Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttäviä hintoja juhannusmökeistä- suomalaista mökkihulluutta

Vierailija
27.03.2014 |

Meillä on sukumökki aika lähellä paikkaa missä asumme, ja perinteisesti ollaan oltu isolla porukalla juhannuksena siellä. Nyt ajateltiin kuitenkin että kokeillaas jos omalla perheellä vuokrattais mökki vaikka viikoksi jostain ihan muualta. Viikosta saa maksaa 500e, eikä se sisällä suuressa osin mökkejä edes sähköä! Jos haluaa vastaavan mökin mitä meillä on suvussa, niin saa pulittaa 1000e/vko. Millaisilla porukoilla te vuokraatte mökkejä vai miten hitossa kukaan maksaa tollasia hintoja?? Mietittiin tässä että hitto pitäskö laittaa se omakin koppero vuokralle juhannukseksi ja lähtee sillä rahalla etelään, suomalaiset on näköjään ihan sairaita. Vastaavasti iso huvila FLORIDASSA maksaa 400e/vko, ja lennot sinne maksaa 500e. Voi siis laskea että ukon kanssa meille maksaa Floridan matka 700e/hlö plus ruuat, jotka tietenkin on halvempia kuin Suomessa.

Eikö ketään muuta oikeasti ihmetytä tuo juhannuksen ajan hinnoittelu?? Mä en missään olosuhteissa maksa juhannusviikonlopusta satoja euroja juhannusextraa, kun sama torppa on heinäkuussa puolet halvempi! Ja sitten nuo ylihintaiset mökkeröt on sellaisia että tupa ja kammari, ehkä parvi. Mene sitten sinne isommalla porukalla jos ja kun vielä on huonot kelit niin jo on tunnelma tiivis.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomesta saa juhannusviikoksi viidellä sadalla kunnon mökkiä! Kuka sellaista on kuvitellutkaan? Täytyy tyytyä alkeellisempaan, ostaa oma vaunu tai lomailla sesongin ulkopuolella. Tai ostaa oma mökki, mutta se vasta kallista onkin.. http://omamokkivuokralla.munblogi.com/2014/04/05/mokkien-vuokrahinnat/

Kuten tuossa blogissakin todetaan, vuokramökkien hinnat ovat suomessa korkeat, siitä ei pääse mihinkään. Toisaalta se ei oo ihme, onhan mökin omistaminenkin kallista täällä! En mää ainakaan vuokraisi omaa mökkiäni ilmaiseksi...

Vierailija
2/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää niillä HolidayCubin perhelomilla.Just joku tarjous että 200e viikko, käy siellä esittelyssä. Toi on halpaa. Ja mökkien taso oikeasti hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika halpa tuo Floridan huvila. Tietysti kausi loppuu Etelä-Floridassa huhtikuulla, mutta silti miettisin tarkkaan tuo vuokraamista, ellei ole tuttu kiinteistö tai seutu.

Vierailija
4/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. nettimökin tarjontaa kun katsoo, ja lukee että viikkovuokra alkaen 450e. Sitten klikkaat niin 450-800e. Juhannusvuokra 1000e. Tonni viikosta itikoiden syötävänä jossain hevonkuusessa.. ja vknloppu.. tadaaa... 600e. Tuossa oli tarjouslähtöjä etelään 199e/vko. Arvatkaapa kummasta mieluummin maksaa. :D

Vierailija
5/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä joka pyytää. Ja koska hinnat ovat tuollaisia, joku niitä ilmeisesti vuokraa.

Vierailija
6/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö 500€ ole todella halpa hinta viikosta????? Mitä ihmettä oikeen ajattelet? Hotelliyö maksaa esim Helsingissä 150€ ja se on tosiaan pelkkä yksi huone. Mökkissä on koko tupa käytettävissä, ehkä vielä pihaa tms. lisäksi

Vierailija
7/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:15"]

On kyllä aika halpa tuo Floridan huvila. Tietysti kausi loppuu Etelä-Floridassa huhtikuulla, mutta silti miettisin tarkkaan tuo vuokraamista, ellei ole tuttu kiinteistö tai seutu.

[/quote]

Ihan sitä luokkaa ne on siellä muutkin. Halvemmallakin saa. Toki saa maksaa tonninkin, mutta sitten on jo OIKEASTI hulppee huvila. Suomessa perustönöstä saat maksaa lähes saman. Kysyntä sen tietenkin määrittelee, ilman muuta mökeistä pyydetään mutta tosissani ihmettelen että vuosi vuodelta ne mökit tuntuvat menevän kuin kuumille kiville eli löytyy tarpeeksi hulluja jotka maksaa. :D

Ja on pieni paradoksi että suomalaiset haluavat nauttia mökin rauhasta kyllä, sitten vuokrataan ylihintainen mökki isommalla porukalla jossa on lopulta siskot, anopit ja serkut jakamassa sitä tönön vuokraa. Se miksi me olisi vuokrattu nyt omalle perheelle mökki oli juuri se että saatais olla ihan keskenään ja nähdä vähän muitakin puroja kun se oma lampi, mutta ei tulisi mieleenkään syytää tollasta rahamäärää mökkivuokraan. Melkoinen bitch slap oli tajuta tuo hinnoittelu. :D

Vierailija
8/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että meitä ei mökkeily kiinnosta lainkaan. Ja noita hintoja katellessa ja ihmetellä niin tosiaan sillä rahalla pääsee viikoksi etelään.

Minä ja puolisoni ollaan tommosella 800-1000€ viikko etelän auringossa. Ja ei itikoita.

Hieman sama asia on noita 2-4 vrk:n kaupunkilomia katsellessa. Hinta sellainen, että samalla summalla pääsee viikoksi muualle.

Vierailija
9/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kallista, luuletko saavasi koko mökin satasella viikoksi =) =) buahahhaaa

Vierailija
10/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:22"]

Siis eikö 500€ ole todella halpa hinta viikosta????? Mitä ihmettä oikeen ajattelet? Hotelliyö maksaa esim Helsingissä 150€ ja se on tosiaan pelkkä yksi huone. Mökkissä on koko tupa käytettävissä, ehkä vielä pihaa tms. lisäksi

[/quote]

Hotellissa on sähköt. Ja juokseva vesi. Tossa viidensadan euron mökissä ei ollut edes sähköjä ja juomavesi piti tuoda itse. Mökki oli tosiaan tupa ja sauna. Jee. :D Oikeastiko vertaat sitä hotellin hintoihin??

Vierailija
11/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että meitä ei mökkeily kiinnosta lainkaan. Ja noita hintoja katellessa ja ihmetellä niin tosiaan sillä rahalla pääsee viikoksi etelään.

Minä ja puolisoni ollaan tommosella 800-1000€ viikko etelän auringossa. Ja ei itikoita.

Hieman sama asia on noita 2-4 vrk:n kaupunkilomia katsellessa. Hinta sellainen, että samalla summalla pääsee viikoksi muualle.

[/quote]

Onpä outoa verrata ulkomaanmatkaa ja mökkiviikkoa suomessa? Miksi suomesta pitäisi saada puoli ilmaiseksi lomaviikko? Meillähän on yleisesti kaikki kalliimpaa, mökit, hotellit jne. Jos haluaa mökkiviikon suomessa, niin silloin se ihminen ei varmasti halua viikkoa jossain kanarialla =) eikö?

Vierailija
12/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä grillaan juhannuksena mielummin sen makkaran meidän rivarin takapihalla kuin maksan ihan vitun naurettavia kiskurihintoja jostain kopperosta metsässä, hyvässä lykyssä siinä on joku lätäkkö kilsan päässä.

Mä en tajua miten joku raaskii hassata rahansa tuollaiseen rosvoon? Juhannusviikko tonnin, samalla tonnilla saat paremmat maisemat, paremmat rannat, paremmat ruuat, paremmat yöpymistilat... ym ym.

Vierailija
13/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:24"]

[/quote]

Hotellissa on sähköt. Ja juokseva vesi. Tossa viidensadan euron mökissä ei ollut edes sähköjä ja juomavesi piti tuoda itse. Mökki oli tosiaan tupa ja sauna. Jee. :D Oikeastiko vertaat sitä hotellin hintoihin??

[/quote]

Monet haluavat mökille sen rauhan takia, ei juoksevan veden =) Hotellihuoneet ovat todella tylsiä yleensä. Ei niissä mennä pihalle uikkareissa, ei oteta aurinkoa terassilla, ei voi tehdä itse ruokiaan, saunoa rauhassa tuntikausia jne. Hotellissa on yksi pieni huone, josta näköala yleensä naapuritalon seinään kaupungissa. En todellakaan haluaisi verrata, mutta kyllä maksan mieluummin siitä mökistä kuin yhdestä kopista kaupungissa.

Vierailija
14/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:23"]

No ei ole kallista, luuletko saavasi koko mökin satasella viikoksi =) =) buahahhaaa

[/quote]

Juuri noinhan minä kirjoitin. :) 500e vko on se hinta minkä maksaisin JOS mökillä olisi ne mukavuuden jotka omallakin mökillä on, plus hyvä ranta ja uimakelpoinen vesi. Mutta että ajaisin 3h jonnekin hevonkuuseen, maksaisin 500e siitä että pääsen sähköttömään mökkiin viikoksi.. jossa ruoppaamaton, vehkainen ranta.. sitä itikoiden määrää argh.  Suuressa osin mökki-ilmoituksia on vielä oikeasti kuva rannasta joka on täysin laittamaton, joku kelokoppero kallion päällä ja ranta luonnontilassa muuten, mutta sellanen palikkalaituri taottu sinne . Ai niin ja grillikatos. Sitä mä en oikeasti tajua, että löytyy ihmisiä jotka maksaa sen tonnin. Sillä rahalla kun oikeasti pääsee LOMALLE.

Vierailija
15/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:25"]

Mä grillaan juhannuksena mielummin sen makkaran meidän rivarin takapihalla kuin maksan ihan vitun naurettavia kiskurihintoja jostain kopperosta metsässä, hyvässä lykyssä siinä on joku lätäkkö kilsan päässä.

Mä en tajua miten joku raaskii hassata rahansa tuollaiseen rosvoon? Juhannusviikko tonnin, samalla tonnilla saat paremmat maisemat, paremmat rannat, paremmat ruuat, paremmat yöpymistilat... ym ym.

[/quote]

Mistä suomesta sitten saa samalla hinnalla paremmat rannat, ruuat jne. Kysehän oli siitä, että haluaa viettää juhannuksen suomessa mökillä. Ja kaikilla ei ole rivaria jossa grillata. Vuokramökeille on kai tarkoitus mennä isommalla porukalla ja jakaa kustannukset.

Vierailija
16/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä toi nyt niin kallis ole. Neljän hlön perheeltä se on 250/pää/viikko. Ja juhannusviiko on poikkeus. Se on halvempaa ennen ja jälkeen ton. Etkä sä Floridasta mitään huvilaa vuokraa 400 taalalla viikko :-). Kuhan tyhmä luulet.

Vierailija
17/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onpä outoa verrata ulkomaanmatkaa ja mökkiviikkoa suomessa? Miksi suomesta pitäisi saada puoli ilmaiseksi lomaviikko? Meillähän on yleisesti kaikki kalliimpaa, mökit, hotellit jne. Jos haluaa mökkiviikon suomessa, niin silloin se ihminen ei varmasti halua viikkoa jossain kanarialla =) eikö?

[/quote]

Niin mä olen käynyt ihan känäriällä ja meidän mökillä, ja känäriällä oli kivempaa. Menen siis ihan sinne meidän mökille ilmaiseksi mutta en tosiaankaan maksa tonnia toisille siitä hyvästä. Vertasinkin nimenomaan sitä että JOS joutuisin maksamaan tonnin lomasta, niin en tosiaankaan maksaisi sitä suomalaiseen itikoiden kyllästämään lomaan mökkipahasessa. Ilmeisesti tosiaan löytyy hulluja jotka ovat valmiita maksamaan, eihän ne muuten pyytäis tollasia hintoja.

Vierailija
18/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:23"]

[/quote]

Juuri noinhan minä kirjoitin. :) 500e vko on se hinta minkä maksaisin JOS mökillä olisi ne mukavuuden jotka omallakin mökillä on, plus hyvä ranta ja uimakelpoinen vesi. Mutta että ajaisin 3h jonnekin hevonkuuseen, maksaisin 500e siitä että pääsen sähköttömään mökkiin viikoksi.. jossa ruoppaamaton, vehkainen ranta.. sitä itikoiden määrää argh.  Suuressa osin mökki-ilmoituksia on vielä oikeasti kuva rannasta joka on täysin laittamaton, joku kelokoppero kallion päällä ja ranta luonnontilassa muuten, mutta sellanen palikkalaituri taottu sinne . Ai niin ja grillikatos. Sitä mä en oikeasti tajua, että löytyy ihmisiä jotka maksaa sen tonnin. Sillä rahalla kun oikeasti pääsee LOMALLE.

[/quote]

No sitten kannattaa laajentaa ajatusmaailmaasi ja paljon. On paljon ihmisiä, jotka haluavat nimenomaan kuvailemaasi mökkiin. Eikä mihinkään kanarian saarten lomalle =)

Vierailija
19/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:24"]

[/quote]

[/quote]

Monet haluavat mökille sen rauhan takia, ei juoksevan veden =) Hotellihuoneet ovat todella tylsiä yleensä. Ei niissä mennä pihalle uikkareissa, ei oteta aurinkoa terassilla, ei voi tehdä itse ruokiaan, saunoa rauhassa tuntikausia jne. Hotellissa on yksi pieni huone, josta näköala yleensä naapuritalon seinään kaupungissa. En todellakaan haluaisi verrata, mutta kyllä maksan mieluummin siitä mökistä kuin yhdestä kopista kaupungissa.

[/quote]

Aika kurjissa hotelleissa olet ollut jos tuo on käsityksesi hotelleista?

Vierailija
20/61 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 08:30"]

[/quote]

[/quote]

Niin mä olen käynyt ihan känäriällä ja meidän mökillä, ja känäriällä oli kivempaa. Menen siis ihan sinne meidän mökille ilmaiseksi mutta en tosiaankaan maksa tonnia toisille siitä hyvästä. Vertasinkin nimenomaan sitä että JOS joutuisin maksamaan tonnin lomasta, niin en tosiaankaan maksaisi sitä suomalaiseen itikoiden kyllästämään lomaan mökkipahasessa. Ilmeisesti tosiaan löytyy hulluja jotka ovat valmiita maksamaan, eihän ne muuten pyytäis tollasia hintoja.

[/quote]

Hyvin outo asenne. Samalla asenteella siellä kanarialla on juoppoja suomalaisia ja torakoita. Hei haloo, et oikeasti ole noin yksisilmäinen. Tai taidat kuitenkin olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan