YLE: Äidit pöllivät kaksin käsin kamaa sairaalasta, kaukosäätimetkin lähtee
Kuka tekee tällasta?
Kommentit (159)
No niin. Nyt selvisi sekin mihin lapseni tavaroita häviää. Nämä synnäriltä pöllijät on jo heti alkanut opettamaan pilttejään. Kaiken voi pölliä jos ei erikseen kielletä. Näyttää olevan av mamman meno synnärillä kuin mustalaisilla.
Aika uskomaton uutinen. Mä en tiennyt, että juuri äideiksi tulleet on noin tavattoman pitkäkyntisiä! Mä taisin ottaa mukaani vain pari ylimääräistä pitkää vaippaa omaan käyttöön ja vauvalle muutaman kertiksen varalta ja ehkä sain myös pari mikrolaxia mukaani. Saatoin niitä ihan pyytääkin.
Ei olisi tullut mieleenkään viedä mitään vaatteita tai muuta.
Kaikki potilaat osaavat saman homman. Kaukosäätimet, vaatteet, verkkohousut jne jne lähtevät ihan joka osastolta ja pultsarit juovat käsidesit seiniltä. sh
Onko tuo joku uutinen? Sairaaloissa varastetaan kaikkea mahdollista. Siksi ei kannata itsekään ottaa mukaan mitään vähääkään arvokasta. Sairaalavaatteet ovat rumia juuri siksi, ettei niitä varastettaisi.
Ei ole pelkästään synnytysosastoiden ongelma. Kyllä sitä tavaraa lähtee muiltakin sairaalan vuodeosastoilta! Ihmiset ON röyhkeitä!
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:38"]
Kaikki potilaat osaavat saman homman. Kaukosäätimet, vaatteet, verkkohousut jne jne lähtevät ihan joka osastolta ja pultsarit juovat käsidesit seiniltä. sh
[/quote]
Veriset verkkohousutko ois pitänyt palauttaa synnytyksen jälkeen? Ne olivat ainoat, mitkä sillä hetkellä sopivat ja tuntuivat mukavilta päällä.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:35"]
Aika uskomaton uutinen. Mä en tiennyt, että juuri äideiksi tulleet on noin tavattoman pitkäkyntisiä! Mä taisin ottaa mukaani vain pari ylimääräistä pitkää vaippaa omaan käyttöön ja vauvalle muutaman kertiksen varalta ja ehkä sain myös pari mikrolaxia mukaani. Saatoin niitä ihan pyytääkin.
[/quote]
Näin juuri :D "– Ajatellaan, että on pieni juttu, jos otan tästä muutaman vaipan. Pienistä puroista tulee kuitenkin iso virta. Kun synnyttäjiä on paljon, niin vuositasolla tästä tulee aika isot tappiot, toteaa Kaisa Honkanen.
Mitäs on ne sairaalamaksut ja peruspalveluista leikataan koko ajan. Köyhä ottaa takaisin sieltä mistä pystyy :)
Tuon takia emme ottaneet turvakaukaloa mukaan ennen kuin lähtöpäivänä mies kävi sen hakemassa. Sellaiset tavarat ovat varkaiden suosiossa, jos hetkeksikin jättää vahtimatta. Samoin tiedän, että yhdeltä parivuotiaalta varastettiin toppahaalari, kun hän oli lastenklinikalla. Todellakin sairaala on kuin mikä tahansa julkinen tila. Mitään ei pidä jättää vahtimatta, ellei ole valmis menettämään sitä.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 15:12"]
Mun mukaan kyllä lähti rintakumit. Kukaan ei sanonut missään vaiheessa, että ne pitää palauttaa ja oletin niiden olevan hygieenia syistä ihan henkilökohtaiset. Vierustoverille tuotiin joka päivä uudet tukisukat ihan pakkauksesta ja hoitaja sanoi hänelle, ettei tarvitse palauttaa eli voi viedä kotiinsa. Sai siis neljät sukkaparit. Viimeisellä päivällä annettiin mukaan pieniä vaippoja, jos ei olla kaupasta ehditty vielä hakea. Samoin tenoja sai ottaa, kun vuosin niin paljon verta ja niitä kertakäyttö alkkareita. Ihan hoitajat antoivat luvan eli turha potilaita syyttää varkaaksi, jos missään vaiheessa ei tehdä selväksi, ettei sieltä saa ottaa mitään hoitotuotteita. Näin Tyksissä viime vuonna.
[/quote]
Mulla kun oli TYKS:ssä nuo tukisukat niin niistä oltiin kyllä tarkkoja. likaiset piti hoitajalle antaa ja sitten sai puhtaat. Niitä ei pyykkipussiin saanut laittaa. Näin 2010.
[/quote]
Niin se käytäntö muuttuu. Nyt sai yhdet uudet tukisukat, jotka käytön jälkeen käskettiin laittamaan roskikseen, jollei halunnut niitä ottaa itselleen. Eihän se ihme ole, että ihmiset sieltä vievät tukisukkia, rintakumeja, tuttipulloja, myssyjä, kun joka sairaalassa on eri käytäntö eri vuosina. Sairaaloiden pitäisi tehdä yhtenäiset pelisäännöt tai sitten ihan sairaalakohtaisesti synnyttäneille kerrottaisiin, mikä on kertakäyttötavaraa ja mikä täytyy palauttaa.
Yhteiskunnassa on pelisäännöt, että toisen oma on toisen omaa, ellei toisin ilmoiteta. Jos ei pään sisään ole rakentunut minkäänlaista moraalia, niin voi kuvitellakin että sairaalan tarjoamat tohvelit, sukat, tutit, lakanat ja astiat ovat omia, ellei niitä erikseen kielletä viemästä kotiin.
No ei kyllä tullut mielenkään varastaa mitään. Tässä taas kaikkien äitien maine menee muutamien takia. Itseäni jaksaa ällistyttää kyllä se , että jollakin on pokkaa varastaa lastenvaatteita.
Meiltä varastettiin lapsen pipo Hoplopista kun unohtui penkille ( terve vaan pöllijälle jos luet). Kuka kehtaa varastaa lapselta?
Jos oikeasti on köyhä niin sen ymmärtäisi, mutta kun on se äitiyspakkauskin jonka jokainen saa jos haluaa.
Kylläpä äidit ovat hienoa porukkaa. Ei enää tarvitse ihmetellä miten lapsista tulee mitä tulee.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:38"]
[/quote]
Veriset verkkohousutko ois pitänyt palauttaa synnytyksen jälkeen? Ne olivat ainoat, mitkä sillä hetkellä sopivat ja tuntuivat mukavilta päällä.
[/quote]Joo. Ne pestään hei! Mä läksin sairaalasta OMAT pikkarit jalassa. Otin omia vaatteita sairaalakassiini mukaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:35"]
[/quote]
Näin juuri :D "– Ajatellaan, että on pieni juttu, jos otan tästä muutaman vaipan. Pienistä puroista tulee kuitenkin iso virta. Kun synnyttäjiä on paljon, niin vuositasolla tästä tulee aika isot tappiot, toteaa Kaisa Honkanen.[/quote]Et sit viitsinyt lukea mitä kirjoitin. PYYSIN niitä.
En kyllä keksi mitä ihmettä mä synnytyssairaalasta olisin mukaani halunnut?
Jotain läkkettä sain ihan muutenkin kun oli niin järkyttävät jälkisupistukset ja sairaalan vaippa taisi lapsilla olla ja mullakin sellainen jättiside pois lähdettäessä, mutta ne vaatteet? Kuka niitä haluaa? Ymmärrän jos tyyliin vahingossa jää sairaalan alushousut jalkaan, mutta että tarkoituksella...
Kyllä. Sairaalan veriset lakanat, paidat, verkkohousut, sukat, työvaatteet ja välineet PESTÄÄN. Ne kuuluu palauttaa sairaalalle. Kun jokainen ajattelee "mä vaan pari vaippaa otan matkalle" ollaan jo tällaisia perusnäpistelijöitä, siitähän artikkelissakin kirjoitetaan. Kotiinlähtövaatteet, siteet ja vaipat pakataan omaan sairaalakassiin. Ne hankitaan itse.
Mulle sanottiin juurikin Koksissa, että hoitolaatikosta saa ottaa mukaan kaiken muun paitsi vauvanvaatteet.
Ei olisi tullut mieleenkään ottaa vaatteita tai vauvan peittoa kotiin.
Suomalainen synnytysosasto on todella karu ja alkeellinen verrattuna esim. muiden länsimaiden tasoon. Yhtään en ihmettele, että asiakkaatkin käyttäytyvät niin järkyttävästi, että vievät jopa muutamalla eurolla vaippoja ja pari samanhintaista rytkyä vauvalle. Se nyt on pieni korvaus kaikesta hyppyytyksestä, kylmistä ryhmähuoneista, mauttomasta itsehaettavasta ruuasta, tympeistä lääkäreistä, sadistisista lasten piikittäjistä jne., joita synnytysosastolla kohtaa. Kaksi kertaa olen synnyttänyt, ja toisella kerralla pakenin kuorsaajia ja hirveää vetoa (ikkunat olivat TAYSissa aivan käsittämättömän huonot) kotiin heti kun päästivät. Pari yötä tuli valvottua tupaolosuhteissa ja olin ihan loppu kun kotiin pääsin. Jos verkkohousut jäivät jalkaan, panen sen univajeen piikkiin, ei ollut tarkoitus varastaa.