Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ovat minusta ällöttäviä, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
27.03.2014 |

Siinä se tulikin. Kammoksun lapsia ylikaiken. En ole aina ajatellut näin, päinvastoin. Olen rakastanut lapsia yli kaiken, mutta mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän -sekä realistisemmin heitä näen niin sitä pahemmaksi tämä "viha" muuttuu.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytös nyt vain on yksi tekijä, joka toki ärsyttää eniten. Ihan lasten olemus ja heille luontaisetkin tavat toimia ja olla olemassa ovat karmivia.  

Ap

Vierailija
2/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa, erityisesti vastasyntyineissä vauvoista on kaikki viisaus ja aikuinen on sen peili. Lapsi ei ole se ymmärtämätön, vaan epäsensitiivinen aikuinen joka ei osaa tulkita. Millainen äiti sinulla itselläsi on ollut. Lapsivihasi taitaa kummuta varhaislapsuutesi välttelevästä tai ristiriitaisesta kiintymyssuhteesta. Varhainen vuorovaikutus ja kiintymyssuhteen laatu vaikuttaa aivojen kehitykseen, ihmisen luonteeseen ja persoonallisuuteen, käyttäytymismalleihin... Kaikkeen. Siinäpä taitaa olla vastaus. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 18:35"]Lapsissa, erityisesti vastasyntyineissä vauvoista on kaikki viisaus ja aikuinen on sen peili. Lapsi ei ole se ymmärtämätön, vaan epäsensitiivinen aikuinen joka ei osaa tulkita. Millainen äiti sinulla itselläsi on ollut. Lapsivihasi taitaa kummuta varhaislapsuutesi välttelevästä tai ristiriitaisesta kiintymyssuhteesta. Varhainen vuorovaikutus ja kiintymyssuhteen laatu vaikuttaa aivojen kehitykseen, ihmisen luonteeseen ja persoonallisuuteen, käyttäytymismalleihin... Kaikkeen. Siinäpä taitaa olla vastaus. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.

[/quote]

Hahhaha nyt meni keittiöpsykologiasi todella pieleen. Minulla on ollu täydellinen lapsuus, enkä ole eläissäni tavannut parempia vanhempia kuin omani olivat ja ovat edelleen. Viha ei kumpua millään tavoin siitä ettenkö voisi -tai osaisi olla äiti tai vanhempi, se on ollut suuri haaveeni lapsesta saakka, ja yhä edelleen joskus lapsen haluan.

Lapsi itsessään ulkoisesti ja käyttäytymisestään ällöttää minua. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? En ole tyhmä eikä minulle tarvitse selittää, että lapsi ei vielä ole valmis ihminen ja blaablaa, tiedän sen oikein hyvin. Lapset vaik ovat etovia, äärimmäisen vähän kiinnostavia, vastenmielisiä ja se käytös joka on heille ominaista on minulle sietämätöntä. Ettekö ymmärrä selkeää suomenkielistä artikulointia?

Vierailija
4/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen lapsuus, niinpä tietenkin...

Vierailija
5/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan varma että joku tuon oma-lapsuutesi-kortin vielä vetää. Ikävä tuottaa pettymys, mutta sieltä ei syitä tälle löydy. Enkä edes koe tarvitsevani löytää syitä sille miksi vihaan lapsia, herranjumala miksi?

Ap

Vierailija
6/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:23"]Täydellinen lapsuus, niinpä tietenkin...

[/quote]

Taitaa ottaa koville täällä alkkis -ja yh-äitien lapsille, kun jollain on oikeasti ehjä, lämmin ja rakastava perhe, ollut aina. Minun ei tarvitse purkaa paskaa lapsuuttani täällä koska sellaista ei ole ollut, niinkuin suurimmalla osalla täällä. Varsinkaan ihmisille, jotka eivät vain sattuisi pitämään minun haisevista läskinaamaisista kiljuvista kääpiöistäni ;-)

Vierailija
7/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:23"]Täydellinen lapsuus, niinpä tietenkin...

[/quote]

Taitaa ottaa koville täällä alkkis -ja yh-äitien lapsille, kun jollain on oikeasti ehjä, lämmin ja rakastava perhe, ollut aina. Minun ei tarvitse purkaa paskaa lapsuuttani täällä koska sellaista ei ole ollut, niinkuin suurimmalla osalla täällä. Varsinkaan ihmisille, jotka eivät vain sattuisi pitämään minun haisevista läskinaamaisista kiljuvista kääpiöistäni ;-)

[/quote]

Heh, en tiedä, mistä sä keksit alkkis-yh-äidit, koska mun lapsuudenperhe oli ehjä, turvallinen ja kaikin puolin hyvä, mutta "täydellinen lapsuus" särähtää kyllä korvaan.

Vierailija
8/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:23"]

Olin aivan varma että joku tuon oma-lapsuutesi-kortin vielä vetää. Ikävä tuottaa pettymys, mutta sieltä ei syitä tälle löydy. Enkä edes koe tarvitsevani löytää syitä sille miksi vihaan lapsia, herranjumala miksi?

Ap

[/quote]

Koska viha on tunne, joka on haitallista ennen kaikkea sen kokijalle. Jos et vietä elämääsi linnoittautuneena kotiisi, törmäät kuitenkin lapsiin koko loppuelämäsi ajan. Siksi tuntuu oudolta, ettet halua selvittää, mistä se voisi johtua, vaan jäät vellomaan tunteeseesi.

Vierailija
9/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:25"]

[/quote]

[/quote]

Heh, en tiedä, mistä sä keksit alkkis-yh-äidit, koska mun lapsuudenperhe oli ehjä, turvallinen ja kaikin puolin hyvä, mutta "täydellinen lapsuus" särähtää kyllä korvaan.

[/quote]

Koska niitä aloituksia saa täällä riittävästi luullut.

Ehkä meillä sitten on eri käsitykset täydellisestä lapsuudesta, mutta minun täydellinen ei tarkoita missään pumpulissa kasvamista vaan tavallista ihanaa perhettä, josta on saanut kaiken rakkauden ja kaikki tarvittavat avaimet elämään ja suhde molempiin vanhempiin on aikuisena vieläkin parempi ja läheisempi. Töissäkäyvien hienojen arvojen omaavien perheenjäsenten keskellä. Minusta täydellisyyteen kuuluu riitelyä ja rajoja, en tiedä mitä kuvittelit täydellisellä.

Vierailija
10/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:25"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkä meillä sitten on eri käsitykset täydellisestä lapsuudesta, mutta minun täydellinen ei tarkoita missään pumpulissa kasvamista vaan tavallista ihanaa perhettä, josta on saanut kaiken rakkauden ja kaikki tarvittavat avaimet elämään ja suhde molempiin vanhempiin on aikuisena vieläkin parempi ja läheisempi. Töissäkäyvien hienojen arvojen omaavien perheenjäsenten keskellä. Minusta täydellisyyteen kuuluu riitelyä ja rajoja, en tiedä mitä kuvittelit täydellisellä.

[/quote]

No, mulle "täydellinen" ei yksinkertaisesti ole sana, jolla voisi kuvata jonkun ihmisen oikeaa elämää. Sitä tarkoitan.

Vierailija
11/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:23"]

Ap

[/quote]

Koska viha on tunne, joka on haitallista ennen kaikkea sen kokijalle. Jos et vietä elämääsi linnoittautuneena kotiisi, törmäät kuitenkin lapsiin koko loppuelämäsi ajan. Siksi tuntuu oudolta, ettet halua selvittää, mistä se voisi johtua, vaan jäät vellomaan tunteeseesi.

[/quote]

Niin törmäänkin, mutta pärjään niissä kohtaamisissa vihani kanssa, kiitos vain. Onneksi kohtaamiset on mahdollista minimoida, elinympäristöönsä ei kuulu paikkoja pahemmin joissa lapsia parveilisi liiaksi, lähikauppakin on auki 24/7.

Vierailija
12/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No, mulle "täydellinen" ei yksinkertaisesti ole sana, jolla voisi kuvata jonkun ihmisen oikeaa elämää. Sitä tarkoitan.

[/quote]

Ymmärrän. Lapsuudestani en vain löydä asioita, joista moittisin. Aikuisena elämäni ei toki oli ollut täydellistä, ei kun on täytynyt itse vastata omasta elämästään. Lapsuus on aivan eri asia kuin koko elämä.

Vierailija
13/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 20:23"]

Ap

[/quote]

[/quote]

Niin törmäänkin, mutta pärjään niissä kohtaamisissa vihani kanssa, kiitos vain. Onneksi kohtaamiset on mahdollista minimoida, elinympäristöönsä ei kuulu paikkoja pahemmin joissa lapsia parveilisi liiaksi, lähikauppakin on auki 24/7.

[/quote]

Todella erikoista. Tunnistat selvästi vihasi, mutta sulla ei ole pienintäkään halua analysoida, mistä se johtuu. No, kai jotkut on tuommoisiakin. Itseäsihän se haittaa, ei ketään ulkopuolisia.

Vierailija
14/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan ovat oikeastaan vähemmän ällöttäviä. Niiltä tulee pienempi kakka ja eivät ruiskuttele siemennestettä tai vuoda veristä limaa jalkovälistä.

-Mies 28v-

Vierailija
15/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä siinä, että osaisit olla äiti. Et osaisi. En ole ikinä tavannut sinua, mutta jos kaikki mitä olet kirjoittanut on totta, et osaisi olla äiti. Osaisit luultavasti  puskea lapsen alapäästäsi ulos, mutta et missään nimessä osaa olla äiti. Älä hanki lapsia, maailmassa on jo tarpeeksi lapsia, jotka ovat joutuneet kärsimään. Jos joskus tulet raskaaksi, tee abortti tai anna lapsi adoptioon, sinusta ei ole tähän maailman rankimpaan, haastavimpaan mutta palkitsevimpaan työhön. Ja ihan sama mitä iniset vastaan, et pysty olemaan äiti, ikinä.

Vierailija
16/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash, yh-äitien lapsillakin voi olla täydellinen lapsuus..Olet idiootti.

Vierailija
17/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:56"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:37"]Haluanko kysyä jotain? Enpä oikeastaan, ei kaikkien tarvitse lapsista pitää. 

[/quote]

Näin on! Arvostan asennettasi.

[/quote]

P.S. Ennen kuin joku tulee sanomaan, ettei mulla ole lapsia, kun olen tuota mieltä niin kyllä on, 2, mutta silti olen sitä mieltä, että jokaisen ihmisen ei vain ole pakko pitää lapsista. Vähän sama kuin jokainen ihminen ei välttämättä tykkää koirista. 

Nro 19.

[/quote]

Se ettei pidä lapsista ei ole sama kuin se ettei pidä koirista. Lapsivihaa voisi enemmänkin verrata jonkun ihmisryhmän vihaamiseen. Eli joku ei tykkää lapsista, joku naisista, joku mustista, homoista, vammaisista, aasialaisia, uskovaisista tai ihan mistä vaan ihmisryhmästä. Rasismia siis.

Vierailija
18/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä sä teet VAUVA-palstalla???

Vierailija
19/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneminen ei aina tuo viisautta mukanaan.

Vierailija
20/47 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla hyvää jauhelihakastikkeen ohjetta? Mun epäonnistuu aina. Ja millon voi vaihtaa kesärenkaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme