Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Äidit pöllivät kaksin käsin kamaa sairaalasta, kaukosäätimetkin lähtee

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa näitä sadan kommentin lainaamisjonoja... Skarpatkaa. Älkääkä vinkuko jostain puhelimista, hankkikaa kunnon vehkeet, joilla pystytte olemaan lainaamatta koko ketjua!!

Vierailija
82/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin vaatteisiin, peittoihin yms. pitäisi painattaa moneen kertaan "Kätilöopiston omaisuutta, palautettava"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse vielä koskaan synnyttänyt mutta mua ainakin kammoksuttaa / hieman jopa ällöttää sairaalat, joten ei tulisi mieleenkään raahata sairaalan kamoja kotiin. Mieluummin itse ostan kotiin odottamaan niitä verkkopöksyjä ja hehtaarivaippoja sitten kun sen aika tulee. Ja kuka ylipäätään haluaa vielä kotona pukea vauvansa vaatteisiin, joissa lukee sairaalan nimi tai joista heti näkee, että ne on sairaalasta pöllitty?

Vierailija
84/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 14:15"]

En ole itse vielä koskaan synnyttänyt mutta mua ainakin kammoksuttaa / hieman jopa ällöttää sairaalat, joten ei tulisi mieleenkään raahata sairaalan kamoja kotiin. Mieluummin itse ostan kotiin odottamaan niitä verkkopöksyjä ja hehtaarivaippoja sitten kun sen aika tulee. Ja kuka ylipäätään haluaa vielä kotona pukea vauvansa vaatteisiin, joissa lukee sairaalan nimi tai joista heti näkee, että ne on sairaalasta pöllitty?

[/quote]

Ne mammat, jotka eivät ole ajatelleet synnytystä pidemmälle :)

Vierailija
85/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mukaan kyllä lähti rintakumit. Kukaan ei sanonut missään vaiheessa, että ne pitää palauttaa ja oletin niiden olevan hygieenia syistä ihan henkilökohtaiset. Vierustoverille tuotiin joka päivä uudet tukisukat ihan pakkauksesta ja hoitaja sanoi hänelle, ettei tarvitse palauttaa eli voi viedä kotiinsa. Sai siis neljät sukkaparit. Viimeisellä päivällä annettiin mukaan pieniä vaippoja, jos ei olla kaupasta ehditty vielä hakea. Samoin tenoja sai ottaa, kun vuosin niin paljon verta ja niitä kertakäyttö alkkareita. Ihan hoitajat antoivat luvan eli turha potilaita syyttää varkaaksi, jos missään vaiheessa ei tehdä selväksi, ettei sieltä saa ottaa mitään hoitotuotteita. Näin Tyksissä viime vuonna.

Vierailija
86/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:12"]

Mun mukaan kyllä lähti rintakumit. Kukaan ei sanonut missään vaiheessa, että ne pitää palauttaa ja oletin niiden olevan hygieenia syistä ihan henkilökohtaiset. Vierustoverille tuotiin joka päivä uudet tukisukat ihan pakkauksesta ja hoitaja sanoi hänelle, ettei tarvitse palauttaa eli voi viedä kotiinsa. Sai siis neljät sukkaparit. Viimeisellä päivällä annettiin mukaan pieniä vaippoja, jos ei olla kaupasta ehditty vielä hakea. Samoin tenoja sai ottaa, kun vuosin niin paljon verta ja niitä kertakäyttö alkkareita. Ihan hoitajat antoivat luvan eli turha potilaita syyttää varkaaksi, jos missään vaiheessa ei tehdä selväksi, ettei sieltä saa ottaa mitään hoitotuotteita. Näin Tyksissä viime vuonna.

[/quote]

Sulle pitää siis aina erikseen ilmoittaa että tavaroita ei saa ottaa, muuten viet mennessäsi kaiken mikä irti lähtee? Teetkö noin myös käydessäsi kaverilla, kun kaveri antaa sulle kahvinjuontia varten kahvikupin niin viet sen mennessäsi koska kaveri ei sanonut että se on vaan lainassa. Jos kaverin lapsi antaa sun lapselle lelun leikittäväksi niin sä viet sen kotiin, koska kukaan ei sanonut ettei sitä saa ottaa.

On ok, jos on saanut luvan viedä tavaran, silloin siihen on lupa eikä silloin varasta. Mutta se että haalii kamaa kassiinsa ja väittää että se on ihan ok, koska kukaan ei kieltänyt ei oikein kelpaa selittelyksi. Kai jokainen normijärkinen tajuaa, ettei sairaalasta kaikkea irtotavaraa mukaan oteta ja jos ei älyä niin aina voi kysyä.

Vierailija
87/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:12"]

[/quote]

Sulle pitää siis aina erikseen ilmoittaa että tavaroita ei saa ottaa, muuten viet mennessäsi kaiken mikä irti lähtee? Teetkö noin myös käydessäsi kaverilla, kun kaveri antaa sulle kahvinjuontia varten kahvikupin niin viet sen mennessäsi koska kaveri ei sanonut että se on vaan lainassa. Jos kaverin lapsi antaa sun lapselle lelun leikittäväksi niin sä viet sen kotiin, koska kukaan ei sanonut ettei sitä saa ottaa.

On ok, jos on saanut luvan viedä tavaran, silloin siihen on lupa eikä silloin varasta. Mutta se että haalii kamaa kassiinsa ja väittää että se on ihan ok, koska kukaan ei kieltänyt ei oikein kelpaa selittelyksi. Kai jokainen normijärkinen tajuaa, ettei sairaalasta kaikkea irtotavaraa mukaan oteta ja jos ei älyä niin aina voi kysyä.

[/quote]

Siis mikä ongelmasi on? Ensimmäinen synnytys, imetys sattuu ja yöhoitaja tuo kaksi rintakumia ja neuvoo käyttämään niitä. Ei nyt ensimmäisenä tule mieleen, kun katsoo uusia rintakumeja, sellaisia ohutta muovisia olevia, että ne pestäisiin minun jälkeen ja joku muu käyttäisi niitä omien nänniensä päällä. Varsinkaan, kun kaikki alushousut ja tukisukat ovat kertakäyttökamaa eli ne heitetään roskiin käytön jälkeen.. Sitten sellaiset muoviset rintakumit kerättäisiinkin takaisin???

Vierailija
88/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut neuloa kaveriporukalla johonkin synnytyssairaalaan sukkia ja pipoja vauvoille ensi hetkiin. Tän uutisen luettuani meni kyllä into. Ehkäpä sittenkin sukkia vanhusten puolelle.

Vierailija
89/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen teistä voi myös lahjoittaa sinne sairaalaan tavaraa. Näinhän toimien varakkaampi voisi auttaa köyhempää ilman että siitä tehdään numeroa. Mutta tyypillisempää on, että epäillään kaikkia vähävaraisia automaattisesti varkaiksi ja Suomessa ollaan valmis lynkkaamaan jopa nälkäänsä varastanut ihminen.

Yksi suuri syy varkauksien lisääntymiseen on muuten ihan kansainvälistyminen: Suomessa on koko ajan enemmän erilaisen rehellisyyskulttuurin ihmisiä. Esimerkiksi osassa afrikkalaisia kulttuureja varkaus ei ole hävettävää, jos siitä ei jää kiinni. Suomalainen kulttuuri on ollut poikkeuksellisen rehellistä ja jopa sinisilmäistä, se muuttuu ja sille ei voi mitään.

Vierailija
90/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:51"]

Jokainen teistä voi myös lahjoittaa sinne sairaalaan tavaraa. Näinhän toimien varakkaampi voisi auttaa köyhempää ilman että siitä tehdään numeroa. Mutta tyypillisempää on, että epäillään kaikkia vähävaraisia automaattisesti varkaiksi ja Suomessa ollaan valmis lynkkaamaan jopa nälkäänsä varastanut ihminen.

Yksi suuri syy varkauksien lisääntymiseen on muuten ihan kansainvälistyminen: Suomessa on koko ajan enemmän erilaisen rehellisyyskulttuurin ihmisiä. Esimerkiksi osassa afrikkalaisia kulttuureja varkaus ei ole hävettävää, jos siitä ei jää kiinni. Suomalainen kulttuuri on ollut poikkeuksellisen rehellistä ja jopa sinisilmäistä, se muuttuu ja sille ei voi mitään.

[/quote]

Aloitus oli hyvä, mutta sitten otit rasistisen kortin esiin. Säälittävää, todella säälittävää.

Vierailija
91/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulle sanottiin että saa ottaa mukaan parit verkkohousut ja kyllä mä sairaalan siteessä lähdin....en vaihtanut omaa lähtiessä. 

Vierailija
92/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:48"]

Ite pöllin joka kerta sairaalasta ja terveyskeskuksista lehtiä...on se mukavaa kun kotiin pääsee niin lukea esim. Me naiset lehteä sohvalla,täysin ilmaista... Eikä soimaa omatunto sen monen tunnin lääkäriin jonotuksen jälkeen! Huoltoasemilta otan aina laukkuun vessapaperia ison läjän.

Niin pölli vielä vähän enemmän niin tulee enemmän kuluja, säästöja. Ei ainakaan lyhennä odotusaikoja!

[/quote]

Vierailija
93/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:48"]

Ite pöllin joka kerta sairaalasta ja terveyskeskuksista lehtiä...on se mukavaa kun kotiin pääsee niin lukea esim. Me naiset lehteä sohvalla,täysin ilmaista... Eikä soimaa omatunto sen monen tunnin lääkäriin jonotuksen jälkeen! Huoltoasemilta otan aina laukkuun vessapaperia ison läjän.

Niin pölli vielä vähän enemmän niin tulee enemmän kuluja, säästöja. Ei ainakaan lyhennä odotusaikoja!

[/quote]

Vierailija
94/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
95/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon selittelijöitä...unohtui sairaalan kengät jalkaan ja vauvalle potkupuku, muutama side itselle ja vaippoja vauvalle!! Eli olette ihan kunnon epärehellisiä varkaita!

Synnytättekö ne omat aivonne pellolle vai kuinka noin pystyy tekemään? ettekö osaa ostaa itsellenne isoja alushousuja?

Aina jokainen pohtii etukäteen sen sairaalakassinsa kuntoon ja sitten ne omat vaatteet tms. puetaan itselle ja lapselle.

Vierailija
96/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
97/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:44"]

Olin ajatellut neuloa kaveriporukalla johonkin synnytyssairaalaan sukkia ja pipoja vauvoille ensi hetkiin. Tän uutisen luettuani meni kyllä into. Ehkäpä sittenkin sukkia vanhusten puolelle.

[/quote]

Helsingissä Kättärille Martat lahjoittavat pipon ja tumput uusille tulokkaille. Ne ovat myös olleet meillä käytössä. 

Vierailija
98/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran torilla tuli vastaan vauva, jonka valkoisessa paidassa luki SatKs

Vierailija
99/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma kun meillä menee huonosti jos jokaiset verkkoalushousut todella lasketaan ja niiden perään itketään. Mitä ne maksavat? Euron korkeintaan.

Vierailija
100/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee tullut todistetuksi, ettei kukaan ole niin itsekäs kuin äiti ja että osa todellakin synnyttää myös aivonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi