Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmein Uuden Vuoden aattosi? Tuliko raketti päin näköä vai nolasitko itsesi humalassa?

Vierailija
28.12.2025 |

Aloitan omallani:

Olimme kesällä saaneet uuden koiranpennun. Olin fiksusti suunnitellut, että koira voisi pärjätä Uuden Vuoden aaton sillä, että käymme hyvissä ajoin koiran kanssa pitkällä lenkillä ennen kuin rakettien paukuttelu sallitusti alkaa, ja sitten vietämme iltaa sisällä musiikin ja vieraiden kanssa, niin koiran mahdolliset traumat raketeista jäisivät mahdollisimman vähäisiksi. Olin tästä aika huolissani, koska kaverilla on iso koira, joka pelkää rakettien pauketta ihan hulluna ja jokainen Uusi Vuosi on ihan oma episodinsa, missä pitää käytännössä lukittautua asunnon keskelle vessaan ovet kiinni kun koira on ihan paniikissa ja pissii alleen. En halunnut oman koirani kanssa samanlaista vuosittaista rumbaa.

Siispä reippaasti lenkille klo 16. Hyvinhän siinä ehtii kun vasta alkaa hämärtää, ja raketteja saa aikaisintaan ampua klo 18, ajattelin. ...Ja kattia kanssa. Yhtäkkiä kesken lenkin noin 15 metriä edessämme jotkut pojat (ehkä 15v?) alkoivat paukutella jotain papatteja keskellä jalkakäytävää. No kai nyt vähemmästäkin koira säikähtää, säikähdin minäkin. No koira alkoi tästä juosta ihan hulluna ulisten häntä koipien välissä kotiin niin, että kiitän vieläkin onneani, ettei saanut temmottua itseään irti kaulapannasta, koska sen hetkisen sijaintimme ja kodin välillä oli autotie, ja koira oli menossa aivan sokeana vaiston varassa kotiin. No kotiin pääsimme, mutta sen jälkeen joka ikinen Uusi Vuosi on mennyt niin, että ensimmäisen pamauksen jälkeen ei suostu ulos edes pissalle, ja aamullakin menee ihan korvat luimussa ja peloissaan että vieläkö jossain paukkuu. Huokaus.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin korvani tähtisadetikulla. Älkää kysykö kun en itsekää ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu koira. Kannattaa viedä lopetettavaksi.

Vierailija
4/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka idiootti antaa alaikäiselle noita papatteja yms raketteja? 

Vierailija
5/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysy, mutta onnittelen taidokkuudesta. Menikö sairaalareissuksi?

Vierailija
6/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen kun tietäisi, mutta joka vuosi niillä tuntuu niitä olevan. Lieneekö isi tai vanhempi kaveri ostanut?

Vierailija
7/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin sekaisin viinasta millenniumina että en muista mitään koko vuodenvaihteesta. Viimeinen muistikuva on joskus klo 22 aikoihin, seuraava muistikuva aamulla kun herään kotoa. Kaikilla oli kuulemma niin mukavaa mutta minä vaan olin hävinnyt johonkin. Sitäkin juhlaa odotettiin pitkään ja munasin sen osaltani.

Vierailija
8/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu koira. Kannattaa viedä lopetettavaksi.

Eli koira on hullu jos säikähtää jotain, mikä aiheuttaa pelkoa yhtenä päivänä vuodessa? Viis niistä kaikista muista rauhallisista päivistä vuodessa, johan tuon yhden illan takia kannattaa koira lopettaa.

Vierailija
9/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten kun olin vielä lapsi komet bomb 3 ilotulite räjähti ja isä loukaantui pahasti.

Vierailija
10/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kysy, mutta onnittelen taidokkuudesta. Menikö sairaalareissuksi?

Ei kun en kehdannut mennä  ja sanoa etä poltin tuossa korvani,selvinpäin,tikulla joita annetaan lapsillekin pidettäväksi. Kipeä oli kyllä pitkään.

Vierailija
11/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 13-14 vuotias ja e ollut mitään tekemistä. Ei tullut telkkarista mitään, ei ollut leffoja, ei kirjoja, eikä uusia pelejäkään.. Vanhemmatkin makas kotona krapulassa, eikä olleet bilettämässä. 

Meille ei oltu hankittu mitään kummosia herkkujakaan, kun ei niitä krapulassa huvittanut. Syötiin jotain perusmakaronilaatikkoa illan mittaan.

Muistan, että se joulukin oli ankea ollut, etten saanut yhtään kirjaa tai mitään mitä olin toivonut. Uunnavuonna siivoilin huonettani... Löysin vanhan joululahjaksi saamani kirjan, jonka lukemista olin lykännyt..  se kertoi koulukiusaamisesta, ei voinut olla hyvä. Silti se oli ainoa viihdyke, joten lukemaan.

Se kirja tuli sitten luettua yhdellä luvulla. Selkeesti olikin mielenkiintoisempi kuin luulin. Hetula - oli kirjan nimi. Se on mulla vieläkin kirjahyllyssä.

Puolilta öin yritin tiirailla ilotulitusta, mutta oli aivan liian pilvistä, että siellä mitään näky. Oli sellainen harmaa, sateinen keli.

Ankeutus uusivuosi.

Vierailija
12/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin 13-14 vuotias ja e ollut mitään tekemistä. Ei tullut telkkarista mitään, ei ollut leffoja, ei kirjoja, eikä uusia pelejäkään.. Vanhemmatkin makas kotona krapulassa, eikä olleet bilettämässä. 

Meille ei oltu hankittu mitään kummosia herkkujakaan, kun ei niitä krapulassa huvittanut. Syötiin jotain perusmakaronilaatikkoa illan mittaan.

Muistan, että se joulukin oli ankea ollut, etten saanut yhtään kirjaa tai mitään mitä olin toivonut. Uunnavuonna siivoilin huonettani... Löysin vanhan joululahjaksi saamani kirjan, jonka lukemista olin lykännyt..  se kertoi koulukiusaamisesta, ei voinut olla hyvä. Silti se oli ainoa viihdyke, joten lukemaan.

Se kirja tuli sitten luettua yhdellä luvulla. Selkeesti olikin mielenkiintoisempi kuin luulin. Hetula - oli kirjan nimi. Se on mulla vieläkin kirjahyllyssä.

Puolilta öin yritin tiirailla ilotulitusta, mutta oli aivan liian pilvistä, että siellä mitään näky. Oli sellainen h

Surullinen vuoden vaihde kerrassaan. Toivottavasti sen jälkeen on ollut parempia.

Vierailija
13/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
14/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvinpäin liukastuin peilijäällä ja nilkka murtui. 

En ehtinyt dokaamaan ja bileisiin. 

Vierailija
15/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilotulitteet on vähän tyhmemmän väen huvituksia. Oma henkilökohtainen uudenvuoden rimanalitukseni oli se, että olin niin humalassa, että kiljuin Aikuisen naisen kotikaraokessa. Oli hirveä ilta, erityisesti yleisölle.

Vierailija
16/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jotain karmeaa tapahtuneen kun heräsin 1.1. ja huomasin olevani kihloissa... Nyt kohta 17 vee kihlapäivä. Helmikuussa 15 vee hääpäivä. Likkakin kesällä 14 vee.

Vierailija
17/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto tuntui menevän ihan tavallisesti, en huomioinut sen kummemmin lähistön raketteja ja pauketta. Mutta Uuden Vuoden Päivän aamu; voi helvatti kun menin navettaan niin kolme lehmää oli polkenut vetimensä säikkyessään pauketta ja välähdyksiä, tuli valtavasti lisätyötä ja kallis lasku eläinlääkärin ja hylkyyn menevän maidon muodossa.

Vierailija
18/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule hyvin moni vanhempi

Vierailija
19/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KometBomb blöjähti.

Säikähyxel selvittii.

Vierailija
20/22 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin heti keskiyön aikaan päivystyksen kautta silmäklinikalle nuorena aikuisena. Sain raketinsirpaleen melkein suoraan silmään. Oli viallinen raketti joka räjähti maassa ja olin metrien päässä siitä. Kukaan ei tehnyt mitään väärin silloin. Lääkärin mukaan oli millin päässä, ettei lähtenyt näkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi