Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: Äidit pöllivät kaksin käsin kamaa sairaalasta, kaukosäätimetkin lähtee

Kommentit (159)

Vierailija
41/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks toi nyt varsinkaan mikään ihme kun lapsilisiä pienennetään..? Äidit synnytysosastolla varautuu jo uuden vauvan kanssa köyhään elämään jossa on pakko viedä kaikki minkä ilmaiseksi saa ja mikä irti lähtee...

Vierailija
42/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 10:28"]

Äitien perusturvallisuudentunne on voinut järkkyä synnytyksessä. Synnytyksessä oli yllättävän kovat kivut tai jopa pelkäsivät lapsensa tai oman henkensä puolesta. Ei vät kokeneet saavansa tukea ja apua riittävästi.

Sitten oli vastasyntynyt, joka oli juuri suostunut juomaan maitoa sairaalan pienestä tuttipullosta (kotona vain isompia), välilihan leikauksen vuoksi äiti pystyy istumaan vain sairaalan "istuinrenkaan" päällä (kertokaa, että sellaisen voisi tehdä kottikärryn sisärenkaasta) , vauvan herkkää ihoa uskaltaa kuivata vain sairaalan hyvin pehmeillä puuvillarievuilla (kotona karkeampia), verta valuu niin paljon, että äiti ei usko pärjäävänsä omilla pikuhousuillaan. Kyllä sairaalan verkkoalushousut ovat paremmat. Kaupassa ei myydä yhtä isoja siteitä kuin sairaalassa on (pitävätkö virtsankarkailuun tarkoitetut TENA:t verta?)

Äitiä pelottaa ja väsyttää. Helpointa on ottaa tarvikkeet mukaan sairaalasta.

[/quote] Alhaista, erittäin alhaista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite pöllin joka kerta sairaalasta ja terveyskeskuksista lehtiä...on se mukavaa kun kotiin pääsee niin lukea esim. Me naiset lehteä sohvalla,täysin ilmaista... Eikä soimaa omatunto sen monen tunnin lääkäriin jonotuksen jälkeen! Huoltoasemilta otan aina laukkuun vessapaperia ison läjän.

Vierailija
44/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs ystävä kertoi, että hänen opettajakollegansa (siis molemmat ala-asteen

opettajia) oli kysynyt ystävältäni, että mitä kaikkea hän oli ottanut mukaan

synnytyssairaalasta. Ystäväni oli tuijottanut kollegaansa ja sanonut, että ei tietenkään mitään. Uskomatonta!

Vierailija
45/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:42"]

Mitä nuo henkilökohtaiset hoitolaatikot oikein ovat? Ei meillä sellaista ollut laisinkaan. Me olimme kyllä perhehuoneessa, ehkä niissä ei käytetä sellaisia. Meillä ei myöskään saa mitään Libero-laukkua. Mikä se edes on?

Meille sanottiin, että vauvan pipo on lahja, joka annetaan jokaiselle syntyneelle. Samoin siteitä sai ottaa luvan kanssa, ja tutti oli tarkoitettu vauvalle omaksi.

Ne verkkohousut otin mukaan, kertakäyttöisethän ne ovat. En tajua, miten niitä voitaisiin käyttää uudelleen. Kun pesin ne kotona, ne olivat aivan purkautumassa ja levähtäneet ties kuinka väljiksi. Sairaalassa minulla oli kyllä sellaiset kankaisetkin jättialushousut, ne luonnollisesti jätin sinne.

[/quote]

Viime vuonna Koksissa hoitolaatikossa oli vaippoja, pitkiä vanupuikkoja, vanulappuja, desinfiontiainepullo, venyvät imetysliivit ja mitähän vielä.

Jokaiselle oli myös sänkypaikallaan Pampers-vauvapakkaus ja Liberolaukku, joissa molemmissa oli vauvatarvikkeita. Ne luonnollisesti sai ottaa mukaan.

Salista sai ostaa vauvalle pipon hintaan 3e. Senkin maksoin kotiinlähtöpäivänä kun ei salissa ollessani ollut kolikoita.

14

Vierailija
46/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottanut mitään, mutta silmä vältti ja mies varasti sieltä sairaalasta lökärit. Vähän kummaksututti kotona :D

Vierailija
47/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pöllin mukaani yhden söpön lääkärin ; )

Vierailija
48/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien kädet käyvät veronmaksajan taskulla. Ja syvällä, ahneesti...

Vierailija
49/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vieläkin huono omatunto kun esikoiselle otin lasisen vesipullon mukaan liki 10 v sitten. Oli heinäkuun helle, ilmastoimaton auto ja matkaa 50 km. Muuta en tietääkseni ole vienyt. Luin joskus että joku olisi vienyt jopa sen muovisen kaukalosängyn sieltä.

Vierailija
50/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:17"]

Mulla vieläkin huono omatunto kun esikoiselle otin lasisen vesipullon mukaan liki 10 v sitten. Oli heinäkuun helle, ilmastoimaton auto ja matkaa 50 km. Muuta en tietääkseni ole vienyt. Luin joskus että joku olisi vienyt jopa sen muovisen kaukalosängyn sieltä.

[/quote]

Ja aika oli liki 20v. sitten. Korjaus.

Vierailija
51/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollenkaan yllättynyt uutisesta. Varkaitahan ne kaikki.

Vierailija
52/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:08"]

Eikö tämmöinen ketju ollut täällä vähän aikaa sitten? Onko Ilta-Sanomat taas tehnyt AV:n jutuista uutisen?

[/quote]

Mikä ihmeen IS, etkö osannut lukea, että se oli Ylen juttu? Ai niin, sä taidat olla niitä, jotka eivät lue kuin iltapäivälehtien saitteja...

[/quote]

Luin samaisen jutun IS:n puolelta. Miksi se sinun napaasi kaivaa, mistä se luin? Vai oletko sinä niitä "minä en ole mikään wt, koska minä luen vain ja ainostaan YLEn uutisia enkä pieraisekaan IS:n puoleen"-tyyppejä?

[/quote]

No ihmettelen lukemisen ymmärrystäsi, kun otsikossakin kerrotaan oikea lähde. Ja kappas kepsausta, IS:kin siteeraa just Ylen juttua, jo otsikkoa myöden.

PS: kyllä, en lue ip-lehtiä.

Vierailija
53/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämmöinen ketju ollut täällä vähän aikaa sitten? Onko Ilta-Sanomat taas tehnyt AV:n jutuista uutisen?

[/quote]

Mikä ihmeen IS, etkö osannut lukea, että se oli Ylen juttu? Ai niin, sä taidat olla niitä, jotka eivät lue kuin iltapäivälehtien saitteja...

[/quote]

Luin samaisen jutun IS:n puolelta. Miksi se sinun napaasi kaivaa, mistä se luin? Vai oletko sinä niitä "minä en ole mikään wt, koska minä luen vain ja ainostaan YLEn uutisia enkä pieraisekaan IS:n puoleen"-tyyppejä?

[/quote]

Tässä tämä Ylen uutinen nyt sinullekin, Iltiksen lukija. http://yle.fi/uutiset/aidit_nyysivat_tavaraa_synnytyssairaalasta_television_kaukosaatimetkin_lahtevat/7153228

Vierailija
54/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No ihmettelen lukemisen ymmärrystäsi, kun otsikossakin kerrotaan oikea lähde. Ja kappas kepsausta, IS:kin siteeraa just Ylen juttua, jo otsikkoa myöden.

[/quote]

Ajatella, että jotkut lukevat sekä YLEn, IS:n että maakuntalehden uutiset ja lisäksi vielä ulkomaisia uutissivustoja. Sinä luet siis vain YLEä? Sattuiko silmiin, kun kävit IS:n puolella katsastamassa tuon uutisen?

Vierailija
55/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajat sitten nämäkin varastetut tavarat maksaa. Tämänkö takia veroja maksetaan että jotkut saa varastaa kaiken mitä irti saavat kynsittyä?

Vierailija
56/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:55"]

Äitien kädet käyvät veronmaksajan taskulla. Ja syvällä, ahneesti...

[/quote]

Ja varsinkin seuraavien synnyttäjien. Luuletteko, että sairaala kiltisti aina hakee varastoistaan uudet vaipat ja uudet myssykät? E-hei, jossain vaiheessa niistä tulee loppu, ja seuraavat synnyttäjät ottavat sitten kotoaan mukaan kaiken tarvitsemansa omia sairaalavaatteitaan myöten - jos on, mistä ottaa.Jos ei, niin ovat ilman. No, minulle se on yksi lysti, kaatakaa ittellenne vaan. :)

Vierailija
57/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:43"]

Onks toi nyt varsinkaan mikään ihme kun lapsilisiä pienennetään..? Äidit synnytysosastolla varautuu jo uuden vauvan kanssa köyhään elämään jossa on pakko viedä kaikki minkä ilmaiseksi saa ja mikä irti lähtee...

[/quote]

Pienennykset eivät edes vielä ole voimassa, tyhmyri. Kukaan ei mene sinun halpaasi tuossa, varas mikä varas.

Vierailija
58/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ajatella, että jotkut lukevat sekä YLEn, IS:n että maakuntalehden uutiset ja lisäksi vielä ulkomaisia uutissivustoja. Sinä luet siis vain YLEä? Sattuiko silmiin, kun kävit IS:n puolella katsastamassa tuon uutisen?

[/quote]

Ei, luen lisäksi päivittäin näitä:

- Helsingin sanomat (lehtiversio, kiiretilanteessa voin vilkaista myös nettiversiota, nekin oikeudet on)

- Hbl

- SVT

- BBC

- CNN

- Jerusalem Post

- NRK

- Deutsche Welle

Lisäksi paljon muita sen mukaan, missä sattuu tapahtumaan jotain kiinnostavaa. Joo, olen heavyuser, mutta oikeasti: iltapäivälehdet ovat niin paskaa huttua, että jos joku käyttää vain vähän aikaa median parissa, niin käyttäisi sen vähän ajan edes jossain vähän paremmalla saitilla kuin IS tai IL.

Eikä tähän liity mitään wt-tyyppistä snobbailua, ainoastaan rehellinen ammattiarvio (olen itsekin toimittaja) siitä, millainen anti missäkin on.

PS: maakuntalehdet toki ovat ok, niitä tulee vain stadilaisena luettuna harvemmin. Useamminkin voisi!

Vierailija
59/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vaahtokarkkimaailma" time="26.03.2014 klo 10:55"]Taysissa vielä 2010 tutit oli palautettava. Tilanne siis muuttuu.

[/quote]

Niinpä. 2008 ne steriloitiin ja laitettiin uudelleen kiertoon, 2011 tosiaan sai oman tutin ja 2013 ei tarjottu tuttia ollenkaan, ettei häiritä vauvan imurefleksiä.

Vierailija
60/159 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ohiksena kommentti tuohon teidän ip-lehti -keskusteluun, että yleläisenä mua hiukan ärsyttää se, miten meillä tehdään joku mielenkiintoinen uutinen ja se napataan saman tien Iltasanomien sivuille ja sen jälkeen av-mammat siteeraa sitä Iltasanomien juttua ihan kuin se olisi ollut IS:n  keksintöä. Näin kävi mm. suvivirsi-uutisen kanssa, joka oli Ylen skuuppi. Ja nyt tämän synnäri-jutun kanssa taas, parin päivän sisällä toistamiseen. IS hoitaa siteerauksen kyllä ok, mutta yleisölle jää mielikuva (niille, jotka ei ymmärrä lukea alkuperäislähdettä), että se on ollut juuri Iltasanomien juttu.

Vähäpätöinen evvk juttu varmaan suuren yleisön silmissä, mutta tää nyt on vähän samaa kuin että tekisit töitä hyvin ja kehut menisi kollegalle...