YLE: Äidit pöllivät kaksin käsin kamaa sairaalasta, kaukosäätimetkin lähtee
Kuka tekee tällasta?
Kommentit (159)
Mulle kävi nolosti, kun tuli kotiin lähdön aika ja vauva pissasi kotiinlähtö vaatteensa.Häpeissäni tyhmyydestäni puin vauvan sairaalan potkupukuun, enkä puhunut kellekään mitään.Ensimmäisen lapsen kohdalla raahasin paketin vaippoja sekä ison urheilukassillisen vaatteita, ja kun kätiöt vähän hymähtivät tavaramäärälle, niin olin muka vahingosta viisastuneempi seuraavalla kerralla.Ensimmäisen kohdalla lähdin niin nopeasti etten huomannut edes vaihtaa kenkiäni, ja kotiin menin sairaalan läpysköissä.
Minä olen vienyt lasten pienimmät vaatteet synnärille, kun niistä oli siellä kova pula. Ja kuulemma hävisivät samoin tein. Voi että vituttaa. Ei niitä oltu tarkoitettu pöllittäväksi!
Mä lähdin kotiin sairaalan alkkareissa tulehtuneen sektiohaavan päällä. Palautin ne vähin äänin osaston pyykkipussiin pari viikkoa myöhemmin kotiensipesun jälkeen...
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:35"]
Aika uskomaton uutinen. Mä en tiennyt, että juuri äideiksi tulleet on noin tavattoman pitkäkyntisiä! Mä taisin ottaa mukaani vain pari ylimääräistä pitkää vaippaa omaan käyttöön ja vauvalle muutaman kertiksen varalta ja ehkä sain myös pari mikrolaxia mukaani. Saatoin niitä ihan pyytääkin.
Ei olisi tullut mieleenkään viedä mitään vaatteita tai muuta.
[/quote]
Näin juuri :D "– Ajatellaan, että on pieni juttu, jos otan tästä muutaman vaipan. Pienistä puroista tulee kuitenkin iso virta. Kun synnyttäjiä on paljon, niin vuositasolla tästä tulee aika isot tappiot, toteaa Kaisa Honkanen.[/quote]Et sit viitsinyt lukea mitä kirjoitin. PYYSIN niitä.
[/quote]
Minä luin: SAATOIN niitä ihan pyytääkin. (ehkä pyysin, ehkä en)
[/quote]Kirjoitin noin koska muistin siinä kirjoittaessani, että mähän pyysin niitä mutta en viitsinyt enää ruveta enempää tekstiä korjailemaan.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:44"]
Kyllä. Sairaalan veriset lakanat, paidat, verkkohousut, sukat, työvaatteet ja välineet PESTÄÄN. Ne kuuluu palauttaa sairaalalle. Kun jokainen ajattelee "mä vaan pari vaippaa otan matkalle" ollaan jo tällaisia perusnäpistelijöitä, siitähän artikkelissakin kirjoitetaan. Kotiinlähtövaatteet, siteet ja vaipat pakataan omaan sairaalakassiin. Ne hankitaan itse.
[/quote]
No kyllä mun mielestä tuossa vauvan päällä olevassa vaipassa menee se raja. Meillä esim. vauvan pienen koon takia verensokereita mitattiin ja vasta lääkärintarkastuksessa tuli lähtölupa ja sitä jännättiin viimeiseen asti ja mehän lähdettiin suunnilleen siltä seisomalta, muttenkin sen minimiajan sairaalassa olin. Oli kyllä omat vaipatkin sairaalakassissa, mutta en mä nyt kuivaa vaippaa alkanut ihan vartavasten vaihtamaan kun kotiinlähtövaatteet muuten vaihdettiin.
Täysin toinen asia on tietenkin napata niitä vaippoja kasa mukaan sinne sairaalakassiin.
Mulle ne muuten oikein tyrkytti mukaan niitä isoja siteitä, kun nopeasti olen kotiutunut ja jälkivuoto vielä sen mukaista. En kyllä ole tarvinnut, ne on niin järkyttävän tuntuisiakin :) Ja vaatis oikeasti ne sairaalan megapöksyt kaverikseen.
Vanha uutinen. TYKSissä on kukatkin ketjulukoilla kiinni ettei niitä varastettaisi. Synnytyssalien käytössä olleet Omronin TENS-laitteet varastettiin kaikki.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:46"]
Aika uskomaton uutinen. Mä en tiennyt, että juuri äideiksi tulleet on noin tavattoman pitkäkyntisiä! Mä taisin ottaa mukaani vain pari ylimääräistä pitkää vaippaa omaan käyttöön ja vauvalle muutaman kertiksen varalta ja ehkä sain myös pari mikrolaxia mukaani. Saatoin niitä ihan pyytääkin.
[/quote]
Näin juuri :D "– Ajatellaan, että on pieni juttu, jos otan tästä muutaman vaipan. Pienistä puroista tulee kuitenkin iso virta. Kun synnyttäjiä on paljon, niin vuositasolla tästä tulee aika isot tappiot, toteaa Kaisa Honkanen.[/quote]Et sit viitsinyt lukea mitä kirjoitin. PYYSIN niitä.
[/quote]
[/quote]Kirjoitin noin koska muistin siinä kirjoittaessani, että mähän pyysin niitä mutta en viitsinyt enää ruveta enempää tekstiä korjailemaan.
[/quote]
En sit viisinyt lukea mitä ehkä ajattelit kirjoittaa muttet sit viitsinyt :D Nojoo, antaa olla. Otit VAIN pari vaippaa, muttet sentään vaatteita, ja muistit sittenkin pyytäneesi Microlaxit. Ja kaukosäädintä ei ole mainittu mitenkään tässä yhteydessä, eikä jääkaapin ruokia.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:38"]
Kaikki potilaat osaavat saman homman. Kaukosäätimet, vaatteet, verkkohousut jne jne lähtevät ihan joka osastolta ja pultsarit juovat käsidesit seiniltä. sh
[/quote]
Veriset verkkohousutko ois pitänyt palauttaa synnytyksen jälkeen? Ne olivat ainoat, mitkä sillä hetkellä sopivat ja tuntuivat mukavilta päällä.
[/quote]
Ne verkkohousut ovat btw kertakäyttökamaa.
Meillä mies luuli myös vauvansukkien olevan, ja jätti ne siksi pienelle jalkaan. Palautin sit polilla käydessä pyykkipussiin.
Hämmentää jos kaikki kelpaa pöllittäväksi.
Mä otin kolme isoa vaippaa (niitä aikuiselle tarkoitettua). Oli ihan järkyttävä jälkivuoto, sairaalassa oli ruuhkaa ja lähdin synnytystä seuraavana päivänä kotiin. En tiedä, mistä niin isoa vaippoja saa. Saatoin kyllä mainita asiasta kätilölle, kun patistelivat kotiin.
Niinpä!! Meidän yhdistys on perinteisesti neulonut sairaalamme vauvoille myssyt ja nukkumapussit ym. Sairaalassa syntyy vuosittain. 3500 lasta ja saamme joka vuoden aloittaa talkoilla, jolloin neulomme n. 200-300kpl uutta vaatekappaletta. Siis milesetäni todella törkeää käytöstä. Näin ajatellen n. joka yhdestoista äiti varastaa sairaalasta neulottuja vaatteita, muista minulla ei ole tietoa, mutta kun muutkin vauvanvaatteet ym. laskee mukaan, niin eiköhän määrä ole jo joka kahdeksas :( En kehtaisi lapselleni tuollaista elämänalkua tai mallia antaa!
Verkkopöksyt on toisissa sairaaloissa kertakäyttökamaa ja toisissa ne pestään.
Oikeesi järkyttävää... Varmaan perheellä voi olla tiukkaakin, kun nainen synnyttää ja mies vaan töissä (oletus tilanne!), mutta silloi kuuluu sossuun mennä, jos vaatteista pula, eikä sairaalasta viedä!!
[/quote]
Varastamista se on vaippojen ja siteidenkin mukaan otto. Laske paljonko maksaa jos kaikki ottaa ihan vaan pari sidettä ja nipun vaippoja. Ei ne ilmaisia ole.
Yksi mamma oikein tyrkyttäen lahjoitti esikoiselleni vaatteita. Vaatteet olivat todella kulahtaneita ja mikä pöyristyttävintä, osa niistä näytti olevan pöllitty sairaalasta. :/ Menivät kaatopaikalle.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:10"]
[/quote]
Varastamista se on vaippojen ja siteidenkin mukaan otto. Laske paljonko maksaa jos kaikki ottaa ihan vaan pari sidettä ja nipun vaippoja. Ei ne ilmaisia ole.
[/quote]
En ole tuo vastaaja, mutta mulle sanottiin, että voit ottaa muutaman siteen mukaan. Vaippoja en ottanut, meillä oli kotona kesto- ja kertakäyttövaippoja odottamassa.
[/quote]
[/quote]
Ai, nyt sä pyysit, aiemminhan sä mietit että SAATOIT pyytää. Veikkaan että et pyytänyt vaan varastit. Kuten muutkin kaltaisesi.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 09:38"]
Kaikki potilaat osaavat saman homman. Kaukosäätimet, vaatteet, verkkohousut jne jne lähtevät ihan joka osastolta ja pultsarit juovat käsidesit seiniltä. sh
[/quote]
Veriset verkkohousutko ois pitänyt palauttaa synnytyksen jälkeen? Ne olivat ainoat, mitkä sillä hetkellä sopivat ja tuntuivat mukavilta päällä.
[/quote]
Ne verkkohousut ovat btw kertakäyttökamaa.
Meillä mies luuli myös vauvansukkien olevan, ja jätti ne siksi pienelle jalkaan. Palautin sit polilla käydessä pyykkipussiin.
Hämmentää jos kaikki kelpaa pöllittäväksi.
[/quote]
Meillä ne verkkohousut kyllä pestiin, eivät olleet kertakäyttöisiä.
Mullekin ne tarjosivat noita isoja siteitä mukaan. Ehkä nopeasti kotiutujille ne niitä tarjoaa, kun jälkivuoto on ihan kiitettävissä mitoissa. Kyllä se sairaalapäivä taitais maksaa enemmän kuin ne muutama side...
Mutta siis, korostan, en pöllinyt vaan mulle pakattiin niitä mukaan.
Ihmisillä on omituisia moraalikäsityksiä. Miksi olisi hyväksyttyä napata sairaalasta tavaraa kotiin? Eiköhän se kostaudu meille kaikille, kun sairaalamaksut nousevat kattamaan kulut.
Eräskin kaverini kertoi vähän rehennellen vieneensä kokonaisen paketin niitä vauvanvaippoja, itselleen isoja siteitä ja lisäksi kasan harsoja... Teki mieli kysyä olisitko kaupasta napannut omaan kassiin vaippapaketin. Tuskin.
[/quote]
[/quote]