivät ole aikuisia, he ovat kehittymässä aikuisiksi. Lasten mielihalut ovat usein ristiriitaisia ja rasittavia, eivätkä he ymmärrä välttämättä järkipuhetta, koska heidän aivonsa ja käsityskykynsä riitä sellaista vastaanottamaan. Lapsilta puuttuu se, mitä aikuiseksi kasvaessa saa (tai pitäisi saada): kyky nähdä asioita toisen kannalta sekä kärsivällisyys.
Jos aikuinen inhoaa lapsia, mielestäni aikuiseltakin puuttuu noita kykyjä, koska hän ei muista nähdä lasta lapsen omista lähtökohdista.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:22"]Mitä tapahtuisi jos sulle kävisi vahinko ja tulisit raskaaksi? Entä jos mies haluisi ehdottomasti lapsen, eroaisitteko?
[/quote]
Sitä täytyisi punnita tarkasti, en olisi ehdoton. Joskus toki haluan lapsen, mutta uskon kuumeen iskevän silloin kun olen valmis. Nyt en olisi, mutta aborttikaan ei tunnu ratkaisulta. En tosiaan osaa vastata tuohon, mietitty on, muttei päästy lopputulokseen kun ei ole on käynyt.
Mistä päättelit et minulla on mies? Heh, onhan mulla ja vielä sellainen joka haluaa lapsen, mutta tällä hetkellä suurinpiirtein samoilla viivoilla ärsytysten ja ällötysten kanssa. Mies haluaa lapsen sitten kuin minä haluan, on suopeampi kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:22"]
[/quote]
Oletin siis että olet nainen. Oletko nainen?
[/quote]
Olen nainen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:13"]Siinä se tulikin. Kammoksun lapsia ylikaiken. En ole aina ajatellut näin, päinvastoin. Olen rakastanut lapsia yli kaiken, mutta mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän -sekä realistisemmin heitä näen niin sitä pahemmaksi tämä "viha" muuttuu.
[/quote] Katkeruudelta puheesi minusta haiskahtaa. Hah :)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:19"]
[/quote]
[/quote]
No, kyllä se minusta tarkoittaa. Lapset eivät ole aikuisia, he ovat kehittymässä aikuisiksi. Lasten mielihalut ovat usein ristiriitaisia ja rasittavia, eivätkä he ymmärrä välttämättä järkipuhetta, koska heidän aivonsa ja käsityskykynsä riitä sellaista vastaanottamaan. Lapsilta puuttuu se, mitä aikuiseksi kasvaessa saa (tai pitäisi saada): kyky nähdä asioita toisen kannalta sekä kärsivällisyys.
Jos aikuinen inhoaa lapsia, mielestäni aikuiseltakin puuttuu noita kykyjä, koska hän ei muista nähdä lasta lapsen omista lähtökohdista.
[/quote]
Tiivistyy juuri paljon syitä miksi en lapsia kestä. En voi sille mitään.
Minun ei tarvitse sitä heille näyttää, mutta minun ei tarvitse puolustella tunteitani, jotka eivät ole vääriä vaikka särähtävätkin monien korvaan.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minun ei tarvitse sitä heille näyttää, mutta minun ei tarvitse puolustella tunteitani, jotka eivät ole vääriä vaikka särähtävätkin monien korvaan.
[/quote]
On vielä yksi vaihtoehto: selvittää, mistä ne omat tunteet johtuu eikä jäädä niiden valtaan.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:13"]Siinä se tulikin. Kammoksun lapsia ylikaiken. En ole aina ajatellut näin, päinvastoin. Olen rakastanut lapsia yli kaiken, mutta mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän -sekä realistisemmin heitä näen niin sitä pahemmaksi tämä "viha" muuttuu.
[/quote] Katkeruudelta puheesi minusta haiskahtaa. Hah :)
[/quote]
Perustelisitko?
Olen rakastanut vauvoja ja lapsia melkein 20 vuotta, minusta he ovat olleet maailman ihmeellisiin asia. Viimeiset viisi vuotta olen vain kerta toisensa jälkeen alkanut nähdä heitä mitä etovimpine tapoineen. Nuorempana sitä on naiivimpi ja näkee vain sen "söpöyden" ja "hölmöyden". Nyt kaiken muunkin josta en nauti. Valitan, sinun räkäinen kakkavaippa arkesi ja raskausarpei eivät saa minua katkeraksi :)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On vielä yksi vaihtoehto: selvittää, mistä ne omat tunteet johtuu eikä jäädä niiden valtaan.
[/quote]
Pidän tätä hetkellisestä prosessina, olen koko elämäni halunnut lapsen ja joskus haluankin, mutta nyt en.
Liittyy varmasti jollain tapaa omaan itsekkyyteen ja siihen, ettei maailmaani ja minun tapaani elää mahdu juuri nyt ihmistä tai lasta, joka elää virheitä tekien, oli lapsi tai ihminen.
Ja kyllä, olen pedantti enkä voi sietää sitä ÄÄNTÄ, ymmärtämättömyyttä, hitautta/nopeutta, likaa.... Enkä suunnatonta ilkeyttä ja typeryyttä mitä lapsissa on.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:29"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Pidän tätä hetkellisestä prosessina, olen koko elämäni halunnut lapsen ja joskus haluankin, mutta nyt en.
Liittyy varmasti jollain tapaa omaan itsekkyyteen ja siihen, ettei maailmaani ja minun tapaani elää mahdu juuri nyt ihmistä tai lasta, joka elää virheitä tekien, oli lapsi tai ihminen.
Ja kyllä, olen pedantti enkä voi sietää sitä ÄÄNTÄ, ymmärtämättömyyttä, hitautta/nopeutta, likaa.... Enkä suunnatonta ilkeyttä ja typeryyttä mitä lapsissa on.
[/quote]
Korjaan lapsi tai aikuinen.
Haluanko kysyä jotain? Enpä oikeastaan, ei kaikkien tarvitse lapsista pitää.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:37"]Haluanko kysyä jotain? Enpä oikeastaan, ei kaikkien tarvitse lapsista pitää.
[/quote]
Näin on! Arvostan asennettasi.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:37"]Haluanko kysyä jotain? Enpä oikeastaan, ei kaikkien tarvitse lapsista pitää.
[/quote]
[/quote]
P.S. Ennen kuin joku tulee sanomaan, ettei mulla ole lapsia, kun olen tuota mieltä niin kyllä on, 2, mutta silti olen sitä mieltä, että jokaisen ihmisen ei vain ole pakko pitää lapsista. Vähän sama kuin jokainen ihminen ei välttämättä tykkää koirista.
Nro 19.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:42"]
[/quote]
[/quote]
P.S. Ennen kuin joku tulee sanomaan, ettei mulla ole lapsia, kun olen tuota mieltä niin kyllä on, 2, mutta silti olen sitä mieltä, että jokaisen ihmisen ei vain ole pakko pitää lapsista. Vähän sama kuin jokainen ihminen ei välttämättä tykkää koirista.
Nro 19.
[/quote]
Tai aikuisista.
Ap
Mä siedän lapsia ihan hyvin ulkomailla asuessani ja käydessäni, mutta aina kun siellä tulee suomalaislapsi vastaan niin heti erottuu muista lapsista huonolla käytöksellään, äänekkyydellään, raivareillaan ja sillä ettei vanhemmat komenna tippaakaan. Sama tilanne kotimaassa. Siksi suomalaisten lapset ovat minun mielestä ällöttäviä. Siskolla on lapsi ulkomaisen miehen kanssa, asuvat ulkomailla ja tämä lapsi osaa olla ja käyttäytyä - hyvin epäsuomalaiseen tapaan. Miksi suomalaiset ei vaan opi/opeta peruskäytöstapoja jälkikasvuilleen vaan antavat kasvaa pellossa??!
Mun mielestä ihan paras on valmiskastike (en muista valmistajaa...) kun Isoäidin jauhelihakastike! Sekaan vielä ylimääräinen punasipuli pieneksi pilkottuna mutta muuten vaan se pussi jauhelihan sekaan, nam!
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:15"]Mitä helvettiä sä teet VAUVA-palstalla???
[/quote]
Olen pyörinyt täällä jo vuosien ihan silkasta mielenkiinnosta. Monet täällä tiedostamani jutut ikävä kyllä vahvistavat tuntemuksiani. Viihteen takia, luulisin.